FOK!forum / Klaagbaak / CBR - examen rbw B (incl. paint)
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:20
TS had om 14.00 rijexamen voor het autorijbewijs (eerste keer overigens). Helaas gezakt maar toch heb ik enkele klachten waarvan ik jullie meningen wel wil horen.
TS is gezakt op bijzondere verrichtingen. Zowel de parkeeropdracht als omkeeropdracht waren niet goed uitgevoerd. Verder was alles goed, ben dus enkel op die twee onderdelen gezakt.

Parkeeropdracht:

0. TS moet bij de Aldi zo dicht mogelijk bij de ingang een parkeervak vinden en parkeren.
1. TS rijdt het parkeerterrein op en rijd richting de ingang.
2. TS draait om de bocht heen richting de ingang en ziet een open plek (blauwe punt in paint) vrij dicht bij de ingang.
3. TS draait hem vooruit het parkeervak in. Helaas stond de auto rechts van het vak (zie rode pijl) een stukje op mijn vak, waardoor ik de draai niet ineens kon maken. Gevolg: TS steekt hem één keer achteruit en zet hem vervolgens vooruit in het parkeervak.


Omkeeropdracht:

0. TS wordt verteld in deze straat om te keren.
1. TS ziet achter, naast zich en voor zich geen verkeer.
2. TS ziet in de straat rechts en links geen verkeer en zet de wagen schuin haaks tegenover de achterliggende straat.
3. TS heeft heel veel overzicht achter zich in de straat en rijdt de wagen achteruit erin.
4. TS kijkt, geeft netjes richting aan en rijdt weg.
5* TS had de auto ook evenwijdig aan de stoeprand kunnen zetten om vervolgens achteruit de straat in te rijden om te keren, maar aangezien er totaal geen verkeer was, was het veel overzichtelijker om hem schuin 'tegen' de straat aan te zetten zodat TS in zijn binnenspiegel de straat in kon kijken.

TS komt terug bij CBR en meneer vertelt aan TS dat TS is gezakt. TS is gezakt op de bijzondere verrichtingen.
Parkeeropdracht was niet goed, omdat TS éénmaal moest steken doordat een auto gedeeltelijk in mijn vak stond. TS heeft nog gezegd dat de examinator daar zelf om vroeg, TS moest immers zo dicht mogelijk bij de ingang parkeren en die draai had ik never nooit niet kunnen maken. Het feit dat er verderop 3 a 4 lege plekken waren (groene pijl, eerste paint) maakte hem niet uit.
Omkeeropdracht was niet goed, omdat TS de wagen evenwijdig aan de stoeprand (5* tweede paint) neer had moeten zetten. TS werd boos en zei dat hij zo veel meer overzicht had op de straat waarin TS achteruit reed. Toch mocht het niet baten, de examinator vond het onveilig.

Klacht 1: Gezakt voor B-rijbewijs.
Klacht 2: Welke fucking pipo verzint er dat ik niet eens één keer mag steken bij het vooruit inparkeren?!
Klacht 3: Welke fucking pipo verzint dat ik de wagen, als er totaal niets aankomt, niet schuin over de weg mag zetten??
Klacht 4: Het schuin zetten van de wagen (omkeeropdracht) waardoor ik vervolgens volledig overzicht heb op straat links, rechts, voor en achter me was volgens de examinator NIET veilig. De wagen had zoals bij 5* moeten staan. Flikker toch een kenker eind op man, op die manier had ik toch geen overzicht gehad.


Anti-klacht: Verder ging alles goed. (Alhoewel deze twee onderdelen naar mijn mening ook goed waren).

[ Bericht 1% gewijzigd door swarmahoer op 08-04-2009 16:23:10 ]
swarmahoerwoensdag 8 april 2009 @ 16:23
altijd gedonder met die lui
erkelwoensdag 8 april 2009 @ 16:25
Het is gewoon een optelsom. Je kan niet rijden --> conclusie: gezakt.
mjh487woensdag 8 april 2009 @ 16:26
Duidelijke paint, probs daarvoor!
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:27
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:29
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren? !111
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:31
Overigens: TS gaat naar de Aldi.
ColtZ40woensdag 8 april 2009 @ 16:31
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren? !111
En dan jammeren dat ie gezakt is.
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:31
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren? !111
Ja, dat heeft hij gedaan !! En nog denken dat hij correct is.


Ik vraag me af of zijn instructeur hem wel heeft geleerd hoe te keren.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:34
1 is wel jammer ja, maar 2 is toch wel kansloos
Hpzonewoensdag 8 april 2009 @ 16:35
Die omkeeropdracht. serieus op het midden van een kruispunt even slordig in z'n achteruit sodemieteren om vervolgens maar met een laf bochtje weer weg te rijden? You idiot, just do it like you learned it, aight!
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:37
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.


Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:38
Waarom zou ik op dat kruispunt in een 30-km zone niet mogen keren, als er totaal niets aankomt?

Heb ik echt nooit geleerd dat dat niet mag. En sowieso zei de examinator niet dat dat niet mocht, het was niet goed omdat ik de wagen schuin zetten en niet evenwijdig aan de stoeprand.
Emimichwoensdag 8 april 2009 @ 16:39
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren? !111
Die verontwaardiging van de TS omdat hij op bijzondere verrichtingen gezakt is nadat hij zo'n geintje geflikt heeft!
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:39
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef HowardStern het volgende:
Waarom zou ik op dat kruispunt in een 30-km zone niet mogen keren, als er totaal niets aankomt?

Heb ik echt nooit geleerd dat dat niet mag. En sowieso zei de examinator niet dat dat niet mocht, het was niet goed omdat ik de wagen schuin zetten en niet evenwijdig aan de stoeprand.
Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het niet het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door TC03 op 08-04-2009 16:45:18 ]
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:39
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]
Bananensteek
Emimichwoensdag 8 april 2009 @ 16:39
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef HowardStern het volgende:
Waarom zou ik op dat kruispunt in een 30-km zone niet mogen keren, als er totaal niets aankomt?

Heb ik echt nooit geleerd dat dat niet mag. En sowieso zei de examinator niet dat dat niet mocht, het was niet goed omdat ik de wagen schuin zetten en niet evenwijdig aan de stoeprand.
Omdat je dan al het verkeer blokkeert, helder licht.
3lmowoensdag 8 april 2009 @ 16:39
Op dat kruispunt had van alles aan kunnen komen, en dat is er sneller dan dat jij kunt keren. Daarbij komt dat je tijdens het verrichten van een speciale verrichting al het andere verkeer moet voorlaten wat je dan niet meer had kunnen doen. Het eerste is wel spijtig ja.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:40
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:40
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef Emimich het volgende:

[..]

Omdat je dan al het verkeer blokkeert, helder licht.
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef 3lmo het volgende:
Op dat kruispunt had van alles aan kunnen komen, en dat is er sneller dan dat jij kunt keren. Daarbij komt dat je tijdens het verrichten van een speciale verrichting al het andere verkeer moet voorlaten wat je dan niet meer had kunnen doen. Het eerste is wel spijtig ja.
Het eerste is inderdaad spijtig, maar het lijkt me stug dat de examinator hem had laten zaken als alleen dat fout was.
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Dat er op dat moment geen verkeer is zegt niks natuurlijk.
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:41
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Juistem en daarbij reed je achteruit!! tegen de richting in. Moet ik je ook nog vertellen hoe je hoort te keren??? verdomme zeg, dat die instructeur jou überhaupt liet afrijden!!
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:42
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
SwJwoensdag 8 april 2009 @ 16:42
Ik heb zo een hekel aan mensen die een OP in de derde persoon schrijven: TS moet ....; TS is....; enz.
ColtZ40woensdag 8 april 2009 @ 16:43
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb zo een hekel aan mensen die een OP in de derde persoon schrijven: TS moet ....; TS is....; enz.
Open er een topic over.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:43
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen?
Wat is 't verschil tussen hele en hele? Behalve 't bold dan
LenSjuhwoensdag 8 april 2009 @ 16:44
Snap er ook niks van, zie dagelijks van zulke simpele en domme acties(2e) en die mensen hebben ook hun rijbewijs gekregen...
Daarnaast zak je niet op die redenen. De examinator had gewoon geen veilig gevoel bij jou in de auto en vandaar ben je gezakt, hij moet alleen een aantal redenen bedenken.
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:44

gefeliciteerd.

ben wel blij dat jij je rijbewijs niet hebt.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Emimichwoensdag 8 april 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Dat er geen verkeer was, is helemaal geen punt. Als je niet beseft dat je nooit op een kruispunt mag keren, dan is het maar beter dat je nog niet je rijbewijs behaald hebt.

Waarom ben je in de tweede paint niet gewoon meteen bij pijl 1 gedraaid of doorgereden tot pijl 5 om daar gewoon te draaien?
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:44
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Wat is 't verschil tussen hele en hele? Behalve 't bold dan
Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.
Emimichwoensdag 8 april 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Uit hoeveel richtingen kan er verkeer komen als je keert op jouw manier?

Uit hoeveel richtingen kan er verkeer komen als je keert op de hier voorgestelde manier?
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:46
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:47
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.

Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.

Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Reden daarvoor:
Als je van achteren wordt aangereden knal je de hele straat over waar anderen kunnen rijden. Als je rechtuit stond en je werd van achter aangereen rolde je vooruit. ipv over de gehele rijbaan.
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.

Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.
Bielswoensdag 8 april 2009 @ 16:52
Sorry, je bent terecht gezakt. Leef ermee, probeer het volgende keer nog eens.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.
Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.

Vind het wel echt jammer dit, want alles gaat verder prima met het rijden. Dat van het parkeren vind ik gewoon echt zuur, want waarom mag je niet steken bij een parkeervak?

Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:54
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:

[..]
Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Oh nein, Sjonny in spe!
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:54
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:54 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Oh nein, Sjonny in spe!
Is maar als grap bedoeld.
Hpzonewoensdag 8 april 2009 @ 16:55
Ohja. Flik de volgende keer geen 'snuggere kijk mij eens even zelf slim wezen'- acties, en rij zoals het je aangeleerd is. Dipshit.
daheiwoensdag 8 april 2009 @ 16:55
Het gaat hem niet om de techniek, maar om de indruk die je bij hem achterlaat. In praktijk zegt iemand ook wel eens zet hem "hier" maar neer. Het gaat erom dat jij er dan voor kiest om, indien deze plek niet de beste is, een andere plek te kiezen om te parkeren. Jeren op een kruizing is nooit handig, je moet 4 kanten in de gaten houden beter is het om ergens anders te keren. Dat is veiliger.
Je bent volgens mij terecht gezakt.
TC03woensdag 8 april 2009 @ 16:57
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.

Vind het wel echt jammer dit, want alles gaat verder prima met het rijden. Dat van het parkeren vind ik gewoon echt zuur, want waarom mag je niet steken bij een parkeervak?

Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
In principe vindt men steken 'ouderwets' en hebben ze nog liever dat je een beetje van de stoep meepakt dan dat je steekt. Dat moet je gewoon ten alle tijde onthouden. Zoals gezegd, als je hem er achteruit had ingeparkeerd was er niks aan de hand.
Koploperkopperwoensdag 8 april 2009 @ 16:57
TS. Je mag niet op een examen rijden hoe je het in de echte wereld ook zal doen. Jezelf het een beetje makkelijk proberen te maken, hoe durf je.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 16:57
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:54 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Is maar als grap bedoeld.
Gelukkig!
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 16:59
Ja helaas maakte ik het mezelf wel iets te gemakkelijk Koploperkopper.

Wel één heel groot voordeel hieraan: deze fouten ga ik de volgende keer zeker niet meer maken.

Had niet gedacht dat zakken ook nog een voordeel kon hebben, maarja over paar weekjes nog eens proberen.
pumpkineaterwoensdag 8 april 2009 @ 17:03
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
Precies, mensen die vooruit inparkeren !
daheiwoensdag 8 april 2009 @ 17:07
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:59 schreef HowardStern het volgende:
Ja helaas maakte ik het mezelf wel iets te gemakkelijk Koploperkopper.

Wel één heel groot voordeel hieraan: deze fouten ga ik de volgende keer zeker niet meer maken.

Had niet gedacht dat zakken ook nog een voordeel kon hebben, maarja over paar weekjes nog eens proberen.
het overkomt iedereen hoor, ik moest een halve draai maken op een weg die ik 2 kilometer in kon kijken. Er kwam geen enkele auto aan. Ik had de draai gemaakt en niet in de spiegels gekeken toen ik weer weg wilde rijden. Gezakt...
Soms is het meest logische niet altijd het juiste tijdens een examen.
Emimichwoensdag 8 april 2009 @ 17:10
Normaal gesproken zak je alleen maar op de bijzondere verrichtingen als je niet (goed) kijkt, je moet het net zoals onze TS wel erg bont maken wil je om een andere reden op je bijzondere verrichtingen zakken.
koffiegastwoensdag 8 april 2009 @ 17:28
Volgende keer niet omdraaien bij een kruispunt, is onoverzichtelijker dan in dezelfde straat draaien, maar vind wel kulreden om te zeggen dat ej daar op bent gezakt... zolang het maar veilig is. De eerste op de parkeerplaats is ook best onzin... ik zie mensen zovaak steken, wellicht dat je niet goed rond hebt gekeken of je wel kon stoppen/steken/etc.
Merkiewoensdag 8 april 2009 @ 17:36
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 17:42
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.

Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
ColtZ40woensdag 8 april 2009 @ 17:48
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
Merkiewoensdag 8 april 2009 @ 17:51
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.

Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde .
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
LinkseFrieseVegetarierwoensdag 8 april 2009 @ 18:23
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:

Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Het gaat niet om 'regeltjes'. Wat jij deed bij pijl 2 in de paint, je auto schuin over het kruispunt stilzetten, kan gewoon niet.
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:

[..]

Precies, mensen die vooruit inparkeren !
Heel handige vaardigheid hoor. Ga maar eens achteruit inparkeren in een krap parkeervak met een muur erachter. Knappe jongen als jij daarna nog bij de kofferklep kunt komen! Toen ik rijexamen deed was vooruit inparkeren overigens een verplichte vaardigheid.
ColtZ40woensdag 8 april 2009 @ 18:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:51 schreef Merkie het volgende:

[..]

Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde .
[..]

Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
Merkiewoensdag 8 april 2009 @ 18:37
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
Ok. Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn post, maar vooruit, ik zal het ter kennisgeving aannemen.
HowardSternwoensdag 8 april 2009 @ 19:08
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
Die beheers ik wel hoor
Marurkwoensdag 8 april 2009 @ 19:20
Ik vind dat TS gelijk heeft.
Keren op een kruispunt in een 30 km/h-zone moet kunnen als er niks aankomt en mits je je een beetje aan de zijkant houdt (dus dat je niet echt MIDDEN op het kruispunt keert). Zo vaak gedaan.
Op een kruispunt waar een voorrangsweg op uitkomt, zou ik het niet doen.

Lekker boeiend ook waar je je auto parkeert bij de inparkeeroefening. Zij willen altijd dat je zo dicht mogelijk bij de ingang of wat dan ook parkeert. Maar dat doe je in de praktijk toch niet. Ik ga het me echt niet moeilijk maken door ergens te gaan parkeren waar het net past, met het risico dat iemand een portier tegen je auto heeft aangeflikkerd als je klaar bent met boodschappen doen.
Gewoon doorrijden, en parkeren waar ruim plek is. Vaak parkeer ik dan ook nog zodanig dat zowel het parkeervak links als rechts van de auto vrij is (indien mogelijk).
Echt gezeik. TS heeft gelijk vind ik (alhoewel ik de keeroefening niet echt goed kan beoordelen).

BTW, had je geen toets "Bijzondere verrichtingen" gehad vóór het examen?
Ik wel, en ik hoefde op examen alleen nog maar als het ware "rechtdoor" te rijden.
Scheelt een hoop stress.
MusiqueArtistiquewoensdag 8 april 2009 @ 19:21
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
Marurkwoensdag 8 april 2009 @ 19:22
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
niet doen dus
Marurkwoensdag 8 april 2009 @ 19:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.

Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
MusiqueArtistiquewoensdag 8 april 2009 @ 19:32
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.

Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
met op je eigen manier rijden krijg je gezeik. net zoals dat keren op dat kruispunt. dat kon waarshcijnlijk best wel, maar je zakt er wel door.
mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
WebForcewoensdag 8 april 2009 @ 19:34
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]

Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit . Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...

Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
Marurkwoensdag 8 april 2009 @ 19:37
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:32 schreef MusiqueArtistique het volgende:

[..]

mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
Dat is wel heel sad. Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden. _!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
Glijdt_lichtwoensdag 8 april 2009 @ 22:49
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef WebForce het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit . Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...

Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
Weet ook niet of ik t heb geleerd met bananensteek, maar doe het tegenwoordig altijd zo. Ik heb iig nooit problemen gehad met achteruit inparkeren.

Hoe heb jij keren op de weg dan geleerd? Ik heb het na mijn 3-na-laatste rijles ofzo nooit meer gedaan trouwens
Kolovratwoensdag 8 april 2009 @ 23:02
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
3lmowoensdag 8 april 2009 @ 23:24
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
Dude, dan denkt dat ie je gay bent.
arnold-dwoensdag 8 april 2009 @ 23:44
aldi +1
MusiqueArtistiquedonderdag 9 april 2009 @ 00:10
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:24 schreef 3lmo het volgende:

[..]

Dude, dan denkt dat ie je gay bent.
als ik daardoor slaag, prima.
MusiqueArtistiquedonderdag 9 april 2009 @ 00:11
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:37 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dat is wel heel sad. Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden. _!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
ik heb em pas 3 maandjes (ja, in een keer gehaald met eerder genoemde tacktiek), en ik ga al als een speer : >
Omniejdonderdag 9 april 2009 @ 03:12
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef Kolovrat het volgende:
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
Tsja, het steken is gewoon lullig voor TS, maar kom op, voor die keeractie op het kruispunt had ik hem ook laten zakken.

Aan de parkeeropdracht kon TS niet zo gek veel doen denk ik, maar tegelijkertijd weet ik zeker dat als hij gewoon op een normale manier gekeerd had (én de rest van het examen ook goed is gegaan uiteraard) hem dat steken niet zo kwalijk zou zijn genomen, en hij dus gewoon geslaagd was.

Zelf herinner ik mij van m'n tussentijdse toets (daarin heb ik mijn bijzondere verrichten al gehaald, dus hoefde bij het examen alleen nog maar een beetje rondjes te rijden) dat ik een stopopdracht verneukt had. In eerste instantie had ik überhaupt niet door dat de examinator me een stopopdracht gaf en wilde ik gewoon gaan fileparkeren, maar dat was gewoon een misverstand.

Even later kreeg ik opnieuw een stopopdracht (herkansing zeg maar ), waarbij ik dus gewoon vooruit een parkeervak op reed aan de rechterkant van de weg. Het enige probleem was dat ik redelijk dicht op de auto voor me was gaan staan, en ik bij het wegrijden niet eerst even een stukje achteruit was gereden om mezelf meer ruimte te geven. Zelf vond ik het onzin, omdat er nog precies genoeg ruimte was om vooruit weg te rijden, maar daar was de examinator het niet mee eens.

Maar goed, later kreeg ik nog een keeropdracht... Die voerde ik volgens haar wel perfect uit, dus: goed om me heen gekeken, en zoals in het tweede plaatje van TS bij 5* gestopt, strak langs de stoeprand. Rechts achteruit het bochtje om en vervolgens weer linksaf terug. Ook tijdens de rest van de TTT reed ik blijkbaar prima, dus mijn 'fout' bij de stopopdracht werd me vergeven.

Kortom TS: het boeit niet zo als je één opdracht verneukt, maar rijd wel gewoon op de manier zoals het je geleerd is en probeer niet de slimmerik uit te hangen. Eventjes snel steken als er toch niets aankomt doe je maar als je je rijbewijs al hebt, maar NIET tijdens je examen...
Walter81donderdag 9 april 2009 @ 08:50
Op enkel dat parkeren ben je niet gezakt. Dat is gewoon onmogelijk. Die keeractie midden op een kruispunt verdient niet de schoonheidsprijs. Of je hier op zou zakken weet ik niet, maar het geeft geen goede indruk aan de examinator. Dat het op dat moment toevallig rustig op de weg was maakt niet uit.

De rest van de rit zal vast en zeker ook niet helemaal optimaal verlopen zijn, waardoor de examinator een algeheel gevoel krijgt van : deze persoon mag nog wel een paar lessen hebben.
DrDarwindonderdag 9 april 2009 @ 09:02
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:

[..]

Precies, mensen die vooruit inparkeren !
Achteruit uitparkeren is veel gevaarlijker.
NeverEatYellowSnowdonderdag 9 april 2009 @ 09:22
Tijdens mijn rijlessen leerde ik bij supermarkten vooruit te parkeren i.v.m. boodschappen in achterklep laden

Wel met alles in 1 keer geslaagd
Walter81donderdag 9 april 2009 @ 10:48
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:02 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Achteruit uitparkeren is veel gevaarlijker.
Met uitparkeren bedoel je neem ik aan het wegrijden uit een parkeervak.
Dat is inderdaad gevaarlijk. Daarom moet je ook altijd achteruit inparkeren.
Dan kan je veilig weer wegrijden omdat je kan zien of er iets of iemand aan komt rijden of lopen. Als je achteruit wegrijdt zie je niks. Sowieso omdat je nog verder in je parkeervak zit, dus moet je al verder uitrijden voor je iets kan zien. En dat betekent dus dat je de eerste meters op de gok rijdt.
existenzdonderdag 9 april 2009 @ 14:42
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
Eerste: Gebrek aan inschattingsvermogen + verkeersveiligheid fout
Tweede: Welke lul keert er dan ook op die manier midden op een kruispunt als hij moet afrijden? (Verkeersfout en inschattingsfout)
-Trinity-donderdag 9 april 2009 @ 14:46
Had je bij situatie 2 niet gewoon een halve draai moeten maken?
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:07 schreef dahei het volgende:
het overkomt iedereen hoor, ik moest een halve draai maken op een weg die ik 2 kilometer in kon kijken. Er kwam geen enkele auto aan. Ik had de draai gemaakt en niet in de spiegels gekeken toen ik weer weg wilde rijden. Gezakt...
Soms is het meest logische niet altijd het juiste tijdens een examen.
Ook gehad, echt loos zoiets. Alsof er een auto naast me zou teleporten op het moment dat ik wegrij.
existenzdonderdag 9 april 2009 @ 15:01
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:46 schreef -Trinity- het volgende:
Had je bij situatie 2 niet gewoon een halve draai moeten maken?
[..]

Ook gehad, echt loos zoiets. Alsof er een auto naast me zou teleporten op het moment dat ik wegrij.
het is verplicht en daar houdt het mee op voor je. Of er nu iets rijdt of niet.
-Trinity-donderdag 9 april 2009 @ 15:07
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:01 schreef existenz het volgende:
het is verplicht en daar houdt het mee op voor je. Of er nu iets rijdt of niet.
Dat maakt het niet nuttig.
TC03donderdag 9 april 2009 @ 15:13
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:07 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat maakt het niet nuttig.
Wie ben jij om te oordelen wat nuttig is met slechts 40 uur aan rijervaring? Waarom weet jij het beter?
Westsideedonderdag 9 april 2009 @ 15:19
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]

Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd
Puike paint, zo doet ieder normaal mens dat ja...behalve met rijlessen, want dan mag je je auto opeens niet schuin zetten, maar moet je je auto parallel aan de weg houden........waarom is me ook nog steeds een raadsel.
existenzdonderdag 9 april 2009 @ 15:20
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:07 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Dat maakt het niet nuttig.
Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.
Ofrescadonderdag 9 april 2009 @ 15:31
TS heeft geen tieten. Als TS tieten had, was TS in 1x geslaagd.
Omniejdonderdag 9 april 2009 @ 15:33
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef existenz het volgende:

[..]

Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.
Ach, het is altijd wel goed om nog even dubbel te checken, maar in sommige gevallen kán er gewoon niets zitten en weet je dus 100% zeker dat je veilig weg kunt rijden. In die gevallen is het overdreven om nog binnenspiegel-buitenspiegel-schouder te moeten checken, zoals het je geleerd wordt, maar tijdens je examen móet je dat gewoon even doen.

Het is al eerder gezegd in dit topic: je kunt wel de slimmerik uithangen tijdens je examen, en er kan inderdaad niet ineens een auto naast je teleporten, maar tijdens het examen is het wel de bedoeling dat je even laat zien dat je wéét hoe het moet.

Dat je iets slordiger gaat rijden zodra je je rijbewijs hebt, vind ik logisch. Vaak is het nou eenmaal een stuk makkelijker en sneller om je auto even ergens schuin te zetten enzo, maar laat dat tijdens je rijlessen en examen gewoon uit je hoofd.
-Trinity-donderdag 9 april 2009 @ 15:56
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:13 schreef TC03 het volgende:
Wie ben jij om te oordelen wat nuttig is met slechts 40 uur aan rijervaring? Waarom weet jij het beter?
Ehm, ik heb wel meer dan 40 uur aan rijerarving hoor .
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef existenz het volgende:
Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.
Ik ben niet gezakt?
Timmordonderdag 9 april 2009 @ 16:06
Op een kruispunt niet in 1 keer kunnen keren

Op een parkeervak moeten steken

Sorry jongen maar het was gewoon niet goed genoeg
Mopst3rdonderdag 9 april 2009 @ 16:16
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:23 schreef swarmahoer het volgende:
altijd gedonder met die lui
Word!
Omniejdonderdag 9 april 2009 @ 16:33
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef -Trinity- het volgende:
Ehm, ik heb wel meer dan 40 uur aan rijerarving hoor .
Op het moment van je rijexamen waarschijnlijk niet, daar ging het volgens mij om.
Florian_donderdag 9 april 2009 @ 16:52
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.

slagen gegarandeerd.
Mwoh dat praten is onzin.

Ik bij afrijden eerst zo'n vent met precies dezelfde hobbies als ik, en ik had ook nog eens redelijk gereden (lees: geen ingrepen, eigenlijk alles prima). Ik was wel gezakt. Waarom? "Ja, het was allemaal goed, maar je was nog niet zelfverzekerd genoeg".

De laatste keer gewoon mond gehouden, maximum snelheid gereden overal (kreeg gezeur als ik bijv. 100 reed op een snelweg) en geslaagd.
Zjakkiedonderdag 9 april 2009 @ 16:53
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren? !111
Dat was ook mijn eerste reactie
hmmmzdonderdag 9 april 2009 @ 17:27
Profiel van TS liegt, TS moet wel een vrouw zijn, anders kon ie wel beter auto rijden. Welke stakker gaat er tijdens z'n examen keren op een kruispunt
Phaelanx_NLdonderdag 9 april 2009 @ 17:39
En het mooie is, zodra je je rijbewijs wel hebt, mag het allemaal opeens wel .
BlueMagedonderdag 9 april 2009 @ 17:43
Lijkt me stug dat ze je alleen op de bijzondere verrichtingen laten zakken...
HowardSterndonderdag 9 april 2009 @ 17:55
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:43 schreef BlueMage het volgende:
Lijkt me stug dat ze je alleen op de bijzondere verrichtingen laten zakken...
Het commentaar achteraf ging ook nog over rotondes. Ik stond met mijn voorwielen op de haaientanden, en dat vond hij niet goed. Verder had ie het alleen over deze twee bijz. verrichtingen. Het ging trouwens ook echt goed hoor mijn examen. Dat van die rotonde vond ik dus bullshit, want ik stond er nooit op. Dat met het parkeren vind ik ook bullshit .

De omkeeropdracht begrijp ik nu wel dat het fout was.

Zoals al eerder iemand in dit topic zei: waarschijnlijk heb ik een onveilige indruk gemaakt op de examinator, alhoewel ik me daar zelf echt niet van bewust ben of was.
HowardSterndonderdag 9 april 2009 @ 18:07
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
En het mooie is, zodra je je rijbewijs wel hebt, mag het allemaal opeens wel .
Vind ik ook onlogisch ja .
Phaelanx_NLdonderdag 9 april 2009 @ 18:11
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:07 schreef HowardStern het volgende:

[..]

Vind ik ook onlogisch ja .
Alhoewel ik niet zou keren op een kruispunt.
HowardSterndonderdag 9 april 2009 @ 18:19
quote:
Op donderdag 9 april 2009 18:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Alhoewel ik niet zou keren op een kruispunt.
Ik normaal ook heul niet hoor. Was echt gewoon de situatie ter plekke. Veel overzicht, geen enkele andere weggebruiker te bekennen.
Zodoende 'gooide' ik hem denk ik door de zenuwen dwars, en keerde ik hem.
ASromadonderdag 9 april 2009 @ 18:38
nog even ts en je mag los http://www.dumpert.nl/med(...)an_der_autobahn.html

examinator had zijn quotum nog niet bereikt van de dag, helaas.