Om een spectaculair onderzoek te hebben? Ik zou het rapport wel eens willen lezen waar deze conclusie op gebaseerd is. Vrijwel geen enkele treinreiziger betaald namelijk de volledige prijs, er is altijd wel ergens korting te regelen.quote:
Maar wat volgens mij ook uitmaakt is dat de vaste lasten voor een auto heb je toch wel, of ie nou stilstaat of niet. En wanneer je dan met meerdere personen op reis gaat dan is een auto al snel goedkoper (zelfs met 40% korting). Omdat je daar per persoon betaald en in de auto blijft de benzine/dieselprijs nagenoeg gelijk. Vandaar ook dat enorme verschil naar Rotterdam, zelfs incl ongeveer 20 euro parkeergeld was het nog de helft goedkoper voor 2 personen... Maar dat staat los van dit onderzoek eigenlijkquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om een spectaculair onderzoek te hebben? Ik zou het rapport wel eens willen lezen waar deze conclusie op gebaseerd is. Vrijwel geen enkele treinreiziger betaald namelijk de volledige prijs, er is altijd wel ergens korting te regelen.
Hulde daarvoor.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:45 schreef Noorseviking het volgende:
Ik zit meestal in Antwerpen wij betalen 200/250 euro per jaar voor bus en tram
De trein is natuurlijk een archaïsch overblijfsel uit de tijd dat de luchtband nog niet was uitgevonden, en dient wat mij betreft zo snel mogelijk afgeschaft te worden. Leg maar een paar banen aan asfalt over de spoorwegen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om een spectaculair onderzoek te hebben? Ik zou het rapport wel eens willen lezen waar deze conclusie op gebaseerd is. Vrijwel geen enkele treinreiziger betaald namelijk de volledige prijs, er is altijd wel ergens korting te regelen.
Ga eens weg met je Beeching Axe!quote:Op zaterdag 11 april 2009 02:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
De trein is natuurlijk een archaïsch overblijfsel uit de tijd dat de luchtband nog niet was uitgevonden, en dient wat mij betreft zo snel mogelijk afgeschaft te worden. Leg maar een paar banen aan asfalt over de spoorwegen.
Beeching Axe! English history! Named after the engineer infamously known for closing several 'non-profitable' railway lines and stations.quote:
Oui, j'ai un chien.quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Beeching Axe! English history! Named after the engineer infamously known for closing several 'non-profitable' railway lines and stations.
Nein, es ist wirklich ernst.quote:
Zodra de overheid de kosten voor persoonlijk transport niet meer kunstmatig hoog houdt zal de auto naast gebruiksgemak, comfort etc. de trein ook ruimschoots verslaan op kostengebied.quote:Op zaterdag 11 april 2009 03:13 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nein, es ist wirklich ernst.
En nu gaan we weer on-topic: het gaat over de prijsvergelijking tussen privaat en openbaar vervoer.
Ik heb hem nog wel sterker: stageadres waar ik nu zit is met het OV 90 min, met de auto 25 min. Zelfs met de fiets ben ik nog sneller ( 60min)quote:Op donderdag 9 april 2009 18:37 schreef rene90 het volgende:
Komend jaar moet ik het hele jaar stagelopen, met OV : 75 min, met de auto in spits 35 min
Scheelt sowieso al verdomde veel tijd.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 09:52 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Ik heb hem nog wel sterker: stageadres waar ik nu zit is met het OV 90 min, met de auto 25 min. Zelfs met de fiets ben ik nog sneller ( 60min)
Zelfs met de 35% OV jaarkaart korting ben ik in het weekend op alle plekken (Rotterdam > Amsterdam, Rotterdam > Den Haag) die ik regelmatig bezoek goedkoper én sneller dan met het ov.quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Om een spectaculair onderzoek te hebben? Ik zou het rapport wel eens willen lezen waar deze conclusie op gebaseerd is. Vrijwel geen enkele treinreiziger betaald namelijk de volledige prijs, er is altijd wel ergens korting te regelen.
quote:
En dan neem ik aan dat je benzine, parkeergeld, file en andere ergernissen ook meetelt?quote:Op zaterdag 11 april 2009 12:00 schreef Asgard het volgende:
[..]
Zelfs met de 35% OV jaarkaart korting ben ik in het weekend op alle plekken (Rotterdam > Amsterdam, Rotterdam > Den Haag) die ik regelmatig bezoek goedkoper én sneller dan met het ov.
Die gaat elk uur.quote:Op zaterdag 11 april 2009 13:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan neem ik aan dat je benzine, parkeergeld, file en andere ergernissen ook meetelt?
Ik maak gebruik van zowel auto als OV en ze hebben beide voor- en nadelen, afhankelijk van de plaats waar je moet zijn en de tijd die je hebt om er te komen. Als ik bv om 3 uur in de nacht op Schiphol moet zijn dan is er geen trein die mij daar naar toe gaat brengen.
Vanaf een grote stad ja. Maar ik woon niet in een grote stad.quote:
Echt niet een auto kost zo 35 cent per kilometer(brandstof, banden, slijtage en afschrijving). En dan bedoel ik nog zuinige wagens. Geen SUV's. Alleen als je met z'n 4en gaat wordt het rendabel. En je moet dat kreng ook nog eens verzekeren, parkeergeld betalen, wegenbelasting betalen en je staat er lekker mee in de file alhoewel dat nu iets minder vaak voorkomt(recessie). Ik weet het wel. eerst geld hebben, dan auto rijden.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:36 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wij gingen met z'n 2-en naar R'dam. Met de auto waren we meer dan de helft goedkoper uit dan met het OV (en dan heb ik nog een kortingskaart). Echt schandalig duur dat OV....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |