Als de verstopping jouw net niet zou treffen, zou je exact hetzelfde zeggenquote:foto Op woensdag 8 april 2009 09:02 schreef thewes het volgende:
Laten we er voor het gemak even vanuitgaan dat het probleem daar zit, simpelweg omdat het daar zit.
Betreffende buur geeft aan: Ik heb er geen last, dus veel plezier ermee.
Vind ik niet netjes
Omdat de verstopping op/onder haar terrein zit. Dan vind ik het HAAR verstopping, of in het ergste geval ONZE verstopping, maar niet die van MIJquote:Op woensdag 8 april 2009 09:07 schreef Rewimo het volgende:
Maar als het riool van die buur voorbij de verstopping uitkomt op het gezamenlijke riool, waarom is het dan haar verstopping
En als zij die verstopping daar wel gemaakt heeft doordat, ik noem maar wat, daar een boom staat, waarvan de wortels door de rioolbuis gevreten zijn, is het dan ook kortzichtig van MIJ?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:17 schreef Silven het volgende:
Ontzettend kort door de bocht van JOU dan. Zij heeft die verstopping daar toch niet gemaakt. Dat kunnen alleen de huizen zijn geweest die erachteraan komen, en dat is zij niet. Dus ze zullen wel op haar grond het probleem op moeten lossen maar de kosten zijn dan natuurlijk voor jou en iedereen die erachteraan komt imo.
Dan hebben we het niet over een gewone verstopping maar over een werkelijke beschadiging aan het riool. En de kans dat het een boom door de riolering heen komt is volgens mij niet zo groot als de kans dat je andere buur de kat door de wc heeft gespoeld oid. Kijk anders even waar het riool loopt op een bouwtekening of iets dergelijks, en kijk vervolgens of er op die plek een boom staat of een paaltje in de grond is geslagen, als je het toch zeker wil weten.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:21 schreef thewes het volgende:
[..]
En als zij die verstopping daar wel gemaakt heeft doordat, ik noem maar wat, daar een boom staat, waarvan de wortels door de rioolbuis gevreten zijn, is het dan ook kortzichtig van MIJ?
Klinkt goed. Zit op werk dus kan nu geen rijdende rechter kijken. Maar zal vanavond zeker kijken.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:10 schreef AgitoM het volgende:
Iemand had het al aangegeven, er is een "Rijdende Rechter" aflevering over geweet. De Rijdende Rechter gaf aan: Iedereen is bij (oude) wet gezamelijk verantwoordelijk voor het riool. De riool expert gaf in die betreffende aflevering zelfs aan, dat het niet mogelijk is om te zeggen "Wat vuil van wie is". Dus ongeacht wie wellicht de schuldige is (Wat niet te zeggen is), je bent er gezamelijk verantwoordelijk voor.
Het "erfgrens principe" was in die aflevering niet van toepassing, omdat de verstopping onder een huis zat. Hoe het dus bij jou zit, weet ik niet, echter als het gezamelijk deel van het riool waar de verstopping zit op iemand zijn eigen grond ligt, ben je gezamelijk verantwoordelijk.
Wellicht dat je de gemeente even kan bellen om te vragen of de verstopping op hun, of op jullie grond zit.
Als de verstopping door wortels is, of een paal, denk ik dat de eigenaar van de book er verantwoordelijk is. Maar in zo'n geval is het hele verhaal anders. Mocht je vermoeden dat het geen normale verstopping is, moet je dat laten uitzoeken, en ook daar zijn de kosten gezamelijk voor :-)
Maar als die verstopping verderop zit en niemand heeft er last van behalve jij, dan is het toch logisch dat de verstopping door jou veroorzaakt is.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:51 schreef thewes het volgende:
Het riool ligt inderdaad op eigen grondgebied, maar helaas niet eens in de buurt van gemeentelijk grondgebied.
Buur waar 99% zeker wederom de verstopping zit, heeft zelf geen last, aangezien haar toilet precies 1 meter verder uitkomt dan waar de verstopping zit.
Ergo: 3 huizen last van de verstopping van een ander die daar zelf geen last heeft.
Ik ben van mening dat je óf zelf, óf gezamelijk verantwoordelijk bent voor het deel dat onder jouw grond door loopt.
Maar de "ik heb geen last, dus zoek het zelf maar uit" gaat er moeilijk in bij mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop