abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 21:41:48 #201
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82165429
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Merel1808 het volgende:
Wij vieren aankomend weekend 100 jaar scouting met alle Almelose scoutinggroepen met een gezamenlijk kampje in de stad, het belooft heerlijk weer te worden
Oh, wij vieren het 100-jarig bestaan van Scouting nederland niet echt, aangezien we zelf ook 100-jaar bestaan. In april hadden we een perfecte jubileumdag, en komende zomer gaan we, voor het eerst, met heel de vereniging een week op kamp in België. In principe draait iedereen daar z'n eigen kamp, maar met gezamenlijke momenten/spellen (onderbouw en bovenbouw spelen natuurlijk wel apart), maar 130 man moet wel gezellig worden, denk ik zo.

't is alleen zo'n berg geregel
  maandag 31 mei 2010 @ 21:48:51 #202
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82165852
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef revpolen het volgende:

[..]

Ik ben zelf 100% Hagenees hoor

't is maar net waar je trots op wil zijn...
pi_82166287
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_82166606
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef dubidub het volgende:

[..]

Oh, wij vieren het 100-jarig bestaan van Scouting nederland niet echt, aangezien we zelf ook 100-jaar bestaan. In april hadden we een perfecte jubileumdag, en komende zomer gaan we, voor het eerst, met heel de vereniging een week op kamp in België. In principe draait iedereen daar z'n eigen kamp, maar met gezamenlijke momenten/spellen (onderbouw en bovenbouw spelen natuurlijk wel apart), maar 130 man moet wel gezellig worden, denk ik zo.

't is alleen zo'n berg geregel
Als je al ziet hoeveel wij alleen al klaar moesten leggen voor het kamp van volgende week
Al het pionierhout moest gemerkt worden, alle zwemvesten, alle tonnen, alle kabels, touwen, tentstokken, tentdoeken, grondzeilen, etc, etc, etc....
  maandag 31 mei 2010 @ 22:02:23 #205
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82166796
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als je al ziet hoeveel wij alleen al klaar moesten leggen voor het kamp van volgende week
Al het pionierhout moest gemerkt worden, alle zwemvesten, alle tonnen, alle kabels, touwen, tentstokken, tentdoeken, grondzeilen, etc, etc, etc....
Probleem voor ons is dan nog dat het ook nog 'es 200 km verderop moet komen te leggen
pi_82167316
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef dubidub het volgende:

[..]

Probleem voor ons is dan nog dat het ook nog 'es 200 km verderop moet komen te leggen
Ach, of het nou 10 of 200 km is, je moet het toch inladen en weer uitladen, alleen de vrachtwagen moet iets verder rijden...

Maar een groot groepskamp is wel leuk, zeker in België. Wij zijn nog aan het rondkijken wat we gaan doen met ons jubileum in 2012. Een groepszomerkamp ziet niemand echt zitten, maar een groepsweekend wel. Toen ik zes was hebben we een groepsweekend gehad in het Muiderslot wat heel erg tof was (al herinner ik me vooral dat ik een hele grote dode vis had gevonden in de nabij liggende haven en dat iemand anders mijn knuffelbeest gepikt had ). Maar dat kan nu helaas niet meer, dus we zijn aan het zoeken naar een andere aparte locatie. Tips zijn welkom!
  maandag 31 mei 2010 @ 22:11:26 #207
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82167393
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef koei het volgende:

[..]

Ach, of het nou 10 of 200 km is, je moet het toch inladen en weer uitladen, alleen de vrachtwagen moet iets verder rijden...

10 km is nog wel te overzien, dan verzinnen we wel weer wat, maar om nou 200 km op een houtje-touwtje-manier te overbruggen is iets te veel van 't goede

In elk geval is er 3 tot 10 juni goed weer in Belgie, doe er je voordeel mee
  maandag 31 mei 2010 @ 22:13:51 #208
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_82167568
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

nog geen antwoord
hoezo buurman!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  dinsdag 1 juni 2010 @ 00:56:15 #209
129836 withxhonor
straight edge
pi_82174658
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:48 schreef koei het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje binnen over een feestweekend voor leiding op het Bieslandse Bos. Gaan daar nog mensen heen?

Ik twijfel nog, ben de afgelopen twee weekenden al kwijt geweest aan scouting, ga nog naar de FunDays en vlak daarna komt zomerkamp er ook alweer aan (zit in de 1e vakantieregio), en ik denk dat die drukte bij andere leiding ongeveer hetzelfde zal zijn momenteel. Maar goed, ik heb verder toch ook nog niets staan voor dat weekend (afgezien van een vaderdag bbq bij mooi weer) en het is vrijwel gratis...
ik ga wel met een paar man van onze vereniging... maar ze hadden beter een weekend na de zomerkampen kunnen plannen... dat was makkelijker geweest..
high fives and stagedives
  dinsdag 1 juni 2010 @ 08:15:22 #210
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82177253
zijn er trouwens nog mensen naar stammenbacu geweest? Van onze vereniging wel, scheen wel vet geweest te zijn.
pi_82183243
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 08:15 schreef dubidub het volgende:
zijn er trouwens nog mensen naar stammenbacu geweest? Van onze vereniging wel, scheen wel vet geweest te zijn.
Van ons niet, onze stam is allemaal leiding en zijn op voorkamp gegaan. de explo-bacu stond wel op het programma maar ging door scouts2day niet door...
pi_82410172
Zo, ik ben weer thuis van de Fundays. Vond het leuk voor een keertje, maar als het aan mij ligt skippen we volgend jaar. Vond het feest erg tegenvallen in vergelijking met de feesten op de Bacu en scout-in, met name door het jonge (verkenner) publiek en de tweede band die gewoon niet zo boeiend was. Kinderen voor Kinderen ken ik allemaal, maar deze versies kon je gewoon niets mee. Er viel niet op te dansen of op mee te zingen... Het was vooral luisteren en dat past niet echt bij mijn idee van een feestavond. De eerste band was wel erg tof trouwens, zeker aan het einde. Daarnaast heb ik voorlopig wel weer genoeg Walibi gezien. Ik geef persoonlijk toch de voorkeur aan een weekend met wat meer een scoutingtintje als voorjaarsweekend, maar over 2 jaar is het wel weer eens leuk!

En revpolen, je moet me volgende keer wel even de tijd geven om informatie te verwerken Ik had wel iemand zachtjes horen toeteren, maar door de muziek in de auto die keihard stond geen idee waar het vandaan kwam maar het was vast niet voor mij bedoeld want ik deed niks fout Degene die naast me zat zag jullie later wel maar ik reageerde tegen haar dat mensen regelmatig zitten te seinen en te wijzen als ik in die auto rijd Pas nadat je me aansprak bij het tankstation begreep ik dat jullie die toeteraars waren, maar pas nadat je weg liep en ik de achterkant van je trui zag begreep ik dat jij het was
  maandag 7 juni 2010 @ 01:16:33 #213
226677 revpolen
pi_82427440
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:02 schreef koei het volgende:
En revpolen, je moet me volgende keer wel even de tijd geven om informatie te verwerken Ik had wel iemand zachtjes horen toeteren, maar door de muziek in de auto die keihard stond geen idee waar het vandaan kwam maar het was vast niet voor mij bedoeld want ik deed niks fout Degene die naast me zat zag jullie later wel maar ik reageerde tegen haar dat mensen regelmatig zitten te seinen en te wijzen als ik in die auto rijd Pas nadat je me aansprak bij het tankstation begreep ik dat jullie die toeteraars waren, maar pas nadat je weg liep en ik de achterkant van je trui zag begreep ik dat jij het was
Ik zag je ineens rijden dus moest gewoon toeteren, toen zag ik je na een tijdje de afrit nemen dus had zoiets van fok it! ik moet toch ff drinken kopen

Funday;s was wel vet alleen feest was idd een aanfluiting ben er 5 minuten geweest toen besloten dat het toch gezelliger was op de camping en hebben we daar zittend drinken. tot ik vanacht 2 uur ofzo gebeld wat dat 1 van me explorers al een uurtje de drankvoorraad aan het plunderen was bij huisje nummer 141 of ik hem op wou komen halen
dat maar gedaan en vanmorgen vroeg de fontein onder schuim gezet

wij waren trouwens die met "linda" de opblaaspop en al die opgeblazen condooms bij de tent als versiering en misschien heb je me snachts nog wel in beschonken toestand gezien oangs de tenten een explorer te verkopen

echt was geweldig
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:50:25 #214
226677 revpolen
pi_82502943
pi_82503103
miss ga ik weer op scounting als leiding of naar de rowans
pi_82695784
Ik ga morgenochtend met mijn jongens het koken op trangia-setjes oefenen, maar wat moet je dan toch eens koken? Liefst ook nog iets wat lekker is om om half 12 's ochtends al op te eten
pi_82695910
Eieren met spek of pannenkoeken .

Wij hebben vanavond gevoetbald met een grote oranje skippybal ook een aanrader .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82695972
Pannekoeken met spek!

En ze kunnen wel eerst koffie voor me zetten met die dingen, dan ben je ook zo weer een uur verder
pi_82695998
Koffie is ook niet onbelangrijk .

Maar opkomst op zaterdagochtend, is dat een beetje te doen? Wij hebben onze explo's op vrijdagavond en dat bevalt eigenlijk wel erg goed. Zaterdags lijkt me niks
pi_82696096
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:35 schreef du_ke het volgende:
Koffie is ook niet onbelangrijk .

Maar opkomst op zaterdagochtend, is dat een beetje te doen? Wij hebben onze explo's op vrijdagavond en dat bevalt eigenlijk wel erg goed. Zaterdags lijkt me niks
Wij hebben met alle speltakken tegelijk opkomst en dat is supergezellig. Vroeger toen ik nog rowan was, was de opkomst niet veel meer dan koffie zuipen en uitbrakken, dus dat hebben we toen verplaatst naar vrijdagavond, maar nu ben ik pivo (om de week op zaterdagavond), maar mijn nieuwe rowans willen liever op zaterdagochtend draaien zodat ze op vrijdag kunnen werken, dus dat moet dan maar..
pi_82696182
haha die van mij werken vaak juist op zaterdag . Maar goed we draaien al jaren op vrijdagavond en dan went dat ook wel.

En ik probeer het meestal toch wel boven het niveau van koffie drinken uit te krijgen . Hoewel dat niet altijd meevalt
pi_82696244
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:44 schreef du_ke het volgende:
haha die van mij werken vaak juist op zaterdag . Maar goed we draaien al jaren op vrijdagavond en dan went dat ook wel.

En ik probeer het meestal toch wel boven het niveau van koffie drinken uit te krijgen . Hoewel dat niet altijd meevalt
Mijn lichting was/is echt gigantisch lui, maar de jongens die ik nu heb zijn bloedfanatiek, helpen met alles, willen alles, lusten graag een biertje, maar komen ook gewoon om 7uur weer uit bed, topkerels! Heel anders dan wij vroeger waren
pi_82696303
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:48 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Mijn lichting was/is echt gigantisch lui, maar de jongens die ik nu heb zijn bloedfanatiek, helpen met alles, willen alles, lusten graag een biertje, maar komen ook gewoon om 7uur weer uit bed, topkerels! Heel anders dan wij vroeger waren
Haha ja het maakt echt uit wat voor groep je hebt. Ben al een aantal jaar RSA begeleiding en ik begon met een hele fanatieke groep die zelf hun kampen regelden. Daarna een wat 'mindere' lichting en nu weer een hele goede groep. Ze lusten zeker een biertje maar als er wat is staan ze altijd voor 100% klaar. En ik kan steeds meer van het organiseren aan ze overlaten en dat is wel fijn
pi_82715639
Pannekoeken was geen enorm succes in die mega-hobbelige pannetjes, maar ach, hebben ze het pannen schuren ook weer even geoefend

Volgende keer bosti's!
pi_82716441
bosti's? Wat zijn dat dan? Bos-tosti's ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')