abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 12:13:04 #1
8781 crew  Frutsel
pi_67859158
quote:
Van de FP: Terreurrazzia na blunder
De Britse politie heeft zich genoodzaakt gezien halsoverkop een razzia onder terreurverdachten te houden na een blunder van het hoofd van de antiterreuroperaties. Dat meldden Britse media.

Commissaris Bob Quick had voor een afspraak bij de premier geheime documenten bij zich die niet waren afgedekt. Op een papier stonden duidelijk leesbaar volledige details over een operatie met de namen van agenten. Daarbij zou ook de binnenlandse veiligheidsdienst MI5 zijn betrokken. Fotografen konden het document fotograferen.

Honderden agenten arresteerden gisteravond in het noordwesten van Engeland zeker twaalf personen. Volgens media ging het om radicale moslims die contacten zouden onderhouden met de terreurorganisatie al-Qaida.
quote:
Hoofd Britse terreureenheid stapt op na blunder

Hoofdcommissaris Bob Quick van de terreureenheid van de Britse politie heeft zijn ontslag aangeboden. Na een blunder van de commissaris moest halsoverkop een klopjacht op terreurverdachten worden gehouden. Daarbij werden twaalf arrestaties verricht.

Burgemeester Boris Johnson van Londen zei dat hij het ontslag 'met grote tegenzin en verdriet' had aanvaard. Quick was als commissaris van de politie van Londen speciaal belast met de contraspionage. Zijn assistent John Yates volgt hem als hoofd van de antiterreurdienst op.

Geheim
Commissaris Quick werd gefotografeerd op Downing Street met duidelijk zichtbare geheime documenten over een anti-terreuroperatie genaamd Pathway.

Opmerkelijke fotograaf spiekte op dit papiertje

Op de foto’s zijn details zichtbaar over de aanstaande actie van de binnenlandse veiligheidsdienst MI5 tegen een terreurcel van Al-Qa’ida, zoals namen van agenten. Quick zou de de operatie met de Britse premier Gordon Brown bespreken.

Klopjacht
Na het uitlekken van de gevoelige informatie hebben de Britse terreurbestrijders vervolgens een klopjacht op poten gezet.

Bij invallen in Manchester, Liverpool en Lancashire werden twaalf terreurverdachten gearresteerd voor het beramen van een terroristische aanslag.
Substantiele blunder Direct weer 12 arrestaties Daar gaat je hele onderzoek
Goh.. wie liet op deze manier nog meer iets uitlekken, met zo'n papiertje in de hand?

[ Bericht 18% gewijzigd door Frutsel op 09-04-2009 12:20:48 ]
pi_67859260
Altijd je huiswerk in een multomap stoppen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 14:17:12 #3
8781 crew  Frutsel
pi_67863206
Hier het bericht van de BBC...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7991307.stm
quote:
BBC sources say men detained yesterday in UK were part of al-Qaeda; the planned attack was to be "very soon" and "very, very big".
  donderdag 9 april 2009 @ 14:24:47 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67863506
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:17 schreef Frutsel het volgende:
Hier het bericht van de BBC...
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7991307.stm
[..]

and very, very, very scary
Intelligent, but fucked up.
pi_67876071
Elke idioot weet dat je dit soort files netjes in je tas moet laten.. al met al vind ik het maar een vreemd verhaal..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 9 april 2009 @ 21:47:29 #6
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67878021
Ik vind het sowieso raar om zo met persoonlijke of gevoelige documenten rond te lopen. Je weet nooit wie er meeleest.

Nou zal die man daar in tram 9 niet zo snel last van hebben, maar toch.

Kan me trouwens een soortgelijk voorval herinneren, niet zo heel lang terug. Weet niet meer precies hoe dat zat.
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 23:04:31 #7
230491 Zith
pls tip
pi_67880873
Be scared, be very scared
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 23:05:23 #8
230491 Zith
pls tip
pi_67880913
Jammer dat hij niet met BNW documenten liep, een Plan van Aanpak om een terroristische aanslag in scene te zetten en een lijst van vrijheden die men kan kon opheffen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_67883978
Engeland ook al een probleem met de radicale islam

De meeste Turkse en Marokkaanse moslims zijn alleen maar pret-moslims. Ook wel gematigde moslims genoemd. Ze houden zich niet echt aan de islam en ze verdiepen zich er ook niet echt in. Als ze zich echt in de islam zouden verdiepen en zich aan "de regels van de islam" zouden houden, dan had je een flinke hoop minder criminaliteit van Marokkaanse jongens. Want je mag niet stelen in de islam. Maar als ze zich echt in de islam gaan verdiepen dan zou Nederland wel eens de kant van Engeland kunnen opgaan m.b.t de radicale islam.
pi_67884864
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:16 schreef Zienswijze het volgende:

De meeste Turkse en Marokkaanse moslims zijn alleen maar pret-moslims. Ook wel gematigde moslims genoemd. Ze houden zich niet echt aan de islam en ze verdiepen zich er ook niet echt in. Als ze zich echt in de islam zouden verdiepen en zich aan "de regels van de islam" zouden houden, dan had je een flinke hoop minder criminaliteit van Marokkaanse jongens. Want je mag niet stelen in de islam. Maar als ze zich echt in de islam gaan verdiepen dan zou Nederland wel eens de kant van Engeland kunnen opgaan m.b.t de radicale islam.
Wat een onzin...De enige Islamitische mensen die als radicaal bestempeld kunnen worden zijn de mensen die de Arabische cultuur volgen.
De Islam heeft daar niks mee te maken
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  vrijdag 10 april 2009 @ 07:22:22 #11
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67885328
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 03:17 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

De enige Islamitische mensen die als radicaal bestempeld kunnen worden zijn de mensen die de Arabische cultuur volgen.
Nietes
  † In Memoriam † vrijdag 10 april 2009 @ 10:16:02 #12
230491 Zith
pls tip
pi_67888196
quote:

Misschien kom je tot inzicht dat de straatjochies geen praktiserende moslims zijn?
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:53:08 #13
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67889446
quote:

De meeste Turkse en Marokkaanse moslims zijn alleen maar pret-moslims.
In het Verenigd Koninkrijk zijn dat, volgens mij, meer de Pakistanen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67899950
Ik acht de Britse regering ertoe in staat om express valse informtatie te lekken, gewoon om de burgers bang te maken waarna ze weer wat vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen afkondigen. Deze actie is gewoon té stom.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_67907121
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In het Verenigd Koninkrijk zijn dat, volgens mij, meer de Pakistanen.
Ja Britse moslims verdiepen zich idd wat meer in de islam dan Nederlandse moslims. Klopt idd dat Britse moslims vaak Pakistanen zijn.
pi_67907196
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 03:17 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Wat een onzin...De enige Islamitische mensen die als radicaal bestempeld kunnen worden zijn de mensen die de Arabische cultuur volgen.
De Islam heeft daar niks mee te maken
Ik weet niet of jij een krant leest. Maar de moslims in Afghanistan en Pakistan kunnen als redelijk fundamentalistisch worden beschouwd. En die volgen echt niet bepaald de Arabische cultuur hoor.
En hoezo heeft de Islam niks met fundamentalisme te maken?
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:47:33 #17
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68023980
Een vraag die niet wordt beantwoord
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_68026884
en wat ben je dan voor fotograaf of verslaggever die dit openbaar maakt....

ook lafjes, totdat je eigen vrouw en kind bij een aanslag het leven laat...dan niet janken
pi_68027936
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:50 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik acht de Britse regering ertoe in staat om express valse informtatie te lekken, gewoon om de burgers bang te maken waarna ze weer wat vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen afkondigen. Deze actie is gewoon té stom.
Ik acht de Britse regering in staat om niet om te kunnen gaan met de radicale islam. Ze lopen alleen maar (onbewust) te kloten op dat gebied. Deze blunder is daar een voorbeeld van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')