Achja, ik kan het natuurlijk ook wel uitspelen met saturnus, ashura en metatron maar met dat ene leveltje er bij gaat het wel een stuk makkelijkerquote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:15 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Dat was ook eerst mijn bedoeling geweest.
Ik had alleen geen zin meer om te lvlen voor Helel.![]()
Trumpeter en Yoshitsune waren goed genoeg voor de endgame boss.
Ik ben inmiddels ook al goed op weg met Mana Khemia.
Ook heb ik Ar Tonelico 2 al in de pre-order staan. 16 pond bij Amazon.![]()
Vanaf 5 juni gaat mijn ps2 weer even plaats maken voor de 360, want in deze maand komen Star Ocean 4 en Tales of Vesperia uit.
Moest je daar niet lvl 91 voor zijn?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Net Helel en Beelzebub gemaakt, en toch ga ik nog 3 levels grinden, om als ik in een evt new game+ de strength s.link dan niet meer hoef te maxen voor een compendium van 100%
nee 90 (waar helel 90 was in deel 3 is deze nu 87)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:21 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Moest je daar niet lvl 91 voor zijn?
Als ik Persona 4 nog een keer ga herspelen dan ga ik toch voor een Max S.Link run.
Ik heb er 2 niet kunnen maxen tijdens mijn eerste run.
Ik heb er totaal geen moeite mee gehad om de meeste S. Links te maxen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nee 90 (waar helel 90 was in deel 3 is deze nu 87)
ik heb alleen priestess,empress,strenght,hanged man, hermit, devil en sun kunnen maxen buiten de automatische.
Opzich is het ook mij bedoeling om de s.links te maxen in de tweede playtrough, maar mocht ik er een of twee te kort schieten kan ik tenminste mn compendium op 100% krijgen.
Margaret S.links zijn voornamelijk makkelijk te maxen in mid/end game, voornamelijk omdat op 2 fusions na, desbetreffende persona de skill zelf kunnen leren, waardoor je ze hooguit hoeft te selecteren voordat je 2 a 3 battles doet, als je ze voor de game gebruikt zijn ze zo nu en dan zelfs handig.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:01 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen moeite mee gehad om de meeste S. Links te maxen.
Het enige waar ik rekening mee hield was dat ik de goede Persona voor elke Link bij me had voor extra bonus punten en zo snel mogelijk elke dungeon clearen zodat ik weer verder kon met mijn S. Links.
De eerste S. Link die ik had gemaxed was die van de Fox.
Hierdoor werd het wel erg makkelijk om in 1 dag elke dungeon te clearen.
De S. Link van Margaret heb ik totaal geen aandacht aan besteed, geen zin om om zelf uit te zoeken hoe ik bepaalde Persona moest fusen.![]()
Wat mij wel opviel is dat je in Persona 4 echt veel meer tijd hebt om de S. Links te maxen.
In Persona 3 kon je bijna geen fouten maken als je voor een Maxed S. Link game ging.
Ik hoop alleen dat Devil Summoner 2 nog wel wordt aangekondigd voor Europa.
De eerste was namelijk best vermakelijk.
Klopt, ze hebben het met deel 4 wel makkelijker gemaakt om je S. Links te lvlen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Bij persona 3 duurde het ook langer om ze te maxen, maar dat heeft denk ik meer te maken met de plaatsing van de S.Links(Tower en Devil(bij FES, anders moest het overdag) kon je alleen rond het weekend maxen, Hermit op vrije dagen en Sun alleen op zondag) dan dat het met de snelheid te maken heeft volgensmij.
Kanji was een van de betere characters met een goede voice actor.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hewoon het hele gedoe rond Kanji heen, incl de suggesties van yosuke zijn lachwekkend.
how BEARy interestingquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:39 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Kanji was een van de betere characters met een goede voice actor.
Teddy begon ik aan het einde echt een beetje de kriebels van te krijgen.
quote:Sakura Wars for PS2/Wii this autumn
NIS America plans to release Sakura Wars: So Long, My Love for PS2 and Wii this autumn.
This a strategy RPG in which robots meet the Wild West - a bit like that film with Will Smith in. There are six endings depending on the choices you make along the way - character interaction is very important, apparently.
Combat is split in two: ground battles are fought in two-legged mechanised robots, which can transform and take to the sky, prompting missile-based, long-range battles. There are around 30 to 40 hours gameplay in total.
There's no word on what the platform differences are, nor when we'll see this in Europe. We're checking.
http://www.eurogamer.net/(...)-ps2-wii-this-autumn
Ook altijd al willen hebbenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:02 schreef Strolie75 het volgende:
Na Persona 4 en Yakuza 2 wil ik eigenlijk ook Odin's Sphere nog spelen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die heb ik uitgeleend aangezien ik er maar niet aan toe kwamquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:26 schreef torn_Machina het volgende:
Odin Sphere ligt al 9 maand bij mij op de backlog stapel.
Ik ben er nog steeds niet aan toe gekomen.
Odin Sphere zal ongetwijfeld wel een keer in mijn ps2 belanden.
Binnen mijn vriendengroep ben ik de enige die rpg's leuk vind.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:27 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Die heb ik uitgeleend aangezien ik er maar niet aan toe kwam
Als dit die muziek is begrijp ik het wel,... ben meer van de fantasy stijl,... kom maar niet in persona 4. Zijn al die battles in zo'n vreemde box met lichtgevende muren of zie je ook daadwerkelijk waar je vecht?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:35 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Binnen mijn vriendengroep ben ik de enige die rpg's leuk vind.
Je had ze moeten zien kijken toen ik Persona 4 aan het spelen was en de battletune begon te spelen.![]()
Dus voor mij valt er weinig uit te lenen.
Ik vind het zelf verfrissend dat Persona een beetje van de norm afwijkt wat muziek betreft.quote:Op zondag 10 mei 2009 12:39 schreef Chocobo het volgende:
Als dit die muziek is begrijp ik het wel,... ben meer van de fantasy stijl,... kom maar niet in persona 4. Zijn al die battles in zo'n vreemde box met lichtgevende muren of zie je ook daadwerkelijk waar je vecht?
De gevechten zijn maar ong 1/3de van het spel als je het speeltijd techinsch bekijkt, je bent het grootste deel van het spel kwijt aan character ontwikkeling(en dat gaat tenopzichte van de gemmiddelde RPG behoorlijk diep).quote:Op zondag 10 mei 2009 12:39 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Als dit die muziek is begrijp ik het wel,... ben meer van de fantasy stijl,... kom maar niet in persona 4. Zijn al die battles in zo'n vreemde box met lichtgevende muren of zie je ook daadwerkelijk waar je vecht?
Helder punt!quote:Op zondag 10 mei 2009 14:55 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik vind het zelf verfrissend dat Persona een beetje van de norm afbuigt wat muziek betreft.
Het is anders, maar de sfeer die het creëert past ook precies bij het spel.
Zoek anders op Youtube even naar Reach out to the truth (Normal Battle) en I'll face myself (Boss Battle)
Alleen voor de characters en de humor zou je het spel al moeten spelen.![]()
Geef Persona gewoon een kans, het zou jammer zijn dat je deze top game laat liggen omdat de stijl je niet echt aanspreekt.
Ik las het ja,.... Tja dit spel heeft opzekers mijn interesse. Misschien moet ik het ook gewoon ga proberen. Zo duur is het spel nu ook weer niet.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De gevechten zijn maar ong 1/3de van het spel als je het speeltijd techinsch bekijkt, je bent het grootste deel van het spel kwijt aan character ontwikkeling(en dat gaat tenopzichte van de gemmiddelde RPG behoorlijk diep).
Laat me even weten wat je er van vindquote:
Doenquote:Op maandag 11 mei 2009 22:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kappen nou strollie, straks moet ik hem ook gaan halen
Je gaat echt minimaal 60 uur genieten van dit spel.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:09 schreef Strolie75 het volgende:
-knip-
Mijn zomer zal bestaan uit Star Ocean 4 en Tales of Vesperia.quote:Op maandag 11 mei 2009 22:21 schreef Strolie75 het volgende:
Doen
Serieus, spel krijgt een 91,88% gemiddeld op Gamerankings. En ik begin te begrijpen waarom.
http://www.gamerankings.c(...)persona-4/index.html
Met deze game en straks Demon's Souls kom ik de zomer wel door.
QFT!quote:Op maandag 11 mei 2009 22:16 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Kappen nou strollie, straks moet ik hem ook gaan halen
QFT!quote:Op maandag 11 mei 2009 22:22 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Chocobo heeft nu geen reden meer om Persona niet te kopen.
Heerlijk Gijs,...quote:Op maandag 11 mei 2009 22:09 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, ik heb Persona 4 nu een uurtje of twee gespeeld! En het is fantastisch! Nog niet echt veel gedaan qua gameplay, het is meer een uitgebreide intro tot nu toe. Erg aparte setting, realistische hedendaagse setting, maar wel in Japan waardoor het toch een beetje onwerkelijk aanvoelt. Verhaal ontwikkelt zich tot nu toe een beetje Silent Hill-achtig met mysterieuze moorden en een mist die het stadje onthuld. Graphics zijn erg mooi, 3D voor een vaste achtergrond. Bij gespreken krijg je de gezichten van de personages te zien. Cut-scenes zijn in anime-stijl en erg mooi gemaakt, en passen prima in het spel! Tenslotte zit erg veel humor in het spel, gesprekken vervelen tot nu toe niet!Zoals gezegd, nog weinig gameplay. Slechts 1 gevechtsscene kunnen doen maar die voelde FF-achtig aan met standaard attacks en special skills. Ook enkele locaties gezien (tankstation, winkels, huis, school), maar het spel heeft zich nog niet volledig geopend. Maar volgens mij heb ik slecht het topje van de ijsberg mogen aanschouwen.
Maar de "feel" zit erin! Ik weet niet of je weet wat ik bedoel, maar ik heb hetzelfde gevoel van bij FFX, Skies of Arcadia en Chrono Trigger. Dat gevoel dat je aan de vooravond van een hele bijzondere JRPG zit.Dat gevoel heb ik bij de next-gen consoles nog niet gehad, ook niet bij LO (al was het een toffe game). PS2 blijft koning van de JRPG's!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 mei 2009 08:27 schreef Strolie75 het volgende:
Gister weer verder gegaan met Persona 4. Nu 2,5 uur bezig. De tutorial begint langzaam op zijn einde te komen, zo heb ik eindelijk mogen vechten. ik verwacht dat het spel zich nu snel gaat openen!
Verhaal en de setting zijn echt briljant origineel. Een moordmysterie met surrealistische aspecten. Beetje een combinatie tussen Silent Hill en the Ring. Maar wel een stuk luchtiger. Dat is weer een wat anders dan die eeuwige fantasy of sci-fi setting die we normaal gesprokken krijgen in JRPG’s.
Gijs...stap in dan!quote:
Chocobo, 20 euro uitgeven voor een spel als Persona is nooit weggegooid geld.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Bevalt Persona 4 nog een beetje Strolie?
@chocobo, als je er echt nog niet uit bent heeft giant bomb een endurance run lopen, mssn dat je door het kijken naar wat meer gameplay wijzer word of je het leuk zult gaan vinden.
Heb naast Persona 4 ook Naruto Shippuden Ultimate Ninja 4 liggen, maar die vind ik wel behoorlijk tegenvallen, voornamelijk omdat de story mode maar weinig shippuden bevat.
Je mist niet veel, als je UN3 hebt mis je zegmaar 18 nieuwe characters waarvan er 14 oudere versies van de UN3 characters zijn(ze zijn overigens op 6 characters na allemaal vrijgespeeld als je UN3 hebt uitgespeeld en op de zelfde mem card heb staan), de Story mode bestaat voor de helft uit een filler die niet eens in de serie voorkomt en voor de andere helft uit de eerste 17 episodes van shipuuden,afgewisseld met wat saaie missies(niet eens tot het einde van de rescue gaara arc), het viel mij echt tegen ik had iig gehoopt op wat meer uit de shippuuden saga.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:52 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ik heb hier Ultimate Ninja 3 ook nog liggen.
Best grappig om een keer een uurtje te spelen.
Ik ga 4 ook nog wel een keer kopen als die voor 15 euro te vinden is.
Ach, als ik hem voor een zacht prijsje zie liggen, dan laat ik hem niet liggen hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 23:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Je mist niet veel, als je UN3 hebt mis je zegmaar 18 nieuwe characters waarvan er 14 oudere versies van de UN3 characters zijn(ze zijn overigens op 6 characters na allemaal vrijgespeeld als je UN3 hebt uitgespeeld en op de zelfde mem card heb staan), de Story mode bestaat voor de helft uit een filler die niet eens in de serie voorkomt en voor de andere helft uit de eerste 17 episodes van shipuuden(niet eens tot het einde van de rescue gaara arc), het viel mij echt tegen ik had iig gehoopt op wat meer uit de shippuuden saga.
True, maar deze vind ik dus echt niet tof. Meer dan driekwart van de tijd ben je een buttonmasher/platformer aan het spelen en daarnaast zijn de battles in de andere SP mode nagenoeg gelijk aan de battles die je in in UN3 al gespeeld hebt, true voor een zacht prijsje kan deze vermakelijk zijn, maar het zou mij niks verbazen als namco bandai binnen niet al te lange tijd nog een deel 5 uitbrengt waarbij het wel echt om shippuuden gaat.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:12 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Ach, als ik hem voor een zacht prijsje zie liggen, dan laat ik hem niet liggen hoor.
Beat 'm Ups / Fighters zijn leuk voor korte speelsessies.
Juni gaat echt weer een dure maand worden wat games betreft.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
True, maar deze vind ik dus echt niet tof. Meer dan driekwart van de tijd ben je een buttonmasher/platformer aan het spelen en daarnaast zijn de battles in de andere SP mode nagenoeg gelijk aan de battles die je in in UN3 al gespeeld hebt, true voor een zacht prijsje kan deze vermakelijk zijn, maar het zou mij niks verbazen als namco bandai binnen niet al te lange tijd nog een deel 5 uitbrengt waarbij het wel echt om shippuuden gaat.
Star ocean en tales of vesperia zijn ook absolute aankopen voor mij, daarnaast neem ik nog river city ransom voor de GBA over van iemand en denk ik eens te beginnen dan wel verder te gaan met la pcelle tactics, durf te wedden dat zelfs al zou ik 6 weken vrijneem mn backlog op de verschillende platforms niet weg kan werkenquote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:26 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Juni gaat echt weer een dure maand worden wat games betreft.
Star Ocean 4, Tales of Vesperia en Prototype voor de 360.
Devil Survivor en Knights in the Nightmare voor de DS.
PS3 koop ik wel als FF 13 of White Knight Chronicles uitkomt.
Kan ik er ook direct Disgaea 3 en Valkyria Chronicles bij kopen.![]()
Mijn backlog verminderd zo nooit als ik nieuwe spellen blijf kopen.
La Pucelle moet ik ook nog steeds uitspelen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:29 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Star ocean en tales of vesperia zijn ook absolute aankopen voor mij, daarnaast neem ik nog river city ransom voor de GBA over van iemand en denk ik eens te beginnen dan wel verder te gaan met la pcelle tactics, durf te wedden dat zelfs al zou ik 6 weken vrijneem mn backlog op de verschillende platforms niet weg kan werken
Als ik zou willen spoileren dump ik meestal een link ofzo:') , ik heb op de PS2 nog wel meer TBS/RPGs uit te spelen, maar om een of andere manier douw ik als ik deze aanzet liever P3:FES/P4 of een fighter er in, ik heb alleen het idee dat la pucelle gewoon net zo leuk is als disgaea alleen dan wat minder gepolijst(en dus wat moeilijker daardoor). Dat word voor mij echt zo'n game waar ik wekelijks een paar uurtjes aan ga besteden als ik bij andere games vast zit of geen zin heb om verder te grinden oid.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:36 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
La Pucelle moet ik ook nog steeds uitspelen.![]()
Nog een spel op mijn lijstje die ik was vergeten.![]()
Ik kijk eerlijk gezegd meer uit naar Tales of Vesperia dan Star Ocean 4.
Ik kan mij normaal nooit inhouden om gedeeltes van spellen te spoileren voordat ik ze daadwerkelijk gespeeld heb.
Ik heb me met SO 4 en ToV nog kunnen inhouden. Het enige dat ik weet is hoe het battle systeem gaat werken.![]()
Komt mooi uit dat SO 4 begin juni uitkomt en ToV pas aan het einde van de maand.
Nu hopen dat ik niet onverwachts een RROD krijg.
