abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:43:21 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67811689
Ubuntu is wel wat russischer dan Windows inderdaad maar je hebt in DIG een goede Linux helpdesk topic lopen daar kan je heus wel een aantal problemen bij oplossen lijkt me. Probeer het eens

[Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 24
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_67811729
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:41 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch wel duidelijk.
Ja wilt graag meedoen met de grote jongens, maar als het niet perfect is, zit je met je handen in het haar een huilie topic te openen _!
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:44:37 #28
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67811747
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:38 schreef Fipomacher het volgende:

[..]

Als je autoradio niet goed werkt ga je toch ook niet naar de Audi dealer? Nee dan ga je naar Pioneer (of wat dan ook)

Of zit ik nu mezelf juist tegen te spreken
Je zou wel naar je autodealer kunnen gaan als je radio niet aangesloten kan worden op je auto, terwijl ie op andere auto's wel past. Tenminste als je een gangbaar merk hebt.

Maar goed we dwalen af.
heitieh
pi_67811814
Unix is ook meer een `computing' os dan een dekstop os.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:46:05 #30
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67811820
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja wilt graag meedoen met de grote jongens, maar als het niet perfect is, zit je met je handen in het haar een huilie topic te openen _!
De grote jongens

Meer de jongens die stoer doen met hun perfect Ubuntu. Nou het is dus niet perfect.
heitieh
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:46:15 #31
249511 TheCoon
WHO is the COON?
pi_67811826
Ja Linux, dolle boel.
Je eigen drivers moeten schrijven .
pi_67811860
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:46 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

De grote jongens

Meer de jongens die stoer doen met hun perfect Ubuntu. Nou het is dus niet perfect.
Nee dan Windows _!
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:47:18 #33
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67811868
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef Thomass het volgende:
Unix is ook meer een `computing' os dan een dekstop os.
Dus dan mag het niet gebruiksvriendelijk zijn
heitieh
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:47:40 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67811877
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je zou wel naar je autodealer kunnen gaan als je radio niet aangesloten kan worden op je auto, terwijl ie op andere auto's wel past. Tenminste als je een gangbaar merk hebt.

Maar goed we dwalen af.
Vraag het je medeusers dus. Ik had in het begin ook wat gezeik hier en daar maar net als met Windows als je een beetje weet hoe de OS in elkaar steekt en hoe je het aan moet pakken in het algemeen kom je er vanzelf wel in. Je bent Windows gewend, als Windows moeilijk deed met iets dan wist je waar je moest zoeken om het op te lossen. Kan ook met Linux.
Vrijheid
pi_67811939
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:46 schreef TheCoon het volgende:
Ja Linux, dolle boel.
Je eigen drivers moeten schrijven .
Dat heb ik nou nog nooit gemoeten
Maar TS heeft wel gelijk... Als je een probleem hebt wat niet zo makkelijk op te lossen is door iets te installeren, dan heb je meestal pech

[ Bericht 0% gewijzigd door CaptainCookie op 07-04-2009 22:50:19 (Sterf met je T9) ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:49:46 #36
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67811964
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Vraag het je medeusers dus. Ik had in het begin ook wat gezeik hier en daar maar net als met Windows als je een beetje weet hoe de OS in elkaar steekt en hoe je het aan moet pakken in het algemeen kom je er vanzelf wel in. Je bent Windows gewend, als Windows moeilijk deed met iets dan wist je waar je moest zoeken om het op te lossen. Kan ook met Linux.
Ja je hebt een punt. Ik geef het dan ook nog niet op hoor.

Maar moest nu ff klagen, omdat het toch wel een tegenvaller was, afgaande op de positieve verhalen van anderen.
heitieh
pi_67811979
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dus dan mag het niet gebruiksvriendelijk zijn
Wat ik probeer te zeggen is dat je zo ongeveer een afgestudeerd informaticus moet zijn om alle mogelijkheden te benutten die unix biedt..

Ik zeg niet dat het niet gebruikersvriendelijk mag zijn, maar je moet je wel beseffen dat veel geschreven wordt door vrijwilligers die weken tijd erin stoppen om dingen te reverse engineeren e.d. Enig idee hoe moeilijk dat is en hoeveel tijd het kost? (Nee ik doe het zelf niet )
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:50:35 #38
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67812008
Heb het ook eens geprobeerd. Het werkte even goed, waarbij ik alleen wel iets had van: leuk hoor, maar wat moet ik er nou eigenlijk mee?. Daarbij werkt natuurlijk veel reguliere software niet en moet je overal alternatieven voor zoeken, terwij je er weinig voor terug krijgt. Een paar dagen later probeerde ik het OS te updaten waarna mijn harde schijf het compleet begaf. Nu ben ik dus nogal zuur naar dat programma, zelfs als alles gewoon naar behoren zou werken snap ik niet wat het nou te bieden heeft. En dat het er dan ook nog eens in slaagt om een splinternieuwe HD te vernielen is natuurlijk al helemaal lekker.
Ik zou niet zeggen dat het allemaal onzinnig is maar ik moet er in ieder geval niks meer van hebben.
pi_67812036
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:49 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Maar moest nu ff klagen, omdat het toch wel een tegenvaller was, afgaande op de positieve verhalen van anderen.
Dat zijn mensen die er wel enige moeite voor willen doen.
pi_67812100
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:50 schreef rockstah het volgende:
Heb het ook eens geprobeerd. Het werkte even goed, waarbij ik alleen wel iets had van: leuk hoor, maar wat moet ik er nou eigenlijk mee?. Daarbij werkt natuurlijk veel reguliere software niet en moet je overal alternatieven voor zoeken, terwij je er weinig voor terug krijgt. Een paar dagen later probeerde ik het OS te updaten waarna mijn harde schijf het compleet begaf. Nu ben ik dus nogal zuur naar dat programma, zelfs als alles gewoon naar behoren zou werken snap ik niet wat het nou te bieden heeft. En dat het er dan ook nog eens in slaagt om een splinternieuwe HD te vernielen is natuurlijk al helemaal lekker.
Ik zou niet zeggen dat het allemaal onzinnig is maar ik moet er in ieder geval niks meer van hebben.
pi_67812104
Linux is gewoon iets voor de liefhebber. Daarom zijn er ook live-cd's, zodat je kunt uitproberen. Op zich werkt Ubuntu best fijn, maar dan wel als alles direct werkt. Als iets niet direct werkt begint het hele gedoe met zoeken op internet waarom het niet werkt en het aanpassen van config-files om het werkend proberen te krijgen. Dat is iets waar je maar net zin in moet hebben. Heb je dat niet dan kun je beter bij windows blijven. Draai zelf ook nog steeds windows, ondanks dat ik Linux best een goed concept vind (heb het meerdere keren voor langere tijd achter elkaar gedraaid). Maarja, op een gegeven moment wil je gewoon dat het werkt en niet aldoor uitzoeken waarom iets niet werkt. Dan ga je weer terug naar windows.
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:52:50 #42
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67812132
het is even wennen maar er is genoeg over te vinden op het internet
TS faalt hier dus onterechte klacht
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67812190
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:50 schreef rockstah het volgende:
Ja, een OS wat je schijf kapot maakt
En natuurlijk werken programma's die gemaakt zijn voor windows dan niet
Probeer jij het maar eens andersom, zelfde probleem
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:54:44 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67812219
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:49 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Oh. Ja, sorrie. Ik ben nogal probleem oplossend ingericht en dan zit ik wel een beetje fout in KLB.

Linux Russisch kutpakket voor alternatieve nerds Dood aan de pinguin .

Vrijheid
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:58:04 #45
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67812347
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:52 schreef Thomass het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het is niet bedoeld als waarschuwing ofzo maar meer als melding. Ik snap ook wel dat Ubuntu niet opzettelijk om de haverklap schijven opblaast. Ik post gewoon mijn ervaring ook al is hij niet erg relevant. Het geeft echter wel aan dat het voor een gebruiksvriendelijk 'alles word geregeld' OS toch wel wat dingen tegen zich heeft.
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:01:49 #46
63302 rockstah
New World Disorder
pi_67812505
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:54 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Ja, een OS wat je schijf kapot maakt
Het klinkt absurd ja. Maar op het moment dat ik het OS aangeef te updaten, hij daarmee bezig gaat en vervolgens reboot om daarna nooit meer op te starten dan kan je toch wel stellen dat het OS de schuldige is ja. Of je moet écht blind in toeval geloven.
quote:
En natuurlijk werken programma's die gemaakt zijn voor windows dan niet
Probeer jij het maar eens andersom, zelfde probleem
Dat wist ik ook van te voren hoor, en het is natuurlijk niet hun schuld. Maar het is toch jammer.
pi_67812615
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:01 schreef rockstah het volgende:

[..]

Het klinkt absurd ja. Maar op het moment dat ik het OS aangeef te updaten, hij daarmee bezig gaat en vervolgens reboot om daarna nooit meer op te starten dan kan je toch wel stellen dat het OS de schuldige is ja. Of je moet écht blind in toeval geloven.

Of de update crashde omdat je schijf kapot was
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:14:06 #48
234795 sezten
El genius
pi_67812936
HE-LE-MAAL mee eens TS.
U..BUNtu
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_67813022
Ubuntu is trouwens wel de apple onder de linuxen inclusief fanboys
pi_67813939
Terechte klacht, echt vreselijk werken met Ubuntu Nóóit meer voor mij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')