In Utrecht tijdens de introductieweek dacht er iemand ook zo over. Zijn vriendengroep werd aangevallen, hij pakte zijn kettingslot en sloeg iemand in coma. Hij is vervolgens wel degene die het gevang ingaat en overal bekend staat als tuig. 30 maanden waarvan 10 voorwaardelijk en de wetenschap dat je iemand het leven uit hebt geslagen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef DJKoster het volgende:
Ik heb een mooi kettingslot op mijn fiets zitten, dus als ik zoiets zie gebeuren.. Hoewel ik in zulke gevallen hoop op een paar stevige omstanders
Je moet er ook niet mee tegen zijn hoofd slaan. Zo'n kettingslot is al dreigend zat en als dat niet werkt, dan mep je tegen z'n knie aan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:14 schreef Karammel het volgende:
[..]
In Utrecht tijdens de introductieweek dacht er iemand ook zo over. Zijn vriendengroep werd aangevallen, hij pakte zijn kettingslot en sloeg iemand in coma. Hij is vervolgens wel degene die het gevang ingaat en overal bekend staat als tuig. 30 maanden waarvan 10 voorwaardelijk en de wetenschap dat je iemand het leven uit hebt geslagen.
Je vergeet dat veel vechtpartijen ontstaan na het uitgaan. Dan is er veel drank in het spel en in sommige gevallen ook nog drugs. Als er drank en/of drugs in het spel is dan gedragen mensen zich niet op de manier dat je van ze zou verwachten. Ze zijn onvoorspelbaar en zullen echt niet allemaal zo helder van geest zijn om af te druipen bij het zien van iemand met een kettingslot. Daar klappen velen ook gewoon keihard bovenop. Ook zou ik er niet vanuit gaat dat je zelf nog zo scherp bent om op knieën te gaan mikken als je al het nodige op hebt. Beangstigende situaties en al helemaal als er drank in het spel is zorgen er voor dat je meer intuïtief gaat reageren in plaats van eerst alles te overdenken. Als je eenmaal zo'n kettingslot in je hand hebt is het zeker niet uitgesloten dat er ongelukken zullen gebeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:17 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
Je moet er ook niet mee tegen zijn hoofd slaan. Zo'n kettingslot is al dreigend zat en als dat niet werkt, dan mep je tegen z'n knie aan.
In zo'n situatie ben ik dus belandquote:Op dinsdag 7 april 2009 15:28 schreef Karammel het volgende:
[..]
Je vergeet dat veel vechtpartijen ontstaan na het uitgaan. Dan is er veel drank in het spel en in sommige gevallen ook nog drugs. Als er drank en/of drugs in het spel is dan gedragen mensen zich niet op de manier dat je van ze zou verwachten. Ze zijn onvoorspelbaar en zullen echt niet allemaal zo helder van geest zijn om af te druipen bij het zien van iemand met een kettingslot. Daar klappen velen ook gewoon keihard bovenop. Ook zou ik er niet vanuit gaat dat je zelf nog zo scherp bent om op knieën te gaan mikken als je al het nodige op hebt. Beangstigende situaties en al helemaal als er drank in het spel is zorgen er voor dat je meer intuïtief gaat reageren in plaats van eerst alles te overdenken. Als je eenmaal zo'n kettingslot in je hand hebt is het zeker niet uitgesloten dat er ongelukken zullen gebeuren.
Schokkend filmpje is dat inderdaad. Terwijl je daarnaar kijkt vraag je je af waarom de omstanders weigeren in te grijpen. Iedereen, echt iedereen die naar dat filmpje kan kijken zal van zichzelf denken dat ze in dezelfde situatie veel adequater in zouden grijpen. Ik weet zeker dat iedere omstander daar er van tevoren precies hetzelfde over zou denken. Als je van zoiets getuige bent grijp je natuurlijk in!quote:Op dinsdag 7 april 2009 15:22 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik weet niet wat ik zou doen. Heb het nog nooit gezien.
Maar ik zag toen dat filmpje van die Rotterdamse havenarbeider die constant z'n vrouw stak. Nou dan had ik wel een fiets gepakt en die even om z'n nek heen geslingerd.
Dan had ik het nog steeds gedaan.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Rots het volgende:
En als je in je eentje was sjimz?
Ik kijk eerst wat voor groep het is, messentrekkers waag ik me niet aan. Ligt er ook aan of je met vrienden bent en hoeveel man er in de buurt zijn, en of deze je ook daadwerkelijk zullen helpen, moet je eerst inschatten. Die tyfusmarokkaantjes e.d. hebben toch niks te verliezen, dus niet zomaar als een gek er op afstappen.
dat doe ik dus wel. En over het algemeen gesproken schrikken ze er juist vn als je wel je mond open doetquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Rots het volgende:
En als je in je eentje was sjimz?
Ik kijk eerst wat voor groep het is, messentrekkers waag ik me niet aan. Ligt er ook aan of je met vrienden bent en hoeveel man er in de buurt zijn, en of deze je ook daadwerkelijk zullen helpen, moet je eerst inschatten. Die tyfusmarokkaantjes e.d. hebben toch niks te verliezen, dus niet zomaar als een gek er op afstappen.
"quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:28 schreef Ripley het volgende:
[..]
dat doe ik dus wel. En over het algemeen gesproken schrikken ze er juist vn als je wel je mond open doet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |