Een traumatische ervaringquote:Op woensdag 8 april 2009 17:27 schreef mriN het volgende:
Goedemiddag,
Hetgene wat ik hieronder ga beschrijven is een persoonlijk verhaal met persoonlijke elementen erin verwerkt. Heb je alleen maar crapcommentaar, ga je dan ergens anders vervelen; thanks.
Het is nu iets meer dan twee jaar geleden dat ik mijn huidige vriendin heb leren kennen. Zij had toendertijd 6 maanden van te voren een vakantieliefde gehad die haar met kerst had gedumpt. Toen zij nog verkering hadden, ze zagen elkaar één weekend in de maand, hadden de ouders van elkaar afgesproken het jaar daarna samen op vakantie te gaan. Toen ik dus met haar kreeg en met haar mee op vakantie ging, kwam haar ex daar dus ook twee weken leuk bij staan. Nou moet ik wel even snel erbij vermelden dat ik een redelijk jaloers type ben. Op een avond waren de twee, mijn vriendin en haar ex, opeens spoorloos verdwenen en bleven ze zeker anderhalf uur weg. Toen ik ze vond zaten ze naast elkaar wat te praten, verder niks aan de hand dus. Na de vakantie kwamen al snel de smsjes van; had ik je maar niet gedumpt, ik hou nog zoveel van je. Toen ze deze binnenkreeg zat ik ernaast en zei ik dat ze zelf moest weten of ze terug wilde smsen daarover. Ze smste hem meteen terug, waar ik een raar gevoel bij kreeg. Nu is het dus bijna twee jaar geleden dat dit alles gebeurd is. Zeker 4 van de 6 nachten heb ik nachtmerries over de 'terugkomst' van die jongen en dat mijn vriendin hem dan ook terug wilt. Zou traumatisering hier op van toepassing zijn? Heeft iemand tips over hoe ik hier vanaf kom, want het is niet leuk voor mij en ook zeker niet leuk voor mijn vriendin waar ik het dan op afreageer.
Dank jullie,
Merijn
Ze zijn denk ik niet altijd slechts bedrog. Dromen hebben een functie. Ze helpen bij verwerking.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:29 schreef Copycat het volgende:
Beseffen dat dromen en ook nachtmerries bedrog zijn? Je houdt ze volgens mij enkel in stand door er zo'n waarde aan te hechten en je afreagerende reactie op je vriendin zou jouw nachtmerrie nog wel eens waarheid kunnen maken ...
Da's waar.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:43 schreef Disorder het volgende:
Ze zijn denk ik niet altijd slechts bedrog. Dromen hebben een functie. Ze helpen bij verwerking.
Alleen dan zonder trauma en er wordt niks verwerkt, meer in stand gehouden.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:44 schreef Copycat het volgende:
Da's waar.
Traumaverwerking in het geval van TS.
Ja, in stand gehouden, dat denk ik ook. Na 2 jaar zou je toch wel gerustgesteld moeten zijn?quote:Op woensdag 8 april 2009 19:16 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Alleen dan zonder trauma en er wordt niks verwerkt, meer in stand gehouden.
Ja was het maar zo, ik zou het zelf ook graag willen. En heb het trouwens wél al met mijn vriendin dr over gehad. Maar moet inderdaad zeggen dat het echt bij mij ligt, en dat ze me wel 100 keer kan verzekeren dat er niks aan de hand is enzo. Het is gewoon iets waar ik me zelf overheen moet leren zetten want dit is voor niet leuk meer.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, in stand gehouden, dat denk ik ook. Na 2 jaar zou je toch wel gerustgesteld moeten zijn?
Ze verteld me dat ze geen gevoelens meer voor hem heeft, maar ze vind het niet erg om contact met hem te houden. Begrijp ik ook wel maar ik weet het gewoon niet, ik vertrouw die gast voor geen meter. Nou moet ik wel zeggen dat het contact tussen de twee de laatste tijd is afgenomen. Dit zal ook grotendeels komen omdat ze elkaar toch nooit meer zien, aangezien hij bijna 200 kilometer verder woont.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:27 schreef mixje-mup het volgende:
En hoe reageert zij erop? Heeft ze jou onzekerheid weggenomen of doet ze er lekker mysterieus over?
Maar het feit dat jij er moeite mee hebt is dus voor haar geen reden om van dat contact af te zien, ook al zou het overtrokken gedrag van jou zijn (wat het in mijn ogen ook is) ?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:22 schreef mriN het volgende:
Ze verteld me dat ze geen gevoelens meer voor hem heeft, maar ze vind het niet erg om contact met hem te houden. Begrijp ik ook wel maar ik weet het gewoon niet, ik vertrouw die gast voor geen meter. Nou moet ik wel zeggen dat het contact tussen de twee de laatste tijd is afgenomen. Dit zal ook grotendeels komen omdat ze elkaar toch nooit meer zien, aangezien hij bijna 200 kilometer verder woont.
Neen. Opgeblazen gedrag van mij of niet, ik heb haar nooit verboden contact te hebben met die jongen. Ik gaf haar alleen aan dat ik gek werd van zijn smsjes.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:32 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Maar het feit dat jij er moeite mee hebt is dus voor haar geen reden om van dat contact af te zien, ook al zou het overtrokken gedrag van jou zijn (wat het in mijn ogen ook is) ?
Ik vind dat dat geen reden mag zijn om het contact te verbieden, ook al is het haar ex.. het gaat om het vertrouwen wat je in elkaar hebt en ook je eigen zelfvertrouwen..en ja als ze elkaar toch nauwelijks zien, waar zou je je dan nog druk om maken?quote:Op donderdag 9 april 2009 13:32 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Maar het feit dat jij er moeite mee hebt is dus voor haar geen reden om van dat contact af te zien, ook al zou het overtrokken gedrag van jou zijn (wat het in mijn ogen ook is) ?
Ik denk gewoon dat het nog altijd van die ene vakantie is blijven hangen. Je had erbij moeten zijn toen ze tegenover elkaar zaten en wat 'verliefd' naar elkaar zaten te lachen. Ik dacht dat ik kapot bleef toen. Het heeft gewoon zo een indruk op mij gemaakt dat ik me nu nog altijd (onnodig) druk maak over die paupert.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:40 schreef mixje-mup het volgende:
[..]
Ik vind dat dat geen reden mag zijn om het contact te verbieden, ook al is het haar ex.. het gaat om het vertrouwen wat je in elkaar hebt en ook je eigen zelfvertrouwen..en ja als ze elkaar toch nauwelijks zien, waar zou je je dan nog druk om maken?
Als ze zegt dat ze geen gevoelens meer voor hem heeft, moet je haar op haar woord geloven. Ook al is het lastig, want je hebt dat beeld nog altijd in je hoofd..maar ik zou het loslaten. Als jij daar hele tijd mee bezig blijft, komt het de relatie ook niet ten goede en heeft zij het idee dat je haar niet vertrouwd.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:46 schreef mriN het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat het nog altijd van die ene vakantie is blijven hangen. Je had erbij moeten zijn toen ze tegenover elkaar zaten en wat 'verliefd' naar elkaar zaten te lachen. Ik dacht dat ik kapot bleef toen. Het heeft gewoon zo een indruk op mij gemaakt dat ik me nu nog altijd (onnodig) druk maak over die paupert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |