haha dat was ik ookquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:57 schreef TumTum het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan dat grapje dat iemand anders al eerder maakte:
Dokter ADHD kliniek: Gaat u maar in de wachtkamer zitten
Patient: Zeker erg druk daar.
Mij werd op het eind van de intake gezegd dat ze in haar eentje geen diagnose mocht stellen (dat wist ik al) maar dat het er volgens haar erg veel op leek. Een week of drie later kreeg ik in een adviesgesprek de definitieve diagnose.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:11 schreef Maartel het volgende:
Morgenochtend intake-gesprek.. toch wel érg spannend.. Het zou echt een hele hoop verklaren als ik idd ADD blijk te hebben, maar juist daarom ben ik op dit moment toch een beetje huiverig, en bedenk allerlei redenen waarom ik t ws toch wel niet zal hebben... "gister zat ik eigenlijk best rustig een uur in de trein", "als kind was ik helemaal niet zo bijzonder druk", etc...
We zullen zien.. hoe snel krijg je doorgaans de resultaten van zo'n intake? Gaan daar dagen/weken overheen of kunnen ze aan het eind van het gesprek al een redelijke inschatting maken?
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:57 schreef TumTum het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan dat grapje dat iemand anders al eerder maakte:
Dokter ADHD kliniek: Gaat u maar in de wachtkamer zitten
Patient: Zeker erg druk daar.
Hahaha ja dat zou mij ook zomaar kunnen gebeuren, ik moet ook nog even testen of het echt werkt. mij kennende werkt het een paar weken tot ik het weer zat ben ;-)quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:15 schreef _Ophelia_ het volgende:
ipod helpt bij mij ook inderdaad in een drukke omgeving. (tot het moment dat ik om me heen begin te kijken omdat ik niet kan horen wat er gebeurt)
Vandaar morgen m'n intake.. Zelf denken 'zal ik 't nou wel of niet hebben' doe ik ondertussen toch wel, daarom wilde ik ook geen 6 maanden in Nijmegen wachten op een intake..quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:55 schreef TumTum het volgende:
Het beste lijkt mij om niet teveel aan zelfdiagnose te gaan doen, maar je diagnose laten vaststellen door een proffesional. Ik geloof er heilig in dat je het probleem met zelfdiagnose nog veel groter kan maken dan dat het werkelijk is.
Waar en hoe heb je je aangemeld? Krijg je je intake via het ziekenhuis in Nijmegen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:48 schreef Maartel het volgende:
[..]
Vandaar morgen m'n intake.. Zelf denken 'zal ik 't nou wel of niet hebben' doe ik ondertussen toch wel, daarom wilde ik ook geen 6 maanden in Nijmegen wachten op een intake..
hoi, is je intake al geweest? ben benieuwd hoe het gegaan is!quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:48 schreef Maartel het volgende:
[..]
Vandaar morgen m'n intake.. Zelf denken 'zal ik 't nou wel of niet hebben' doe ik ondertussen toch wel, daarom wilde ik ook geen 6 maanden in Nijmegen wachten op een intake..
quote:Op woensdag 22 april 2009 11:00 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hoi, is je intake al geweest? ben benieuwd hoe het gegaan is!
Kan ik me goed voorstellen. Ik merk dat ik er zelf ook meer mee bezig ben dat ik zou willen. 6 maanden wachttijd is echt niet fijn dan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:48 schreef Maartel het volgende:
[..]
Tja, _wil_ je het riagg nog een kans geven? Ik krijg zelf het idee dat je er liever weg bent, maar misschien zit ik daar fout in. Je moet in elk geval je gevoel volgen. Misschien een idee om PsyQ en het riagg een tijdje naast elkaar te laten lopen en daarna te beslissen bij welke instelling je je het beste voelt?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:25 schreef Murmeli het volgende:
hehe.... dus denk dat ik psyQ toch effe ga uitstellen. Psych zei dat ze bij riagg ook verstand hebben van adhd en er ook wel begeleiding in kunnen geven dus ik moet dat misschien toch ook wel een kans geven ofzo?
vind het wel beetje lastig, want ik blijf ze niet zo superprofi vinden bij riagg.... maar ja 2 dingen naast elkaar zit ik ook niet op te wachten.
nja, vind ik ook weer niet eerlijk ofzo. heb opzich nu wel weer het idee dat de psych het toch wel goed met me bedoelt. maar dat vertrouwen is soms ook gewoon weg. maar dat zit ook weer een beetje in mn karakter. best wel lastig dus deze keuze....quote:Op woensdag 22 april 2009 21:43 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Tja, _wil_ je het riagg nog een kans geven? Ik krijg zelf het idee dat je er liever weg bent, maar misschien zit ik daar fout in. Je moet in elk geval je gevoel volgen. Misschien een idee om PsyQ en het riagg een tijdje naast elkaar te laten lopen en daarna te beslissen bij welke instelling je je het beste voelt?
Iedere psych zal het goed met zijn patient voorhebben, maar soms klikt het gewoon niet. Dat ligt niet aan hem of aan de patient, maar het 'is' gewoon zo, als je snapt wat ik bedoel. Ik kan met de meeste psychologen wel goed overweg, maar er was er ook eentje bij waar ik me niet goed bij voelde. Dus heb ik het meteen stopgezet. Vond-ie geen probleem, het ging immers om mij. Net als dat het nu om jou gaat. Who cares dat het misschien niet eerlijk is; als jij je niet goed voelt bij het riagg, dan moet je er weggaan.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:49 schreef Murmeli het volgende:
[..]
nja, vind ik ook weer niet eerlijk ofzo. heb opzich nu wel weer het idee dat de psych het toch wel goed met me bedoelt. maar dat vertrouwen is soms ook gewoon weg. maar dat zit ook weer een beetje in mn karakter. best wel lastig dus deze keuze....
Hmmm jammer dat het nog niet zo duidelijk is. Maar misschien heb je idd meerdere dingen. wanneer heb je weer een afspraak daar?quote:
Schijnt wel dat je gevoeliger bent voor angst- en paniekklachten als je ADD hebt.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:17 schreef Maartel het volgende:
(...) er kwamen bij veel vragen toch ook wel antwoorden ter sprake die niet ADD-gerelateerd zijn (met name angsten/paniekklachten), (...)
Hehe, geen dank.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:25 schreef Murmeli het volgende:
maar wel lief van je dat je me even kritisch ondervraagt, dat is wel handig
Over 2 weken.. maar dat is óf een adviesgesprek, of alleen een telefoontje voor een vervolgafspraak (ze wilde me hoe dan ook langs laten komen, maar als er nog een vervolgafspraak nodig is leek een tussentijds tripje Nijmegen-Haarlem, alleen voor 't maken van een afspraak, me wat overdreven)quote:Op woensdag 22 april 2009 22:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hmmm jammer dat het nog niet zo duidelijk is. Maar misschien heb je idd meerdere dingen. wanneer heb je weer een afspraak daar?
Oh? is dat zo? zou ik dan het geld van mn ADtjes ook terug kunnen krijgen? Dat zou wel goed zijn. Ik denk dat de VGZ dat wel moet weten en anders even via internet uitzoeken?quote:Op donderdag 23 april 2009 09:13 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
gisteren een "leuke" brief van VGZ gekregen. Blijkt dat ik alsnog het volle pond voor mn concerta mag gaan betalen. Gaat "gewoon" van mn eigen risico af.
Nu weet ik dat het zo is dat mensen met een chronische aandoening een gedeelte van de eigen risico terug kunnen krijgen. Iemand hier ervaring mee?
Dank voor de linkquote:Op donderdag 23 april 2009 10:48 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb het even uitgezocht over de tegemoetkoming bij chronische aandoeningen. zie onderstaande link
http://www.minvws.nl/doss(...)n-risico/default.asp
het is op zich maar iets van 47 euro maar alle beetjes helpen! Maargoed, lees het even door of jouw medicijn ertussen staat. (het mijne wel, maar die kosten veel minder dan concerta)
Nee, duh, want het lijstje is op stofnaam en niet op merknaamquote:Op donderdag 23 april 2009 12:13 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Gloeiende godver... Natuurlijk staan zowel Concerta als Ritalin niet in het lijstje...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |