FOK!forum / Klaagbaak / Graf tiefus tering Motorrijder + [Paints]
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 22:02
Dus ik rij zo heel rustig over de weg en voor me zie ik rechts een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.
Een aantal meters voor mij rijden er achter elkaar 2 auto's en daarachter de beruchte motor rijder.


Ik zie dat de bus blijft staan en de 1ste auto begint met het passeren van de bus.
Omdat er een gat tussen mij en de motorrijder zat gaf ik een beetje gas bij zodat ik samen met hun de bus kon passeren.


Ondertussen passeert de 2de auto de bus die nog steeds netjes bij de bus halte staat te wachten en dus niet al half op de weg staat zodat hij het ons moeilijker maakt om er langs te komen.


Ik had ondertussen het gat al aardig wat verkleint en toen gebeurde het.


Die motorrijder haalt het in zijn hoofd om vol in de remmen te gaan voor een bus die gewoon aan het wachten is totdat wij voorbij zijn waardoor ik ook vol in de remmen moest.
Mijn auto maakt een piepend geluid en ik zie wat spullen voorbij komen die ik blijkbaar nog in de auto had liggen en ik sta vlak achter die motorrijder stil.


De motorrijder draait zich om en kijkt een beetje verbaasd naar mij en ondertussen zie ik dat de bus vertrekt die gewoon nog stil stond.

Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden

Klacht: Motorrijder die stopt voor een bus die netjes wacht totdat wij voorbij zijn
Klacht2: De motorrijder geen corrigerende tik kunnen geven
Klacht3: Daarna achter een bus moeten aanrijden die niet zo heel snel gaat
Klacht4: Geen motorrijder kunnen painten
CantFazeMedinsdag 7 april 2009 @ 22:03
Motorrijden.
Netsplitterdinsdag 7 april 2009 @ 22:04
Mooie paints.
Klacht ongegrond natuurlijk.
CantFazeMedinsdag 7 april 2009 @ 22:04
Leuke goede paints, inderdaad.
viagraapdinsdag 7 april 2009 @ 22:05
Was het binnen of buiten de bebouwde kom?
Irritatie100dinsdag 7 april 2009 @ 22:07
Hulde voor de motorrijder
Fortune_Cookiedinsdag 7 april 2009 @ 22:08
Ja, leuke Rebus.
Fortitudodinsdag 7 april 2009 @ 22:08
lol @ google-ads
viagraapdinsdag 7 april 2009 @ 22:09
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, leuke Rebus.
'T is gewoon een Stadsbus man, wat lul je.
Surveillance-Fietsdinsdag 7 april 2009 @ 22:10
afstand houden is lastig
Fortune_Cookiedinsdag 7 april 2009 @ 22:10
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:09 schreef viagraap het volgende:

[..]

'T is gewoon een Stadsbus man, wat lul je.
Nee hoor, hij gaat terug. Duidelijk een Rebus.
bas-beestdinsdag 7 april 2009 @ 22:10
@TS, je bent een sukkel dat je niet anticipeert op zo'n situatie
tisauchdinsdag 7 april 2009 @ 22:13
Topic verder niet gelezen maar wel aardig paintskills Ts.
bevertondinsdag 7 april 2009 @ 22:13
wat doet een fiets nou midden op de weg ?
jlvedinsdag 7 april 2009 @ 22:15
Bus had waarschijnlijk gewoon voorrang (mits het binnen de bebouwde kom plaatsvond).
Kortom TS is een faalhaas en zijn roze papiertje / kaart niet waard.
JaapBdinsdag 7 april 2009 @ 22:17
Binnen de bebouwde kom: TS is sukkel die doorjakkert in plaats van aan te passen aan het invoegen van de bus die dit al enige tijd aangeeft. iets waarop de twee auto's voor de motorrijder niet denken te hoevenb reageren en wat die motorrijder, heer/dame in het verkeer wat een motorrijder uiteraard is, de bus Netjes invoegen. Uiteraard kijkt de motorrijder achterom vanwege horkerig gedrag.

Buiten bebouwde kom: TS Komt met flink hogere snelheid inrijden op achterzijde motorrijder terwijl er een bus in wil voegen in het drukke verkeer. Beetje heer/dame in het verkeer zou gat hebben laten vallen tussen zichzelf en motorrijder om de bus in te laten voegen.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 22:17
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:10 schreef bas-beest het volgende:
@TS, je bent een sukkel dat je niet anticipeert op zo'n situatie
Als daar een groepje van 3 rijd en de bus wacht netjes mag je toch wel verwachten dat niet iemand plotseling remt terwijl ik snelheid aan het maken ben om me aan te sluiten.
diomedesdinsdag 7 april 2009 @ 22:19
In de bebouwde kom heeft een bus gewoon voorrang bij het wegrijden uit zijn haven, mits hij zijn richting aanwijzer gebruikt. TS moet hoe dan ook rekening houden met het feit dat hij de bus niet kan passeren, laat staan afstand houden tot de motor.

Dus volgens mij is topicstarter compleet fout, en dan ook nog zo reageren. Hieruit blijkt dus dat veel mensen geen eigen rechter moeten spelen, maar eigenlijk gewoon hun rijbewijs in moeten leveren.

Of is dit toevallig een lemming?
quote:
...en de bus wacht netjes mag je toch wel verwachten dat niet iemand plotseling remt...
Afstand houden is verzonnen, omdat iedereen zomaar zou kunnen remmen. In zo'n situatie ben je wel ERG dom dat je dit niet verwacht. Oftewel: rijbewijs inleveren. Je bent hem niet waard.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 22:21
De eerste auto kon ook nog makkelijk stoppen voor de bus maar de bus maakte verder geen aanstalte om te vertrekken.
cheqydinsdag 7 april 2009 @ 22:26
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:21 schreef Razorback het volgende:
De eerste auto kon ook nog makkelijk stoppen voor de bus maar de bus maakte verder geen aanstalte om te vertrekken.
Maakt niks uit, toch ben je een sukkel door extra gas bij te geven terwijl je niet de zekerheid hebt dat de bus daadwerkelijk wacht tot je voorbij bent.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 22:37
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:26 schreef cheqy het volgende:

[..]

Maakt niks uit, toch ben je een sukkel door extra gas bij te geven terwijl je niet de zekerheid hebt dat de bus daadwerkelijk wacht tot je voorbij bent.
Die motorrijder kon gewoon mee achter die 2 andere auto's aan terwijl ik mij aansluit op dat groepje om zo ook de bus te kunnen passeren.
bas-beestdinsdag 7 april 2009 @ 22:41
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:37 schreef Razorback het volgende:

[..]

Die motorrijder kon gewoon mee achter die 2 andere auto's aan terwijl ik mij aansluit op dat groepje om zo ook de bus te kunnen passeren.
jij vindt dat die motorrijder dat wel had kunnen doen, die motorrijder dacht er echter heel anders over en daar heb jij maar vantevoren rekening mee te houden, het is niet anders in het verkeer...
Als je ergens wilt rijden waar iedereen dezelfde kant opgaat (en zo hard mogelijk), dan ga je maar een keer het circuit op
viagraapdinsdag 7 april 2009 @ 22:44
Was t nou binnen of buiten de bebouwde kom?
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 23:00
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:44 schreef viagraap het volgende:
Was t nou binnen of buiten de bebouwde kom?
binnen ergens op een industrie terrein.
quirinadinsdag 7 april 2009 @ 23:02
TS houd ineens op met posten?
Was het nou binnen of buiten de bebouwde kom?
quirinadinsdag 7 april 2009 @ 23:02
Oh industrietereinen vallen ook binnen de bebouwde kom.
ondeugenddinsdag 7 april 2009 @ 23:08
Achterop komend verkeer is altijd fout in geval van knuffelen...
Jij dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 08-04-2009 02:30:37 ]
BigKahunadinsdag 7 april 2009 @ 23:10
Fiets.
quirinadinsdag 7 april 2009 @ 23:11
Volgende keer beter uitkijken
griekjeeedinsdag 7 april 2009 @ 23:13
Wees maar blij of het nu binnen of buiten de bebouwde kom was achterop zitten en je bent altijd fout. Bovendien had de bus binnen de bebouwde kom gewoon voorrang.
seztendinsdag 7 april 2009 @ 23:16
Zo wat een goede motorrijder! Precies dat jij net achter hem stil staat
immortalseandinsdag 7 april 2009 @ 23:17
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
...
een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.
...
en vanaf hier ga jij (en die twee andere mongolen in blik) al de fout in.

binnen de bebouwde kom heeft een bus (die bij een halte staat) voorrang op al het verkeer, dat nog niet naast hem rijdt, zodra hij z'n knipperlicht aanzet.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 23:18
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:13 schreef griekjeee het volgende:
Wees maar blij of het nu binnen of buiten de bebouwde kom was achterop zitten en je bent altijd fout. Bovendien had de bus binnen de bebouwde kom gewoon voorrang.
Alleen was de bus zo aardig netjes te wachten omdat die ons alleen hindert, dat zo motorrijder dat niet begrijpt kan ik niks aan doen.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 23:23
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:17 schreef immortalsean het volgende:

[..]

en vanaf hier ga jij (en die twee andere mongolen in blik) al de fout in.

binnen de bebouwde kom heeft een bus (die bij een halte staat) voorrang op al het verkeer, dat nog niet naast hem rijdt, zodra hij z'n knipperlicht aanzet.
ik zei toch dat de bus netjes wachtte. Anders had die zijn bus allang op het fietspad gegooid (dat tussen de halte en de weg loopt) en zo langzaam de weg op zodat wij of moeten remmen of uitwijken.
immortalseandinsdag 7 april 2009 @ 23:28
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:23 schreef Razorback het volgende:

[..]

ik zei toch dat de bus netjes wachtte. Anders had die zijn bus allang op het fietspad gegooid (dat tussen de halte en de weg loopt) en zo langzaam de weg op zodat wij of moeten remmen of uitwijken.
nee, hij wil geen ongeluk veroorzaken door als een tokkie met nep-gouden halsketting z'n bus ervoor te gooien ... als hij z'n richtingaanwijzers aanzet, heb je maar te wachten!
#ANONIEMdinsdag 7 april 2009 @ 23:31
Motoren.
viagraapdinsdag 7 april 2009 @ 23:33
Die bus wachtte waarschijnlijk 'netjes' omdat die auto's voor die motor de bus niet door lieten.
Razorbackdinsdag 7 april 2009 @ 23:37
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef viagraap het volgende:
Die bus wachtte waarschijnlijk 'netjes' omdat die auto's voor die motor de bus niet door lieten.
ook de motor reed in eerste instantie rustig mee met de autos. Pas ons het aller laatste moment ging die ineens remmen terwijl de bus nog stil stond.
DaBuzzzzzdinsdag 7 april 2009 @ 23:37
Tering, zelfs verkeersregels onthouden die mongolen niet meer tegenwoordig. Kunnen we alles jonger dan 25 niet gewoon preventief ruimen? wordt toch nooit meer wat..................

[ Bericht 0% gewijzigd door DaBuzzzzz op 08-04-2009 00:00:00 ]
giscarddinsdag 7 april 2009 @ 23:56
Wees nou maar blij dat je die motorrijder niet aangereden hebt met je debiele verkeersinzicht en totaal gebrek aan kennis van de verkeersregels. O, ja. Voetgangers die bij een zebrapad oversteken daar moet je ook voor stoppen. En voor een verkeerslicht dat op rood staat moet ook jij stoppen. Het is niet anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door giscard op 08-04-2009 00:18:38 ]
retuow82dinsdag 7 april 2009 @ 23:58
TS is zijn rijbewijs gewoon niet waardig, prutser....
Julazwoensdag 8 april 2009 @ 00:01
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:18 schreef Razorback het volgende:

[..]

Alleen was de bus zo aardig netjes te wachten omdat die ons alleen hindert, dat zo motorrijder dat niet begrijpt kan ik niks aan doen.
Hoax, bussen en hun chauffeurs zijn niet aardig in het verkeer.

Nooit.
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 00:13
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:37 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Tering, zelfs verkeersregels onthouden die mongolen niet meer tegenwoordig. Kunnen we alles jonger dan 25 niet gewoon preventief ruimen? wordt toch nooit meer wat..................
prima dat die bus voor me gaat, het was alleen mooier geweest als ik ook nog de bus kon passeren. Maar dat die motorrijder gewoon meerijd met het verkeer en dan plotseling vol in de remmen gaat terwijl de bus nog gewoon aan het wachten is begrijp ik dan niet.
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 00:17
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:13 schreef Razorback het volgende:

[..]

prima dat die bus voor me gaat, het was alleen mooier geweest als ik ook nog de bus kon passeren. Maar dat die motorrijder gewoon meerijd met het verkeer en dan plotseling vol in de remmen gaat terwijl de bus nog gewoon aan het wachten is begrijp ik dan niet.
het is blijkbaar toen al niet opgekomen en nu nog steeds niet dat die motorrijder alles vanuit een ander perspectief ziet en dus misschien wel eens iets kan hebben waargenomen dat zich aan jouw blijkbaar toch niet alziende blik onttrokken heeft.
Plus dat het misschien een motorrijder is die net z'n rijbewijs heeft en zich dus misschien wel niet helemaal zeker voelt op z'n motorfiets
giscardwoensdag 8 april 2009 @ 00:22
quote:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Alleen deze tekst al. Lever je rijbewijs maar weer in.
EvanStonewoensdag 8 april 2009 @ 00:28
Hulde aan de motorrijder.
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 00:30
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

het is blijkbaar toen al niet opgekomen en nu nog steeds niet dat die motorrijder alles vanuit een ander perspectief ziet en dus misschien wel eens iets kan hebben waargenomen dat zich aan jouw blijkbaar toch niet alziende blik onttrokken heeft.
Plus dat het misschien een motorrijder is die net z'n rijbewijs heeft en zich dus misschien wel niet helemaal zeker voelt op z'n motorfiets
hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.
Titus-Pullowoensdag 8 april 2009 @ 00:32
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Motorrijden.
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 00:46
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:30 schreef Razorback het volgende:

[..]

hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.
misschien wel, misschien niet... feit blijft dat jij niet had moeten verwachten dat hij nog wel door zou rijden zodat jij er ook nog even voorbij kon. Deze keer heb jij mazzel gehad, volgende keer ben je misschien wel het bokje.
giscardwoensdag 8 april 2009 @ 00:52
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:30 schreef Razorback het volgende:

[..]

hij zal toch net zoals mij zien dat daar een bus staat die zijn 2 voorgangers voorlaat en toen hij aan de beurt was dat die bus nog steeds te wachten.
Maar hij besefte dus heel erg goed dat hij die bus voor moet laten gaan. En zo hoort dat ook. Als er nog twintig man aankomt die allemaal jouw mentaliteit hebben, staat die bus bij elke halte steeds te wachten omdat iedereen er nog even voorbij wil en extra gas geeft om het gaatje dicht te rijden. Dan kan die bus nooit meer op schema rijden, en dan is het ook weer zeuren. Of hij moet hem er voor gaan gooien en dan wordt er ook weer aan alle kanten geklaagd dat buschauffeurs asociaal rijden. Die motorrijder geeft dus exact het goede voorbeeld.
Nu wordt er altijd geklaagd dat motorrijders asociaal zijn en als er dan één correct rijdt zit jij weer te zeuren.
giscardwoensdag 8 april 2009 @ 01:01
Misschien knal jij ook bij iemand achterop als hij remt voor oranje omdat jij denkt dat hij wel gas bij zal geven terwijl jij het gat dichtrijdt.
Repeatwoensdag 8 april 2009 @ 01:50
TS faalt Ik hou drvan
P.Netratiewoensdag 8 april 2009 @ 02:10
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Internetheld
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 02:24
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Dus ik rij zo heel rustig over de weg en voor me zie ik rechts een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.

Klacht: Motorrijder die stopt voor een bus die netjes wacht totdat wij voorbij zijn
Klacht 5: TS die het verschil niet weet tussen voorrang nemen en voorrang krijgen.
nachtdier3woensdag 8 april 2009 @ 02:42
Die motorrijder had jou een dreun moeten verkopen!
Hoi_Piepeloiwoensdag 8 april 2009 @ 03:11
Ik hoop TS nooit tegen te komen op de weg! Gevaar in het verkeer .
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 06:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:52 schreef giscard het volgende:

[..]

Maar hij besefte dus heel erg goed dat hij die bus voor moet laten gaan. En zo hoort dat ook. Als er nog twintig man aankomt die allemaal jouw mentaliteit hebben, staat die bus bij elke halte steeds te wachten omdat iedereen er nog even voorbij wil en extra gas geeft om het gaatje dicht te rijden. Dan kan die bus nooit meer op schema rijden, en dan is het ook weer zeuren. Of hij moet hem er voor gaan gooien en dan wordt er ook weer aan alle kanten geklaagd dat buschauffeurs asociaal rijden. Die motorrijder geeft dus exact het goede voorbeeld.
Nu wordt er altijd geklaagd dat motorrijders asociaal zijn en als er dan één correct rijdt zit jij weer te zeuren.
als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
mrSPLIFFYwoensdag 8 april 2009 @ 06:49
ik heb trouwens nog nooit zo'n raar achterlicht gezien op een motor..
giscardwoensdag 8 april 2009 @ 08:27
quote:
Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:

[..]

als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Jij moet altijd genoeg afstand tot je voorligger houden om je voertuig tijdig tot stilstand te brengen.
Karinawoensdag 8 april 2009 @ 08:31
quote:
k had ondertussen het gat al aardig wat verkleint en toen gebeurde het.
Daar ging je dus de fout in, je had afstand moeten houden!

Wel een leuke, fleurige paint trouwens.
Timmorwoensdag 8 april 2009 @ 09:04
TS is een dooie lul / dom wijf die het blijkbaar te moeilijk vind om je voorganger (en al helemaal een motor) ruimte te geven. Volgende keer pas je make-up bijwerken als ej thuis bent ipv in de achteruitkijkspiegel
blaatertjewoensdag 8 april 2009 @ 10:07
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:00 schreef Razorback het volgende:

[..]

binnen ergens op een industrie terrein.
Jullie hadden allemaal voorrang op de bus moeten verlenen. De motorrijder zat dus goed en het was dus (zelfs buiten de bebouwde kom) super lullig van je dat je een gat dat er was zelfs speciaal dicht gaat rijden om de bus de voorrang te ontnemen waar hij recht op had.
SPOILER
TS gedraagt zich hufterig en gaat klagen over iemand die zich aan de regels houdt
blaatertjewoensdag 8 april 2009 @ 10:09
quote:
Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:

[..]

als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Dat betekent wel dat jij zoveel afstand moet houden dat jij bij een noodstop op tijd stil staat.
Maar goed, jij was te druk met gaatjes dichtrijden en asociaal doen.
Viking84woensdag 8 april 2009 @ 10:13
Ik zie op het plaatje geen motor maar een fiets.
Mr.Cooperwoensdag 8 april 2009 @ 10:16
Ik hou er ook niet zo van.
iokowoensdag 8 april 2009 @ 10:21
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Dus ik rij zo heel rustig over de weg en voor me zie ik rechts een bus bij de bushalte die aangeeft dat hij ook de weg weer op wilt.

Omdat er een gat tussen mij en de motorrijder zat gaf ik een beetje gas bij zodat ik samen met hun de bus kon passeren.
Daar gaat het dus fout.
Leannewoensdag 8 april 2009 @ 10:22
ik snap er niks van
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 10:24
Ongegronde klacht. Je hield duidelijk te weinig afstand.

Die motorrijder stopte waarschijnlijk omdat UIT ERVARING BLIJKT dat men je vaak over het hoofd ziet. Stel die bus was aangereden terwijl de chauffeur de motorrijder niet opgemerkt had. You do the math.

Je moest 's weten hoe vaak ik bijna van m'n motor gereden wordt omdat mensen gewoon niet kijken. Dat icm. de lompheid van buschauffeurs.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 10:26
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:02 schreef Razorback het volgende:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Sneu figuur.

Dan had ik jou een paar corrigerende tikjes gegeven. Handschoenen met carbon knokkels FTW. Ga je niet winnen .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 10:28
je had gewoon voldoende afstand moeten houden en je theoriemeuk weer 's op moeten frissen Lutser
kwakveensewoensdag 8 april 2009 @ 10:28
klacht 5: TS die denkt dat hij de bus mag inhalen en scheldt op een motorrijder die de verkeersregels wel kent
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 10:29
quote:
Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:

[..]

als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Sukkel Ik weet niet op wat voor motor hij reed, maar een gemiddelde tour-fiets heeft een langere remweg dan een auto. Supersports rem je er niet zo makkelijk uit though. Maw: je hebt 't verkeersinzicht van een garnaal of je zat er véél te dicht achter. Waarschijnlijk een combinatie van die twee.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 10:41
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:07 schreef blaatertje het volgende:

[..]

Jullie hadden allemaal voorrang op de bus moeten verlenen. De motorrijder zat dus goed en het was dus (zelfs buiten de bebouwde kom) super lullig van je dat je een gat dat er was zelfs speciaal dicht gaat rijden om de bus de voorrang te ontnemen waar hij recht op had.
SPOILER
TS gedraagt zich hufterig en gaat klagen over iemand die zich aan de regels houdt
Dit dus. Daarbij had TS het gat niet dicht moeten rijden zodat de bus eventueel nog achter de motor had gekund.

* TommyGun mompelt iets over afstand houden, inzicht, anticiperend vermogen en vooruitkijken.

Kortom, onterechte klacht!
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 10:46
je vergat 'voorrang verlenen'

dat mompel ik dan wel even voor je
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 10:48
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:46 schreef motorbloempje het volgende:
je vergat 'voorrang verlenen'

dat mompel ik dan wel even voor je
Bedankt
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 10:55
als motorrijder (duh!) vind ik het zó cliché wat TS hier nu weer roept en bralt.

Het is altijd de fout van de ander, en dan vooral ook nog 's van de meest kwetsbare in deze hele situatie.

Ik verleen idd niet alleen voorrang aan bussen omdat het volgens de regels is, maar ook omdat ik mocht ik bijdehand zijn en toch doorrijd, die strijd gewoon verlies.

Daarbij is het naast regel ook gewoon een stukje 'moreel'.
Als ik op de snelweg zie dat een vrachtwagen met een gangetje (niet met 1km per uur verschil, maar wel wat meer) wil inhalen, of op de A12 bij Duiven een baan naar rechts op moet schuiven omdat het daar 3 baans wordt en de A325 er daar bij komt, waardoor de op rechts rijdende vrachtwagen ineens niet meer rechts maar in het midden rijdt, dan zorg ik er hoogstpersoonlijk voor dat deze chauffeur de ruimte heeft om zich te kunnen verplaatsen. Zo'n bus/vrachtwagen brengt een berg gewicht met zich mee, en zal niet snel weer op snelheid zijn bij afremmen en kan ook niet accelereren om er zelf tussen te schieten. Die kun je best een handje helpen zolang je het verkeer niet gevaar brengt, want dat gaat natuurlijk voor alles. Verkeersveiligheid, daarom zijn die regels er ook

TS heeft echter niets te kankeren, want hij kent de regels en richtlijnen duidelijk zelf niet
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 10:57
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:07 schreef Irritatie100 het volgende:
Hulde voor de motorrijder
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 11:05
quote:
Op woensdag 8 april 2009 06:25 schreef Razorback het volgende:

[..]

als hij beseft dat hij de bus voor had moeten laten gaan kwam hij daar wel erg laat achter. Hij rijd namelijk met de auto's mee ipv te laten uitrollen om zo rustig tot stilstand te komen. Dat hij maar een paar meter nodig heeft bij een noodstop om stil te staan betekent niet dat ik dat ook nodig heb.
Als een langzaam rijdende motor in de ankers gaat, heeft de bestuurder daar een verdomd goede reden voor. Als zo'n manoeuvre ook maar iets verkeer gaat, lig je op je plaat.

+ natuurlijk al wat hierboven al gezegd is over het totale gebrek aan inzicht en kennis van TS.
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 11:22
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:28 schreef kwakveense het volgende:
klacht 5: TS die denkt dat hij de bus mag inhalen en scheldt op een motorrijder die de verkeersregels wel kent
6
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 11:24
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 11:27
TS kan zijn ongelijk niet toegeven hoe typisch
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 11:28
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
Dude, stap eens zelf op een motor & zie waarom motorrijders wel 3 keer kijken voordat ze mongolen in blik voorbij gaan.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 11:33
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.


Ik heb hier geen woorden voor !!!
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 11:34
* motorbloempje is nu een motivatie in een sollicitatie bij de KLPD aan het schrijven..

ik zou bijna naar dit topic linken
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 11:37
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje is nu een motivatie in een sollicitatie bij de KLPD aan het schrijven..

ik zou bijna naar dit topic linken
Doen
retuow82woensdag 8 april 2009 @ 11:41
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
Dat deed die motorrijder om de volgende redenen:
1 omdat het moet volgens de verkeersregels
2 omdat veiligheid op de motor boven alles gaat. Als de chauffeur aanrijdt (omdat hij de motor niet gezien heeft of omdat hij het zat is dat 2 wagens hem al geen voorrang verlenen) ligt hij met de motor onder de bus en de gevolgen zijn bekend.

Dat jij gaten dichtrijd om de verkeershufter uit te hangen en daarbij totaal geen inzicht toont in de kwetsbaarheid van je voorganger is je eigen schuld.

Dat je daarna nog onzin uitkraamt over de kortere remweg van de motor, de aanname dat hij ook maar een hufter moet zijn in het verkeer en dat je hem een klap had willen geven maakt het alleen nog maar zieliger
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 11:42
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:37 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Doen
is een link één woord? heb er nog 6 over
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 11:46
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus
De alcohol heeft inmiddels je lichaam verlaten?!
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 11:47
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

is een link één woord? heb er nog 6 over
Woorden of tekens? Een link is inderdaad 1 woord, aangezien er geen spaties in zit (doorgaans).
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 11:53
haha nou ja, ik heb 't maar zonder gedaan, maar serieus van dit soort types (als TS dus) word ik echt zo gedreven om motoragente te worden
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 11:57
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef motorbloempje het volgende:
haha nou ja, ik heb 't maar zonder gedaan, maar serieus van dit soort types (als TS dus) word ik echt zo gedreven om motoragente te worden
Ach, zolang je collega motorrijders maar lekker laat rijden, indien veilige snelheid (en niet het maximum )
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:01
neuh.. ben een moraalridder waarom denk je dat ik solliciteer?

zelf ook pas één boete (op >70.000km in binnen en buitenland) gehad, van maarliefst 14 euro op de trajectcontrole
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 12:12
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
neuh.. ben een moraalridder waarom denk je dat ik solliciteer?

zelf ook pas één boete (op >70.000km in binnen en buitenland) gehad, van maarliefst 14 euro op de trajectcontrole
Neppert .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:13
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 12:17
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
neuh.. ben een moraalridder waarom denk je dat ik solliciteer?

zelf ook pas één boete (op >70.000km in binnen en buitenland) gehad, van maarliefst 14 euro op de trajectcontrole
Heb er nog geen 1 op de motor. Met dank aan de agent die mij met 40+ door liet rijden. Ook nog lief groeten .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:20
jij reed harder dan 40km per uur?

wow
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 12:22
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
jij reed harder dan 40km per uur?

wow
Taaja, dat dat divje niet harder gaat ..
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:24
heuvel af wind mee red ik toch zeker, op de oneven vrijdagen in de even maanden als de wind uit het zuiden komt de 51 wel
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 12:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef motorbloempje het volgende:
jij reed harder dan 40km per uur?

wow
140, waar 100 toegestaan ivm spitsstrook. Mijnheer agent (op de bekende BMW1200) reed een tijdje achter me (dok zo'n 20 seconden) en toen voorbij.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:25 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

140, waar 100 toegestaan ivm spitsstrook. Mijnheer agent (op de bekende BMW1200) reed een tijdje achter me (dok zo'n 20 seconden) en toen voorbij.
ooooowh, bedoelde je dàt?
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 12:30
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ooooowh, bedoelde je dàt?
Semi, doelde meer op het gedrag van Mijnheer Agent... Moet jij ook gaan emuleren
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 12:30
het was een garpje
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 12:31
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:24 schreef Razorback het volgende:
Prima dat die motorrijder voorrang wil geven aan de bus maar ga dan niet eerst mee rijden met de auto's alsof je die bus ook wilt inhalen om daarna als je begint de bus in te halen toch te besluiten om te stoppen.
probeer je nu nog steeds goed te praten dat jij te dom bent om eigenlijk auto te rijden?
rvlaak_werk2woensdag 8 april 2009 @ 12:35
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
het was een garpje
I know, maar een relaxte agent krijgt meer respect dan de dienstklopper

Daarbij wil ik niet het risico lopen dat ik jou tegenkom in eenzelfde situatie, als jij dat gedrag niet gaat emuleren. Zijn dure geintjes
kwakveensewoensdag 8 april 2009 @ 16:05
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:22 schreef r_one het volgende:

[..]

6
subklacht: kwakveense kan niet tellen
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 17:26
Het blijft moeilijk om zoiets via het internet uit te leggen

We hebben een weg, daar naast een fietspad en dan komt de bushalte.

De bus geeft aan dat die de weg op wilt en als die wou kon die zich gewoon voor de 2 auto's, zodra je ziet dat de bus vanuit zijn halte het fietspad op gaat rem je heus wel.
Maar dat was het geval niet, de bus blijft rustig staan en laat netjes de auto's voor en zelfs bij de motorrijder staat de bus nog steeds op dezelfde plek in de halte.

De motorrijder rijd in eerste instantie gewoon netjes met de auto's mee (hij remt niet en vermindert ook geen snelheid), ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.

De motorrijder begint nog net niet met het inhalen en blijkbaar twijfelt die dan aan de bus die nog steeds stilstaat met een fietspad ertussen schuin voor hem en denkt ineens dat het maar verstandig is om zo snel mogelijk volledig tot stilstand te komen.

En nogmaals prima dat de bus voorrang hoort te krijgen maar als het heel duidelijk is dat die je voor laat gaan (2 andere auto's zijn je ondertussen ook al voor geweest) waarom zou je dan alsnog stoppen.
En genoeg afstand had ik wel anders zou ik die motorrijder geraakt hebben in plaats van achter hem tot stilstand komen.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 17:29
je zit fout

flikker op

tralalalawoensdag 8 april 2009 @ 17:32
Geef gewoon je fout toe.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 17:39
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef Razorback het volgende:
Het blijft moeilijk om zoiets via het internet uit te leggen
Nee, want jij probeert iets kroms recht te lullen.
quote:
We hebben een weg, daar naast een fietspad en dan komt de bushalte.
No shit? Een weg! Mét een fietspad er langs Waaaaaaaaauw!! Vet cool man!
quote:
De bus geeft aan dat die de weg op wilt
Ah, dan MOET je dus gewoon stoppen vriend. Dat die 2 auto's doorrijden, en dus de regels overtreden, betekent niet dat die motorrijder de regels OOK maar moet overtreden.
quote:
en als die wou kon die zich gewoon voor de 2 auto's, zodra je ziet dat de bus vanuit zijn halte het fietspad op gaat rem je heus wel.
Ja, dus? Dan was jij toch OOK te laat geweest met remmen?
quote:
Maar dat was het geval niet, de bus blijft rustig staan en laat netjes de auto's voor en zelfs bij de motorrijder staat de bus nog steeds op dezelfde plek in de halte.
En net gaf de bus nog aan dat hij weg wilde rijden? Dan heb je toevallig een chauffeur getroffen die 'm er niet gewoon voor knalt en blijkbaar wel oog heeft voor verkeersveiligheid.
quote:
De motorrijder rijd in eerste instantie gewoon netjes met de auto's mee (hij remt niet en vermindert ook geen snelheid), ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.

De motorrijder begint nog net niet met het inhalen en blijkbaar twijfelt die dan aan de bus die nog steeds stilstaat met een fietspad ertussen schuin voor hem en denkt ineens dat het maar verstandig is om zo snel mogelijk volledig tot stilstand te komen.
Verstandiger dan onder een bus komen, me dunkt. En geheel conform de verkeersregels. En al zóu de motorrijder, gewoon, out of the blue, vol in de remmen gaan, dan NOG zou jij genoeg afstand moeten hebben om op tijd en veilig tot stilstand te komen.
quote:
En nogmaals prima dat de bus voorrang hoort te krijgen maar als het heel duidelijk is dat die je voor laat gaan (2 andere auto's zijn je ondertussen ook al voor geweest) waarom zou je dan alsnog stoppen.
Heb ik in deze post al eerder uitgelegd, ga 't niet twee keer doen.
quote:
En genoeg afstand had ik wel anders zou ik die motorrijder geraakt hebben in plaats van achter hem tot stilstand komen.
Blijkbaar scheelde het dermate weinig dat je er zelf van schrok.

Dus eigenlijk komt het er op neer dat
a) Je klaagt terwijl je zelf bijna een ongeluk veroorzaakt omdat JIJ te weinig afstand houdt
b) Je klaagt over verkeersdeelnemers die zich wél aan de verkeersregels houden.

Dat die 2 auto's niet stopten voor de bus betekent niet dat jij en die motorrijder dat ook niet hoeven te doen. Kom nou, die verkeersregels zijn er niet om je zo nu en dan eens naar te gedragen, wanneer het jou uitkomt. Die motorrijder deed niks fout, híj heeft juist wel reden tot klagen.

"Stomme koekblikkers die te dicht achter me zitten en op 't laatste moment pas remmen."

Echt, hoe dom ben je nou gozer?
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 17:40
Ik heb al gereageerd, maar goed: Was het een T halte? Bij zo'n halte mag / kan een buschauffeur wachten als 'ie te vroeg is.

Dus tja als de buschauffeur niet van plan was weg te rijden (als in; geen knipperlicht naar links) dan is 't in principe terecht als iedereen door rijdt. Immers, de buschauffeur moet altijd richting aangeven bij het vertrekken, dat mis ik eigenlijk in het verhaal.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 17:40
ik ga 's op M-F kijken of daar een lemming is
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 17:40
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga 's op M-F kijken of daar een lemming is
Ik wil er wel 1 maken ..
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 17:49
dan gooit Koffer 'm op slot, ik zweer 't je!

Oh, en ik mag een keer met Baksteen mee binnenkort
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 18:01
quote:
ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.
best wel triest dat het niet in je botte harses doordringt dat je hier zo verschrikkelijk fout mee bent.
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 18:18
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef TommyGun het volgende:
Ik heb al gereageerd, maar goed: Was het een T halte? Bij zo'n halte mag / kan een buschauffeur wachten als 'ie te vroeg is.

Dus tja als de buschauffeur niet van plan was weg te rijden (als in; geen knipperlicht naar links) dan is 't in principe terecht als iedereen door rijdt. Immers, de buschauffeur moet altijd richting aangeven bij het vertrekken, dat mis ik eigenlijk in het verhaal.

1: Weg
2: Fietspad
3: Bushalte

Bus stond klaar om weg te gaan (had zijn knipperlicht aan) maar deed niks.
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 18:20
In geval van knipperlicht zijn alle bestuurders die doorreden gewoon fout fout fout.

"Deed niks" wil niks zeggen. Voorrang krijg je, dat neem je niet.
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 18:23
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:01 schreef bas-beest het volgende:
best wel triest dat het niet in je botte harses doordringt dat je hier zo verschrikkelijk fout mee bent.
TS heeft last van verlatingsangst
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 18:24
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:40 schreef TommyGun het volgende:
Dus tja als de buschauffeur niet van plan was weg te rijden (als in; geen knipperlicht naar links) dan is 't in principe terecht als iedereen door rijdt. Immers, de buschauffeur moet altijd richting aangeven bij het vertrekken, dat mis ik eigenlijk in het verhaal.
Herlees de allereerste zin uit de OP nog eens
TommyGunwoensdag 8 april 2009 @ 18:25
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Herlees de allereerste zin uit de OP nog eens
Ik was er al achter
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 18:29
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:20 schreef TommyGun het volgende:
In geval van knipperlicht zijn alle bestuurders die doorreden gewoon fout fout fout.

"Deed niks" wil niks zeggen. Voorrang krijg je, dat neem je niet.
Als de bus wou kon die nog makkelijk voor de auto's, zodra je de bus het fietspad op ziet komen rem je heus wel.
r_onewoensdag 8 april 2009 @ 18:37
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:29 schreef Razorback het volgende:
Als de bus wou kon die nog makkelijk voor de auto's, zodra je de bus het fietspad op ziet komen rem je heus wel.
Dat doet niet terzake. Zodra de bus richting aangeeft om de weg op te willen draaien, moet je inhouden/remmen/stoppen als dat redelijkerwijs nog kan.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 18:56
Razorback, ga je nog reageren op mijn uitgebreide post hierboven.. of heb ik die voor niks getypt?
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 18:57
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
dan gooit Koffer 'm op slot, ik zweer 't je!

Oh, en ik mag een keer met Baksteen mee binnenkort
*envy*
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 19:14
jouw avatar
leetzorswoensdag 8 april 2009 @ 19:18
Die paints
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 19:20
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:56 schreef Isdatzo het volgende:
Razorback, ga je nog reageren op mijn uitgebreide post hierboven.. of heb ik die voor niks getypt?
quote:
Ah, dan MOET je dus gewoon stoppen vriend. Dat die 2 auto's doorrijden, en dus de regels overtreden, betekent niet dat die motorrijder de regels OOK maar moet overtreden.
Er zijn zoveel regels maar hoe vaak komt het wel niet voor dat in een bepaalde situatie het anders net even beter uitkomt.
quote:
Ja, dus? Dan was jij toch OOK te laat geweest met remmen?
Vanaf het begin zat er genoeg ruimte tussen mij en de motorrijder, iig niet genoeg voor een invoegende bus zonder mij te laten stoppen.
quote:
En net gaf de bus nog aan dat hij weg wilde rijden? Dan heb je toevallig een chauffeur getroffen die 'm er niet gewoon voor knalt en blijkbaar wel oog heeft voor verkeersveiligheid.
Hij gaf aan te willen vertrekken dmv de richting aanwijzer, maar deed het niet.
quote:
Verstandiger dan onder een bus komen, me dunkt. En geheel conform de verkeersregels. En al zóu de motorrijder, gewoon, out of the blue, vol in de remmen gaan, dan NOG zou jij genoeg afstand moeten hebben om op tijd en veilig tot stilstand te komen.
Voordat de bus die stil stond in de halte de weg bereikt heeft is de motorrijder de bus allang gepasseerd zolang die maar gewoon met de auto's mee reed en niet plotseling stil staat. Maar dat was er niet gebeurt want de bus vertrok pas nadat ik stilstond.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 19:44
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:20 schreef Razorback het volgende:

[..]


[..]

Er zijn zoveel regels maar hoe vaak komt het wel niet voor dat in een bepaalde situatie het anders net even beter uitkomt.
Deze regel laat in iedergeval weinig voor eigen interpretatie over. Als het redelijkerwijs kan moet je stoppen voor een bus die aangeeft bij de halte weg te willen rijden, binnen de bebouwde kom. Dat kon toch? Dat beweest die motorrijder in iedergeval.
quote:
[..]

Vanaf het begin zat er genoeg ruimte tussen mij en de motorrijder, iig niet genoeg voor een invoegende bus zonder mij te laten stoppen.
Totdat je gas gaf om het gat tussen jou en de motorrijder dicht te trekken. Dit is net zoiets als het snel aansluiten achter een rij auto's die door een wegversmalling rijden waarbij ze geen voorrang hebben zodat de auto die wél voorrang heeft moet wachten.
quote:
[..]

Hij gaf aan te willen vertrekken dmv de richting aanwijzer, maar deed het niet.
Nee, omdat hij aan de verkeersveiligheid dacht, en het wellicht onverantwoord vond om de bus er gewoon voor te gooien. Wat veel buschauffeurs wel gewoon doen. Dat jij daar MISBRUIK van maakt is iets anders.
quote:
[..]

Voordat de bus die stil stond in de halte de weg bereikt heeft is de motorrijder de bus allang gepasseerd zolang die maar gewoon met de auto's mee reed en niet plotseling stil staat.
Als motorrijder kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen, als je plat gaat ga je hard.
quote:
Maar dat was er niet gebeurt want de bus vertrok pas nadat ik stilstond.
Hoe weet jij wat die chauffeur had gedaan als die motorrijder wel doorgereden was? En zoals ik al eerder zei: op de motor kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 19:45
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
jouw avatar
The argument clinic .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 19:49
ik baal dat de (luxe ) slaapkamer-dvd-speler het niet doet, anders was ik lekker op bed naar The Holy Grail gaan kijken
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 19:51
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:49 schreef motorbloempje het volgende:
ik baal dat de (luxe ) slaapkamer-dvd-speler het niet doet, anders was ik lekker op bed naar The Holy Grail gaan kijken
I feel your pain .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 19:54


maar TS, doe anders 's even wat opfris-rijlesjes doen ofzo

of rij eens een dagje mee met een bus-rijles ofzo!

Vind dat elk beginnend bestuurder eens een lesje in een bus mee moet maken, en eens een keer in de cabine van de vrachtauto klimt zodat je eens door krijgt dat zo'n ding niet snel kan optrekken, niet zomaar stil staat, dat mensen je je ruimte niet gunnen, etc.

was ik maar minister van verkeer en waterstaat..

Maargoed, ik begin klein, en dan word ik daarna op zijn minst de nieuwe Koos Spee (maar dan wel beter, natuurlijk, al die onnodige verschijningen in SBS6 programma's, en kicken op 'foute mensen' die 'toch zeker wel 140 rijden op de A4 bij schiphol om half 3 's nachts
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 19:57
Of ga een half uurtje achterop de motor bij iemand zitten en tel hoevaak je over 't hoofd gezien wordt. Dan heb je 2 handen nodig.

Om te tellen ja, zo hoog schat ik je namelijk niet in.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:01
een simpel motortochtje van Nijmegen naar Duiven buiten de spits kan je zomaar 11 keer fataal worden

en als verkeersmoraalridder kan ik het natuurlijk zelf niet maken om me niet aan de regels te houden, dus kun je nagaan
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 20:03
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:01 schreef motorbloempje het volgende:
een simpel motortochtje van Nijmegen naar Duiven buiten de spits kan je zomaar 11 keer fataal worden
Probeer 't eens in de spits, ga je richting de 50 .
quote:
en als verkeersmoraalridder kan ik het natuurlijk zelf niet maken om me niet aan de regels te houden, dus kun je nagaan
Dat probleem heb ik nou net niet .

Ik hoop jou in iedergeval nooit als motoragent tegen te komen.. laat ik 't maar zo zeggen .
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:07
binnen de spits rijd ik gewoon als het even niet hoeft niet, m'n motor is me lief oh, en mn leven ook

maargoed, ik ben ook wel schappelijk hoor, heus! Niet meteen schrijven, waarschuwingen zijn er niet voor niets.

En bij 4 overtredingen in één krijg je de goedkoopste gratis!
Isdatzowoensdag 8 april 2009 @ 20:09
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:07 schreef motorbloempje het volgende:
binnen de spits rijd ik gewoon als het even niet hoeft niet, m'n motor is me lief oh, en mn leven ook
Ik ook maar een enkele keer, 't scheelt wel veel qua tijd though .
quote:
maargoed, ik ben ook wel schappelijk hoor, heus! Niet meteen schrijven, waarschuwingen zijn er niet voor niets.
Moet je me wel eerst bij zien te houden .
quote:
En bij 4 overtredingen in één krijg je de goedkoopste gratis!
3. En de duurste.

Deal?
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:11
die motoragentenopleiding schijnt niet voor de poes te zijn



enneh, van 4 maken we niet ineens 3, maar dan krijg je de op één na duurste wel grats
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 20:12
quote:
Deze regel laat in iedergeval weinig voor eigen interpretatie over. Als het redelijkerwijs kan moet je stoppen voor een bus die aangeeft bij de halte weg te willen rijden, binnen de bebouwde kom. Dat kon toch? Dat beweest die motorrijder in iedergeval.
Dat liet die zien door op het aller laatste moment te gaan remmen, rem dan gewoon tijdig af zodat je ook laat zien dat je die bus voor wilt laten gaan. (duidelijk zijn voor andere)
Heeft de bus meer aan, die kon dan al beginnen met rijden.
Heb ik meer aan, ik kon mijn auto gewoon laten uitrollen.
quote:
Totdat je gas gaf om het gat tussen jou en de motorrijder dicht te trekken. Dit is net zoiets als het snel aansluiten achter een rij auto's die door een wegversmalling rijden waarbij ze geen voorrang hebben zodat de auto die wél voorrang heeft moet wachten.
Als je toch al stilstaat is het dan zo erg om 1 auto meer voor te laten gaan.
quote:
Nee, omdat hij aan de verkeersveiligheid dacht, en het wellicht onverantwoord vond om de bus er gewoon voor te gooien. Wat veel buschauffeurs wel gewoon doen. Dat jij daar MISBRUIK van maakt is iets anders.
Daarbij was hij dus zo aardig om ons voorrang te geven, waar die 2 auto's voor mij gebruik van maakte.
quote:
Als motorrijder kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen, als je plat gaat ga je hard.
Nee, plotseling vol in de remmen terwijl er een auto achter je zit is veilig. Natuurlijk moet de achterligger je voldoende ruimte geven (en dat had ik ook gewoon) maar het idee dat die persoon in de auto net even niet oplet en je dus aanrijd is ook niet prettig. Ik zou dan toch kiezen om door te rijden want die bus was toch al aan het wachten. En als je eerst met de 2 auto's mee rijd die wel langs de bus gaan en dan toch stopt, noem ik niet duidelijk zijn.
quote:
Hoe weet jij wat die chauffeur had gedaan als die motorrijder wel doorgereden was?
Was die zeer waarschijnlijk achter mij aangesloten.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:13


ik denk dat hier heel veel lurkers al een hele dag met





zitten mee te lezen hier...
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:15
TS is ook uit 1989 ja, nee, die heeft al zo verkeersinzicht

hoeveel km zou hij al gemaakt hebben? 'toch wel zeker 2000!'

kom maar terug als je over de 150.000 heen zit in binnen en buitenland
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 20:47
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:54 schreef motorbloempje het volgende:


maar TS, doe anders 's even wat opfris-rijlesjes doen ofzo

of rij eens een dagje mee met een bus-rijles ofzo!

Vind dat elk beginnend bestuurder eens een lesje in een bus mee moet maken, en eens een keer in de cabine van de vrachtauto klimt zodat je eens door krijgt dat zo'n ding niet snel kan optrekken, niet zomaar stil staat, dat mensen je je ruimte niet gunnen, etc.

was ik maar minister van verkeer en waterstaat..

Maargoed, ik begin klein, en dan word ik daarna op zijn minst de nieuwe Koos Spee (maar dan wel beter, natuurlijk, al die onnodige verschijningen in SBS6 programma's, en kicken op 'foute mensen' die 'toch zeker wel 140 rijden op de A4 bij schiphol om half 3 's nachts
Ik heb alle respect voor bussen en vrachtwagens.
Zolang ik kan geef ik zo ook de ruimte die ze nodig hebben.
In files de vrachtwagens/bussen voor mij laten. Op smalle wegen vaart verminderen en indien nodig gewoon de berm in. Ik als auto ben er makkelijker uit te trekken dan een vrachtwagen/bus en met een beetje geluk trekt de vrachtwagen je er nog uit ook . Bij scherpe bochten een vrachtwagen/bus de ruimte geven. Niet zomaar voor een vrachtwagen/bus invoegen, er liever achter of er ver voor etc.

En ja ik hou van doorrijden en als iemand eerst doet alsof die een bus inhaalt maar dan toch plotseling stopt vind ik dat nog steeds niet logische. Zo bus trekt sloom op dus als die je voor laat maak er dan gebruik van.
motorbloempjewoensdag 8 april 2009 @ 20:49
je geeft niet op hè?

je hebt in dit geval een FOUT gemaakt, JIJ was FOUT

netjes dat je het in andere situaties wel doet, maar hier niet, en dat was fout....

leer er mee leven, sterkte
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 20:51
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:15 schreef motorbloempje het volgende:
TS is ook uit 1989 ja, nee, die heeft al zo verkeersinzicht

hoeveel km zou hij al gemaakt hebben? 'toch wel zeker 2000!'

kom maar terug als je over de 150.000 heen zit in binnen en buitenland
Toch wel een hoop. Een jaar lang vanuit Utrecht naar Delft of Dordrecht of Den Haag en dat is alleen nog maar voor mijn werk.
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 21:01
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
Of ga een half uurtje achterop de motor bij iemand zitten en tel hoevaak je over 't hoofd gezien wordt. Dan heb je 2 handen nodig.

Om te tellen ja, zo hoog schat ik je namelijk niet in.
Gelukkig let ik gewoon goed op, zelf zou ik ook het liefst op een motor rijden.
Maar zoals sommige mensen zeggen 1 maal vallen kan je laatste keer zijn en dan hoeft het niet eens je eigen schuld te zijn, daarom heb ik liever een auto waarin ik "veiliger" ben.

Daarom begrijp ik de motorrijder ook niet dat die vol in de remmen gaat en dus het risico neemt dat een niet oplettend iemand achter op knalt terwijl de bus je gewoon voor laat.
Uiteindelijk zal de persoon die achterop knalt fout zitten maar als jij daar in de kreukels op de grond ligt te rollen heb je daar vrij weinig aan op dat moment.
Fatihtjuhwoensdag 8 april 2009 @ 21:33
Wel raar dat die bus niks deed terwijl zijn richtingaanwijzers aan stonden.
het is me ook eens overkomen dat een bus midden in de weg stopt terwijl er niemand in- of uitstapt. Hij bleef daar 10 minuten staan en dan ging hij uiteindelijk bewegen, er stonden 50 auto's te wachten achter hem, maar dan rijdt hij met 20km/u
retuow82woensdag 8 april 2009 @ 22:27
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:01 schreef Razorback het volgende:

[..]

Gelukkig let ik gewoon goed op, zelf zou ik ook het liefst op een motor rijden.
Maar zoals sommige mensen zeggen 1 maal vallen kan je laatste keer zijn en dan hoeft het niet eens je eigen schuld te zijn, daarom heb ik liever een auto waarin ik "veiliger" ben.
Wijze keuze, sommige mensen wil je ook niet op een motor tegenkomen...
quote:
Daarom begrijp ik de motorrijder ook niet dat die vol in de remmen gaat en dus het risico neemt dat een niet oplettend iemand achter op knalt terwijl de bus je gewoon voor laat.
Je maakt hier een aanname dat de chauffeur hem zag.... In een spiegel ben je minder zichtbaar als door de ruit van de persoon achter je...
quote:
Uiteindelijk zal de persoon die achterop knalt fout zitten maar als jij daar in de kreukels op de grond ligt te rollen heb je daar vrij weinig aan op dat moment.
Liever dat er iemand achter tegen mijn motor aanrijdt waardoor ik op de grond pleur als dat er een buswiel over mijn middel heen walst.

Maar hou nu toch eens op met jezelf verdedigen door continu dingen erbij te halen die net zo snel weer onderuit gehaald zijn. Motorrijder hield zich aan de regels, jij lette niet op... klaar.
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 23:04
wat begrijp je nou niet aan het onderstaande?
 
 
quote:
Een autobus die met richtingwijzer aangeeft dat hij van een bushalte wil wegrijden heeft voorrang op achteropkomend verkeer, die regel geldt alleen binnen de bebouwde kom.
dat die buschauffeur staat te wachten omdat hij ziet dat hij van die twee auto's geen voorrang krijgt en zijn bus er anders voor zou moeten gooien met mogelijk ernstige gevolgen, is alleen maar netjes van hem.
Dat die motorrijder, misschien een beetje laat, besluit om wél voorrang te geven, wat dus verplicht is, is goed van die man.

Dat jij nou zo asociaal bent om er gewoon vanuit te gaan dat die motorrijder er ook nog wel even voorbij gaat en dus hoopt dat jij er vervolgens ook nog achteraan kan schieten.

Probeer je eens in te denken, indien mogelijk (ik heb m'n twijfels), dat jij het niet gehaald zou hebben en die motorrijder onderuit gereden zou hebben. Wat zou dat voor ellende gegeven hebben? En dat dus alleen maar voor een paar meter asfaltwinst, ik ga er even vanuit dat tijdswinst te verwaarlozen was op de totale reisduur.
viagraapwoensdag 8 april 2009 @ 23:09
Wacht even. We zijn nu zo'n 100 reacties verder sinds we vaststelden dat TS in de bebouwde kom een bus niet voor wou laten. Maar nog steeds wil TS het niet inzien?
drijfhoutwoensdag 8 april 2009 @ 23:09
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:26 schreef Razorback het volgende:
Het blijft moeilijk om zoiets via het internet uit te leggen

We hebben een weg, daar naast een fietspad en dan komt de bushalte.

De bus geeft aan dat die de weg op wilt
End of story, achterop komend verkeer moet de bus voor laten gaan.
quote:
en als die wou kon die zich gewoon voor de 2 auto's, zodra je ziet dat de bus vanuit zijn halte het fietspad op gaat rem je heus wel.
Maar dat was het geval niet, de bus blijft rustig staan en laat netjes de auto's voor en zelfs bij de motorrijder staat de bus nog steeds op dezelfde plek in de halte.

De motorrijder rijd in eerste instantie gewoon netjes met de auto's mee (hij remt niet en vermindert ook geen snelheid), ik geef een beetje gas bij zodat ik met het groepje mee kan rijden.

De motorrijder begint nog net niet met het inhalen en blijkbaar twijfelt die dan aan de bus die nog steeds stilstaat met een fietspad ertussen schuin voor hem en denkt ineens dat het maar verstandig is om zo snel mogelijk volledig tot stilstand te komen.

En nogmaals prima dat de bus voorrang hoort te krijgen maar als het heel duidelijk is dat die je voor laat gaan (2 andere auto's zijn je ondertussen ook al voor geweest) waarom zou je dan alsnog stoppen.
En genoeg afstand had ik wel anders zou ik die motorrijder geraakt hebben in plaats van achter hem tot stilstand komen.
Epic fail.

Briljant hoe je je inschattingsfout en gebrek aan kennis van de verkeersregels blijft verdedigen.
Die motor staat op de perfecte plek stil op je laatste paint, applaus van iedere verkeersdeskundige.

Zelfs al was die motorrijder doorgereden, dan nog had jij op diezelfde plek stil moeten gaan staan voor die bus. Eigen verantwoordelijkheid. Als die motor het water in rijdt, rij jij er toch ook niet achteraan?

Die busschauffeur zet zijn knippers aan als signaal dat ie voorrang wil (lees: moet) krijgen van de rest van het verkeer. Dat hoeft ie niet te nemen, die voorrang. Dat moet jij hem geven.

Hulde dat de buschauffeur wacht tot ie dat voorrang ook krijgt, in plaats van die bus klakkeloos op de weg te plempen zoals zoveel van zijn lompe collega's.
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 23:19
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:09 schreef viagraap het volgende:
Wacht even. We zijn nu zo'n 100 reacties verder sinds we vaststelden dat TS in de bebouwde kom een bus niet voor wou laten. Maar nog steeds wil TS het niet inzien?
idd. niet
Razorbackwoensdag 8 april 2009 @ 23:31
Iedereen die maar blijft zeuren dat die onder de bus terecht zou komen De bus stond stil, voordat die eenmaal uit de halte is, over de fietsstrook om dan de motorrijder te raken had die al moeten beginnen met invoegen toen de eerste auto voorbij was. Wat ik iig weet is dat je duidelijk moet zijn in het verkeer, als je je voorgangers volgt (die dan "fout" zijn omdat de bus ook maar bleef wachten) zonder snelheid te minderen mag je toch begrijpen dat hij gewoon meegaat en niet vlak voordat hij de bus gaat passeren in een keer remt, als je toch niet van plan bent de bus in te gaan halen verminder dan gewoon je snelheid en rem op een normale manier. Maar blijkbaar is het dus doodnormaal om gewoon zo laat mogelijk en zo hard mogelijk te gaan remmen.
bas-beestwoensdag 8 april 2009 @ 23:35
quote:
De bus stond stil, voordat die eenmaal uit de halte is, over de fietsstrook om dan de motorrijder te raken had die al moeten beginnen met invoegen toen de eerste auto voorbij was.
maak eens een foto van de situatie ter plekke dan... ik ben serieus benieuwd hoe breed dat fietspad dan wel niet is.
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 00:17
Zoals ze mij het invoegen toen de tijd hebben aangeleerd was: In je spiegels kijken en zodra je kan invoegen doe je je richting aanwijzer aan en ga je meteen, ga je niet dan twijfel je en ben je niet duidelijk voor het andere verkeer. De bus doet zijn richting aanwijzer aan maar vertrekt niet omdat hij blijkbaar niet kon invoegen. De 2 auto's rijden door, de motorrijder rijd ook door maar besluit op het laatst alsnog te stoppen. Dat de bus zijn richting aanwijzer aan doet maar niet vertrekt is niet duidelijk. Dat de auto's doorrijden is hun probleem. Dat de motorrijder eerst doet alsof die er ook voorbij gaat maar dan alsnog stopt is niet duidelijk voor de persoon achter hem. Omdat het er naar uitziet dat de motorrijder door rijd en ik daarom de bus ook wil gaan inhalen is mijn probleem.
drijfhoutdonderdag 9 april 2009 @ 00:21
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:31 schreef Razorback het volgende:
Iedereen die maar blijft zeuren dat die onder de bus terecht zou komen De bus stond stil, voordat die eenmaal uit de halte is, over de fietsstrook om dan de motorrijder te raken had die al moeten beginnen met invoegen toen de eerste auto voorbij was. Wat ik iig weet is dat je duidelijk moet zijn in het verkeer, als je je voorgangers volgt (die dan "fout" zijn omdat de bus ook maar bleef wachten) zonder snelheid te minderen mag je toch begrijpen dat hij gewoon meegaat en niet vlak voordat hij de bus gaat passeren in een keer remt, als je toch niet van plan bent de bus in te gaan halen verminder dan gewoon je snelheid en rem op een normale manier. Maar blijkbaar is het dus doodnormaal om gewoon zo laat mogelijk en zo hard mogelijk te gaan remmen.
Snap je nou echt niet dat "jouw" gedrag los staat van wat al je voorgangers doen.
En dat "jij"die bus voorrang had moeten geven, los van wat die motorrijder allemaal wel of niet deed.

Op mijn eerste rijexamen voor de auto, sukkelde ik ook mee in een rij auto's die een t-splitsing overging zonder het verkeer van rechts voorrang te geven. Remingreep van de examinator, terwijl het achteropkomend verkeer net zo goed achter mij aankwam.

Je idee van duidelijkheid is een idee fixe. Je moet je voorgangers niet volgen, je moet de verkeersregels volgen. Als je dat had gedaan was je niet verrast door welke keuze van de motorrijder dan ook. De situatie met de bus is niet anders dan een rood stoplicht. Je moet de motorrijder niet verwijten dat ie op het laatste moment toch stopt voor een rood licht. Je moet jezelf verwijten als je niet afremt voor een rood stoplicht of een bus met knipperlicht.
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 00:22
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:35 schreef bas-beest het volgende:

[..]

maak eens een foto van de situatie ter plekke dan... ik ben serieus benieuwd hoe breed dat fietspad dan wel niet is.
zodra mijn computer beter werkt zal ik het wel even opzoeken via google maps, weet zelf niet precies hoe het daar heet.
drijfhoutdonderdag 9 april 2009 @ 00:27
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:17 schreef Razorback het volgende:
Zoals ze mij het invoegen toen de tijd hebben aangeleerd was: In je spiegels kijken en zodra je kan invoegen doe je je richting aanwijzer aan en ga je meteen, ga je niet dan twijfel je en ben je niet duidelijk voor het andere verkeer. De bus doet zijn richting aanwijzer aan maar vertrekt niet omdat hij blijkbaar niet kon invoegen. De 2 auto's rijden door, de motorrijder rijd ook door maar besluit op het laatst alsnog te stoppen. Dat de bus zijn richting aanwijzer aan doet maar niet vertrekt is niet duidelijk. Dat de auto's doorrijden is hun probleem. Dat de motorrijder eerst doet alsof die er ook voorbij gaat maar dan alsnog stopt is niet duidelijk voor de persoon achter hem. Omdat het er naar uitziet dat de motorrijder door rijd en ik daarom de bus ook wil gaan inhalen is mijn probleem.
Als jij uitvoegt heb je geen voorrang, maar juist het omgekeerde, omdat je een bijzondere verrichting doet.
Dat je daarbij knippert doet niet terzake. Jij moet het verkeer op de weg voorrang geven, en je kans grijpen als er plek is.

Als de bus zijn knipperlicht aanzet bij een bushalte, betekent dat je hem voorrang moet geven.Op dat moment is het een voorrangsvoertuig. Jij als medeweggebruiker moet hem die voorrang geven. Omgekeerde situatie dus.

Stop nou toch met jouw fout koppelen aan het gedrag van de motorrijder, dat is je basisfout waardoor je een noodstop moest maken.
bas-beestdonderdag 9 april 2009 @ 00:43
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:17 schreef Razorback het volgende:
Zoals ze mij het invoegen toen de tijd hebben aangeleerd was: In je spiegels kijken en zodra je kan invoegen doe je je richting aanwijzer aan en ga je meteen, ga je niet dan twijfel je en ben je niet duidelijk voor het andere verkeer. De bus doet zijn richting aanwijzer aan maar vertrekt niet omdat hij blijkbaar niet kon invoegen. De 2 auto's rijden door, de motorrijder rijd ook door maar besluit op het laatst alsnog te stoppen. Dat de bus zijn richting aanwijzer aan doet maar niet vertrekt is niet duidelijk. Dat de auto's doorrijden is hun probleem. Dat de motorrijder eerst doet alsof die er ook voorbij gaat maar dan alsnog stopt is niet duidelijk voor de persoon achter hem. Omdat het er naar uitziet dat de motorrijder door rijd en ik daarom de bus ook wil gaan inhalen is mijn probleem.
nee, dat doet die chauffeur niet omdat 'ie slimmer is dan dat jij bent... Hij heeft al wel door dat 'ie geen voorrang krijgt van die 2 auto's
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 00:45
Vanuit het boek waar ik uit heb moeten leren.
Wegrijden: Scan -> Voor laten gaan -> Richtingaanwijzer ->Technische wijze wegrijden -> Scan
Betekent dus zodra je je richting aanwijzer aan doet je ook moet gaan ook, doe je dat niet moet je wachten op een nieuwe veilige kans, dus niet zomaar ergens tussen proppen. Na mij was er pas een veilige kans.

Stoppen: Als je pas laat reageert en hard moet remmen waardoor je op het laatste moment tot stilstand komt, is dit voor andere weggebruikers hinderlijk.
En dat was het ook dus ook.
bas-beestdonderdag 9 april 2009 @ 00:49
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:45 schreef Razorback het volgende:
Vanuit het boek waar ik uit heb moeten leren.
Wegrijden: Scan -> Voor laten gaan -> Richtingaanwijzer ->Technische wijze wegrijden -> Scan
Betekent dus zodra je je richting aanwijzer aan doet je ook moet gaan ook, doe je dat niet moet je wachten op een nieuwe veilige kans, dus niet zomaar ergens tussen proppen. Na mij was er pas een veilige kans.
omg, je weet blijkbaar niet eens dat er voor (stads)bussen aparte regels gelden...
 
 
quote:
Stoppen: Als je pas laat reageert en hard moet remmen waardoor je op het laatste moment tot stilstand komt, is dit voor andere weggebruikers hinderlijk.
En dat was het ook dus ook.
ja, wat die motorrijder deed was (misschien) hinderlijk, wat jij deed was gewoon fout.
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 00:49
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:43 schreef bas-beest het volgende:

[..]

nee, dat doet die chauffeur niet omdat 'ie slimmer is dan dat jij bent... Hij heeft al wel door dat 'ie geen voorrang krijgt van die 2 auto's
Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.
bas-beestdonderdag 9 april 2009 @ 00:50
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef Razorback het volgende:

[..]

Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.
zie mijn post net boven deze van jou...
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 01:04
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef bas-beest het volgende:

[..]

omg, je weet blijkbaar niet eens dat er voor (stads)bussen aparte regels gelden...
 
 
[..]

ja, wat die motorrijder deed was (misschien) hinderlijk, wat jij deed was gewoon fout.
ik heb niet even iets bij de hand over het invoegen van een bus maar het principe zal uiteindelijk op hetzelfde neer komen, kijken of je kan en gaan.

Ik heb het in het hele topic niet gehad over of ik wel of niet fout zit, het gaat mij om het vol in de remmen gaan van de motorrijder. Als hij zo graag de bus voor wilt laten gaan verminder dan eerder je snelheid waardoor je duidelijker bent voor de bus, die kan dan al eerder beginnen met gas geven en ik had nooit gas hoeven bij geven om ook nog even snel de bus voorbij te gaan nu die toch al stil staat.
bas-beestdonderdag 9 april 2009 @ 01:09
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:04 schreef Razorback het volgende:

[..]

ik heb niet even iets bij de hand over het invoegen van een bus maar het principe zal uiteindelijk op hetzelfde neer komen, kijken of je kan en gaan.
je weet het dus echt niet...
quote:
Ik heb het in het hele topic niet gehad over of ik wel of niet fout zit, het gaat mij om het vol in de remmen gaan van de motorrijder. Als hij zo graag de bus voor wilt laten gaan verminder dan eerder je snelheid waardoor je duidelijker bent voor de bus, die kan dan al eerder beginnen met gas geven en ik had nooit gas hoeven bij geven om ook nog even snel de bus voorbij te gaan nu die toch al stil staat.
hij anticipeert wat beter dan dat jij hebt gedaan

Ik lees net weer je OP door en door onderstaande quote heb je sowieso al alle medeleven verspeeld
quote:
Achteraf zag ik liever dat ik die motorrijder een flinke corrigerende tik had gegeven met mijn auto zodat die daarna nooit meer op een motor kan rijden
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 01:18
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:09 schreef bas-beest het volgende:

[..]

je weet het dus echt niet...
[..]

hij anticipeert wat beter dan dat jij hebt gedaan

Ik lees net weer je OP door en door onderstaande quote heb je sowieso al alle medeleven verspeeld
[..]
Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.
CasBdonderdag 9 april 2009 @ 01:24
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:18 schreef Razorback het volgende:

[..]

Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.
Een bus heeft zich te houden aan haltetijden. Binnen de bebouwde kom is het daarom zo dat wanneer de bus zijn richtingaanwijzer naar links aanzet bij een halte, hij voorrang heeft. Het maakt helemaal niet uit of er een fietspad tussen ligt of niet, hij heeft dan voorrang. De reden dat de chauffeur hem niet voor de eerste 2 auto's knalt is waarschijnlijk omdat hij het al vaak genoeg heeft meegemaakt dat mensen gewoon doorrijden en daarom eerst wacht tot iemand stopt, en zo niet, te wachten tot er ruimte is. Hij zou hem er wel voor kunnen knallen, maar mensen zoals jij die doorrijden snappen die hint dan alsnog niet.
bas-beestdonderdag 9 april 2009 @ 01:42
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:18 schreef Razorback het volgende:

[..]

Wou je dan zeggen dat een bus moet vertrekken wanneer hij dat zelf wilt? Ook hij zal moeten kijken.


als er, binnen de bebouwde kom, een bus bij een bushalte staat met het knipperlicht aan, dan ben jij verplicht om hem voorrang te geven.

Je zou je diep moeten schamen dat je dat niet weet.
ClioSporTdonderdag 9 april 2009 @ 01:47
tyfus jong die bus heeft gewoon voorrang omdat ie aangeeft dat hij wilt vertrekken.
r_onedonderdag 9 april 2009 @ 03:33
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef Razorback het volgende:
Hou dan je richting aanwijzer uit totdat je wel kan invoegen.
Gaat dat nog steeds over die bus?
Mijn god, jij hebt echt je rijbewijs bij een pakje boter gekregen of niet?

Het wegrijden bij een halte vergelijken met invoegen ...
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 06:38
Het gaat mij heel niet om die bus, bus stond stil en "liet" ons voor, een top gast. Maar blijkbar heb ik tijdens het deel remmen wat gemist omdat het dus gewoon normaal is om zo laat mogelijk te remmen en dan ook nog zo snel mogelijk tot stilstand komen te staan.
vipergtsdonderdag 9 april 2009 @ 06:49
motorrijders het blijven toch een beetje de kakkerlakken van de weg.
r_onedonderdag 9 april 2009 @ 06:55
quote:
Op donderdag 9 april 2009 06:38 schreef Razorback het volgende:
Het gaat mij heel niet om die bus, bus stond stil en "liet" ons voor, een top gast. Maar blijkbar heb ik tijdens het deel remmen wat gemist omdat het dus gewoon normaal is om zo laat mogelijk te remmen en dan ook nog zo snel mogelijk tot stilstand komen te staan.
Zeik dan ook niet over "invoegen".

En de bus "liet" jullie niet voor, de bus kreeg domweg geen voorrang bij het verlaten van de halte. Voorrang hoor je in Nederland nog altijd te krijgen, niet te nemen. Er zijn er maar 2 die dat gesnapt hebben: de buschauffeur en de motorrijder.

De rest mag wat mij betreft op de bon geslingerd worden en de achterste "gaatjesdichtrijder" ( ) ongezien het roze papiertje door de shredder laten halen wegens onbewust asociaal weggedrag.
kwakveensedonderdag 9 april 2009 @ 09:55
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:45 schreef Razorback het volgende:
Vanuit het boek waar ik uit heb moeten leren.
Wegrijden: Scan -> Voor laten gaan -> Richtingaanwijzer ->Technische wijze wegrijden -> Scan
Betekent dus zodra je je richting aanwijzer aan doet je ook moet gaan ook, doe je dat niet moet je wachten op een nieuwe veilige kans, dus niet zomaar ergens tussen proppen. Na mij was er pas een veilige kans.

Stoppen: Als je pas laat reageert en hard moet remmen waardoor je op het laatste moment tot stilstand komt, is dit voor andere weggebruikers hinderlijk.
En dat was het ook dus ook.
een bus is geen auto. een bus móet voorrang krijgen als ie zn richtingaanwijzers uitdoet. het is dus geen signaal zoals bij een auto dat je wilt gaan als het veilig is, maar een signaal voor andere weggebruikers dat ze moeten stoppen en hem ertussen laten. een bus kán dan moeten wachten omdat er aso's achter hem rijden die door gaan rijden...

de "veilige kans" na jou is op geen enkele manier relevant. als de motorrijder door was gereden had jij alsnog móeten stoppen om de bus ertussen te laten. punt.
Isdatzodonderdag 9 april 2009 @ 10:16
Ik heb hier sinds mijn laatste post gister niet meer gekeken, maar houdt hij nu nog steeds vol dat die motorrijder fout zat? . Gelukkig ben jij volledig op de hoogte van Neerlandschhh verkeersregels, dat in combinatie met jouw jarenlange rijervaring maakt jou de expert hier.

Godverdomme, hoe dik is die plaat voor je kop dan .

Nee joh, jij hebt gelijk en de rest zit fout. Wat moet het heerlijk leven zijn, met zo'n plaat voor je hoofd.
zuchtjedonderdag 9 april 2009 @ 10:32
quote:
Op donderdag 9 april 2009 06:38 schreef Razorback het volgende:
Het gaat mij heel niet om die bus, bus stond stil en "liet" ons voor, een top gast. Maar blijkbar heb ik tijdens het deel remmen wat gemist omdat het dus gewoon normaal is om zo laat mogelijk te remmen en dan ook nog zo snel mogelijk tot stilstand komen te staan.
Er is geen 'ons' in het verkeer. Er is een 'jij' en je moet je eigen keuzes maken. Je bent geen lemming die de voorganger volgt.

En je hebt ook wat gemist bij het deel voorrang verlenen. Dit doe je niet door middel van accelereren, maar door middel van remmen.

Wissel de bus maar met een ambulance. Het is gewoon asociaal om deze niet in te laten voegen. Ze horen beide voorrang te krijgen.
retuow82donderdag 9 april 2009 @ 10:55
Epic fail Razorback

Dat je die motorrijder irritant vond dat is een heel ander verhaal dan dat hij fout is. Als jij niet zo hufterig die gaatjes dicht zou rijden zou je ook niet asociaal hoeven te remmen, dan had je rustig de tijd gehad om op de motorrijder te reageren.

En dan ook nog de motorrijder willen slaan voor zijn correcte verkeersinzicht.
viagraapdonderdag 9 april 2009 @ 10:58
Zullen we een girorekening openen voor wat theorielessen voor de TS? Man wat een drama.
retuow82donderdag 9 april 2009 @ 11:05
Leuke site voor TS:

http://www.asociaalwegged(...)orrang_verlenen.html

"Geen voorrang verlenen aan bus bij bushalte 90 Euro"
X-Cessivedonderdag 9 april 2009 @ 11:08
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef retuow82 het volgende:
Leuke site voor TS:

http://www.asociaalwegged(...)orrang_verlenen.html

"Geen voorrang verlenen aan bus bij bushalte 90 Euro"
Precies, de motorrijder heeft gewoon fatsoen. Je moet BIBEKO (Binnen Bebouwde Kom) gewoon voorrang verlenen aan een bus, Nederlanders krijgen een steeds korter lontje
Razorbackdonderdag 9 april 2009 @ 11:13
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:05 schreef retuow82 het volgende:
Leuke site voor TS:

http://www.asociaalwegged(...)orrang_verlenen.html

"Geen voorrang verlenen aan bus bij bushalte 90 Euro"
valt mee
Dj_Day-Vdonderdag 9 april 2009 @ 11:15
Mensen die niet normaal auto kunnen rijden

[ Bericht 2% gewijzigd door Dj_Day-V op 09-04-2009 18:45:08 ]
retuow82donderdag 9 april 2009 @ 12:23
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:13 schreef Razorback het volgende:

[..]

valt mee
Zal best maar toch blijft het weggegooid geld, ik kan leukere dingen verzinnen om te doen met 90 euro.
-Splash-maandag 13 april 2009 @ 23:37
@TS... je bent een kansloos figuur.... de motorrijder staat in zijn gelijk en jij niet. Dat je dat niet kan onderkennen zegt genoeg over je
Sempiternadinsdag 14 april 2009 @ 00:00
Misschien wat vaker GTA4 spelen, want daar rijd je gewoon over zo'n motorrijder heen... zoals het hoort.
TommyGundinsdag 14 april 2009 @ 10:07
Zojuist in de file gestaan Vanaf Tilburg tot aan Eindhoven. Schade; 2 uur langer over gedaan.

Mij hoor je niet klagen tho, maar ik ben door wel 100 motorrijders ingehaald en niemand zwaaide
motorbloempjedinsdag 14 april 2009 @ 10:15
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:00 schreef Sempiterna het volgende:
Misschien wat vaker GTA4 spelen, want daar rijd je gewoon over zo'n motorrijder heen... zoals het hoort.
jaloezie
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:07 schreef TommyGun het volgende:
Zojuist in de file gestaan Vanaf Tilburg tot aan Eindhoven. Schade; 2 uur langer over gedaan.

Mij hoor je niet klagen tho, maar ik ben door wel 100 motorrijders ingehaald en niemand zwaaide
da's naar, als je in een koekblik zit en niemand zwaait naar je terug heb altijd de neiging om dan ook te zwaaien, maargoed, dan denken ze ook van 'wtf' of ze zien het niet eens
TommyGundinsdag 14 april 2009 @ 10:18
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:15 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

da's naar, als je in een koekblik zit en niemand zwaait naar je terug heb altijd de neiging om dan ook te zwaaien, maargoed, dan denken ze ook van 'wtf' of ze zien het niet eens
Mijn mooi vehikel een koekblik noemen

Als je zo doet dan doe ik voortaan alleen nog maar lief tegen truckers hoor
Szuradinsdag 14 april 2009 @ 10:19
TS is een gigantische faalbestuurder die de verkeersregels niet kent

Lintje voor de motorrijder die wel het fatsoen heeft om te stoppen
En TS, neem een opfriscursus theorie ofzo