abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72065644
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:29 schreef heartwork het volgende:

[..]

Is dat even een veel te dure winkel!
Snap niet dat je daar naar binnen stapt.

Vroegah had je de boudisque nog in A'dam waar echte liefhebbers achter de kassa's stonden met goed advies en die stickers op de cd's plakte van ' sounds like old bathory!' en dat soort dingen. Die winkel mis ik echt in mijn rondje A'dam.

Er gaan trouwens steeds meer 'metal' winkels weg. De metalkelder in de Sounds te R'dam is pleite en zo ook de Metalzone te Dordrecht. Waar kun je nou nog echt heen voor goed advies?
Vind het altijd super gezellig om met die gasten een praatje te maken en zo nieuwe muziek te ontdekken. Recensies op internet lezen werkt ook wel natuurlijk, maar met iemand contact hebben in een winkel vind ik toch fijner. Zij gaan na een tijdje ook inzien wat jij leuk vind en kunnen je zo goede adviezen geven enzo. Zucht.. Vind het ook jammer dat in andere winkels de 'metalzone' een donker hoekje is, zoals bij boudisque in utrecht. Vind het gewoon irritant om daar cd's te zoeken met die fokking bouwlamp in een zwart velours hol, terwijl je verplicht wordt om naar de nieuwe plaat van lady gaga te luisteren. grr

Beter kun je je cd's gewoon op festivals halen of op internet. Ebay rules the nation!
Inderdaad hele dure winkel... Maar af en toe heb ik zin om een cd meteen te hebben en geen zin om te bestellen op internet. Aan de andere kant koop ik ook veel LP's (geen metal) in een andere winkel in de stad. Paar weken geleden nog 4 LP's gekocht voor 1 euro. Wat een enorm prijsverschil met cd's.
pi_72076774
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:37 schreef Gewas het volgende:
Hier is op een paar druppels na helemaal geen regen gevallen en ook geen onweer.

Btw ik luister nu Twilight of the Gods. En wat vinden jullie trouwens van de cd Nordland van Bathory?
Norldland is zeker een van de beste cd's van Bathory. Nordland 2 vind ik echter beter!

Hail the Vikings!
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_72090281
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 18:16 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Norldland is zeker een van de beste cd's van Bathory. Nordland 2 vind ik echter beter!

Hail the Vikings!

Klinkt best goed eigenlijk. Nordland 1 had ik vroeger maar ik heb hem een paar jaar geleden verkocht.

Ik luister nu Enslaved - 793 (Slaget Om Lindisfarne). Prachtlied. Gaat over de Wikingen die het klooster bij Lindisfarne in het noorden van Engeland plunderde (heb ik gelezen in mijn Wikingboek ).
pi_72092347
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef Gewas het volgende:

[..]

Klinkt best goed eigenlijk. Nordland 1 had ik vroeger maar ik heb hem een paar jaar geleden verkocht.

Ik luister nu Enslaved - 793 (Slaget Om Lindisfarne). Prachtlied. Gaat over de Wikingen die het klooster bij Lindisfarne in het noorden van Engeland plunderde (heb ik gelezen in mijn Wikingboek ).
Mooie intro heeft dat nummer .
pi_72104344
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik weet niet of je de clip ooit gezien hebt, toevallig is het ook nog eens van Nordland , maar hierin komen ook scenes voor van de plunderingen bij Lindisfarne...

Hail the Vikings
pi_72104389
Moonsorrow
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_72104429
Voor zover ik weet is dit de enige officiële clip die Bathory gemaakt heeft

pi_72106487
@Gewas: jij zou History Channel moeten hebben, je hebt kennelijk de hele serie Barbarians gemist.
(Jammer dat ze daar nou niet van dit soort muziek op de achtergrond gebruikten, niets zou beter passen)
pi_72201665
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 10:39 schreef Gwywen het volgende:
@Gewas: jij zou History Channel moeten hebben, je hebt kennelijk de hele serie Barbarians gemist.
(Jammer dat ze daar nou niet van dit soort muziek op de achtergrond gebruikten, niets zou beter passen)
History Channel is toch digitale tv? Dat heb ik niet. Even gegoogled en ziet er wel interessant uit ja. Alleen zou ik de naam barbaren zelf niet zo snel gebruiken. Het is niet alsof de oude heidense volkeren zo achterlijk waren.

Enslaved - Eld staat nu aan, ik begin dit album steeds beter te vinden. Ik heb even een paar andere liedjes van andere albums van Enslaved geluisterd, klinkt ook wel erg goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2009 15:00:19 ]
pi_72205945
Ik ben naar de stad geweest en heb Vikingligr Veldi, Hordanes Land en Blodhemn gehaald van Enslaved. Ben nu de eerste aan het luisteren.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 17:21:39 #161
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_72206019
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef Gewas het volgende:
Ik ben naar de stad geweest en heb Vikingligr Veldi, Hordanes Land en Blodhemn gehaald van Enslaved. Ben nu de eerste aan het luisteren.

Goede aankoop!
Big mouth strikes again
pi_72209530
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:21 schreef heartwork het volgende:

[..]

Goede aankoop!
Net de eerste twee cd's al geluisterd. Eerste luisterbeurt klinkt erg goed, lekker sfeertje.. Nu luister ik Blodhemn, wel een iets complexere cd vind ik.
pi_72212246
Voor de liefhebbers: hier staat het studiodagboek van Finntroll + 2 sampletjes van de nieuwe CD.
pi_72226595
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:43 schreef Gwywen het volgende:
Voor de liefhebbers: hier staat het studiodagboek van Finntroll + 2 sampletjes van de nieuwe CD.
Die site is bij mij best traag. Ik heb hier nog Jaktens Tid van Finntroll liggen. Best oke muziek maar doet me verder niet veel maar ik las dat de andere albums van Finntroll wat beter zijn (allemaal meningen natuurlijk maar toch).

Ik heb net een stukje uit mijn Wikingboek gelezen en nu luister ik Enslaved. Echt hele mooie muziek.

Willen jullie trouwens een foto van mijn Wikingboek zien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 12:35:06 ]
pi_72231159
Dat Wikingboek is echt geweldig. Net had ik gelezen dat de Wikingen ergens rond het jaar 844 met 600 schepen Hamburg plunderden. En ook zo grappig he, de Wikingen hadden vreden gesloten met het Frankische Rijk en toen vertrokken ze terug naar het Noorden maar onderweg hadden ze weer een gebied geplunderd terwijl ze nog in het Frankische Rijk waren. Wat een volk he die Wikingen.

Ik krijg geen genoeg van Germanenboeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 14:38:46 ]
pi_72237049
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 12:34 schreef Gewas het volgende:

[..]

Die site is bij mij best traag. Ik heb hier nog Jaktens Tid van Finntroll liggen. Best oke muziek maar doet me verder niet veel maar ik las dat de andere albums van Finntroll wat beter zijn (allemaal meningen natuurlijk maar toch).

Ik heb net een stukje uit mijn Wikingboek gelezen en nu luister ik Enslaved. Echt hele mooie muziek.

Willen jullie trouwens een foto van mijn Wikingboek zien?
Als je van Jaktens Tid af wilt houd ik me aanbevolen.
Recentere albums (vooral Ur Jordens Djup) gaan meer richting death metal. Het nieuwe album lijkt ook die kant op te gaan.

Welk Wikingboek bedoel jij? ( kijkt naar links en ziet in haar kast het boek Vikings, the North Atlantic Saga staan)
pi_72237332
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef Gewas het volgende:
Je moet hun split met emperor echt eens horen, die is legendarisch
pi_72238282
Net trouwens bier wezen halen en ik kwam toch in een gigantische regenbui terecht, zelden heb ik zulke harde regen meegemaakt. Ik denk dat de Germaanse goden boos waren. Gelukkig had ik een regenpak aan.

Enslaved staat al de hele dag aan en ik heb net een biertje opengemaakt (wel alcoholfrei bier ).
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Als je van Jaktens Tid af wilt houd ik me aanbevolen.
Recentere albums (vooral Ur Jordens Djup) gaan meer richting death metal. Het nieuwe album lijkt ook die kant op te gaan.

Welk Wikingboek bedoel jij? ( kijkt naar links en ziet in haar kast het boek Vikings, the North Atlantic Saga staan)
De Wikingen in de Lage Landen bij de Zee - Jan de Vries. Eerste druk uit 1923, de bladzijdes zijn ook helemaal bruin. En dus ook oud Nederlandsch taalgebruik. Kan nu alleen even geen foto maken want ik heb mijn fototoestel uitgeleend.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:05 schreef Arcturus het volgende:

[..]

Je moet hun split met emperor echt eens horen, die is legendarisch
Dat is toch met Wrath of the Tyrant? Was vroeger 1 van mijn lievelings cd's maar die heb ik verkocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2009 18:43:16 ]
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:21:46 #169
248266 heartwork
pi_72247282
Waarom schrijf je steeds 'wiking' en niet gewoon viking? Je bent toch gewoon Nederlands of niet?

Hoe dan ook, windir heeft ook een paar prachtige nummers geschreven over veldslagen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 1184, wat er toen allemaal gebeurt is.
Door naar hen te luisteren en vooral de teksten te lezen, ben ik echt veel te weten gekomen over hun sages.

Maar, ik blijf erbij, de griekse mythen en sagen blijf ik mooier vinden.
Big mouth strikes again
pi_72252201
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 23:21 schreef heartwork het volgende:
Waarom schrijf je steeds 'wiking' en niet gewoon viking? Je bent toch gewoon Nederlands of niet?

Hoe dan ook, windir heeft ook een paar prachtige nummers geschreven over veldslagen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 1184, wat er toen allemaal gebeurt is.
Door naar hen te luisteren en vooral de teksten te lezen, ben ik echt veel te weten gekomen over hun sages.

Maar, ik blijf erbij, de griekse mythen en sagen blijf ik mooier vinden.
Hmmm in het boek dat ik lees wordt er gesproken over 'Wikingen' en dat is gewoon een Nederlands boek.

Edit: kan ook zo zijn dat Wiking de oud-Nederlandse naam is voor Viking. Maar goed wat maakt het uit allemaal, als je maar begrijpt wat ik bedoel.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 12:28:32 ]
pi_72252363
Hier een foto van mijn boek.

pi_72267835
In het Zweeds etc. wordt de v uitgesproken als een w, dus ik denk dat ze in dat boek uit 1923 de originele uitspraak hebben aangehouden, i.p.v. de originele spelling. Tegenwoordig zeggen we gewoon Viking en dan weet iedereen wat we bedoelen.

(Gaan we nu niet erg offtopic?)
Okay, even maar iets ontopic dan: De Finntrollsite ligt eruit, inclusief forum.
pi_72269171
Oke terug ontopic. Dit vind ik een van de mooiste liedjes van Enslaved:

Wat is Vikingligr Veldi een geniaal album. Die zanger kan echt geweldig schreeuwen. En dan te bedenken dat het bandlid die de liedjes heeft geschreven pas 16 jaar oud was (had ik gelezen).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 22:57:27 ]
pi_72269443
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:53 schreef Gwywen het volgende:
In het Zweeds etc. wordt de v uitgesproken als een w, dus ik denk dat ze in dat boek uit 1923 de originele uitspraak hebben aangehouden, i.p.v. de originele spelling. Tegenwoordig zeggen we gewoon Viking en dan weet iedereen wat we bedoelen.

(Gaan we nu niet erg offtopic?)
Okay, even maar iets ontopic dan: De Finntrollsite ligt eruit, inclusief forum.
Ik heb even de Jaktens Tid cd geluisterd en ik vind hem best goed eigenlijk. Lekker vrolijke muziek.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2009 23:04:28 ]
pi_72272269
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:35 schreef Seam het volgende:
Moonsorrow
Heeft ook wel wat
pi_72312033
Kennen jullie dit filmpje al? Voor de Finntroll fans.

pi_72407445
Het nieuwe album van Ensiferum is
  donderdag 3 september 2009 @ 20:00:30 #178
248266 heartwork
pi_72409141
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:04 schreef Gewas het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al? Voor de Finntroll fans.

Dat je uberhaubt op zo'n video klikt..
Big mouth strikes again
pi_73580841
2 oktober naar Ensiferum in Leeuwarden geweest. Het was geweldig
If you're gonna die, die with your boots on!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:10:43 #180
273955 Noved
Because it's possible.
pi_73696891
Ensiferum en Alestorm ftw!
Tussen 'moeten' en 'kunnen' staat 'willen'.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:13:47 #181
273955 Noved
Because it's possible.
pi_73697014
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:17 schreef s0ul1991 het volgende:
Het nieuwe album van Ensiferum is
Agree!
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:57 schreef Sjoerd200 het volgende:
Ze komen toch naar Amersfoort?
Tussen 'moeten' en 'kunnen' staat 'willen'.
pi_73697726
Morgen Conorach in Delft! Gratis!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_73779030
Ik luister ook weer Viking metal afgelopen dagen. Falkenbach en Enslaved vooral.

Dit vind ik een van de mooiste Falkenbach liedjes:

pi_73779637
Ah, straks weer, als de dagen kort en donker worden en het duister al om vijf uur invalt. Dan ga ik weer lekker dit soort muziek luisteren
's Zomers komt 't nooit zo goed tot z;n recht vind ik.
pi_73782576
Inderdaad! Ik kan ook niet wachten om weer Windir op te zetten, afgelopen zomer ging dat niet zo goed. Ultieme wintermuziek voor mij is trouwens wel Agalloch.

edit: en niet te vergeten: Moonsorrow.

[ Bericht 22% gewijzigd door emokid op 17-10-2009 17:37:12 ]
pi_73897625
Ensiferum is tof, Equilibrium en Wintersun

Die metalbands met zangeresjes hebben toch wel afgedaan voor mij.

Ik ben zelf bezig met een metalprojectje, hier nog gitaristen/bassiten/grunters?
pi_74222433
Gwywen, ik vind dat dit soort muziek in de herfst en winter ook op de een of andere manier mooier klinkt.

Ik heb van de week dit topic geopend:

Jouw favoriete Germaanse God

Ben ook weer veel bezig met Germaanse boeken.
pi_74398679
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:57 schreef Sjoerd200 het volgende:
Jaha dat was erg vet ja Jammer genoeg geen Stone Cold Metal

Trouwens Moonsorrow gaat in januari weer de studio in
pi_74399092
Finntroll is de studio al weer uit, in Januari verschijnt hun nieuwe CD.
EN de DVD van het concert in de Melkweg!
pi_74399307
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:47 schreef Gwywen het volgende:
Finntroll is de studio al weer uit, in Januari verschijnt hun nieuwe CD.
EN de DVD van het concert in de Melkweg!
Cool vooral die DVD
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74399694
Was jij er ook?
pi_74399825
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:01 schreef Gwywen het volgende:
Was jij er ook?
Nee, helaas het afgelopen jaar heb ik een chronisch geldgebrek
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_74400352
pi_74403608
quote:
Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Jaha dat was erg vet ja Jammer genoeg geen Stone Cold Metal

Trouwens Moonsorrow gaat in januari weer de studio in
in amersfoort wel stone cold metal. elusive reaches
pi_74405040
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:24 schreef Synthesist het volgende:

[..]

in amersfoort wel stone cold metal. elusive reaches
Deden ze ook de Banjo solo ?
pi_74405095
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:52 schreef Gewas het volgende:
Hier een foto van mijn boek.

[ afbeelding ]
pi_74405355
quote:
Op woensdag 4 november 2009 23:00 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Deden ze ook de Banjo solo ?
ik heb geen banjo's gezien, als ik naar het podium keek was het of naar petri of het keyboardvrouwtje
pi_74413092
Voorproefje van het nieuwe Finntroll album!
pi_74420621
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:15 schreef Gwywen het volgende:
Voorproefje van het nieuwe Finntroll album!
Dat beloofd wat te worden
14 SHADES OF GREY
pi_74533423
Fijn hè

Ik heb zaterdag de CD van Myrkvar door alle bandleden laten signeren
Zij waren veruit de leukste band aldaar.
Okay, Trail of Tears en Stream of Passion waren ook niet slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')