Het komt me erg ongeloofwaardig voor.quote:Op vrijdag 17 april 2009 18:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Lezen jullie alleen de titel of ook de rest van het artikel
quote:Spaanse wielerbond mag Puerto-dossier niet inzien
MADRID - De Spaanse onderzoeksrechter die belast is met de dopingzaak Operacion Puerto heeft de Spaanse wielerbond RFEC inzage in de dossiers geweigerd. Dat heeft de RFEC vrijdag op de website gemeld.
,,De wielerbond wil uiting geven aan haar onvrede over deze beslissing,’’ luidt het op de website met de toevoeging dat men blijft zoeken naar een legale manier toegang te verkrijgen tot de dossiers over de zaak rond de dopingarts Eufemiano Fuentes.
Tot straffen is het nooit gekomen in de zaak die in 2006 aan het licht kwam. Volgens de onderzoeksrechter komt dat omdat er onvoldoende bewijs is voor de enige overtreding die destijds zou zijn begaan, het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Een dopingwet bestond in Spanje in 2006 nog niet. (ANP/Reuters)
Ach, dat noemen ze een doofpot. Misschien was Fuentes alleen net iets te groot om er helemaal in te stoppen. Ik blijf het een schande vinden dat van die wielrenners binnen no-time de namen naar buiten waren gekomen en van die 200 andere sporters niet.quote:
Kan hij mooi samen met Roberto Heras kersen plukken.quote:
Inderdaad. Wat een mongool die Hamiltonquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:39 schreef Szura het volgende:
[..]
ja en alleen a load of shit gezien.
vind het nog steeds jammer dat Ekimov die gouden plak niet kreeg
quote:Spaanse rechter blokkeert vrijgave bloedmonster
Uitgegeven: 18 april 2009 17:52
Laatst gewijzigd: 18 april 2009 18:16
MADRID - De Spaanse wielerbond gaat in beroep tegen de beslissing van een Spaanse rechter om de vrijgave van bloedmonsters te blokkeren.
Met de monsters zou mogelijk aangetoond kunnen worden dat de Spanjaard Alejandro Valverde en andere wielrenners zich hebben ingelaten met doping. Dat heeft de Spaanse wielerbond RFEC zaterdag bekendgemaakt.
De Spaanse wielerbond eist toegang tot de bloedmonsters, die werden gevonden tijdens Operacion Puerto.
quote:'Dekker en Boogerd klant bij Matschiner'
19 april 2009
Het Duitse magazine Focus beweert dat Thomas Dekker en Michael Boogerd klant zou zijn bij Stefan Matschiner, de voormalige manager van Bernahrd Kohl.
Matschiner zou de spil zijn in een grote Oostenrijkse dopingzaak, waarbij Kohl al bevestigde dat hij bloeddoping heeft gebruikt. Ook Michael Rasmussen zou een cliënt zijn van Matschiner.
Waar de link met de twee Nederlanders vandaan komt is niet bekend.
quote:19.04.2009 - Berlin (dpa) - Nach Informationen des Nachrichten-Magazins «Focus» soll auch der niederländische Radprofi Thomas Dekker vom Silence-Lotto-Team Blut-Doping in Österreich betrieben haben.
In diesem Zusammenhang fielen auch der Name des Ex-Profis Michael Boogerd und des Dänen Michael Rasmussen, der seit seinem Tour-de-France- Ausschluss 2007 ohne Team ist. Dekker und Boogerd werden verdächtigt, Kunde des inhaftierten Sport-Managers Stefan Matschiner gewesen zu sein, der auch den geständigen Bernhard Kohl (Österreich) mit Doping-Mitteln versorgt haben soll. In Linz und Matschiners Heimatort Laakirchen soll er den Profis in Zentrifugen bearbeitetes Blut zugeführt haben. Mit dem Matschiner-Netzwerk befasst sich in Wien die «Soko Doping».
www.radsport-news.com/sport/sportnews_56124.htm
Tuurlijk niet, maar er ontbreekt voorlopig ieder bewijs. Net zo als dat voorlopig bij heel veel van dat soort berichten uit Oostenrijk het geval is.quote:
Ja, zoals Museeuw in z'n laatste jaren. En ervoor reden ze beide clean mee aan de top tussen al die bekende dopingzondaars ...quote:Op zondag 19 april 2009 15:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Het zou me wel teleurstellen als Boogerd in z'n laatste paar seizoenen nog aan de bloeddoping gezeten heeft.
Als dit al klopt, dan maak je me niet wijs dat alle (semi-)kopmannen, behalve Freire blijkbaar, aan de dope zouden zitten zonder dat de ploeg op de hoogte is of dit gewoon zelf organiseerde.quote:Op zondag 19 april 2009 15:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Het zou misschien verklaren waarom Dekker weg moest en Boogerd ook geen serieuze rol kreeg binnen de Raboploeg. Maar goed dat is allemaal speculatie.
Inderdaadquote:Op zondag 19 april 2009 19:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, zoals Museeuw in z'n laatste jaren. En ervoor reden ze beide clean mee aan de top tussen al die bekende dopingzondaars ...
Eigenlijk maak je me niet wijs dat Boogerd aan de dope zat, en Erik Dekker niet. Maar goed, speculatie.quote:Op zondag 19 april 2009 20:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als dit al klopt, dan maak je me niet wijs dat alle (semi-)kopmannen, behalve Freire blijkbaar, aan de dope zouden zitten zonder dat de ploeg op de hoogte is of dit gewoon zelf organiseerde.
Dekker die niet op het WK mag starten met een hematocriet van 52 is geen speculatie. Een half jaar later brak hij op zijn 30e "plots" toch nog door. Dat leek me toen al duidelijk. Boogerd wil ik nog het voordeel van de twijfel geven, die had een vrij normaal carriere-verloop (maar dat gold eigenlijk ook voor Virenque).quote:Op maandag 20 april 2009 08:26 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Eigenlijk maak je me niet wijs dat Boogerd aan de dope zat, en Erik Dekker niet. Maar goed, speculatie.
Dat strookt dan weer totaal niet met de versie van Kohl, die zei dat hij pas in 2005 (toen hij bij T-Mobile kwam) kennis maakte met het gebruik van doping.quote:Op maandag 20 april 2009 00:29 schreef Sjiznit het volgende:
Als ze bij Rabo grootschalig gebruiken dan zou Kohl ook al in zijn Rabo tijd kennis gemaakt kunnen hebben met Matschiner.
Sowieso heb ik het idee dat iedereen, nou ja in ieder geval de toppers van 10 jaar terug gebruikten. Het zal me weinig verbazen als ze dat nog steeds doen.
Ben benieuwd om welke en hoeveel renners dit gaat.quote:UCI: "Dopinggevallen door bio-paspoort"
di 21/04/09
De UCI gaat nog voor de start van de Giro op 9 mei de namen van de renners bekendmaken die op doping betrapt zijn dankzij het biologische paspoort. Het biologische paspoort werd ingevoerd om renners die zich doperen sneller te kunnen betrappen. Tot nu toe viel er nog niemand door de mand, maar dat gaat nu veranderen, klinkt het bij de UCI.
"Maar we moeten eerst absoluut zeker zijn", zegt woordvoerder Enrico Carpani. "We moeten ons kunnen verdedigen voor de rechter. Ook de juridische kant moet in orde zijn." Dat werd eerder ook al aangegeven door Anne Gripper, het hoofd van het anti-dopingagentschap van de UCI. "In sommige gevallen is er duidelijk geknoeid met het bloed, maar we kunnen niet voorzichtig genoeg zijn", zei Gripper.
De UCI beschikt over een biologisch paspoort van meer dan 800 renners.
ik zou haast denken de renners waar ze vanaf de laatste Tour al mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:19 schreef ElYefe het volgende:
[..]
Ben benieuwd om welke en hoeveel renners dit gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |