W'rom... Platoon did one hell of a job. Als je V'nam een beetje strategisch begrijpt was dat een best wel wierdo oorlog. .. en wellicht ergens de meest belangrijke footnoot. Een guerrilla oorlog valt niet te winnen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, V'Nam zijn ze niet zo trots op ey
Toch zijn zij er niet zo trots op.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:11 schreef Drugshond het volgende:
[..]
W'rom... Platoon did one hell of a job. Als je V'nam een beetje strategisch begrijpt was dat een best wel wierdo oorlog. .. en wellicht ergens de meest belangrijke footnoot. Een guerrilla oorlog valt niet te winnen.
De 'last' escape from Siagon lijkt me wel treffend in beeld te brengen.
Gaat niet gebeuren. Verliezers als hoofdrolspelers zijn totaal niet interessant voor Hollywood-figuren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:26 schreef dronkeykong het volgende:
Ik zou wel eens de Russische kant verfilmd zien gaan worden. Zeg maar vanaf Stalingrad, Koersk tot aan de gevechten in Berlijn.Maar dit mag natuurlijk ook vanuit Duitse ogen.
Daar zit wat in ja. Duitse producers daarentegen zie ik er wel voor aan. En van mij hoeft het ook niet iets Hollywoods te zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:32 schreef Keltie het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Verliezers als hoofdrolspelers zijn totaal niet interessant voor Hollywood-figuren.
EDIT:
Denk ik zo..
Nah, vond tijdens een tripje naar Berlijn de mensen daar nou niet echt "oprecht" over dit onderwerp.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:03 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Daar zit wat in ja. Duitse producers daarentegen zie ik er wel voor aan. En van mij hoeft het ook niet iets Hollywoods te zijn.
Genoeg boeken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:54 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mja vraag eens aan willekeurige Nederlanders wie Nederland bevrijdt heeft... ik denk dat het grootse gedeelte zal zeggen dat de Amerikanen het hebben gedaan. De rol van het Vrije Franse leger, de Canadezen, Britten en Polen wordt meestal vergeten.
Een soort BoB vanuit Duits perspectief zou wel eens interessant zijn, daar moeten toch wel boeken over zijn...
Die flim was wel okey (TTRL)quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Genoeg boeken.Ik heb er zelf aardig wat.
Steven Spielberg vind ik geen mooie films maken om eerlijk te zijn. Laten we eerlijk wezen, Band of Brothers was best wel pro-Amerikaanse propaganda.
Nee, ik lees liever goede boeken. Toevallig ga ik binnenkort beginnen aan het boek The Thin Red Line.
Saving Private Ryanquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Die flim was wel okey (TTRL)
Natuurlijk was BoB pro-USA, ze volgenden dan ook een Amerikaanse compagnie
BoB ging dan ook nog wel, Saving Private Ryan... Dat was pas een gedrocht van een film.
Gast, sterf.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:37 schreef Keltie het volgende:
BoB ging dan ook nog wel, Saving Private Ryan... Dat was pas een gedrocht van een film.
titels? schrijvers?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Genoeg boeken.Ik heb er zelf aardig wat.
Ik ben er niet erg mee bekent om eerlijk te zijnquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:15 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zeker waar.... Maar de oorlog is de Pacific was veel ruiger en gemener.... De oorlog in de Pacific is nogal lomp te noemen.
Same here. Alhoewel Letters from Iwo Jima op zich al op een uitstekende manier dat verhaal vertelde, zou ik het veel interessanter vinden een BoB van de andere kant te zien. Ofschoon ik BoB fantastisch vond, zit ik niet bepaald te wachten op een herhalingsoefening.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:32 schreef Ps2K het volgende:
Hoewel BoB een goede miniserie was erger ik me er steeds aan dat het Wo2 verhaal alleen maar vanuit een Amerikaans standpunt wordt verteld. WO2 was geen amerikaans only avontuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |