gid, de trein had een kwartier vertraging toen we vertrokken en toen we bij Amersfoort aan kwamen bijna een half uur. Toen kwam de mededeling dat de trein stuk was. Buiten was een flinke brandlucht te ruiken.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
voorzichtiger zijn met vuur dan...
*schrikt* maar mijn engel, watskebeurt?
Het was toch minder simpel dan je had verwacht? .. Maar is het wel gelukt?quote:*heeft ruim een uur lopen worstelen met het dhl-pakje-from-hell, dat zich niet in wilde laten pakken
Een Arabier is GEEN pony.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:46 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
arabieren zijn ponnies. we hadden het over paarden, toch?
tja...spoorwegen...quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
gid, de trein had een kwartier vertraging toen we vertrokken en toen we bij Amersfoort aan kwamen bijna een half uur. Toen kwam de mededeling dat de trein stuk was. Buiten was een flinke brandlucht te ruiken.
Met mij dus niets aan de hand. Het was zelfs wel makkelijk, want de IC naar Den Haag vertrok van het spoor er naast.. Wel weer een half uur vertraging natuurlijk.
quote:Het was toch minder simpel dan je had verwacht? .. Maar is het wel gelukt?
Ha! Dat zal hem leren!!quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:05 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
tja...spoorwegen...
[..]
[ afbeelding ]
Zonder te schatten : Nauwelijks tilbaar.quote:Ik moet 'm naar het dhl-servicepunt op de Kiotoweg afgeven, da's vlak bij jou werk, dus ik drop 'm als ik je ophaal.
Hoeveel had jij geschat dat 'ie weegt?
wikipedia:quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een Arabier is GEEN pony.De Arabier is hét ultieme paard.
ik schat ook 25 kilo. Ik ga 'm even wegen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ha! Dat zal hem leren!!
[..]
Zonder te schatten : Nauwelijks tilbaar.
Ik heb op internet geen gewicht kunnen vinden van die dingen, maar ik schat dat het pakje met de 2 dingen tussen de 10 en 25 kg weegt.. Wat denk jij?
Vind je het gek dat ik die dingen amper omhoog kon tillen..quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:11 schreef SingleCoil het volgende:
23 kilo
quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een Arabier is GEEN pony.De Arabier is hét ultieme paard.
Dat is net zoiets als dat Leiden als enige niet Centraal-station toch de titel centraal station mag dragen. Of Den Haag dat zich stiekem stad noemt. Paard is iets waar ik niet met mn voeten bij de grond kanquote:Kleinere paardenrassen die volwassen een schofthoogte van minder dan 148 cm hebben. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld de paardenrassen Arabier, IJslanders, Haflingers en Fjorden. Deze blijven doorgaans onder de 147,3 cm, maar worden wel paardenrassen genoemd.
Schofthoogte zegt ook niet alles.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
wikipedia:
Pony: Een pony is een paard met een schofthoogte van minder dan 1,59 meter.
Arabier (paard): De Arabische volbloed is een gespierd paard maar weegt vaak niet veel meer dan 500 kilo. De stokmaat was oorspronkelijk tussen de 1.40 en de 1.50 meter, maar door verregaand doorfokken worden nu ook grotere Arabische volbloeden gefokt, soms tot wel 1.65m. De gemiddelde grootte blijft wel rond de 1.50m liggen.
(je hebt trouwens wel gelijk hoor, ik plaag je maar een beejte)
ah dus er is iets als de LHO's benen regel?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Dat is net zoiets als dat Leiden als enige niet Centraal-station toch de titel centraal station mag dragen. Of Den Haag dat zich stiekem stad noemt. Paard is iets waar ik niet met mn voeten bij de grond kan
Maar pony's zijn wel heel schattig.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Dat is net zoiets als dat Leiden als enige niet Centraal-station toch de titel centraal station mag dragen. Of Den Haag dat zich stiekem stad noemt. Paard is iets waar ik niet met mn voeten bij de grond kan
het hondenbeest van jeroen zn ouders is helemaal gek op paardenquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar pony's zijn wel heel schattig.Nu het weer warmer wordt staan er hier ook allemaal pony's buiten. Dat is ook wel grappig met de honden, want die ene hond vindt ze ook haske
terwijl die ander er als de dood voor is en er hard naar gaat blaffen.
(Waarop de pony nieuwsgierig zijn hoofd dichterbij doet
)
Ja, of bij een shetlander gras afpakken, "wat jij kan eten wil ik ook eten". Of met 2 poten vol tegen de kont op staan om beter te kunnen snuffelen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het hondenbeest van jeroen zn ouders is helemaal gek op paardengaatie eerst rustig aan de kont snuffen om dan zo met zn voorpoten op de grond te meppen omdat ie met het paard wil spelen
Is dat "puppy"?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:19 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
het hondenbeest van jeroen zn ouders is helemaal gek op paardengaatie eerst rustig aan de kont snuffen om dan zo met zn voorpoten op de grond te meppen omdat ie met het paard wil spelen
puppy weegt iets van 40 kg nuquote:
holy...quote:
eigenlijk zijn er twee betekenissen voor "pony". In de wedstrijdsport is het een paard met een schofthoogte onder de 1,59. Dat is omdat er vroeger in de reglementen onderscheid werd gemaakt tussen "paarden" en "ponies", eigenlijk "meisjes" en "volwassenen", en ja, dan moet je wel met een verifieerbare definitie komen. Vandaar dus die 1,59.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Schofthoogte zegt ook niet alles.Morgen ga ik op een IJslander rijden en hoewel die niet veel groter dan 1.50 worden, zijn het lekker toch paarden.
Confirmed by the Schiedammert hierbovenquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:49 schreef DutchTrain het volgende:
Ben ik nu in het plattelandstopic beland
ik ben GEEN schiedammert ! Ik ben een Rotterdammer die in Schiedam woont (maar zijn lunch-lamacum in rotterdam koopt)quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Confirmed by the Schiedammert hierboven
quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:19 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik ben GEEN schiedammert ! Ik ben een Rotterdammer die in Schiedam woont (maar zijn lunch-lamacum in rotterdam koopt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |