Inderdaad hele dure winkel... Maar af en toe heb ik zin om een cd meteen te hebben en geen zin om te bestellen op internet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 23:29 schreef heartwork het volgende:
[..]
Is dat even een veel te dure winkel!
Snap niet dat je daar naar binnen stapt.
Vroegah had je de boudisque nog in A'dam waar echte liefhebbers achter de kassa's stonden met goed advies en die stickers op de cd's plakte van ' sounds like old bathory!' en dat soort dingen. Die winkel mis ik echt in mijn rondje A'dam.![]()
Er gaan trouwens steeds meer 'metal' winkels weg. De metalkelder in de Sounds te R'dam is pleite en zo ook de Metalzone te Dordrecht. Waar kun je nou nog echt heen voor goed advies?
Vind het altijd super gezellig om met die gasten een praatje te maken en zo nieuwe muziek te ontdekken. Recensies op internet lezen werkt ook wel natuurlijk, maar met iemand contact hebben in een winkel vind ik toch fijner. Zij gaan na een tijdje ook inzien wat jij leuk vind en kunnen je zo goede adviezen geven enzo. Zucht.. Vind het ook jammer dat in andere winkels de 'metalzone' een donker hoekje is, zoals bij boudisque in utrecht. Vind het gewoon irritant om daar cd's te zoeken met die fokking bouwlamp in een zwart velours hol, terwijl je verplicht wordt om naar de nieuwe plaat van lady gaga te luisteren. grr
Beter kun je je cd's gewoon op festivals halen of op internet. Ebay rules the nation!
Norldland is zeker een van de beste cd's van Bathory. Nordland 2 vind ik echter beter!quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:37 schreef Gewas het volgende:
Hier is op een paar druppels na helemaal geen regen gevallen en ook geen onweer.![]()
Btw ik luister nu Twilight of the Gods. En wat vinden jullie trouwens van de cd Nordland van Bathory?
Klinkt best goed eigenlijk. Nordland 1 had ik vroeger maar ik heb hem een paar jaar geleden verkocht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:16 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Norldland is zeker een van de beste cd's van Bathory. Nordland 2 vind ik echter beter!
Hail the Vikings!
Mooie intro heeft dat nummerquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef Gewas het volgende:
[..]
Klinkt best goed eigenlijk. Nordland 1 had ik vroeger maar ik heb hem een paar jaar geleden verkocht.![]()
Ik luister nu Enslaved - 793 (Slaget Om Lindisfarne). Prachtlied. Gaat over de Wikingen die het klooster bij Lindisfarne in het noorden van Engeland plunderde (heb ik gelezen in mijn Wikingboek).
Ik weet niet of je de clip ooit gezien hebt, toevallig is het ook nog eens van Nordlandquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:10 schreef Gewas het volgende:
[..]
Klinkt best goed eigenlijk. Nordland 1 had ik vroeger maar ik heb hem een paar jaar geleden verkocht.![]()
Ik luister nu Enslaved - 793 (Slaget Om Lindisfarne). Prachtlied. Gaat over de Wikingen die het klooster bij Lindisfarne in het noorden van Engeland plunderde (heb ik gelezen in mijn Wikingboek).
History Channel is toch digitale tv? Dat heb ik niet.quote:Op maandag 24 augustus 2009 10:39 schreef Gwywen het volgende:
@Gewas: jij zou History Channel moeten hebben, je hebt kennelijk de hele serie Barbarians gemist.
(Jammer dat ze daar nou niet van dit soort muziek op de achtergrond gebruikten, niets zou beter passen)
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef Gewas het volgende:
Ik ben naar de stad geweest en heb Vikingligr Veldi, Hordanes Land en Blodhemn gehaald van Enslaved.Ben nu de eerste aan het luisteren.
quote:
Die site is bij mij best traag.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:43 schreef Gwywen het volgende:
Voor de liefhebbers: hier staat het studiodagboek van Finntroll + 2 sampletjes van de nieuwe CD.
Als je van Jaktens Tid af wilt houd ik me aanbevolen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 12:34 schreef Gewas het volgende:
[..]
Die site is bij mij best traag.Ik heb hier nog Jaktens Tid van Finntroll liggen. Best oke muziek maar doet me verder niet veel maar ik las dat de andere albums van Finntroll wat beter zijn (allemaal meningen natuurlijk maar toch).
Ik heb net een stukje uit mijn Wikingboek gelezen en nu luister ik Enslaved. Echt hele mooie muziek.![]()
Willen jullie trouwens een foto van mijn Wikingboek zien?
Je moet hun split met emperor echt eens horen, die is legendarischquote:Op donderdag 27 augustus 2009 17:18 schreef Gewas het volgende:
Ik ben naar de stad geweest en heb Vikingligr Veldi, Hordanes Land en Blodhemn gehaald van Enslaved.Ben nu de eerste aan het luisteren.
De Wikingen in de Lage Landen bij de Zee - Jan de Vries. Eerste druk uit 1923, de bladzijdes zijn ook helemaal bruin.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 17:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als je van Jaktens Tid af wilt houd ik me aanbevolen.![]()
Recentere albums (vooral Ur Jordens Djup) gaan meer richting death metal. Het nieuwe album lijkt ook die kant op te gaan.
Welk Wikingboek bedoel jij? ( kijkt naar links en ziet in haar kast het boek Vikings, the North Atlantic Saga staan)
Dat is toch met Wrath of the Tyrant? Was vroeger 1 van mijn lievelings cd's maar die heb ik verkocht.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:05 schreef Arcturus het volgende:
[..]
Je moet hun split met emperor echt eens horen, die is legendarisch
Hmmm in het boek dat ik lees wordt er gesproken over 'Wikingen' en dat is gewoon een Nederlands boek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 23:21 schreef heartwork het volgende:
Waarom schrijf je steeds 'wiking' en niet gewoon viking? Je bent toch gewoon Nederlands of niet?
Hoe dan ook, windir heeft ook een paar prachtige nummers geschreven over veldslagen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op 1184, wat er toen allemaal gebeurt is.
Door naar hen te luisteren en vooral de teksten te lezen, ben ik echt veel te weten gekomen over hun sages.
Maar, ik blijf erbij, de griekse mythen en sagen blijf ik mooier vinden.
Ik heb even de Jaktens Tid cd geluisterd en ik vind hem best goed eigenlijk. Lekker vrolijke muziek.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:53 schreef Gwywen het volgende:
In het Zweeds etc. wordt de v uitgesproken als een w, dus ik denk dat ze in dat boek uit 1923 de originele uitspraak hebben aangehouden, i.p.v. de originele spelling. Tegenwoordig zeggen we gewoon Viking en dan weet iedereen wat we bedoelen.![]()
(Gaan we nu niet erg offtopic?)
Okay, even maar iets ontopic dan: De Finntrollsite ligt eruit, inclusief forum.
Dat je uberhaubt op zo'n video klikt..quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:04 schreef Gewas het volgende:
Kennen jullie dit filmpje al?Voor de Finntroll fans.
Agree!quote:
Ze komen toch naar Amersfoort?quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:57 schreef Sjoerd200 het volgende:
2 oktober naar Ensiferum in Leeuwarden geweest. Het was geweldig
Jaha dat was erg vet jaquote:Op zondag 11 oktober 2009 17:57 schreef Sjoerd200 het volgende:
2 oktober naar Ensiferum in Leeuwarden geweest. Het was geweldig
Coolquote:Op woensdag 4 november 2009 20:47 schreef Gwywen het volgende:
Finntroll is de studio al weer uit, in Januari verschijnt hun nieuwe CD.![]()
EN de DVD van het concert in de Melkweg!
Nee, helaas het afgelopen jaar heb ik een chronisch geldgebrekquote:
in amersfoort wel stone cold metal. elusive reachesquote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Jaha dat was erg vet jaJammer genoeg geen Stone Cold Metal
![]()
Trouwens Moonsorrow gaat in januari weer de studio in
Deden ze ook de Banjo solo ?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:24 schreef Synthesist het volgende:
[..]
in amersfoort wel stone cold metal. elusive reaches
quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 09:52 schreef Gewas het volgende:
Hier een foto van mijn boek.
[ afbeelding ]
ik heb geen banjo's gezien, als ik naar het podium keek was het of naar petri of het keyboardvrouwtjequote:
Dat beloofd wat te wordenquote:Op donderdag 5 november 2009 11:15 schreef Gwywen het volgende:
Voorproefje van het nieuwe Finntroll album!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |