Als student word je geacht om arm te zijn. Je krijgt een gratis bankrekening, korting op je kranten en tijdschriften abbo, korting op je telefoon, een gratis OV, korting op bier en nog meer korting op bier via studentenverenigingen omdat je niets zou kunnen betalen. En groeperingen als de SP roepen dan dat studenten onderbetaald worden, dat kamers te duur zijn, dat ze beter financieel etc. gesteund moeten worden. Wat een onzin.
'Nah', zal je zeggen, 'die El_Liberaliste heeft zeker nog nooit een student gezien'. El_Liberaliste is zelf een student en wordt omgeven door HBO en WO (en zelfs MBO) studenten en allemaal hebben ze tijd over. De ene werkt tig dagen per week (ik ook) en de andere zit dagenlang op z'n luie reet vanwege de zoveelste vrije periode. Studeren stelt geen donder voor, af en toe naar school en je kunt met gemak 2 tot 4 dagen per week werken, een enkele studie uitgezonderd. Studentenbaantjes zoals vakkenvullen en dat soort gedoe betalen prima en ook de betere banen waar studenten mogen werken in de dienstverlening betalen goed. Bovendien krijgen veel studenten hun stage (goed) vergoed. Onzin dus dat studenten zo arm zijn. Eveneens onzin dat studies zo zwaar zijn want de meeste studenten halen van de (bijvoorbeeld) 60 vereiste uren voor een vak nog geen eens 10 uur, ik ook niet.
Ik vind het heerlijk, lekker een beetje werken, een auto hebben, sporten, ori๋nteren op een appartement met nog een paar gasten (kosten zijn bekend) en dan nog de mogelijkheid tot voordelig bijlenen ook. Mij hoor je niet klagen, ik zou wel gek zijn met zo'n luizenleventje. Op de middelbare school, het was stukken minder leuk, maar dat hield ons tenminste nog van de figuurlijke straat. Dit maakt je aartslui, maar nogmaals, het is heerlijk. Waarom ik er dan een klacht over heb? Zoals hierboven staat beschreven denken veel mensen dat studenten het superdruk hebben en arm zijn. Dat is dus niet zo. Het is complete onzin en is ooit eens bedacht door een pauperige student die te lui was om te werken. Ik hoop dat ik jullie heb mogen verrijken hiermee, einde klacht.
Tevens een klacht aan het gebrekkige onderwijssysteem.
En ik ga niet reageren op reacties die geplaatst worden want morgen heb ik tentamens en ik moet nog min of meer beginnen met leren