Ik ben 18 en een gozer en kijk het soms ook wel is, dus idd get over itquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
TS kijkt dokter Phil en is een huisvrouw met 4 kinderen
Ik klaag niet over dokter philquote:
En al die oneliners ook, je moet ze maar verzinnen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:50 schreef __Saviour__ het volgende:
toch heeft die dr. phil het lastig hoor. Alwetend zijn is een enorme last.
Klagen over de gasten van dr. Phil kan ook bij elke aflevering.quote:
Hoe voelt dat nou, een bh dragen?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:50 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik ben 18 en een gozer en kijk het soms ook wel is, dus idd get over it
Precies, en die gast dacht zelf wel dat ie even iedereen kon vertellen dat ze terug naar hun eigen land mochten gaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef Burdie het volgende:
Ik vond het ook een onzin-aflevering.
Zoveel heisa over een woordje.
Meestal worden ze dan ook gewoon afgezeken, maar deze gozer werd niet terecht gezet. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:53 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Klagen over de gasten van dr. Phil kan ook bij elke aflevering.
Gelukkig heeft hij daar mensen voorquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
En al die oneliners ook, je moet ze maar verzinnen.
Je bent bekend met een rapliedje, ingezongen door niggahs?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:57 schreef rockstah het volgende:
Waarom word daar toch zo moeilijk over gedaan? Dat woord heeft schijnbaar een gevoelige lading, gebruik het dan gewoon niet bij mensen die daar aanstoot aan nemen. Het is net als het Nederlandse 'nikker', het vertegenwoordigd een donker deel van de geschiedenis en ik snap niet waarom mensen het zouden willlen gebruiken. Een beetje taboo in de maatschappij is niet verkeerd. Evenals wederzijds respect.
Mijn punt (in het geval van deze gast) is dat hij zelf wel allerlei discriminerende opmerkingen mag maken maar zelf gaat zitten janken als dat woord gebruikt wordt. Bovendien is het nogal dubbel dat ze het zelf wel vaak gebruiken, gebruik het dan helemaal niet als het zo'n negatieve lading heeft en je niet wilt dat de blanke medemens gebruik maakt van dat woord.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:57 schreef rockstah het volgende:
Waarom word daar toch zo moeilijk over gedaan? Dat woord heeft schijnbaar een gevoelige lading, gebruik het dan gewoon niet bij mensen die daar aanstoot aan nemen. Het is net als het Nederlandse 'nikker', het vertegenwoordigd een donker deel van de geschiedenis en ik snap niet waarom mensen het zouden willlen gebruiken. Een beetje taboo in de maatschappij is niet verkeerd. Evenals wederzijds respect.
Wat voor racistische opmerkingen heeft hij dan gemaakt en waarom zou hij dat wel mogen?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Mijn punt (in het geval van deze gast) is dat hij zelf wel allerlei discriminerende opmerkingen mag maken maar zelf gaat zitten janken als dat woord gebruikt wordt. Bovendien is het nogal dubbel dat ze het zelf wel vaak gebruiken, gebruik het dan helemaal niet als het zo'n negatieve lading heeft en je niet wilt dat de blanke medemens gebruik maakt van dat woord.
Hij vind kennelijk zelf dat hij dat zou mogen, hij is eerst aan het zeiken over discriminatie en slavernij (die niet hijzelf maar zijn voorouders hebben meegemaakt) maar vervolgens verteld hij een Mexicaanse dame wel schaamteloos dat ze terug moet gaan naar eigen land en nooit de grens over had mogen komen, terwijl deze beleefd bleef. In heel de aflevering was terug te zien hoe blanken op zowat op eierschalen moeten lopen vanwege een voorgeschiedenis, ik vind het een beetje te ver gaan.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:04 schreef rockstah het volgende:
[..]
Wat voor racistische opmerkingen heeft hij dan gemaakt en waarom zou hij dat wel mogen?
En rappers hebben destijds al talloze keren gemeld dat het in hun geval om het woord 'nigga' gaat, wat een verslangde vorm van Negro voor moet stellen, een normaal woord. Op enkele gevallen als comedians na die er gewoon op uit zijn om te provoceren.
Het is griekjeeequote:
hey, heeft jou moeder ook 4 kinderenquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:49 schreef NoelGallagher het volgende:
TS kijkt dokter Phil en is een huisvrouw met 4 kinderen
Wankele argumentatie, maar geen discriminatie toch?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:09 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Hij vind kennelijk zelf dat hij dat zou mogen, hij is eerst aan het zeiken over discriminatie en slavernij (die niet hijzelf maar zijn voorouders hebben meegemaakt)
Dat mag hij vinden, zolang het niet uit racistische overwegingen komt.quote:maar vervolgens verteld hij een Mexicaanse dame wel schaamteloos dat ze terug moet gaan naar eigen land en nooit de grens over had mogen komen,
Dat klopt wel enigzins, maar dat is toch geen reden om je als blank zijnde gediscrimineerd te voelen? Zijn gewoon hystorische feiten die ze mogen gebruiken in de discussie, het op zich zelf verhalen van die feiten om andere mensen een schuldgevoel aan te praten is inderdaad niet netjes, maar gaat zeker niet te ver. Is gewoon een normale manier van discussie voeren volgens mij.quote:In heel de aflevering was terug te zien hoe blanken op zowat op eierschalen moeten lopen vanwege een voorgeschiedenis, ik vind het een beetje te ver gaan.
Ik voelde me niet gediscrimineerd of aangesproken, mijn punt is dat hij en meer mensen die daar te gast waren (maar dan indirecter) zeiden tegen hun blanke medemens waar ze zelf niet tegen zouden kunnen. Die Mexicaanse vrouw had maar eens moeten zeggen dat hij terug moest gaan naar eigen land, dan was de studio te klein geweest daar. En bovendien, hoe wil jij het dan opvatten als de één naar de ander schreeuwt terug te gaan naar eigen land en nooit de grens had mogen oversteken?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:18 schreef rockstah het volgende:
[..]
Wankele argumentatie, maar geen discriminatie toch?
[..]
Dat mag hij vinden, zolang het niet uit racistische overwegingen komt.
[..]
Dat klopt wel enigzins, maar dat is toch geen reden om je als blank zijnde gediscrimineerd te voelen? Zijn gewoon hystorische feiten die ze mogen gebruiken in de discussie, het op zich zelf verhalen van die feiten om andere mensen een schuldgevoel aan te praten is inderdaad niet netjes, maar gaat zeker niet te ver. Is gewoon een normale manier van discussie voeren volgens mij.
Ik zapte op dat stukje ook net langs. Moest toch wel lachen die vent zat er constant overheen te lullen terwijl die dame op normale manier iets probeerde te zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:48 schreef griekjeee het volgende:
Ja TS kijkt heel soms dokter Phil get over it![]()
Anyways die aflevering vandaag was te triest voor woorden. Het ging over het gebruik van the N-word, ging er zo'n gast helemaal flippen en zielig doen 'Ja en ik ben een gestolen Afrikaan, ik ben hier als slaaf het land in gesmokkeld' gast was ergens in de 30 ofzodie weet net zoals wij allemaal niet hoe de tijd van de slavernij was, ja alleen van horen zeggen. Daarna ging hij wel vrolijk aan een Mexicaans wijf vertellen dat ze nooit de grens over had mogen komen
![]()
![]()
Klacht: Mensen die discriminatie in hun voordeel gebruiken.
Preciesquote:Op woensdag 8 april 2009 00:36 schreef Gewoonik het volgende:
[..]
Ik zapte op dat stukje ook net langs. Moest toch wel lachen die vent zat er constant overheen te lullen terwijl die dame op normale manier iets probeerde te zeggen.
En dan nog stelletje mieperts. Mijn god ze zeggen nigger....... hangt allemaal van de context af.
Achja het is KLB hequote:Op woensdag 8 april 2009 00:37 schreef Titus-Pullo het volgende:
Whehehe kijk al die fok!kertjes eens TS afzeiken.
En dan stiekem wel Dr Phil kijken omdat het toch wel vermakelijk is, trieste figuurtjes
Ik vind Dr. Phil een opwindende manquote:Op woensdag 8 april 2009 00:38 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Achja het is KLB heStiekem hebben ze allemaal wel een klein..hartje
quote:Op woensdag 8 april 2009 00:39 schreef GasTurbine het volgende:
Griekjeee, die emo is gewoon een troll.
quote:Op woensdag 8 april 2009 00:39 schreef Titus-Pullo het volgende:
[..]
Ik vind Dr. Phil een opwindende man
Of bedoel je dezequote:
quote:Op woensdag 8 april 2009 00:44 schreef L0t.. het volgende:
Dr. Phil is alleen leuk in Scary Movie, jwz niggah schatje
Dat is iets waar je van uitgaat, maar wat niet zo hoeft te zijn. Daarbij is het niet zo belangrijk wat hij er van vind, hij heeft in zo'n geval niet het recht om jou uit te maken voor een racist. Doet hij dat toch, dan mag hij dat, maar hoef je hem niet serieus te nemen.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:25 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik voelde me niet gediscrimineerd of aangesproken, mijn punt is dat hij en meer mensen die daar te gast waren (maar dan indirecter) zeiden tegen hun blanke medemens waar ze zelf niet tegen zouden kunnen.
Daar kunnen ook sociaaleconomische motivaties achter zitten. Het is wel rechtstreeks beledigen en uitschelden maar niet perse racisme. Hoewel ik me dat in die situatie wel voor kan stellen ja. Echter, als twee mensen van verschillende rassen elkaar uitschelden hoeft dat toch niet gelijk racisme te worden genoemd?quote:Die Mexicaanse vrouw had maar eens moeten zeggen dat hij terug moest gaan naar eigen land, dan was de studio te klein geweest daar. En bovendien, hoe wil jij het dan opvatten als de één naar de ander schreeuwt terug te gaan naar eigen land en nooit de grens had mogen oversteken?
Dat is geen absolute waarheid, geschiedenis kan direct een reden zijn om bepaalde dingen zo te beschouwen. Rondlopen met een hakenkruis word ook nog steeds niet gewaardeerd ook al heeft de huidige generatie er niets mee te maken gehad. Je mag dat overigens gewoon doen maar kijk niet raar op als mensen je erop aanspreken. Nigger mag je ook gewoon gebruiken mits je dat niet doet in plekken met mensen die daar aanstoot aan nemen. De media bijvoorbeeld. Daar zijn geen wetten voor ofzo.quote:bovien is het gewoonweg fucking irritant om te zien hoe er soms misbruik word gemaakt van de voorgeschiedenis dat was nu duidelijk het geval. Nergens voor nodig om een woord zoveel lading/kracht te geven.
1. Nee ik ging er niet van uit ik zag hele heftige reacties van zijn kant terwijl de andere kant gewoon een redelijke discussie probeerde te voeren.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:46 schreef rockstah het volgende:
[..]
Dat is iets waar je van uitgaat, maar wat niet zo hoeft te zijn. Daarbij is het niet zo belangrijk wat hij er van vind, hij heeft in zo'n geval niet het recht om jou uit te maken voor een racist. Doet hij dat toch, dan mag hij dat, maar hoef je hem niet serieus te nemen.
[..]
Daar kunnen ook sociaaleconomische motivaties achter zitten. Het is wel rechtstreeks beledigen en uitschelden maar niet perse racisme. Hoewel ik me dat in die situatie wel voor kan stellen ja. Echter, als twee mensen van verschillende rassen elkaar uitschelden hoeft dat toch niet gelijk racisme te worden genoemd?
[..]
Dat is geen absolute waarheid, geschiedenis kan direct een reden zijn om bepaalde dingen zo te beschouwen. Rondlopen met een hakenkruis word ook nog steeds niet gewaardeerd ook al heeft de huidige generatie er niets mee te maken gehad. Je mag dat overigens gewoon doen maar kijk niet raar op als mensen je erop aanspreken. Nigger mag je ook gewoon gebruiken mits je dat niet doet in plekken met mensen die daar aanstoot aan nemen. De media bijvoorbeeld. Daar zijn geen wetten voor ofzo.
Goed, ik heb geen zin meer om te typen. Maar zeg nog wel even dat ik toe heb gegeven dat hij zich in die situatie best racistisch zou hebben kunne uitgelaten, ik heb het namelijk niet gezien. Ik geef alleen aan dat dat niet perse zo hoeft te zijn. Overigens worden zowel het hakenkruis als het woord nigger over het algemeen zelden, maar niet nooit gebruikt in hun betreffende bevolkingsgroepen. Niet met goede bedoelingen in iedergeval.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:52 schreef griekjeee het volgende:
[..]
1. Nee ik ging er niet van uit ik zag hele heftige reacties van zijn kant terwijl de andere kant gewoon een redelijke discussie probeerde te voeren.
2. Sociaal economische motivaties in de situatie die ik schetste waarbij de afro-Amerikaanse man de Mexicaanse toe roept op te rotten naar eigen land?![]()
3. Een hakenkruis kun je gewoonweg niet vergelijken met het woord nigger, dat heeft onmogelijk dezelfde lading. Bovendien gebruiken de Joodse mensen van tegenwoordig dit symbool niet zelf naar elkaar toe, wat met het woord nigger wel gebeurd.
Je typt nog vrij veel voor iemand die geen zin heeft om te typenquote:Op woensdag 8 april 2009 01:05 schreef rockstah het volgende:
[..]
Goed, ik heb geen zin meer om te typen. Maar zeg nog wel even dat ik toe heb gegeven dat hij zich in die situatie best racistisch zou hebben kunne uitgelaten, ik heb het namelijk niet gezien. Ik geef alleen aan dat dat niet perse zo hoeft te zijn. Overigens worden zowel het hakenkruis als het woord nigger over het algemeen zelden, maar niet nooit gebruikt in hun betreffende bevolkingsgroepen. Niet met goede bedoelingen in iedergeval.
Dat wil ik nou ook altijd.quote:Op woensdag 8 april 2009 01:17 schreef rockstah het volgende:
Ik geloof je. Was meer bedoeld als aanmoediging om ermee te stoppen, 't is inmiddels al veel te laat geworden voor dit soort kul. Ik moest natuurlijk wel nog proberen het laatste woord erin te krijgen.
Geweldig stukje iddquote:
Ten eerste heeft 96% van de inwoners van Nederland totaal geen kaas gegeten van de discussie over het N-woord, maar het blijft heerlijk maar overal een mening over te hebben...quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:48 schreef griekjeee het volgende:
Ja TS kijkt heel soms dokter Phil get over it![]()
Anyways die aflevering vandaag was te triest voor woorden. Het ging over het gebruik van the N-word, ging er zo'n gast helemaal flippen en zielig doen 'Ja en ik ben een gestolen Afrikaan, ik ben hier als slaaf het land in gesmokkeld' gast was ergens in de 30 ofzodie weet net zoals wij allemaal niet hoe de tijd van de slavernij was, ja alleen van horen zeggen. Daarna ging hij wel vrolijk aan een Mexicaans wijf vertellen dat ze nooit de grens over had mogen komen
![]()
![]()
Klacht: Mensen die discriminatie in hun voordeel gebruiken.
Slecht onderbouwdquote:Op woensdag 8 april 2009 08:48 schreef Pulu het volgende:
[..]
Ten eerste heeft 96% van de inwoners van Nederland totaal geen kaas gegeten van de discussie over het N-woord, maar het blijft heerlijk maar overal een mening over te hebben...
Ten tweede die gast is Paul Mooney (grote man achter de schermen bij Richard Pryor)....alles wat bij Paul Mooney uit zijn mond komt, moet je in een Paul Mooney context plaatsen...maar helaas je kent Paul Mooney blijkbaar niet, maar toch blijkt het heerlijk om er een mening over te hebben...
Grappig dat je in je klacht achterwege laat dat Paul Mooney een van de verdedigers was Michael Richards (aka Kramer uit Seinfeld) toen hij flipte tijdens een stand-up act (hij noemde enkele bezoekers de N-woord), maar dat feitje past natuurlijk niet in je klacht dus laten we dat mooi achterwege
Maar goed...er gaat iets niet (hoe slecht onderbouwd ook) boven je mening verkondigen..
Piemol weer inleveren...quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:50 schreef FL_Freak het volgende:
Ik ben 18 en een gozer en kijk het soms ook wel is, dus idd get over it
Want het is oh, zo moeilijk om die perfecte show niet te kijken he? Het is haast onmogelijk dat er mensen zijn die er daadwerkelijk niet naar kijken, he?quote:Op woensdag 8 april 2009 00:37 schreef Titus-Pullo het volgende:
Whehehe kijk al die fok!kertjes eens TS afzeiken.
En dan stiekem wel Dr Phil kijken omdat het toch wel vermakelijk is, trieste figuurtjes
Mijn aanname dat jij niet weet/wist wie Mooney is, is met het doorlezen van het topic niet veranderd....maar dat blijft een wellus/niettus spelletje...quote:Op woensdag 8 april 2009 12:46 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Slecht onderbouwdWie maakt hier van allerlei aannames? Ik weet wie die Mooney is en ik weet ook dat die act was, het waren dik discriminerende leuzen die hij verkondigde en ondertussen gaat hij wel lopen zeiken over een woordje, waar hij niet bepaald voor uit gemaakt werd of zo. Bovendien interesseert het mij werkelijk GEEN FUCK hoe vaak hij het woord nigger heeft gebruik tijdens zijn stand up, daar ging mijn hele punt niet om. Misschien nog maar eens het topic doorlezen want ik blijf mezelf niet herhalen
![]()
Wie bedoel je hier met ze? De mensen die te gast waren of Afro-Amerikanen?quote:Mijn punt (in het geval van deze gast) is dat hij zelf wel allerlei discriminerende opmerkingen mag maken maar zelf gaat zitten janken als dat woord gebruikt wordt. Bovendien is het nogal dubbel dat ze het zelf wel vaak gebruiken, gebruik het dan helemaal niet als het zo'n negatieve lading heeft en je niet wilt dat de blanke medemens gebruik maakt van dat woord.
Ben jij nou echt zo dom?quote:Op woensdag 8 april 2009 13:55 schreef L.no het volgende:
[..]
Want het is oh, zo moeilijk om die perfecte show niet te kijken he? Het is haast onmogelijk dat er mensen zijn die er daadwerkelijk niet naar kijken, he?
Het ligt gewoon te ver van Nederlanders vandaan denk ik. Toch vond ik het wel boeiend om te zien, juist omdat het in Amerika meer speelt dan bij ons.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:52 schreef Burdie het volgende:
Ik vond het ook een onzin-aflevering.
Zoveel heisa over een woordje.
Dat gaven ZE zelf toe, en ja ik had het over de aanwezige gasten. Dat was gebaseerd op feiten en niet op aannames zoals jij daar goed in lijkt te zijnquote:Op woensdag 8 april 2009 20:27 schreef Pulu het volgende:
[..]
Mijn aanname dat jij niet weet/wist wie Mooney is, is met het doorlezen van het topic niet veranderd....maar dat blijft een wellus/niettus spelletje...
[..]
Wie bedoel je hier met ze? De mensen die te gast waren of Afro-Amerikanen?
Want in Nederland schijnt het beeld te bestaan dat alle zwarte amerikanen elkaar 24 uur per dag het N-woord noemen.....
En als je dat vraagt waarop ze dat baseren, kom je in 101% van de gevallen altijd op de amerikaanse entertainmentindustrie uit....alsof dat een reprensentatieve vertegenwoordiging is van de zwarte amerikanen...
quote:Op woensdag 8 april 2009 21:09 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het ligt gewoon te ver van Nederlanders vandaan denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |