Wat vind jij zoal belangrijke dingen, laforest.quote:Op vrijdag 10 april 2009 08:52 schreef laforest het volgende:
Heeft wel heel veel belangrijke dingen uitgevonden.
Vind ik
Muziek, dikke tieten, whiskey en wetenschappelijke uitvindingen waar de mens baat bij heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:12 schreef pyl het volgende:
[..]
Wat vind jij zoal belangrijke dingen, laforest.
Nee meneer was geen natuurkundige.quote:
Neinquote:
Dat was 1 van vele prijzen/awards die hij heeft gewonnen.quote:
Niet echt nee.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:14 schreef Tokay het volgende:
Ah, de beroemde wetenschapper Robert Burns Woodward, natuurlijk.
Vind je het heel erg dat ik niet op de hoogte was van het bestaan van de beste man?
Jaquote:
Was al geraden.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 12:14 schreef Tokay het volgende:
Ah, de beroemde wetenschapper Robert Burns Woodward, natuurlijk.
Vind je het heel erg dat ik niet op de hoogte was van het bestaan van de beste man?
Jazeker, meneer was Frans, en een telg uit een welgestelde familie. Maar of hij van adel was, waag ik te betwijfelen.quote:
Dat is voorwaar geen slechte gok, maar helaas.quote:
Nee. Daar had-ie geen tijd voor..quote:
quote:Hoe is tennis ontstaan?
Tennis is familie van een heleboel andere sporten: squash, badminton, tafeltennis en nog meer. Al die sporten zijn ontstaan uit het Franse spel 'Jeu de Paume' (zeg: sjeu de poom: spel van de handpalm). Daarbij moesten de spelers met hun blote handen tegen een bal slaan. Jeu de Paume werd voor het eerst in de elfde eeuw gespeeld. In de veertiende eeuw werd het spel door rijke mensen in heel West-Europa gespeeld. Ook gewone mensen wilden Jeu de Paume spelen, maar de rijkelui vonden dat niet leuk. Ze vonden dat het hún spel was en ze probeerden het de gewone mensen te verbieden. De gewone mensen speelden het tóch, daarvoor was het spel veel te leuk.
Rond het jaar 1500 werd er voor het eerst met een soort racket gespeeld. Vanaf dan begint het steeds meer op het tennis van nu te lijken.
De naam tennis
De speler die het eerst de bal opsloeg, riep 'tenez' (zeg: tenee). Dat betekent 'pak aan'. Daar is het woord tennis waarschijnlijk vandaag gekomen. Van een Frans woord dus.
Veel mensen denken dat tennis uit Engeland komt. Er worden namelijk veel Engelse woorden gebruikt in het tennis. Bijvoorbeeld racket (zeg: rekkit). Dat er zo veel Engelse tenniswoorden zijn, komt doordat de spelregels voor tennis door een Engelsman zijn bedacht. Dat was in 1873, en de bedenker heette majoor Walter Clopton Wingfield. Hij organiseerde de eerste echte tenniswedstrijden.
Vanaf dat moment is tennis een serieuze sport. De eerste tenniskampioenschappen werden gehouden bij de All England Croquet and Lawn Tennis Club in Wimbledon (Londen). Dat was in juli 1877. Toen waren er ongeveer tweehonderd toeschouwers bij de herenfinale. Nu zijn dat er dan 15.000!
Dat wist ik al. De geschiedenis van het tennis heeft ooit in de Donald Duck gestaan toen Goofy aan de Olympische Spelen mee ging doenquote:Op woensdag 15 april 2009 13:02 schreef Tokay het volgende:
Maar kijk eens Scrutinizer, ik heb een interessant stukje tekst voor je gevonden! Tenez:
[..]
Wel een schrijver? Of componist?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:54 schreef Tokay het volgende:
[..]
Dat is voorwaar geen slechte gok, maar helaas.
Schrijver.quote:Op woensdag 15 april 2009 13:15 schreef laforest het volgende:
Wel een schrijver? Of componist?
Goed gezien, het is inderdaad Charles Perrault.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:28 schreef laforest het volgende:
Ik herkende hem niet op die afbeelding maar dat is Charles Perrault
quote:Op woensdag 15 april 2009 15:50 schreef Tokay het volgende:
[..]
Goed gezien, het is inderdaad Charles Perrault.
quote:Op donderdag 16 april 2009 11:50 schreef Sloggi het volgende:
Een schrijver, aan zijn kledingkeuze te zien.
quote:Op donderdag 16 april 2009 12:08 schreef Sloggi het volgende:
Of is het zo'n Russische oliebaron die rijk(er) is geworden met de val van de SU?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |