quote:LOOOOOOOOOOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op woensdag 22 mei 2002 22:44 schreef Sjaakman het volgende:[..]
("Het lampje op mijn modem knippert... Is dat erg?")
Staat er:
Press any key to continue..
Belt ie mij op om te vragen waar die ANY key op zijn toetesenbord zit..
(en dit is 15 jaar geleden, dus dit is echt wel een originele!)
"Ja goede middag, ik heb zojuis een computer gekocht, en nou kom ik thuis en ben ik bezig met uitpakken. Nou zie ik alleen dat er geen boekje bij het toetsenbord zit..."
-" Euh... u bedoelt een handleiding?"
"Ja... Ik weet anders toch niet waar alle knoppen voor dienen?"
-"Misschien kunt u beter even naar een boekhandel of een bibliotheek om een basis boekje computers aan te schaffen."
Mijn pc doet het niet! Zeg ik, moet je um aanzetten. Dat staat ie al, het lampje brandt oranje. Mevrouw, dat is de monitor!
Ik kan m'n bestanden niet vinden op het nieuwe netwerk. Zitten ze met Internet Explorer te zoeken.
Ik kom m'n pc niet in... Vraag ik, ben je al eerder ingelogd geweest? Nee, nog niet. Weet je het zeker? Ja, heel zeker. Half uur later kom je tot de ontdekking dat hij nog nooit op die betreffende machine heeft ingelogd en dus al wel een nieuw wachtwoord had.
Afgelopen weken hebben we een nieuw netwerk neergeplant en dan pas merk je echt hoe dom mensen zijn en hoe goed ze zijn in het NIET lezen van uitgeleverde papieren. Het staat stap voor stap uitgelegd maar blijkbaar wil het er niet in. Ook z.o.z. wordt niet gesnapt al staat het er dikgedrukt en met onderstreepte letters. Normaal hebben we ongeveer 15-25 telefoontjes per uur in de spits, van de week was dat per uur gemiddeld 60, met in de middaguren 100!!! telefoontjes per uur van allemaal mensen die hun wachtwoord vergeten zijn (wat ze zelf verzonnen hebben, degene die wij aan ze gaven vergaten ze nooit
) of die hun account alweer verneukt hadden. Nee, geen fulltime helpdesk meer voor mij.
quote:Idd
Op dinsdag 09 april 2002 12:22 schreef Sjaakman het volgende:[..]
BRILJANT!
quote:kortsluiting ;?
Op dinsdag 09 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
basis cursis computer in buurthuis
leraar: ga nu met uw muis naar "deze computer"
buurtdoos pakt muis op, en beweegt de muis letterlijk naar het scherm, zet em op het scherm op dezecomputer icoontje
de anykey is niet zowzeer een grap maar die krijg je verdomme ook nog echt.
In 1 van de gesprekken heb ik een klant toen zelfs wijs gemaakt dat hij tussen de esc en de f1 toets zat. man helemaal beledigd dat hij die niet op zijn toetsenbord had en hij wilde dan ook graag een nieuw toestenbord ontvangen. Vertelde dat dat de uitgebreide versie was en dat wij die niet verkopen bij dell. Vervolgens is die man naar de winkel gegaan en beldelater kwaad terug dat die toetsenborden niet worden verkocht en dat hij er 1 van ons wilde... ja wat doe je dannn
Mooiste geval dat ik heb meegemaakt wat ook het stomste is:
Ik: Goedeavond Packard Bell helpdesk, hoe kan ik u helpen..
Klant: Ja ik heb net een computer gekocht en die wil niet aangaan.
I: alle kabel heeft u gecontroleerd
k: ja
i: dan moeten we de computer even openmaken of daar alles goed zit. Ziet u op de achterkant 2 duim schroeven (schroeven met ribbels die makkelijk vast te pakken zijn zodat er geen schroevendraaiers nodig zijn)
k: ja die zie ik.
i: kunt u die even los draaien met de hand
k: nee daar zijn ze te klein voor, ik pak even een schroevendraaier.
Ik heb in de tussentijd de telefoon op meeluisteren gezet.
k: ik ben er weer
i: mooi ziet u die 2 grote schroeven in de witte rand aan de achterkant van de computer.
k: Ja die schroeven zie ik, ik draai ze los.
Ik denk dat zal wel goed gaan. Opeens hoor ik een kabaal van een vallend iets waardoor iets brak.
k: Hee er zit nu een gat in mijn computer waar de powerkabel in ging. Die viel nu naar beneden, is dit de bedoeling.
i: Huuu nee niet echt, u heeft de verkeerde schroeven los gedraaid.
Mijn afdeling plat van het laggen en ik ook. Merkt de klant op: meneer lacht u mij nu uit, waarop ik antwoord nee, een collega staat moppen te tappen en gekke bekken te trekken naast mij en ik kan het niet helpen om mijn lachen om hem in te houden. Klant redelijk geiriteerd.
i: meneer wilt u nu de juiste schroeven los draaien.
k 2 mins later: gedaan.
i: wat ziet u nu?
k: een voeding (ik had uitgelegd wat dat was) en een aantal gesplinterde groene kaarten en heel veel kabels.
i: Nou meneer, ik laat een reparateur langskomen om de schade tegen uw eigen vergoeding te repareren.
k: WAT ik heb gedaan wat u mij vertelde.
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
quote:Geloof het of niet, bij packard bell kan alles. Ben ook blij dat ik er al 3 jaar niet meer voor werk.
Op dinsdag 09 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
quote:lullig maar wel terecht, dat sommige mensen zo dom zijn
Op dinsdag 09 juli 2002 13:42 schreef Quosego het volgende:
i: nee u heeft de verkeerde schoeven los gedraait terwijl ik u duidelijke instrukties heb gegeven welke u moest los draaien en u begreep mij duidelijk, de schroeven die u los draaide zaten niet in de zijkant en al helemaal niet in een witte rand, laat staan dat het duimschroeven waren.
k: na veel moeite toch kunnen kalmeren en hij heeft uiteindelijk betaald.
{sop) Goede morgen phi...
(wijf) GODVERDOMME MIJN COMPUTER DOET HET NIET
(sop) Goedemorgen mevrouw. Als U schreeuwt help ik U niet.
(wijf) WAAAT MIJN COMPUTER DOET HET NIET EN IK WIL NU GEHOLPEN WORDEN
(sop) *klik*
even later
{sop) Goede morgen phi...
(wijf) ja sorry met mij weer. Ik was even in paniek. sorry
(sop) geeft niets mevrouw. Hebben we allemaal wel eens last van. Wat is er precies aan de hand.
(wijf) mijn computer doet helemaal niets meer.
(sop) branden er lampjes op de PC?
(wijf) IK ZEI TOCH DAT HIJ NIETS DEED
(sop) Mevrouw rustig blijven anders hang ik weer op
ziet u iets op uw scherm staan?!
(wijf) Ja. No signal.
(sop) Mevrouw. Heeft U vanochtend Uw computer al aangezet.
(wijf) JA Hij doet het! daag. *tuut tuuut*
Ik heb meteen mijn baas gebeld die mevrouw op een gedwongen computercursus stuurde. Zij belde namelijk bijvoorbeeld ook hoe je een document in word opsloeg.
Ik ben ook snel gestopt met dat werk.
(
Ik adviseer de klant om met zijn linkermuis knop te dubbelklikken op Configuratiescherm zegt ie " Maar.. Ik heb maar een muis!"
Ook kwam het een keer voor dat ik een vrouw vroeg wat voor modem ze had, ze zei "Ik zal ff kijken voor je" Wat bleek nou, ze had de CPU kast open staan en trok terwijl de computer aan stond haar interne 56k modem eruit... resulterend in een zwart beeld en een naar verbrand plastic toetsenbord. Ik heb haar toen maar geadviseerd naar der levernacier te gaan.. En zij zei "Ok, bedankt voor de goede service" Lekker dom ben je dan..
Ook als je vraagt wat voor besturingsysteem een klant heeft zeggen ze of "Een muis" of iets anders doms.
quote:Maak daar lui van... het is echt te grappig
Op maandag 08 april 2002 14:17 schreef neggix het volgende:
beetje te lang om te lezen
quote:Deze heb ik een jaar of 12 geleden ook gehad inderdaad. Blijft erg leuk. Ik had um net in het ander topic over helpdesks (http://forum.fok.nl/showtopic.php/144502/5) gepost.
Op donderdag 23 mei 2002 19:11 schreef MegaN00B het volgende:
Ook een echt gebeurde:
Man aan de telefoon, krijgt na de installatie van een of ander (alles netjes in het nederlands...:-(( ) een pop-up met een licentievergaal (inderdaad, microsoft sh*t..)Staat er:
Press any key to continue..
Belt ie mij op om te vragen waar die ANY key op zijn toetesenbord zit..(en dit is 15 jaar geleden, dus dit is echt wel een originele!)
Ben zelf dan Applicatie Beheerder (geen 1e lijns HD thank god) maar af en toe krijgen we hier ook vragen *diepe zucht*
zij: hoi, ik wil graag cd installeren
ik: ok, zit de cd erin?
zij: hoe moet dat?
ik: *diepe zucht* onder je cd-rom speler zit een knopje, daarop drukken
zij: hey, hij gaat open!
ik: leuk he?! ok, stop de cd erin en druk nog eens op het knopje
zij: gedaan
ik: ga nu naar je windows verkenner
zij: waar zit die
ik: Start-Programma's-Windows Verkenner
zij: ok, gelukt
ik: ga naar je D:\-schijf en klik daarop en vertel wat je ziet
zij:oooooh nee he, ik krijg een rood kruis met geen toegang
ik: je had de cd er toch ingestopt?
zij: ja, tuurlijk
ik: wel goed om?
zij: kan dat op verschillende manieren dan?
ongelofelijk, helemaal wereldvreemd
Dit was er 1 die mij het recenste bijstaat, zodra ik weer een ECHTE domme heb zal ik hem hier posten
Bedoelde ze de anti-kras laag die op iedere monitor zit als je em uit de doos haalt
Die mensen zou je idd een verbod op het gebruik van computers moeten geven.
* MaxiTitan gniffeld nog wat na
quote:Oh, die mag er af, die zit er bij mij ook nog steeds op
Bedoelde ze de anti-kras laag die op iedere monitor zit als je em uit de doos haalt
quote:Ga eens bij een uitzendburo vragen of er call centers / helpdesk werk in jouw omgeving is.
Op maandag 22 juli 2002 00:27 schreef ZixS het volgende:
zeg eeh, behalve deen
factoren vraag ik me tog af hoe het is om daar te werken
de vragen klinken me niet al te ingewikkeld, maar wat verdient het ongeveer?
en hoe kom ik eraan?
Ook leuk, maar nix over HD's: http://www.iarchitect.com/shame.htm
[Dit bericht is gewijzigd door brammus op 22-07-2002 01:35]
en toch blijf ik een Computer-Rijbewijs een goed idee vinden.
Man: Als ik filmpjes van internet download dan heb ik er geen geluid bij
Ik: oh heeft u een geluidskaart in uw computer
Man: weet ik niet, maar ik heb gehoord dat ik een voice modem moet hebben en die heb ik niet, ligt het daar niet in.
Ik: Nee dat heeft er niets mee te maken, u moet een geluidskaart hebben
Man: Nee ik ben er bijna zeker van dat het die modem is.
Uiteindelijk heb ik die vent moeten doorschakelen naar m'n baas die er ook nog eens een half uur mee bezig was...
----------------
Klant: Ik dacht dat je alle porno van het internet zou halen...
---------------------
Deze klant is een SYSTEEMBEHEERDER, ik vond het belachelijk dat hij hiermee kwam
Klant: Hallo met die en die van bedrijf x, ik heb laatst een UPS gekocht bij jullie maar daar zitten geen installtiefloppies bij.
Ik: Ja maar dan download je ze toch gewoon van internet.
Klant: Ja maar ik weet niet waar.
Ik: Kunt u dat niet van de UPS aflezen?
Klant: Nee
Ik helemaal opzoeken in ons systeem..
Ik: Ah het is een APC
Klant: Oh ja ik zie het staan
Ik wou al bijna ophangen
Klant: Maar waar moet ik het nu downloaden dan?
Ik: Probeer het eens bij APC.com
Klant: ja en dan?
Ik: Ga naar drivers en voer het typenummer in
Klant: Welk typenummer is het dan?
Ik: WEER opzoeken in ons systeem.. ja dit en dit.
Klant: Ok moet ik het daarna downloaden
Ik: Ja
Klant: OK dank je wel
5 minuten later belde hij weer op.
Klant: Oh ja hoe moet ik een cd writer installeren
Ik: Nou kast open, erin schroeven ide + power aansluiten cd burn software installeren en het werkt
Klant: ok
En dit is gewoon een fucking SYSTEEMBEHEERDER!! Belachelijk!
Klant1: Ik krijg computer niet aan?
Ik: Druk op grote ronde knop aan de voorkant van de kast
Klant1: Ow is dat de aan uit knop, ik zat op jullie logo te drukken
(blijkt klant de pc aan en uit te willen zetten met de casebadge...)
Klant2: Ik krijg computer niet aan?
Ik: Druk op grote ronde knop aan de voorkant van de kast
Klant2: Ow is dat de aan uit knop, ik zat op de knop achterop de kast te drukken
(blijkt klant met de 1/0 switch van de voeding de pc aan te willen zetten...)
Klant3: Ik heb windows millenium 2000
Ik: ...
Klant4: Ik heb windows 97
Ik: ...
Klant5: Ik heb mijn pc opgestart in veilige modems
Ik: ...
Ik: Okay klant6 u mag nu de pc uitzetten
Klant6: Heel de pc???
Ik: (verwacht dat klant een illegale windows wil installeren)
Wat staat er op uw windows cd meneer?
Klant7: Philips 80 minuten
Ik: ...
quote:
Op maandag 22 juli 2002 16:13 schreef tec het volgende:
Ik: (verwacht dat klant een illegale windows wil installeren)
Wat staat er op uw windows cd meneer?
Klant7: Philips 80 minuten
Ik: ...
En wat helldeskerz betreft: Het kan ook andersom...
Ik heb 9 maanden voor een isp gewerkt en weet dus een beetje hoe het daar werkt.. Nu werk ik af en toe voor een automatiserings bedrijf (webdesign, netwerk aanleg e.d.) en ik kwam er niet uit met de instalatie van een adsl router van ladot..
username en pass waren per email (niet eens per brief) toegestuurt. Deze username bestond (in dat mailtje) uit een paar letters en cijfers zonder nog iets daar achter. Helldesk van ladot gebelt.. Hij vond het vreemd, alle instellingen correct, maar niet "up" te krijgen..
Volgende dag hoorde ik dat er nog @ladotdsl.nl achter moest staan.. Was misschien handig geweest om dat dan ook in dat mailtje te zetten.
2 jaar geleden een x meegemaakt op de hoge school van utrecht, dat de systeembeheerder iets moest wijzigen in de internet opties van IE. ik vondt het zelf erg knap van deze man dat hij er 15 minuten over kon doen om de internet opties te vinden...... :S
wat ook vaak voorkomt eigenlijk
user: mijn beeldscherm is kapot, hij is helemaal zwart
ik: ok, zitten de kabels er wel goed in?
user: ja die heb ik nagekeken natuurlijk
ik: brand er een groen of oranje lichtje op de monitor?
user: nee
ik: druk de on knop eens in
user:(je hoort een klik).....ow.....
ik: prettige dag nog
ik heb voor mijn werk een mail adres gehad en nu wilde ik via outlook werken dus ik alles ingesteld zoals was aangegeven maar ik kom er niet in. ik bel ze op:
ik: ik kom mijn mail niet in via outlook
hd: ja dat moet je via je browser doen
ik: ja maar het kon toch via outlook? :S
hd: dan moet jeje smtp goed zetten.
ik: en wat is mijn adres dan?
hd: ja bij de smtp (collega naast me zegt me dat ik niet zulke moeilijke vragen moet stellen )
ik: nee ik bedoel mijn EMAIL adres. die moet ik nl. ook invullen en die kon ik niet terugvinden.
hd: oh *leest mail adres op*.
ik: ok bedankt.
het werkt
quote:Hahhahaha, ooit eens bij stil gestaan dat dat echt kan?
Op dinsdag 9 juli 2002 01:32 schreef Ghettobob het volgende:
helpdesk medewerkers zijn soms ook heel dom, vanmiddag opperde een helpdesk medewerker (dealerdesk PB) om een nieuw toetsenboard + muis te sturen omdat die het moederboard weleens opblazen hahahahaha.... wtf?
quote:Klopt is bij mij ook eens overkomen.
Op dinsdag 14 januari 2003 12:01 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Hahhahaha, ooit eens bij stil gestaan dat dat echt kan?
Of
KLant met enorme escalatie, een call verleden van heb ik jou daar.
klant: GVD ik heb nog steeds ongelooflijk veel problemen met de pc. Als ik hem uitzet en daarna aan dan gaat hij of mijn pc scannen en hangt windows heel vaak en zijn om de haverklap apparaten onbruikbaar.
ik: Goed, laat maar eens zien, zet hem maar eens uit.
klant: momentje (je hoort hem ff de telefoon neerleggen en vervolgens de stekker uit de contactdoos rukken)
ik: Meneer, hoe sluit U de pc af?
klant: Nou hij hangt zo vaak, ik ruk gewoon de stekker uit de contactdoos.
ik: DUH
of
Klant probeert op internet te komen.
ik: Heeft U de stekker van de pc naar de telefooncontactdoos aangesloten?
klant: ja, ziet er goed uit
ik: Hmmm.. dan zou hij toch in ieder geval een beltoon moeten geven.
klant: Ik merk wel dat hij er moeilijk in gaat in de pc
ik: Oh, eehm kijkt U eens of er nog een andere aansluiting is, waar hij wellicht ook of zelfs beter in past.
klant: Jah! die is er.
Wat denk je, voila beltoon en deelnemer had de stekker in de netwerkkaart gestopt.
Oh oh oh en zo heb ik nog wel emmers vol met verhalen
quote:Doet maar
Op dinsdag 14 januari 2003 12:16 schreef chocolatemoeze het volgende:
< KNIP >Oh oh oh en zo heb ik nog wel emmers vol met verhalen
quote:Dan bof je nog. Ik had van de week een meneer aan de lijn die beweerde dat hij geen knopje op zijn cdrom had.
Op donderdag 18 juli 2002 11:48 schreef Doopy-X- het volgende:zij: hoi, ik wil graag cd installeren
ik: ok, zit de cd erin?
zij: hoe moet dat?
ik: *diepe zucht* onder je cd-rom speler zit een knopje, daarop drukken
zij: hey, hij gaat open!
.....
Dit was er 1 die mij het recenste bijstaat, zodra ik weer een ECHTE domme heb zal ik hem hier posten
"Meneer, drukt u maar op het knopje van uw cdrom"
-Knopje....hmm...da'hebbik nie.
"Jawel, er MOET een knopje opzitten, ik weet het zeker!"
-Neehoor, da'hebbik nie!
"En als u met uw vlakke hand op uw cdromspeler drukt?"
-Neehoor, 'r komt niks uut!
Tis niet gelukt. Volgens mij had ie helemaal geen cdromspeler namelijk .
quote:Simpel
Op woensdag 15 januari 2003 00:21 schreef k_i_m het volgende:[..]
Dan bof je nog. Ik had van de week een meneer aan de lijn die beweerde dat hij geen knopje op zijn cdrom had.
"Meneer, drukt u maar op het knopje van uw cdrom"
-Knopje....hmm...da'hebbik nie.
"Jawel, er MOET een knopje opzitten, ik weet het zeker!"
-Neehoor, da'hebbik nie!
"En als u met uw vlakke hand op uw cdromspeler drukt?"
-Neehoor, 'r komt niks uut!Tis niet gelukt. Volgens mij had ie helemaal geen cdromspeler namelijk
.
quote:Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.
Op woensdag 15 januari 2003 00:30 schreef Light het volgende:[..]
Simpel
Ga naar deze computer, als daar geen cdrom bijstaat zit'ie ook niet in de pc. En als'ie er wel staan gewoon rechtsklikken en dan Eject aanklikken, komt het laatje er vanzelf uit
Simpel hoor! .
quote:Ik denk dat die vent jou in de zeik heeft genomen
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:
Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.Simpel hoor!
.
quote:ghehehe, die zijn het grappigst, als je ze maar niet te vaak aan de lijn krijgt, die digitale josti-tosties..
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:[..]
Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.
Simpel hoor!
.
Of helemaal boos bellen ze op, schreeuwend dat hun account op slot staat en ze blijven volhouden dat het niet hun fout is, tieren janken en noem het maar op.. 2 minuten later laten ze je eindelijk aan het woord, vraag je: staat je caps-lock aan?
[stilte...] errhh ja..
en dan gewoon zeggen, dat is niet zo slim he, blijkt het toch je eigen fout te zijn, heb em weer unlocked en tot ziens. .
je voelt gewoon het schaamrood door de telefoon gloeien .
quote:Da's wel heel erg. Zo iemand moet eens een goed gesprek hebben met iemand in de winkel waar'ie de pc gehaald heeft, om te regelen dat'ie hem weer terug mag brengen
Op woensdag 15 januari 2003 12:25 schreef k_i_m het volgende:[..]
Laat dat simpel maar weg. Deze meneer wilde zelfs weten waar de verschillende lettertoetsen op het toetsenbord zaten. Ik heb er 3 kwartier over gedaan om hem uit te leggen dat hij de shifttoets ingedrukt moest houden (en weer "Da'hebbiknie") om hoofdletters te maken.
Simpel hoor!
.
quote:Ik zweer je dat een toen malige collega van mij dat tegen een klant gezegd heeft...
Op woensdag 15 januari 2003 18:27 schreef Light het volgende:[..]
Da's wel heel erg. Zo iemand moet eens een goed gesprek hebben met iemand in de winkel waar'ie de pc gehaald heeft, om te regelen dat'ie hem weer terug mag brengen
"Heeft u alle verpakkings matterialen nog?"
-"Euh ja..."
"Dan lijkt het me het beste als u hem gewoon weer in gaat pakken en terug naar de winkel gaat brengen. Want ik heb echt geen idee waarom u in vredes naam een computer zou moeten bezitten."
quote:
Op vrijdag 17 januari 2003 02:08 schreef Tielenaar het volgende:
Ik heb de Any Key gevonden trouwens...
[afbeelding]
Ik wilde film op de tv kijken dus s-video kabeltje tussen (voorkant van) de pc en de tv. gebeurt niets.
Vanalles geprobeert, van andere kabeltjes, tot verschillende nieuwe drivers, instellingen veranderen, zelfs een scart/s-video converter gebruikt en die omgekeerd aangesloten zodat de pc meer weerstand zou voelen en misschien dan wel de tv zou detecteren. niets
Ik dus besloten om de helpdesk te bellen en uitgelegd wat ik allemaal gedaan had. Die man moet gedacht hebben dat ik er wel wat verstand van had na alles wat ik gedaan had en was ook ten einde raad.
Helpdesk: "meneer, u heeft het kabeltje toch wel aan de achterkant aangesloten he?"
Ik: "oooowwww, daar zit ook een aansluiting zegmaar?"
Helpdesk:
Blijkt dat ik de hele tijd op de s-video INGANG had aangesloten. Had er helemaal niet bij stilgestaan dat er een ingang op zat ook...
quote:Ik zal dan wel heel dom zijn, maar vertel me es waarom dit gek is ? Jullie hebben tel. support en mailsupport. Die man is doof dus bellen gaat niet. Zijn probleem is dat hij niet kan emailen, daarvoor neemt hij contact op met jullie...
Op vrijdag 17 januari 2003 16:34 schreef lamaris het volgende:
Op de hd waar ik werk is er tel.support en mailsupport.
Ik kreeg een keer een fax binnen.
Van een klant die doof is.
Probleem: zijn e-mail werkte niet...
quote:Maar het is wel grappig, niet dom grappig maar eerder logisch maar toch grappig..
Op maandag 17 februari 2003 11:52 schreef CoolGuy het volgende:[..]
Ik zal dan wel heel dom zijn, maar vertel me es waarom dit gek is ? Jullie hebben tel. support en mailsupport. Die man is doof dus bellen gaat niet. Zijn probleem is dat hij niet kan emailen, daarvoor neemt hij contact op met jullie...
Blijkbaar hebben jullie ook nog een fax want daarop kwam de call binnen. Dan kun je toch terugfaxen of ligt dat nou aan mij ?
quote:Om even wat aan te halen. IK wordt HIER ZOW SCHIJT TY** MisseLIJK van!!! Zoveel gasten die wel volwaardig systeembeheerders
Op maandag 22 juli 2002 15:05 schreef Frits het volgende:
Ik werk ook bij een automatiseringsbedrijf en gelukkig doen we niet veel particulieren maar toch heb ik een paar leuke voorbeeldjes:Man: Als ik filmpjes van internet download dan heb ik er geen geluid bij
Ik: oh heeft u een geluidskaart in uw computer
Man: weet ik niet, maar ik heb gehoord dat ik een voice modem moet hebben en die heb ik niet, ligt het daar niet in.
Ik: Nee dat heeft er niets mee te maken, u moet een geluidskaart hebben
Man: Nee ik ben er bijna zeker van dat het die modem is.Uiteindelijk heb ik die vent moeten doorschakelen naar m'n baas die er ook nog eens een half uur mee bezig was...
----------------
Klant: Ik dacht dat je alle porno van het internet zou halen...
---------------------
Deze klant is een SYSTEEMBEHEERDER, ik vond het belachelijk dat hij hiermee kwamKlant: Hallo met die en die van bedrijf x, ik heb laatst een UPS gekocht bij jullie maar daar zitten geen installtiefloppies bij.
Ik: Ja maar dan download je ze toch gewoon van internet.
Klant: Ja maar ik weet niet waar.
Ik: Kunt u dat niet van de UPS aflezen?
Klant: Nee
Ik helemaal opzoeken in ons systeem..
Ik: Ah het is een APC
Klant: Oh ja ik zie het staan
Ik wou al bijna ophangen
Klant: Maar waar moet ik het nu downloaden dan?
Ik: Probeer het eens bij APC.com
Klant: ja en dan?
Ik: Ga naar drivers en voer het typenummer in
Klant: Welk typenummer is het dan?
Ik: WEER opzoeken in ons systeem.. ja dit en dit.
Klant: Ok moet ik het daarna downloaden
Ik: Ja
Klant: OK dank je wel5 minuten later belde hij weer op.
Klant: Oh ja hoe moet ik een cd writer installeren
Ik: Nou kast open, erin schroeven ide + power aansluiten cd burn software installeren en het werkt
Klant: okEn dit is gewoon een fucking SYSTEEMBEHEERDER!! Belachelijk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |