abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70618773
Ensiferum en Graveland zijn vooral erg goed imo.
pi_70626413
Enslaved - Eld vind ik echt een geweldige cd. Ik heb ergens gelezen dat dat drumgeluid gemaakt is met sommige drumgedoe toestellen (weet ik veel hoe het heet, ben geen drummer) die ze hebben vervangen met houten platen ofzo. Vroeger had ik ook het album Frost maar die heb ik met me domme kop verkocht terwijl ik hem nu heel gaaf vind.
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 17:19 schreef Nachtraaf het volgende:
Ensiferum en Graveland zijn vooral erg goed imo.
Graveland had ik vroeger een black metal cd van. The Celtic Winter ofzo. Ik heb gelezen dat die latere Viking albums wel goed zijn. Ik ga toch binnenkort maar effe checken of de metalwinkel er wat van verkoopt.
pi_70626447
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:30 schreef Gewas het volgende:
Enslaved - Eld vind ik echt een geweldige cd. Ik heb ergens gelezen dat dat drumgeluid gemaakt is met sommige drumgedoe toestellen (weet ik veel hoe het heet, ben geen drummer) die ze hebben vervangen met houten platen ofzo. Vroeger had ik ook het album Frost maar die heb ik met me domme kop verkocht terwijl ik hem nu heel gaaf vind.
[..]

Graveland had ik vroeger een black metal cd van. The Celtic Winter ofzo. Ik heb gelezen dat die latere Viking albums wel goed zijn. Ik ga toch binnenkort maar effe checken of de metalwinkel er wat van verkoopt.
Waar koop jij je stuff?
pi_70626497
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:31 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Waar koop jij je stuff?
Rocky Road in Den Haag. En als die het niet heeft Dis-order.
pi_70641614
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:30 schreef Gewas het volgende:
[..]

Dawn of the iron blades kan ik je erg aanraden.
pi_70684798
Dit vind ik persoonlijk een zeer mooi nummer

Voor de epic folk/viking metal fans:

If you're gonna die, die with your boots on!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:46:43 #132
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_71301858
Hee, ik zie Wyrd er helemaal nog niet bij staan.

En Einherjer.

En Wolfhorde.

(Niet dat ik dit nou de beste Vikingbands vind maar ze mogen m.i. niet in dit rijtje ontbreken)
pi_71392431
Ik luister niet veel Viking metal meer. Ik vind dat sommige bands het hele Wikinggevoel toch niet goed over weten te brengen. Je kan wel teksten maken over de Wikingen, maar als de muziek verder als Black Metal klinkt vind ik er weinig Viking aan. Als ik Folk-achtige muziek wil horen luister ik toch liever The Wolfe Tones die ik eerder genoemd had, of andere Ierse volksmuziek.

Ik lees trouwens nog steeds Germanen boeken en heb er pasgeleden weer een aantal gekocht. Ik ben nu bezig met een boek over de Wikingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2009 12:59:39 ]
pi_71952999
Geen Metal noch Viking.

Wel gave Neo-Folk:

pi_71953426
tot mijn grote verbazing zag ik dat er nog geen Windir gepost was hier ! schande!!

één van de beste liedjes van Windir , zeker het luisteren waard.
pi_71953580
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:21 schreef Nachtraaf het volgende:
Geen Metal noch Viking.

Wel gave Neo-Folk:

Zo, helemaal niet bombastisch of zo

Eergisteren Saltatio Mortis nog live gezien, ook zo'n soort band.
En Rapalje. En Vermaledeyt. En Duivelspack. En zoek ook eens op Youtube naar Furunkulus. Maar dat hoort niet echt in dit topic, is er geen apart folktopic?

Wat vinden jullie trouwens van Alestorm?
(Kweet niet of die al genoemd zijn in dit topic - het is piratenmetal...)
pi_71968701
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 16:38 schreef MPrimitive het volgende:
tot mijn grote verbazing zag ik dat er nog geen Windir gepost was hier ! schande!!

Ik pis altijd zowat in mijn broek als ik windir hoor . Irritante toeters en bellen muziek in mijn ogen.

Toffe folk metal platen, die ik de laatste tijd heb gehoord:
Agalloch - Pale Folklore
En de laatste CD van Peste Noire, maar dat is meer black met punk en garage sound + nationalistisch tintje.
pi_71970944
quote:

Totaal ontschoten, al helemaal hoe true die man dood is gegaan.
pi_72031468
Het gaat zwaar onweren vandaag, hier in Limburg is de hel net even losgebarsten!

bij deze een ode aan Thor
en Bathory

Gods of Thunder of Wind and of Rain

"Tor of thunder way up high
Swing your Hammer that cracks the sky"
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_72031556
De woede van Donar zal groot zijn.
pi_72031810
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:24 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Het gaat zwaar onweren vandaag, hier in Limburg is de hel net even losgebarsten!

en Bathory

Dat nu juist Quarton een hartaanval (of zoiets) moest krijgen. Wat heeft die vent schitterende muziek gemaakt...
pi_72032165
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 09:24 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

en Bathory

Ik heb hier nog een aantal Viking metal albums van Bathory liggen. Klinkt toch best goed eigenlijk. Vroeger heb ik ze helemaal grijsgedraaid.

Dit was een van mijn lievelingsliederen, van de cd Twilight of the Gods:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 10:00:52 ]
pi_72033981
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:59 schreef Gewas het volgende:
Ik luister niet veel Viking metal meer. Ik vind dat sommige bands het hele Wikinggevoel toch niet goed over weten te brengen. Je kan wel teksten maken over de Wikingen, maar als de muziek verder als Black Metal klinkt vind ik er weinig Viking aan. Als ik Folk-achtige muziek wil horen luister ik toch liever The Wolfe Tones die ik eerder genoemd had, of andere Ierse volksmuziek.

Ik lees trouwens nog steeds Germanen boeken en heb er pasgeleden weer een aantal gekocht. Ik ben nu bezig met een boek over de Wikingen.
Vergeet dat ik dit gezegd heb. Ik was Viking metal gewoon een beetje zat.

Ik luister nu Heidevolk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 11:12:24 ]
pi_72042726
Breekt de hemel los, zit ik in Spanje.
pi_72048840
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:00 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb hier nog een aantal Viking metal albums van Bathory liggen. Klinkt toch best goed eigenlijk. Vroeger heb ik ze helemaal grijsgedraaid.

Dit was een van mijn lievelingsliederen, van de cd Twilight of the Gods:

Ik heb alle cd s, ook allemaal grijsgedraaid
Under the Ruins is zeker een tof nummer
Maar van de cd Twilight of the Gods is Blood and Iron absoluut mijn favoriet..

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_72049064
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 18:50 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Ik heb alle cd s, ook allemaal grijsgedraaid
Under the Ruins is zeker een tof nummer
Maar van de cd Twilight of the Gods is Blood and Iron absoluut mijn favoriet..

Inderdaad heel mooi lied! Die intro op de akoestische gitaar is echt mooi, ik wou dat ik zo gitaar kon spelen.
pi_72057421
Hier is op een paar druppels na helemaal geen regen gevallen en ook geen onweer.

Btw ik luister nu Twilight of the Gods. En wat vinden jullie trouwens van de cd Nordland van Bathory?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:58:02 #148
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_72058080
quote:

Van de 1184 cd vind ik dance of mortal lust mooier.

Mijn all time favorites zijn despot, the spiritlord, destroy, heidra en als nr 1. sognariket sine krigarar.

Trouwens The watcher van Enslaved is momenteel mijn favoriet. Die hele nieuwe cd zit zo goed in elkaar. Nog steeds black, maar al zo veel verder gegroeid.. man man... ik ga gelijk the watcher nog maar eens opzetten.
Big mouth strikes again
pi_72058123
Weet niet of jullie dit al weten maar de melodie van het lied Hammerheart op de cd van Twilight of the Gods is gebaseerd op een lied van Gustav Holst:

Vanaf minuut 3:00
  donderdag 20 augustus 2009 @ 23:29:24 #150
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_72059117
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:33 schreef Gewas het volgende:

[..]

Rocky Road in Den Haag. En als die het niet heeft Dis-order.

Is dat even een veel te dure winkel!
Snap niet dat je daar naar binnen stapt.

Vroegah had je de boudisque nog in A'dam waar echte liefhebbers achter de kassa's stonden met goed advies en die stickers op de cd's plakte van ' sounds like old bathory!' en dat soort dingen. Die winkel mis ik echt in mijn rondje A'dam.

Er gaan trouwens steeds meer 'metal' winkels weg. De metalkelder in de Sounds te R'dam is pleite en zo ook de Metalzone te Dordrecht. Waar kun je nou nog echt heen voor goed advies?
Vind het altijd super gezellig om met die gasten een praatje te maken en zo nieuwe muziek te ontdekken. Recensies op internet lezen werkt ook wel natuurlijk, maar met iemand contact hebben in een winkel vind ik toch fijner. Zij gaan na een tijdje ook inzien wat jij leuk vind en kunnen je zo goede adviezen geven enzo. Zucht.. Vind het ook jammer dat in andere winkels de 'metalzone' een donker hoekje is, zoals bij boudisque in utrecht. Vind het gewoon irritant om daar cd's te zoeken met die fokking bouwlamp in een zwart velours hol, terwijl je verplicht wordt om naar de nieuwe plaat van lady gaga te luisteren. grr

Beter kun je je cd's gewoon op festivals halen of op internet. Ebay rules the nation!
Big mouth strikes again
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')