Heb je trouwens Makai Kingdom, Phantom Brave and Soul Nomad and The World Eaters ook?quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Als ik zou willen spoileren dump ik meestal een link ofzo:') , ik heb op de PS2 nog wel meer TBS/RPGs uit te spelen, maar om een of andere manier douw ik als ik deze aanzet liever P3:FES/P4 of een fighter er in, ik heb alleen het idee dat la pucelle gewoon net zo leuk is als disgaea alleen dan wat minder gepolijst(en dus wat moeilijker daardoor). Dat word voor mij echt zo'n game waar ik wekelijks een paar uurtjes aan ga besteden als ik bij andere games vast zit of geen zin heb om verder te grinden oid.
phantom brave en makai kingdom(Zetta is btw een vrij te spelen personage in Disgaea DS) wel, andere twee niet.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:49 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Heb je trouwens Makai Kingdom, Phantom Brave and Soul Nomad and The World Eaters ook?
Zijn ook erg leuke srpg's van Nippon Ichi.
Maar de Disgaea serie van NI blijft toch het beste.
Soul Nomad and The World Eaters is 1 spel.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
phantom brave en makai kingdom(Zetta is btw een vrij te spelen personage in Disgaea DS) wel, andere twee niet.
Bij makai kingdom vind ik het al lachwekkend zodra zetta zich na 3 minuten al bad-ass demon overlord noemtquote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:56 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Soul Nomad and The World Eaters is 1 spel.![]()
Hoofdpersonage Gig is in dat spel ook heerlijk sarcastisch met een goede Engelse voice actor.
Bij Zetta heb ik om sommige van zijn uitspraken ook wel moeten lachen.
ZETTA BEAM !!!!!!! blijft nog het mooiste.
Die heb ik hier ook wel ergens liggen.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik kan wat minder bekende games alleen suikoden V aanraden die itt deel IV echt goed in elkaar zit.
Klopt, spel komt traag op gang, maar verhaal/complot technisch zit het echt tof in elkaar, zelfs al vind ik de RTS gedeeltes die er in zitten niet zo fantastisch.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:17 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Die heb ik hier ook wel ergens liggen.
Het spel komt alleen zo traag op gang en de laadtijden zijn een beetje ergerlijk.
Maar voor de rpg liefhebber nog steeds verplichte kost.
Leuke aan Suikoden is dat je 108 characters kan recruiten.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 01:19 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Klopt, spel komt traag op gang, maar verhaal/complot technisch zit het echt tof in elkaar, zelfs al vind ik de RTS gedeeltes die er in zitten niet zo fantastisch.
Drie uur nog maar gespeeld? Je hebt er dan al meer over gepost dan gespeeld. Kutgame dus.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:54 schreef Strolie75 het volgende:
In Persona 4 is de wereld na 3 uur tutorial eindelijk voor me open gegaan. Nu heb ik tot de volgende mistige dag de tijd om Yukiko te redden. Inmiddels tot de derde verdieping van de dungeon gekomen, maar ik ga eerst nog een beetje levellen en de omgeving verkennen. Ik heb al iets gehoord over een bezetten Shrine bij de winkelstraat.![]()
Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het nut/noodzaak van Persona's fusen is, maar dat komt vast nog wel.
Het nut van fusen is betere Persona krijgen,want als een Persona alle skills heeft geleerd is deze in de meeste gevallen niet meer nuttig en is beter af om gefused te worden samen met sommige skills die jij graag wil behouden.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:54 schreef Strolie75 het volgende:
In Persona 4 is de wereld na 3 uur tutorial eindelijk voor me open gegaan. Nu heb ik tot de volgende mistige dag de tijd om Yukiko te redden. Inmiddels tot de derde verdieping van de dungeon gekomen, maar ik ga eerst nog een beetje levellen en de omgeving verkennen. Ik heb al iets gehoord over een bezetten Shrine bij de winkelstraat.![]()
Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het nut/noodzaak van Persona's fusen is, maar dat komt vast nog wel.
Intussen 4 uur.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:00 schreef Notorious_Roy het volgende:
Drie uur nog maar gespeeld? Je hebt er dan al meer over gepost dan gespeeld. Kutgame dus.
Ik wordt oud,... begrijp er niet veel vanquote:Op dinsdag 19 mei 2009 10:29 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Het nut van fusen is betere Persona krijgen,want als een Persona alle skills heeft geleerd is deze in de meeste gevallen niet meer nuttig en is beter af om gefused te worden samen met sommige skills die jij graag wil behouden.
Houdt Persona bij je die dicht of iets boven je eigen lvl zijn.
Probeer trouwens veel tijd te steken in het onderhouden van je S.Links.
Persona's lvlen gaat hierdoor stukken sneller.
Het fightsysteem van Persona 4 (voor zover ik het begrijp) is als volgt: in tegenstelling tot alleen Yuna in FFX heeft in Persona elke party member zijn eigen summon. Met deze "persona" kun je magie gebruiken. Elke persona heeft zijn eigen defensieve, healende en aanvallende magische spreuken. Daarnaast behoort elk personage in het spel en elke persona tot een bepaalde catagorie, zeg maar een soort sterrenbeeld.quote:
Oh dat klinkt best cool. Het is hopelijk toch niet zo dat je je Persona kan inruilen of weg doen voor een andere,.... of misschien rouleren tussen de andere characters? Dat zou zo'n upgrade management iets worden,....quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:09 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het fightsysteem van Persona 4 (voor zover ik het begrijp) is als volgt: in tegenstelling tot alleen Yuna in FFX heeft in Persona elke party member zijn eigen summon. Met deze "persona" kun je magie gebruiken. Elke persona heeft zijn eigen defensieve, healende en aanvallende magische spreuken. Daarnaast behoort elk personage in het spel en elke persona tot een bepaalde catagorie, zeg maar een soort sterrenbeeld.
Je Persona’s maak je op drie manieren sterker:
- Grinden tijdens het vechten, je persona’s levellen mee.
- Persona’s fuseren met andere persona’s die je gedurende het spel verdient. Hierbij spelen sterrenbeelden een belangrijke rol.
- Gedurende het spel je Sociale Links met andere party members versterken, hierdoor worden je persona’s effectiever.
MC kan alleen personas fusen, en die gaan ten koste van de personas die je al hebt en gekozen hebt voor de fusion, nou kun je deze personas als je het echt wilt(waarom zou je een persona van l25 bij je willen dragen als je zelf l45 bent) voordat je gaat fusen registreren in het persona compendium waarna je deze met precies de zelfde skills/xp kan terug kopen op elk moment dat je nodig vind, als je het dan echt nog effectiever wilt doen zou je evt nog rekening kunnen houden met fusion forecasts waardoor personas op bepaalde dagen een stat bonus krijgen of er een bestaande skill veranderd word in een andere (meestal betere) skill.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:15 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Oh dat klinkt best cool. Het is hopelijk toch niet zo dat je je Persona kan inruilen of weg doen voor een andere,.... of misschien rouleren tussen de andere characters? Dat zou zo'n upgrade management iets worden,....
Met andere woorden,... heeft een character maar 1 Persona zodat je kan wennen aan de moves per character?
Klinkt pittig,.... wel leuk overigens!quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
MC kan alleen personas fusen, en die gaan ten koste van de personas die je al hebt en gekozen hebt voor de fusion, nou kun je deze personas als je het echt wilt(waarom zou je een persona van l25 bij je willen dragen als je zelf l45 bent) voordat je gaat fusen registreren in het persona compendium waarna je deze met precies de zelfde skills/xp kan terug kopen op elk moment dat je nodig vind, als je het dan echt nog effectiever wilt doen zou je evt nog rekening kunnen houden met fusion forecasts waardoor personas op bepaalde dagen een stat bonus krijgen of er een bestaande skill veranderd word in een andere (meestal betere) skill.
De andere characters hebben een vastgestelde persona die een keer evolueert mits je deze social link maxed, en op een character na voornamelijk voorspelbare strengths en weaknesses hebben.
7 of 8 dacht ik zo.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:45 schreef Strolie75 het volgende:
Ik moet nu Yukiko redden, maar de tijd begint langszaam te dringen! De dagen vliegen voorbij! Hoeveel verdiepingen heeft dat kasteel???
Beetje jammer, dat haat ik zo hard in een spel.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zitten er tijdslimieten in de game?
Nja, soort van. Terwijl je uitzoekt wat er aan de hand is moet je mensen redden uit dungeons. Dat moet voor een mistige dag gebeuren. In het spel verstrijken dagen, in de tussenliggende dagen kun je levellen of je sociale skills uitbouwen.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Der komt nog een veel leuker deuntje. Volledig in midiquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:29 schreef Strolie75 het volgende:
Ik krijg dat liedje dat je hoort tijdens Yukiko's Castle niet uit mijn hoofd.
SPOILER: gaat overhet krijgen van baitOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Strolie: ik heb in het hele spel op de eerste dungeon na ofzo geen enkel healthpotion gebruikt: healen met spells is genoeg. De meest makkelijk manier van spelen is trouwens omSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dan kun je veel langer in de dungeon blijven.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Feit dat het er is lijkt me vervelend. Blijft toch altijd in je achterhoofd.quote:Op woensdag 20 mei 2009 12:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Klok? Dik 60 uur zeker?quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Persona 4 uitgespeeld met best endingEindbaas was wel pittig zeg
Hmmm. Bij mij echt totaal niet eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 08:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Feit dat het er is lijkt me vervelend. Blijft toch altijd in je achterhoofd.
Hoe kwam je uit qua tijd? Ik heb net de 70 uur gehaald.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Persona 4 uitgespeeld met best endingEindbaas was wel pittig zeg
Meer dan 120, maar dat komt voornamelijk omdat ik mn PS2 in het weekend vaak aan laat staan als er dingen tussendoor voorvallen en dan maar save om niet te veel voortgang te verliezen, ik den dat ik er in totaal een uurtje of 90 bezig mee ben geweest(waarvan ws een uurtje of 7 a 8 onnodig omdat ik in magatsu inaba(er vanuitgaande dat dat de laatste dungeon was) behoorlijk heb lopen powerlevellen om Helel en Zaou Gongen te kunnen krijgen)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 09:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Hoe kwam je uit qua tijd? Ik heb net de 70 uur gehaald.
Nocturne is nog steeds een van mijn favoriete SMT spellen die er op de Ps2 zijn uitgekomen.quote:Op zondag 24 mei 2009 02:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb besloten dat ik morgen ga beginnen met SMT NocturneOp de 360 heb ik niet echt iets te spelen (nog geen zin in TR Underworld) en DQVIII staat weer eens in de koelkast... Ik ben benieuwd wat ik er van ga vinden, heb de game al bijna 4 jaar in mijn backlog
Van een aantal hier neem ik RPG advies blind over,.... ben erg benieuwdquote:Op zondag 24 mei 2009 17:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je zult er serieus geen spijt van krijgen.
Het is er niet van gekomen. Ik ben op de bank in slaap gevallenquote:Op zondag 24 mei 2009 15:27 schreef torn_Machina het volgende:
[..]
Nocturne is nog steeds een van mijn favoriete SMT spellen die er op de Ps2 zijn uitgekomen.
Het spel straft direct voor elke fout die jij maakt.
De AI van je tegenstander maakt altijd dankbaar gebruik van de extra Press Turns die hij krijgt als hij bepaalde zwakheden van je team raakt.
Ik heb meerdere malen in dit spel al een game over gehad voordat ik ook maar iets terug kon doen.
Maak je borst maar nat voor de Matador, deze boss laat je zien dat Nocturne niet voor iedereen is weggelegd.
Extreem goede keusquote:Op zondag 24 mei 2009 17:42 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Van een aantal hier neem ik RPG advies blind over,.... ben erg benieuwd
Toevallig 2 weken geleden aangeschaft voor nog geen 13 Euro ofzo,... blijft even in het celofaan totdat het backlog gevoel gaat branden! Lijkt me ook echt geweldig!quote:Op zondag 24 mei 2009 18:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Extreem goede keus![]()
Rogue Galaxy kan ik ook zeer aanraden trouwens als het om rpg gaat.
Ik speel eigenlijk bijna niks anders dan rpg
Rogue Galaxy zuigt zwaar. Zuigen in de zin van dat je compleet maar dan ook compleet meegetrokken kunt worden in het verhaal. Ik heb RG ooit in een vakantie gespeeld en viel me in een gat daarnaquote:Op zondag 24 mei 2009 18:27 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Toevallig 2 weken geleden aangeschaft voor nog geen 13 Euro ofzo,... blijft even in het celofaan totdat het backlog gevoel gaat branden! Lijkt me ook echt geweldig!
Omg. Die heb ik echt nog nooit kunnen spelenquote:Op maandag 25 mei 2009 09:42 schreef BlackSheep het volgende:
Paar weken geleden Shadow of the Colossus uitgespeeld. Nu lijken de andere games die ik nog heb liggen ineens zo matig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |