abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:45:22 #1
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67806882
hoi!

ik post hier voor het eerst dus ik hoop dat het lukt en dat ik ook wat reacties krijg.

ik zit namelijk met het volgende: sinds een aantal maanden heb ik een oppaskindje, een jongetje van bijna 5.
van begin af aan vond ik het maar een typisch kereltje maar dat kwam dacht ik omdat hij een roemeense moeder heeft en een italiaanse vader. hij loopt wat achter met de taal enz daardoor.

vanaf dag 1 deed hij heel erg druk. rennen, zichzelf laten vallen, soort oergeluiden roepen,met z'n armen en benen alle kanten op zwaaien en ga maar door.
echt vreselijk irritant en heb het ook meteen de kop in gedrukt maar tot nu toe blijft het consequent zijn en opletten.
zodra zijn moeder binnenkomt begint hij dus weer met dat gedrag en dan nog tien keer erger!
ook wil hij nooit iets eten zelfs geen geen lekkere dingen. bij het avond eten wil hij alleen maar eten als ik hem voer want zijn moeder doet dat ook maar ik vertik dat.
ook ben ik er achter dat hij zeker 3 keer per week bij de mac zit omdat hij anders niet naar schoolt wilt gaan.
ben een keertje mee geweest en daar het zelfde gedrag. rennen en springen door die zaak en zijn moeder erachter aan rennen om een stukje hamburger in z'n mond te krijgen
daarna gingen we nog even de stad in en constant rende hij weg. iedere winkel in rennen en verstoppen.
ook ben ik eens bij hem thuis geweest: op zijn kamer een grote tv met spelcomputer, grote zakken snoep en veel speelgoed. maar het enige wat hij deed was rondstuiteren en zijn moeder slaan.

dit is even een klein stukje als voorbeeld want er is nog wel meer.
soms maak ik me echt een beetje zorgen om die jongen hoe irritant hij ook kan zijn.
als ik alleen met hem ben dan kan het echt een schatje zijn maar ik moet steeds maar blijven corrigeren.
ook kijkt ie me soms zo apatisch aan, echt zielig en hulpeloos bijna.

het is ook zo dat mijn kinderen het gedrag van hem overnemen en daar zit ik niet echt op te wachten. ik kreeg al opmerkingen van hun juf dat ze echt grof taalgebruik hadden af en toe en waar dat vandaan kwam.
ook op straat beginnen ze met hem mee te rennen en raar te doen( we lopen wel eens samen naar school toe). het is dat ik er wat van zeg anders zou zijn moeder het gewoon toelaten denk ik.

zoals ik al zei ik maak me af en toe wel zorgen en denk er wel eens over na wat er nu is met dat kind.
is het zijn moeder? ligt het aan mij dat ik overdrijf? wordt hij misschien verwend of verwaarloosd? of zou er geestelijk iets met hem zijn?
pi_67806951
Jij vermoedt een taalachterstand bij hem?
  Jubileum moderator dinsdag 7 april 2009 @ 20:48:31 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67806980
En wat verwacht je nu precies van ons? Dat wij even online een diagnose stellen? Dat wij zeggen "ja dat is idd apart gedrag"'?
Kun je niet beter met de moeder, juf, oppascentrale praten?

Of ben ik nu te kort door de bocht?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 20:49:55 #4
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_67807049
Wat Lois zegt. Ik zou het in eerste instantie met de moeder zelf bespreken. Als je ook wel eens dingen samen doet (de stad in etc.), dan neem ik aan dat je dat wel kunt bespreken met haar.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_67807055
klinkt alsof die moeder totaal verkeerd met dat kind omgaat.
dat kind staat zowat bovenaan de dominantieladder als ik het zo lees?
anyway, moeders moet ws. veel strenger worden, duidelijke grenzen stelen enz enz, al die standaard shit die je in opvoed programma's ziet.

edit: en wat lois zegt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 april 2009 @ 20:51:22 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67807112
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Mirjam het volgende:
anyway, moeders moet ws. veel strenger worden, duidelijke grenzen stelen enz enz, al die standaard shit die je in opvoed programma's ziet.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_67807131
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
precies, die
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:53:40 #8
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67807194
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
lekker milf
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:53:46 #9
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67807198
hij heeft idd een taalprobleempje. schoenen noemt ie skoenen en school is skool.
verder begrijpt hij niet alles wat ik zeg omdat ze bij hem thuis alleen maar italiaans spreken.

en nee ik verwacht geen diagnose. ik vraag me gewoon af of dit wel normaal is. of dat het aan mij ligt dat ik dit vreemd vind.
i
pi_67807223
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:50 schreef Mirjam het volgende:

De moeder is niet de baas. Dat ben jij wel als je komt oppassen. Ligt heel gevoelig om een moeder aan te spreken op de manier waarop ze haar kind opvoedt, maar wellicht toch een goed idee dat een keer te doen. Op jonge leeftijd kan je ze nog makkelijk vormen. Ga hier nog wat jaartjes me door en je houdt dat kind nooit meer onder controle.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:55:24 #11
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67807262
Als ik zou merken dat mijn kinderen er zo door beďnvloed werden zou ik het kind niet meer opvangen, jammer maar helaas ik zou er mijn gezin (en dan vooral mijn kinderen) niet mee opzadelen.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:56:59 #12
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67807319
ze is geen vriendin van me hoor. we zijn gewoon eens de stad in geweest samen na dat macdonalds gebeuren.
verder is het gewoon moeilijk met haar praten omdat ze roemeens is. verder dan het weer en school komen we niet echt.

het is inderdaad wel zo dat die jongen duidelijk de baas is en zij doet echt alles voor hem.
soms denk ik wel eens uit schuldgevoel omdat ze zoveel werkt.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 april 2009 @ 20:57:25 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67807336
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:55 schreef marlieske het volgende:
Als ik zou merken dat mijn kinderen er zo door beďnvloed werden zou ik het kind niet meer opvangen, jammer maar helaas ik zou er mijn gezin (en dan vooral mijn kinderen) niet mee opzadelen.
Haar kinderen beginnen zijn gedrag al over te nemen, dus het kwaad is al geschied.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:58:55 #14
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67807387
zit er inderdaad over te denken om te stoppen met hem als dat nog langer zo gaat en/of erger wordt.

maar ja, zijn moeder is alleen met hem en ze werkt in de horeca van 16.00 tot 1.00 dus dan heeft ze niet zo snel iemand anders. en dat vind ik ook weer zo lullig om meteen maar te stoppen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 april 2009 @ 21:00:09 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67807427
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:58 schreef grijpwijk1302 het volgende:
zit er inderdaad over te denken om te stoppen met hem als dat nog langer zo gaat en/of erger wordt.

maar ja, zijn moeder is alleen met hem en ze werkt in de horeca van 16.00 tot 1.00 dus dan heeft ze niet zo snel iemand anders. en dat vind ik ook weer zo lullig om meteen maar te stoppen.
Jou kinderen kopieren dit gedrag al en krijgen daar commentaar op!!!!
Hoe ver wil je het laten gaan?
Hoe verder je het laat gaat hoe moeilijker het wordt om het gedrag weer normaal te krijgen.....
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:03:50 #16
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67807571
ja ik weet het.

maar als we bij mij thuis zijn zonder zijn moeder gaat alles best goed.
zodra zij erbij is dán kopieren ze hem omdat die moeder blijkbaar geen invloed op hem heeft.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 april 2009 @ 21:05:57 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67807652
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:03 schreef grijpwijk1302 het volgende:
ja ik weet het.

maar als we bij mij thuis zijn zonder zijn moeder gaat alles best goed.
zodra zij erbij is dán kopieren ze hem omdat die moeder blijkbaar geen invloed op hem heeft.
Blijft school over.
Blijkbaar heeft jou kind schijt aan jou, nu al, omdat die zich blijkbaar daar wel kan misdragen en het gekopieerde gedrag kan tentoon spreiden.
Klinkt hard misschien, maar zo is de realiteit blijkbaar wel wanneer de juf nu al zegt dat die grof qua taalgebruik is.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:11:29 #18
251430 grijpwijk1302
houdt van zeehondjes
pi_67807847
ja ok je hebt een punt. aan de oudste kan ik trouwens goed uitleggen dat het niet kan dat gedrag en die snapt het ook wel. maar de jongste is pas 4 en is nog erg beinvloedbaar.

ik vind het maar moeilijk hoor. ik zie dat dat kind het fijn vind om hier te zijn. en zijn moeder kan haar werk doen en geld verdienen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:16:03 #19
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_67808029
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef grijpwijk1302 het volgende:
ja ok je hebt een punt. aan de oudste kan ik trouwens goed uitleggen dat het niet kan dat gedrag en die snapt het ook wel. maar de jongste is pas 4 en is nog erg beinvloedbaar.

ik vind het maar moeilijk hoor. ik zie dat dat kind het fijn vind om hier te zijn. en zijn moeder kan haar werk doen en geld verdienen.
ja maar dat het die moeder slecht zal uitkomen dat je er mee wilt stoppen is niet jou probleem.
Dat je dit kind nu opvangt en daarmee je eigen kinderen verpest is wel jou probleem.... lijkt me niet zo heel moeilijk hoor de keuze an zich.
Mama van Isa en Ties
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 april 2009 @ 21:17:06 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67808059
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:11 schreef grijpwijk1302 het volgende:

Ik snap dat je het die moeder niet wilt "aandoen" om dit te beeindigen, maar omwille van je eigen kroost is dat wel de beste keuze.
Het "excuus" dat je jezelf voorhoudt dat die moeder dan haar werk normaal kan doen en geld verdienen zorgt er niet voor dat jou kind zich normaal kant ontwikkelen zonder nu al gezeik op school te krijgen.
Dat hoort pas wanneer ze pubers zijn.
Het is een beslissing die niet makkelijk is en zal zijn, maar ik denk dat je 'm toch moet maken.
Niet alleen voor je eigen kinderen maar ook vanwege je oppaskind.
Die heeft er ook niks aan wanneer die tegenstrijdige regels opgelegd krijgt.
pi_67809029
Je kan de moeder ook uit proberen te leggen wat ze allemaal fout doet in de opvoeding. Al zou ik het niet als fouten brengen, maar als verbeterpunten. Waarschijnlijk heeft ze zelf ook wel door dat ze de controle niet heeft, maar weet ze niet hoe ze het wel aan moet pakken. Haar wat tips geven lijkt me aardiger en verstandiger dan direct het kind wegsturen, omdat het jouw kinderen zou beďnvloeden. Invloeden van buiten uit zullen er altijd wel zijn. Het is aan jou als moeder om je kinderen te leren wat wel en niet kan.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  woensdag 8 april 2009 @ 00:08:44 #22
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_67814863
Breek de dominantiedrang van het jochie gewoon af. Hard gezegd, maar kleine kinderen zijn net gorillamannetjes: Zodra ze weten dat iets heel gemakkelijk kan en toegelaten is gaan ze tot het breekpunt om je zover te krijgen. Tevens TVP
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
  woensdag 8 april 2009 @ 00:08:47 #23
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_67814866
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:41 schreef Karammel het volgende:
Je kan de moeder ook uit proberen te leggen wat ze allemaal fout doet in de opvoeding. Al zou ik het niet als fouten brengen, maar als verbeterpunten. Waarschijnlijk heeft ze zelf ook wel door dat ze de controle niet heeft, maar weet ze niet hoe ze het wel aan moet pakken. Haar wat tips geven lijkt me aardiger en verstandiger dan direct het kind wegsturen, omdat het jouw kinderen zou beďnvloeden. Invloeden van buiten uit zullen er altijd wel zijn. Het is aan jou als moeder om je kinderen te leren wat wel en niet kan.
Sorry hoor, maar wat een slecht advies. Waar bemoeit TS zich mee? Ze wordt betaald om op te passen, als ze daar moeite mee heeft, moet ze daarmee ophouden. Verder is het haar kind niet, en al wil die moeder elke avond naar de McDonalds, al wil ze het kind 10 tv's en 20 spelcomputers geven, dat is haar goed recht.

TS, dat jij het met je kinderen anders zou doen is dan weer jouw goed recht, maar verder lijkt het me een kwestie van je lekker met je eigen zaken bemoeien. Haar kind, haar keuzes, haar opvoeding, none of your damn business.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_67818890
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:08 schreef Shitney het volgende:

TS, dat jij het met je kinderen anders zou doen is dan weer jouw goed recht, maar verder lijkt het me een kwestie van je lekker met je eigen zaken bemoeien. Haar kind, haar keuzes, haar opvoeding, none of your damn business.
Verder helemaal met je eens hoor, maar het is tot op zekere hoogte wel haar business (neem aan dat ze het oppassen niet voor noppes doet) en al helemaal als je eigen kinders dat wan gedrag gaan overnemen dan moet je ingrijpen maar dat zou ik doen door het kindje niet meer op te vangen of duidelijk te maken dat IK als oppas wat harder in zou grijpen ook al is de moeder het daar niet mee eens, wat ze thuis toe laat moet ze zelf weten maar ik zou mijn kinderen er niet door laten verpesten.
En mocht dat harder ingrijpen niet snel vruchten afwerpen dan zou ik zoals eerder al gezegd stoppen met de opvang van dit kind, no way dat ik mijn kinderen het voorbeeld zou geven dat andermans kinderen in mijn huis de baas over mij zouden mogen spelen.
Mama van Isa en Ties
  woensdag 8 april 2009 @ 09:34:24 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67819067
Het zou ook goed kunnen dat de moeder juist blij is met hulp en advies, dat ze met haar handen in haar haar zit wat betreft het gedrag van haar zoontje en juist goed je hulp kan gebruiken.

Een kind heeft gewoon goede grenzen nodig en dit kind heeft dat niet, dat is voor hem zelf ook niet fijn.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')