bronnen oa
nu.nl en
fok.nlEr werd vandaag gedemonstreerd tegen geweld tegen politie, ambulancepersoneel, medewerkers OV, vuilnismannen en verkeersregelaars.
In plaats van nog zwaardere straffen, want Nederland is al een van de strengste landen ter wereld kunnen ze ook eens beginnen met de oorzaken van agressie en geweld aan te pakken.
Politie: stoppen met onzinboetes, even een brief in de brievenbus: parkeerboete. Vijf km/h te hard, midden in de nacht op een totaal verlaten snelweg: boete. Een kind doodrijden bij een school waarbij de bestuurder veel te hard reed: geen boete, dat is een jammerlijk ongeluk en de bestuurder is al zwaar genoeg gestraft met de schade aan zijn auto.
Ambulancepersoneel: denk je dat je meer status hebt met zo'n sirene? Ik rijd niet door rood voor jou, zeker niet als er een flitspaal bij de kruising staat. Ook zou het schelen als jullie iedereen gelijk behandelen en niet alleen voor blanke Nederlanders binnen 5 minuten bij een ongeval aanwezig zijn.
OV: de chipkaart die de Nederlander door de strot wordt geduwd, overvolle treinen, vertragingen, idioot hoge prijzen voor vervoersbewijzen, slechte informatie. Er valt nog heel wat te verbeteren.
Vuilnismannen: waarom moeten ze per se om 7 uur 's ochtends bij mij de weg blokkeren? Drie keer per week: 1 keer voor het glas, duurt zeker een kwartier om die container te legen en haast schijnen jullie nooit te hebben. Papier: zie glas. Restafval: ook hier geldt weer dat een grote wagen status schijnt te geven, regelmatig rijden vuilniswagens over twee banen zodat je er niet links en niet rechts voorbij kan, als je het gas nog zou intrappen zou het minder erg zijn.
Verkeersregelaars: soms is de halve stad afgesloten. Afgelopen weekend: een kermis, een rally en onderhoud (in het weekend?!), in alle gevallen moet ik tientallen kilometers omrijden. Een verkeersregelaar die omver wordt gereden heeft gewoon pech, probeer je ook eens in te leven in de automobilist, als je al vier keer netjes bent omgereden kan een vijfde keer wel eens teveel zijn.