abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 mei 2010 @ 10:47:57 #176
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_81481372
Mijn welpen hebben zich goed vermaakt, dat is het belangrijkste. Vond het qua spelletjes wel een beetje tegenvallen, had bijvoorbeeld minstens een spectaculaire hindernisbaan verwacht. De show was inderdaad erg op welpen gericht. Wel goed gedaan. De keuze voor Nick & Simon bleek zelfs een groot succes.

Ben het met Koei eens dat het vreemd is dat 1 groep geld terugkreeg, omdat ze de trein hadden gemist. Nu weet ik niet de precieze omstandigheden, maar als ze de trein hebben gemist (en er dus geen trein uitviel of iets dergelijks), is dat hun eigen schuld...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_81483819
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:32 schreef revpolen het volgende:
blij dat ik niet met me explorers ben geweest dus
wel over 2,5 week de fundays

daar heb ik wel zin in
Sowieso zijn 2 dagen six flags altijd al leuk En volgend weekend gaan we met alle leiding nog op voorkamp om stadsspellen en hikes uit te zetten en vooral gewoon gezellig te bbqen enzo. Aangezien wij met de explo's voor het eerst in jaren deels met de welpen en verkenners mee gaan op kamp kan ik ook voor het eerst wat zinnigs doen op dat weekend
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 16 mei 2010 @ 17:27:38 #178
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_81495600
gister hadden wij de 1e ronde, toen had ik helemaal het idee dat het niet zo handig was. Heel veel spelletjes in het park voor onze pv's moesten nog opgestart worden en de staff had geen flauw idee wat er gedaan moest worden, bij ons werd er te laat gezegd dat ze een groot spelletje ofzo mochten doen, dus dat was lekker onduidelijk, voor de explo's was de xweetikwat een flop omdat ze zich niet aan konden melden en pas in de jaarbeurshal smsjes begonnen te krijgen.

Ik vond de show zelf op zich wel okee, mijn pv's vonden nick en simon geweldig, vond de jungle fever echt gaaf gemaakt..

Maar al met al vond ik het wel een erg kort dagje. Stond om 7 uur op het station en om half 4 waren we alweer terug. Niet wat ik verwacht had, maar op zich wel leuk! Ik heb iig geen pv's horen klagen

verbaas me wel weer elke keer wat voor verschillen er tussen groepen zitten!
pi_81504486
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:27 schreef RandomMoron het volgende:
verbaas me wel weer elke keer wat voor verschillen er tussen groepen zitten!
Ja, dat is wel erg mooi inderdaad! Soms van die hele fanatieke groepen waarbij de welpen nog petjes dragen en ze allemaal strak in uniform lopen, terwijl je andere groepen ziet die helemaal niets van uniform dragen, ook geen eigen trui of iets. Overigens heeft de eerste groep vaak ook oudere leiding...

Het nerdgehalte viel me overigens heel erg mee. Ik ben van landelijke/regionale activiteiten gewend dat er veel van die echte fanatieke scouts aan me doen (van die mensen die op de scout-in ook gelijk het nieuwe scoutfit kochten en direct stapels insignes over gingen zetten...). Blijkbaar worden die mensen gewoon extra aangetrokken door zulke activiteiten, terwijl je normale leiding dan relatief weinig ziet.
pi_81508287
Voor dat soort dingen is op de scout-in tussen het zuipen door toch helemaal geen tijd ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_81508744
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:23 schreef du_ke het volgende:
Voor dat soort dingen is op de scout-in tussen het zuipen door toch helemaal geen tijd ?
Alcohol op scouting-activiteiten
pi_81509284
quote:
Op zondag 16 mei 2010 21:29 schreef koei het volgende:

[..]

Alcohol op scouting-activiteiten
Dat mag inderdaad nooit .
pi_81542046
Nog scouting mensen die aankomend weekend op pinksterkamp in dwingeloo gaan (www.hetpkd.nl)?
  ▲
▲ ▲
pi_81544459
Schijnt wel het plan te zijn .
pi_81558656
Ik vond de Scouts2day best leuk bedacht, maar qua uitvoering erg matig. Had inderdaad meer van het 'activiteiten door heel Utrecht' verwacht, inderdaad, touwbrug over de grachten ofzo. Activiteiten bij de welpen vond ik matig, zat niks bij wat we niet zelf hadden kunnen doen, miste iets groots en spectaculairs. Ook de activiteit met 1000 welpen tegelijk viel tegen.. een liedje en een dansje leren.. komop! Scouts moesten bij de spelletjes en activiteiten vooral lang wachten en explo's hebben niet echt deelgenomen aan het spel omdat ze geen smsjes kregen (maar ze hebben zich wel prima vermaakt ).

Show vond ik tegenvallen, als je zoiets groots opzet doe het dan góéd en niet zo halfslachtig als nu. Zorg bijvoorbeeld gewoon voor een goeie dansgroep om te beginnen. Nick en Simon was dan wel weer grappig om te zien hoe goed dat in de smaak viel bij de kinderen

Onze kids hebben zich prima vermaakt, ik heb zelf ook echt een gezellige dag gehad, maar vond hetgeen er georganiseerd was verder gewoon erg matig.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_81973490
Ik kreeg vanmiddag een mailtje binnen over een feestweekend voor leiding op het Bieslandse Bos. Gaan daar nog mensen heen?

Ik twijfel nog, ben de afgelopen twee weekenden al kwijt geweest aan scouting, ga nog naar de FunDays en vlak daarna komt zomerkamp er ook alweer aan (zit in de 1e vakantieregio), en ik denk dat die drukte bij andere leiding ongeveer hetzelfde zal zijn momenteel. Maar goed, ik heb verder toch ook nog niets staan voor dat weekend (afgezien van een vaderdag bbq bij mooi weer) en het is vrijwel gratis...
pi_82138952
Wist niet dat er een topic over bestond !

Zit al 3 maanden in Maleisië en begin een beetje afkickverschijnselen te krijgen, ga komend weekend eens langs bij de landelijke afdeling + scoutshop om souvenirs te shoppen en eens te kijken of ik een dagje mee kan draaien met een lokale groep!

Het 100 jarig feest gaat wel een beetje langs me heen jammer genoeg. Maar ter compensatie in 2011 als IST naar de world jamboree ! lijkt me super vet.

Oja, ben al 4 jaar kabouterleiding.

[ Bericht 4% gewijzigd door tr0tle op 31-05-2010 13:10:17 ]
  maandag 31 mei 2010 @ 18:19:47 #188
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_82154140
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:48 schreef koei het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje binnen over een feestweekend voor leiding op het Bieslandse Bos. Gaan daar nog mensen heen?

Ik twijfel nog, ben de afgelopen twee weekenden al kwijt geweest aan scouting, ga nog naar de FunDays en vlak daarna komt zomerkamp er ook alweer aan (zit in de 1e vakantieregio), en ik denk dat die drukte bij andere leiding ongeveer hetzelfde zal zijn momenteel. Maar goed, ik heb verder toch ook nog niets staan voor dat weekend (afgezien van een vaderdag bbq bij mooi weer) en het is vrijwel gratis...
Afgelopen weekend 65 jarig bestaan van onze club gehad,
as weekend OOK fundays's!!
en dan aug naar Jubjam
dus nee ik ga niet naar het leidingsweekend

Welk veld sta je?
Ik tot 01:00
hoe te herkken? groep kids met leiding die niet meer in staat van aanspreken is en met een opblaaspop rond loopt
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
pi_82162753
Ik sta ook op het veld tot 01:00 uur. Ben te herkennen aan mijn hele kleine explo-groep We gaan met zn vieren, drie meiden en ik zelf.

Overigens ben ik onderweg beter te herkennen, dan heb ik een donkergroene met bloemetjes auto bij me, met roze accenten (wieldoppen, bumper, imperial... dat soort dingen).
  maandag 31 mei 2010 @ 21:15:58 #190
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82163746
Afgelopen weekend met 14 jongens weekendkamp gedaan bij een boer. Normaal gesproken wil ik niets van schuren/loodsen/kampgebouwen weten, maar ik was dit keer wel blij met de leegstaande schuur naast ons veldje.. Als je maar 36 uur hebt en je moet ook nog eens alles in je tenten gaan doen, is dat zó klote . Daarnaast wel heel het programma af kunnen werken
  maandag 31 mei 2010 @ 21:18:55 #191
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_82163934
Niemand naar NPK geweest?
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_82164016
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:15 schreef dubidub het volgende:
Afgelopen weekend met 14 jongens weekendkamp gedaan bij een boer. Normaal gesproken wil ik niets van schuren/loodsen/kampgebouwen weten, maar ik was dit keer wel blij met de leegstaande schuur naast ons veldje.. Als je maar 36 uur hebt en je moet ook nog eens alles in je tenten gaan doen, is dat zó klote . Daarnaast wel heel het programma af kunnen werken
Uberhaupt was afgelopen weekend een slecht weekend om weg te gaan. Het weekend ervoor stralend weer, komend weekend stralend weer (voorspellen ze...) maar afgelopen weekend was echt drie keer niks. Heb bij een watergroep van een collega van me geholpen bij een soort open dag. Die dag duurde voor bezoekers van 13:00 uur tot 16:00 uur. Tijdens het opzetten heeft het continu geregend maar 5 over 13:00 was het plotseling droog tot 16:00 uur, waarna het opeens keihard begon te hagelen Erg knap getimed! Maar goed, had er niet aan moeten denken om dit weekend te kamperen ergens.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:24:16 #193
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82164318
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:20 schreef koei het volgende:

[..]

Uberhaupt was afgelopen weekend een slecht weekend om weg te gaan. Het weekend ervoor stralend weer, komend weekend stralend weer (voorspellen ze...) maar afgelopen weekend was echt drie keer niks. Heb bij een watergroep van een collega van me geholpen bij een soort open dag. Die dag duurde voor bezoekers van 13:00 uur tot 16:00 uur. Tijdens het opzetten heeft het continu geregend maar 5 over 13:00 was het plotseling droog tot 16:00 uur, waarna het opeens keihard begon te hagelen Erg knap getimed! Maar goed, had er niet aan moeten denken om dit weekend te kamperen ergens.
Tsjah, dit soort weekenden plannen we maanden vantevoren, 't weer is het enige waar we geen grip op hebben, de rest is tot in de puntjes geregeld. Jammer, maar we passen er wel weer een mouw aan Zaterdagmiddag 3,5 uur in de zon gekanoëd, 's nachts nog een dropping gelopen, grotendeels droog, en in de regenbui van zaterdagavond-vroeg zaten we bij de boer op zolder een film te kijken

Edit: plus we kunnen we de jongens weer eens wijzen op het feit dat het gewoon belangrijk is dat die tent goed staat... Ik geloof dat ze tot nu toe pas 1x een buitje gehad hadden
  maandag 31 mei 2010 @ 21:27:27 #194
226677 revpolen
pi_82164538
Ik rij in witte renault traffic bus met me bedrijf stickers er op we zijn totaal met

8 kids ( 3 meiden 6 jongens )
2 leiding Ik en collega
en 7 leiding van andere groepen die toch mee willen

we vertrekken om vrijdag 18:30 vanaf Poeldijk
en we hebben er allemaal zin in zie iig bij al me kids in hun msn funday's en hoop (b) staan

dagen zelf ben ik in zwarte trui/polo met explorers Poeldijk en me naam er op in oranje letters
  maandag 31 mei 2010 @ 21:28:23 #195
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82164602
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef revpolen het volgende:
Ik rij in witte renault traffic bus met me bedrijf stickers er op we zijn totaal met

2 leiding Ik en collega

en we hebben er allemaal zin in zie iig bij al me kids in hun msn funday's en hoop (b) staan

dagen zelf ben ik in zwarte trui/polo met explorers Poeldijk en me naam er op in oranje letters
Poeldijk? Moghe buurman?
  maandag 31 mei 2010 @ 21:29:36 #196
226677 revpolen
pi_82164692
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:28 schreef dubidub het volgende:

[..]

Poeldijk? Moghe buurman?
u komt uit?
Ik ben zelf 100% Hagenees hoor
Alleen ben teamleider bij de explorers Poeldijk
pi_82164794
Wij vieren aankomend weekend 100 jaar scouting met alle Almelose scoutinggroepen met een gezamenlijk kampje in de stad, het belooft heerlijk weer te worden
pi_82165108
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:27 schreef revpolen het volgende:

2 leiding Ik en collega

9 leiding op 8 kinderen En ik maar denken dat de leiding/kind-verhouding in onze groep soms een beetje scheef ligt

Wij vertrekken ook op vrijdag om 18:30. Wellicht komen we elkaar dan toch onderweg nog wel ergens tegen Ik heb een zwarte scouting Haagse Hout trui met een scream hoofd en België op de achterkant! En een gewoon uniform met groen/gele das.
pi_82165264
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Merel1808 het volgende:
Wij vieren aankomend weekend 100 jaar scouting met alle Almelose scoutinggroepen met een gezamenlijk kampje in de stad, het belooft heerlijk weer te worden
Dat is ook leuk, alleen een beetje slecht getimed zo met de fundays. Zoiets is hier in de buurt helaas niet haalbaar omdat er daarvoor gewoon teveel groepen in de buurt zijn die gezamelijk nergens passen. De jaarlijkse Bacu komt wat dat betreft nog het meest in de buurt maar dat is puur voor de explo's of stam.
  maandag 31 mei 2010 @ 21:40:55 #200
226677 revpolen
pi_82165377
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:36 schreef koei het volgende:

[..]

9 leiding op 8 kinderen En ik maar denken dat de leiding/kind-verhouding in onze groep soms een beetje scheef ligt

Wij vertrekken ook op vrijdag om 18:30. Wellicht komen we elkaar dan toch onderweg nog wel ergens tegen Ik heb een zwarte scouting Haagse Hout trui met een scream hoofd en België op de achterkant! En een gewoon uniform met groen/gele das.
wij ( de explorers draaien tijdens funday's ) die andere 7 staan naast ons op het veld en hebben eigenlijk 0,0% met onze explo's temaken ( enkel dat ze wel bij dezelfde groep horen )
we hebben van te voren duidelijk afspraken gemaakt dat ze zich niet bemoeien met de explorers

hoop datje het snapt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')