abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 mei 2010 @ 21:41:48 #201
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82165429
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Merel1808 het volgende:
Wij vieren aankomend weekend 100 jaar scouting met alle Almelose scoutinggroepen met een gezamenlijk kampje in de stad, het belooft heerlijk weer te worden
Oh, wij vieren het 100-jarig bestaan van Scouting nederland niet echt, aangezien we zelf ook 100-jaar bestaan. In april hadden we een perfecte jubileumdag, en komende zomer gaan we, voor het eerst, met heel de vereniging een week op kamp in België. In principe draait iedereen daar z'n eigen kamp, maar met gezamenlijke momenten/spellen (onderbouw en bovenbouw spelen natuurlijk wel apart), maar 130 man moet wel gezellig worden, denk ik zo.

't is alleen zo'n berg geregel
  maandag 31 mei 2010 @ 21:48:51 #202
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82165852
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef revpolen het volgende:

[..]

Ik ben zelf 100% Hagenees hoor

't is maar net waar je trots op wil zijn...
pi_82166287
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_82166606
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef dubidub het volgende:

[..]

Oh, wij vieren het 100-jarig bestaan van Scouting nederland niet echt, aangezien we zelf ook 100-jaar bestaan. In april hadden we een perfecte jubileumdag, en komende zomer gaan we, voor het eerst, met heel de vereniging een week op kamp in België. In principe draait iedereen daar z'n eigen kamp, maar met gezamenlijke momenten/spellen (onderbouw en bovenbouw spelen natuurlijk wel apart), maar 130 man moet wel gezellig worden, denk ik zo.

't is alleen zo'n berg geregel
Als je al ziet hoeveel wij alleen al klaar moesten leggen voor het kamp van volgende week
Al het pionierhout moest gemerkt worden, alle zwemvesten, alle tonnen, alle kabels, touwen, tentstokken, tentdoeken, grondzeilen, etc, etc, etc....
  maandag 31 mei 2010 @ 22:02:23 #205
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82166796
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Als je al ziet hoeveel wij alleen al klaar moesten leggen voor het kamp van volgende week
Al het pionierhout moest gemerkt worden, alle zwemvesten, alle tonnen, alle kabels, touwen, tentstokken, tentdoeken, grondzeilen, etc, etc, etc....
Probleem voor ons is dan nog dat het ook nog 'es 200 km verderop moet komen te leggen
pi_82167316
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:02 schreef dubidub het volgende:

[..]

Probleem voor ons is dan nog dat het ook nog 'es 200 km verderop moet komen te leggen
Ach, of het nou 10 of 200 km is, je moet het toch inladen en weer uitladen, alleen de vrachtwagen moet iets verder rijden...

Maar een groot groepskamp is wel leuk, zeker in België. Wij zijn nog aan het rondkijken wat we gaan doen met ons jubileum in 2012. Een groepszomerkamp ziet niemand echt zitten, maar een groepsweekend wel. Toen ik zes was hebben we een groepsweekend gehad in het Muiderslot wat heel erg tof was (al herinner ik me vooral dat ik een hele grote dode vis had gevonden in de nabij liggende haven en dat iemand anders mijn knuffelbeest gepikt had ). Maar dat kan nu helaas niet meer, dus we zijn aan het zoeken naar een andere aparte locatie. Tips zijn welkom!
  maandag 31 mei 2010 @ 22:11:26 #207
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82167393
quote:
Op maandag 31 mei 2010 22:10 schreef koei het volgende:

[..]

Ach, of het nou 10 of 200 km is, je moet het toch inladen en weer uitladen, alleen de vrachtwagen moet iets verder rijden...

10 km is nog wel te overzien, dan verzinnen we wel weer wat, maar om nou 200 km op een houtje-touwtje-manier te overbruggen is iets te veel van 't goede

In elk geval is er 3 tot 10 juni goed weer in Belgie, doe er je voordeel mee
  maandag 31 mei 2010 @ 22:13:51 #208
226677 revpolen
Skysong Fireworks Liuyang
pi_82167568
quote:
Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

nog geen antwoord
hoezo buurman!
Skysong Fireworks Liuyang "The BEST fireworks direct to you!"
  dinsdag 1 juni 2010 @ 00:56:15 #209
129836 withxhonor
straight edge
pi_82174658
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 15:48 schreef koei het volgende:
Ik kreeg vanmiddag een mailtje binnen over een feestweekend voor leiding op het Bieslandse Bos. Gaan daar nog mensen heen?

Ik twijfel nog, ben de afgelopen twee weekenden al kwijt geweest aan scouting, ga nog naar de FunDays en vlak daarna komt zomerkamp er ook alweer aan (zit in de 1e vakantieregio), en ik denk dat die drukte bij andere leiding ongeveer hetzelfde zal zijn momenteel. Maar goed, ik heb verder toch ook nog niets staan voor dat weekend (afgezien van een vaderdag bbq bij mooi weer) en het is vrijwel gratis...
ik ga wel met een paar man van onze vereniging... maar ze hadden beter een weekend na de zomerkampen kunnen plannen... dat was makkelijker geweest..
high fives and stagedives
  dinsdag 1 juni 2010 @ 08:15:22 #210
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_82177253
zijn er trouwens nog mensen naar stammenbacu geweest? Van onze vereniging wel, scheen wel vet geweest te zijn.
pi_82183243
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 08:15 schreef dubidub het volgende:
zijn er trouwens nog mensen naar stammenbacu geweest? Van onze vereniging wel, scheen wel vet geweest te zijn.
Van ons niet, onze stam is allemaal leiding en zijn op voorkamp gegaan. de explo-bacu stond wel op het programma maar ging door scouts2day niet door...
pi_82410172
Zo, ik ben weer thuis van de Fundays. Vond het leuk voor een keertje, maar als het aan mij ligt skippen we volgend jaar. Vond het feest erg tegenvallen in vergelijking met de feesten op de Bacu en scout-in, met name door het jonge (verkenner) publiek en de tweede band die gewoon niet zo boeiend was. Kinderen voor Kinderen ken ik allemaal, maar deze versies kon je gewoon niets mee. Er viel niet op te dansen of op mee te zingen... Het was vooral luisteren en dat past niet echt bij mijn idee van een feestavond. De eerste band was wel erg tof trouwens, zeker aan het einde. Daarnaast heb ik voorlopig wel weer genoeg Walibi gezien. Ik geef persoonlijk toch de voorkeur aan een weekend met wat meer een scoutingtintje als voorjaarsweekend, maar over 2 jaar is het wel weer eens leuk!

En revpolen, je moet me volgende keer wel even de tijd geven om informatie te verwerken Ik had wel iemand zachtjes horen toeteren, maar door de muziek in de auto die keihard stond geen idee waar het vandaan kwam maar het was vast niet voor mij bedoeld want ik deed niks fout Degene die naast me zat zag jullie later wel maar ik reageerde tegen haar dat mensen regelmatig zitten te seinen en te wijzen als ik in die auto rijd Pas nadat je me aansprak bij het tankstation begreep ik dat jullie die toeteraars waren, maar pas nadat je weg liep en ik de achterkant van je trui zag begreep ik dat jij het was
  maandag 7 juni 2010 @ 01:16:33 #213
226677 revpolen
pi_82427440
quote:
Op zondag 6 juni 2010 20:02 schreef koei het volgende:
En revpolen, je moet me volgende keer wel even de tijd geven om informatie te verwerken Ik had wel iemand zachtjes horen toeteren, maar door de muziek in de auto die keihard stond geen idee waar het vandaan kwam maar het was vast niet voor mij bedoeld want ik deed niks fout Degene die naast me zat zag jullie later wel maar ik reageerde tegen haar dat mensen regelmatig zitten te seinen en te wijzen als ik in die auto rijd Pas nadat je me aansprak bij het tankstation begreep ik dat jullie die toeteraars waren, maar pas nadat je weg liep en ik de achterkant van je trui zag begreep ik dat jij het was
Ik zag je ineens rijden dus moest gewoon toeteren, toen zag ik je na een tijdje de afrit nemen dus had zoiets van fok it! ik moet toch ff drinken kopen

Funday;s was wel vet alleen feest was idd een aanfluiting ben er 5 minuten geweest toen besloten dat het toch gezelliger was op de camping en hebben we daar zittend drinken. tot ik vanacht 2 uur ofzo gebeld wat dat 1 van me explorers al een uurtje de drankvoorraad aan het plunderen was bij huisje nummer 141 of ik hem op wou komen halen
dat maar gedaan en vanmorgen vroeg de fontein onder schuim gezet

wij waren trouwens die met "linda" de opblaaspop en al die opgeblazen condooms bij de tent als versiering en misschien heb je me snachts nog wel in beschonken toestand gezien oangs de tenten een explorer te verkopen

echt was geweldig
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:50:25 #214
226677 revpolen
pi_82502943
pi_82503103
miss ga ik weer op scounting als leiding of naar de rowans
pi_82695784
Ik ga morgenochtend met mijn jongens het koken op trangia-setjes oefenen, maar wat moet je dan toch eens koken? Liefst ook nog iets wat lekker is om om half 12 's ochtends al op te eten
pi_82695910
Eieren met spek of pannenkoeken .

Wij hebben vanavond gevoetbald met een grote oranje skippybal ook een aanrader .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82695972
Pannekoeken met spek!

En ze kunnen wel eerst koffie voor me zetten met die dingen, dan ben je ook zo weer een uur verder
pi_82695998
Koffie is ook niet onbelangrijk .

Maar opkomst op zaterdagochtend, is dat een beetje te doen? Wij hebben onze explo's op vrijdagavond en dat bevalt eigenlijk wel erg goed. Zaterdags lijkt me niks
pi_82696096
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:35 schreef du_ke het volgende:
Koffie is ook niet onbelangrijk .

Maar opkomst op zaterdagochtend, is dat een beetje te doen? Wij hebben onze explo's op vrijdagavond en dat bevalt eigenlijk wel erg goed. Zaterdags lijkt me niks
Wij hebben met alle speltakken tegelijk opkomst en dat is supergezellig. Vroeger toen ik nog rowan was, was de opkomst niet veel meer dan koffie zuipen en uitbrakken, dus dat hebben we toen verplaatst naar vrijdagavond, maar nu ben ik pivo (om de week op zaterdagavond), maar mijn nieuwe rowans willen liever op zaterdagochtend draaien zodat ze op vrijdag kunnen werken, dus dat moet dan maar..
pi_82696182
haha die van mij werken vaak juist op zaterdag . Maar goed we draaien al jaren op vrijdagavond en dan went dat ook wel.

En ik probeer het meestal toch wel boven het niveau van koffie drinken uit te krijgen . Hoewel dat niet altijd meevalt
pi_82696244
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:44 schreef du_ke het volgende:
haha die van mij werken vaak juist op zaterdag . Maar goed we draaien al jaren op vrijdagavond en dan went dat ook wel.

En ik probeer het meestal toch wel boven het niveau van koffie drinken uit te krijgen . Hoewel dat niet altijd meevalt
Mijn lichting was/is echt gigantisch lui, maar de jongens die ik nu heb zijn bloedfanatiek, helpen met alles, willen alles, lusten graag een biertje, maar komen ook gewoon om 7uur weer uit bed, topkerels! Heel anders dan wij vroeger waren
pi_82696303
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 01:48 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Mijn lichting was/is echt gigantisch lui, maar de jongens die ik nu heb zijn bloedfanatiek, helpen met alles, willen alles, lusten graag een biertje, maar komen ook gewoon om 7uur weer uit bed, topkerels! Heel anders dan wij vroeger waren
Haha ja het maakt echt uit wat voor groep je hebt. Ben al een aantal jaar RSA begeleiding en ik begon met een hele fanatieke groep die zelf hun kampen regelden. Daarna een wat 'mindere' lichting en nu weer een hele goede groep. Ze lusten zeker een biertje maar als er wat is staan ze altijd voor 100% klaar. En ik kan steeds meer van het organiseren aan ze overlaten en dat is wel fijn
pi_82715639
Pannekoeken was geen enorm succes in die mega-hobbelige pannetjes, maar ach, hebben ze het pannen schuren ook weer even geoefend

Volgende keer bosti's!
pi_82716441
bosti's? Wat zijn dat dan? Bos-tosti's ?
pi_82718162
Wij hebben afgelopen vrijdag voor het eerst gegeocacht. Dat is ook wel een aanrader. Op geocaching.com kun je kijken of er caches in de buurt liggen en multi-caches met puzzels erin zijn over het algemeen wel leuk om te doen en op zich van redelijk scouting-niveau. Wij hadden alleen geen GPS maar enkel GPS ontvangst op de telefoon en dat bleek toch te slecht te zijn om de puzzel op te lossen maar als je wel een echte GPS hebt is het wel leuk als je een leuke cache vindt online. Een echte GPS staat nu iig op de wishlist voor sponsor-aanvragen van volgend jaar.

Verder zijn mijn explo's ook niet erg zelfstandig. We zijn vorig jaar gestart met een nieuwe groep waarbij het zelf regelen maar bij twee mensen een beetje goed ging en vrijwel heel die groep is aan het begin van dit jaar gestopt (sneeuwbal-effect helaas) waardoor we dit jaar sowieso een puinhoopjaar hebben omdat je opties gewoon erg beperkt zijn met maar drie leden waarvan er eigenlijk elke week wel één niet is waardoor je amper iets kan opbouwen of leuke opkomsten in elkaar kan zetten. Na de zomer zouden er vijf nieuwe bij moeten komen maar ik heb persoonlijk mn twijfels erbij of we uberhaupt nog explo's hebben dan. Mn ene medeleiding is na vorig jaar zomer gestopt toen de groep van vorig jaar stopte, en mn andere medeleiding gaat na de zomer ook stoppen waardoor ik in mn eentje overblijf. Zicht op nieuwe leiding is er eigenlijk niet, hoewel ik volgende week nog een lijntje uit ga gooien naar een oud-verkenner leiding. Daarnaast gaan 2 van de huidige leden stoppen (1 vanwege leeftijd, 1 omdat ze het op deze manier niet leuk meer vindt) en van de overvliegers twijfelen er twee om te komen omdat hun vriendinnetjes nog niet mee mogen en van een verwacht ik dat hij direct na het overvliegen stopt omdat de explorers gewoon niks voor hem is en hij ook nog niet bij proefopkomsten is geweest. Mocht dat ook geen succes hebben dan is het na de zomer voor mij ook einde verhaal bij de explo's. Ik draai nu al praktisch als enige leiding, ga als het mee zit aan het begin van komend seizoen een maand op vakantie en heb geen zin in nog zo'n baggerjaar. Dan stap ik liever over naar de verkenners of een andere groep die wel goed draait.

Maar goed, eerst volgende week nog een opkomst met de overvliegers erbij. Dan eens peilen wat hun ideeën zijn!
pi_82722433
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 19:25 schreef du_ke het volgende:
bosti's? Wat zijn dat dan? Bos-tosti's ?
Een uitvinding van ons eerste rowan-kamp, alles waar zand/gras/blaadjes/beestjes in komt begint met een B, boffie, bosti's, etc. En toen werd het een soort traditie om tosti's die je op een trangia-setje maakt eerst in het gras te gooien voor je ze omdraait. We kennen ook bosti-ballen, dan draai je de tosti's om door ze over te gooien tussen 2 mensen met een pannetje.

zaterdag 12 juni 2010 @ 22:44:23 #228
226677 revpolen
pi_82724990
Ik heb zelf als explorer leiding 8 kids ( en 2 jaar geleden ook begonnen met 8 )
zeer vaste groep ( eigenlijk door de explorers ook vriendengroep geworden )
wij krijgen 2 jaar geen instroom omdat de scouts niet bij mijn explorers willen en andersom ook niet
wij draaien altijd op vrijdagavond en dit bevalt wel goed!

wij zoeken nog een 3e leiding er bij maar zoals aangegeven is het niet makkelijk een geschikt persoon te vinden. mede omdat die gene binnen nu en een half jaar waarschijnlijk mij gaat vervangen als teamleider IVM mijn emigratie

Koei mocht je eens een x samen willen draaien ( battle pionieren of zo ) je bent welkom bij mij explorers
pi_82725683
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 22:44 schreef revpolen het volgende:
Ik heb zelf als explorer leiding 8 kids ( en 2 jaar geleden ook begonnen met 8 )
zeer vaste groep ( eigenlijk door de explorers ook vriendengroep geworden )
wij krijgen 2 jaar geen instroom omdat de scouts niet bij mijn explorers willen en andersom ook niet
wij draaien altijd op vrijdagavond en dit bevalt wel goed!

wij zoeken nog een 3e leiding er bij maar zoals aangegeven is het niet makkelijk een geschikt persoon te vinden. mede omdat die gene binnen nu en een half jaar waarschijnlijk mij gaat vervangen als teamleider IVM mijn emigratie

Koei mocht je eens een x samen willen draaien ( battle pionieren of zo ) je bent welkom bij mij explorers
Bij ons vinden ze nieuwe overvliegers ook niet leuk. Ik kan me niet herinneren dat ik daar toentertijd zelf problemen mee had eigenlijk... Ik had een hecht clubje leeftijdsgenoten, maar jongeren (of bij het zelf overvliegen ouderen) kwamen daar zonder problemen bij.

Maar heb je dan binnenkort geen probleem met het voortbestaan van je groep revpolen? Wij hadden vier jaar geleden ook twee jaar geen instroom van nieuwe leden (na een fusie bestond de hele verkennergroep een paar jaar lang uit 8 kinderen...) waarna we twee jaar geen explorers hebben gehad en vorig jaar pas weer gestart zijn. Juist de combinatie van oude en jonge kinderen zou goed moeten zijn omdat de jongeren dan een voorbeeld hebben aan de ouderen met het maken van een programma. Ik merk bij ons heel erg dat wij dat missen momenteel.

Maar ik ga je aanbod in gedachten houden revpolen! Dit seizoen gaat dat sowieso niet meer lukken, maar wellicht leuk voor volgend jaar!

Waar ga je heen emigreren?
  zondag 13 juni 2010 @ 11:39:43 #230
226677 revpolen
pi_82735357
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:05 schreef koei het volgende:

[..]

Bij ons vinden ze nieuwe overvliegers ook niet leuk. Ik kan me niet herinneren dat ik daar toentertijd zelf problemen mee had eigenlijk... Ik had een hecht clubje leeftijdsgenoten, maar jongeren (of bij het zelf overvliegen ouderen) kwamen daar zonder problemen bij.

Maar heb je dan binnenkort geen probleem met het voortbestaan van je groep revpolen? Wij hadden vier jaar geleden ook twee jaar geen instroom van nieuwe leden (na een fusie bestond de hele verkennergroep een paar jaar lang uit 8 kinderen...) waarna we twee jaar geen explorers hebben gehad en vorig jaar pas weer gestart zijn. Juist de combinatie van oude en jonge kinderen zou goed moeten zijn omdat de jongeren dan een voorbeeld hebben aan de ouderen met het maken van een programma. Ik merk bij ons heel erg dat wij dat missen momenteel.

Maar ik ga je aanbod in gedachten houden revpolen! Dit seizoen gaat dat sowieso niet meer lukken, maar wellicht leuk voor volgend jaar!

Waar ga je heen emigreren?
Wat ik heb begrepen van het bestuur is dat mijn gehele groet stam word, en de senior scouts explorers
over 2 jaar.

Dit seizoen gaat idd niet meer lukken we draaien nog 2x en dan is er een BBQ met mijn explorers als afsluiting, we zoeken nog iets vets om te doen met elkaar ( moeten onze groepskas beetje leger maken.. )
vorig jaar hebben we gedoken met mijn groep ( hun introduik ik een speelavondje aangezien ik wat vaker duik, dit is hun toen echt goed bevallen ( kosten maar 7,50 PP! )
nu zijn we beetje aan het kijken naar Dutch Water dreams ofzo

Als alles goed gaat zit ik binnenkort op Aruba,
alleen het regelen gaat een beetje langzaam daarzo...
zou eerst augustus gaan is nu al november en sta er niet eens raar naar te kijken als me opdrachtgever dan zegt van joh laat maar zitten duurt te lang omdat het seizoen over 2 maanden al begint
pi_82747059
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 21:47 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Een uitvinding van ons eerste rowan-kamp, alles waar zand/gras/blaadjes/beestjes in komt begint met een B, boffie, bosti's, etc. En toen werd het een soort traditie om tosti's die je op een trangia-setje maakt eerst in het gras te gooien voor je ze omdraait. We kennen ook bosti-ballen, dan draai je de tosti's om door ze over te gooien tussen 2 mensen met een pannetje.

. wij hebben het dan meestal over bosaroma . Maar bosti-ballen lijkt me nog wel een keer een goed idee voor een opkomst
pi_82747218
Mijn groep heeft eigenlijk nooit problemen met nieuwelingen of overvliegers. Het is wel een hele hechte groep maar nieuwe mensen kunnen er redelijk goed tussen komen. Ook krijgen we nog wel min of meer regelmatig leden van buitenaf (nu 3 van de 13). Wat je eigenlijk niet vaak bij explorergroepen ziet.
  maandag 21 juni 2010 @ 15:45:09 #233
129836 withxhonor
straight edge
pi_83101725
weekend in het Bieslandse Bos was gezellig
high fives and stagedives
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:23:22 #234
309235 DeMosselman
MosselMania
pi_84024598
Ik heb zó ontzettend veel zin in JubJam100, kan niet wachten!
Zeg, ken jij de mosselman?
pi_84024904
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:23 schreef DeMosselman het volgende:
Ik heb zó ontzettend veel zin in JubJam100, kan niet wachten!
Leuk Ik ga ook! Eerste keer, dus ben heel erg benieuwd!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:00:39 #236
226677 revpolen
pi_84044000
ik heb geen zin
maar mijn groep is verplicht hier heen te gaan van het bestuur ( de dochter van bestuurslid is medeorganisatie van jubjam.. ) zou eerst niet mee gaan... maar omdat me kids niet zonder me wouden heb heb ik 5 dagen toegezegt
pi_84044899
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:28 schreef Naamah het volgende:

[..]

Leuk Ik ga ook! Eerste keer, dus ben heel erg benieuwd!
Uiteraard is het je eerste keer, JuibJam100 wordt eenmalig gehouden Maar even serieus, ik begrijp wat je bedoelt Ik ben in 2006 voor 't eerst naar NaWaKa geweest. Ik ben overigens stamlid en medewerker welpenhike.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:00 schreef revpolen het volgende:
ik heb geen zin
maar mijn groep is verplicht hier heen te gaan van het bestuur ( de dochter van bestuurslid is medeorganisatie van jubjam.. ) zou eerst niet mee gaan... maar omdat me kids niet zonder me wouden heb heb ik 5 dagen toegezegt
Rare constructie, de groep verplichten om mee te gaan. Hier is niemand verplicht maar degenen die niet mee gaan zijn op één hand te tellen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:05:23 #238
226677 revpolen
pi_84047208
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:17 schreef DeMosselman het volgende:

[..]

Uiteraard is het je eerste keer, JuibJam100 wordt eenmalig gehouden Maar even serieus, ik begrijp wat je bedoelt Ik ben in 2006 voor 't eerst naar NaWaKa geweest. Ik ben overigens stamlid en medewerker welpenhike.
[..]

Rare constructie, de groep verplichten om mee te gaan. Hier is niemand verplicht maar degenen die niet mee gaan zijn op één hand te tellen.
werd eerst aan de leiding gevraagd of we er heen wouden.. -> Antw. NEE, liever eigen kamp
Terug gestuurd naar bestuur
Toen moesten we aan de kinderen vragen of hun mee willen of een eigen kamp -> Antw. Eigen kamp!
Toen moesten we aan de ouders van de kinderen vragen wat ze wouden -> Antw. Kinderen bepalen
Terug gestuurd naar het bestuur.
Toen kwam bestuur met het antwoord.. Het is of Jabjum of het is geen kamp dit jaar
Dus kinderen ok als er anders geen kamp komt... we doen mee..
Bij de ouderavond kwam naar voren dat de kinderen mij als leiding mee willen, omdat ze anders 10 dagen overgeleverd zijn aan het bestuur ( die mijn kids gaat begeleiden daarzo )
daarom heb ik besloten om het 5 dagen te doen

Ja we hebben als bestuur een soort dictator.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:07:13 #239
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_84050021
Wij zijn met heel de vereniging (plusminus 240 man) een weekje naar België geweest, ter ere van ons 100-jarig bestaan als vereniging
pi_84054582
Wij zijn ook alweer terug van zomerkamp. Vanaf Baarle Nassau via Goirle, Tilburg, Kaatsheuvel en Oosterhout naar Teteringen gelopen en daar nog een paar dagen gebleven. Afstand was eigenlijk net iets te lang maar ze hebben zich prima vermaakt! Een dagje Efteling tussendoor en aan het eind van de week een dagje zwemmen doet een hoop!

En volgend jaar gaat het waarschijnlijk verkenners worden voor mij. Krijg er in plaats van vijf nog maar één overvlieger bij (twee zijn er al voor het zomerkamp gestopt, twee anderen na het zomerkamp) en ik ga niet nog zo'n mager seizoen draaien als afgelopen jaar. Wij hebben dan dus alleen nog maar welpen en verkenners, maar die draaien allebei dan wel weer goed!
pi_84057084
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:05 schreef revpolen het volgende:

[..]

werd eerst aan de leiding gevraagd of we er heen wouden.. -> Antw. NEE, liever eigen kamp
Toen moesten we aan de kinderen vragen of hun mee willen of een eigen kamp -> Antw. Eigen kamp!
Toen moesten we aan de ouders van de kinderen vragen wat ze wouden -> Antw. Kinderen bepalen
Terug gestuurd naar het bestuur.
Toen kwam bestuur met het antwoord.. Het is of Jabjum of het is geen kamp dit jaar
Dus kinderen ok als er anders geen kamp komt... we doen mee..
Bij de ouderavond kwam naar voren dat de kinderen mij als leiding mee willen, omdat ze anders 10 dagen overgeleverd zijn aan het bestuur ( die mijn kids gaat begeleiden daarzo )
daarom heb ik besloten om het 5 dagen te doen

Ja we hebben als bestuur een soort dictator.
Ik zou ons bestuur voorzien van een stevige uitbrander als ze ons zoiets proberen op te leggen
pi_84057343
Vind het echt een bizar verhaal over dat bestuur! Ik was daar echt wel tegen opgestaan! Naja, weet natuurlijk ook niet wat jullie gedaan hebben en kan me voorstellen dat dat lastig is als je bijvoorbeeld een heel jong leidingteam hebt, maar pffff, zo hoort het toch niet te gaan! De explo's van mijn groep zijn de enigen die gaan, scouts hebben in overleg met leiding, kids en ouders besloten niet te gaan, welpen is niet eens overwogen dat die zouden gaan, zijn van mening dat het echt niks is voor (onze) welpen en dat wordt naarmate er meer bekend wordt over de JJ alleen maar bevestigd.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:20:01 #243
226677 revpolen
pi_84062258
we zijn ook behoorlijk tegen in gegaan..
resultaat.. 2 leiding die weg gaat..
ik vertrek eind dit jaar waarschijnlijk naar Aruba,
en me explorers hebben gezegd dat zodra ik stop de complete explorer groep opstaat en vertrekt
we hebben redelijk hechte groep die ook buiten de scouting elkaar ziet enzo
pi_84066044
jezus wat een raar bestuur hebben jullie... naja... hier ook wel een beetje:p krijg wel dejavus als ik dit zo lees.
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:38:22 #245
225308 Row-1
'sup money?
pi_84066383
Lol @ TT, ik heet Rowan
pi_84074193
JubJam100 is trouwens zwaar beschadigd door de storm van vanmiddag/vanavond. Vrienden van me zijn daar aan het opbouwen maar zij mogen vanaf vanavond het terrein niet meer op in slapen in een sporthal in Roermond. Complete span(feest)tenten zijn omgewaaid en veel slaaptenten zijn compleet verloren gegaan. Maargoed, alles schijnt goed te komen
pi_84363416
Dubbelpost, maar met 7 dagen ertussen wordt dat vast gedoogd. Ik ga zo aan boord. Tot op JubJam100!
pi_84377030
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:00 schreef revpolen het volgende:
ik heb geen zin
ik ga ervan uit dat het bestuur dan jouw "entree" betaalt? Ik zie al dat ik verplicht moet gaan en dan nog zelf dokken ook......
Ben trouwens zelf bestuurslid. Ik had ook graag met zoveel mogelijk man gegaan, maar onze groepen vonden de prijs te hoog en wilden liever een eigen kamp. Dan is het over en uit. Je hebt het nog altijd over vrijwilligers......

[ Bericht 2% gewijzigd door wendytje op 23-07-2010 08:06:08 ]
uit een aspergernest
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:22:08 #249
226677 revpolen
pi_84378710
Bestuur betaald idd (uiteindelijk) mijn entree,
zojuist kampkisten ingeladen, begin ( gelukkig ) al iets meer zin te krijgen..

Probleem is niet dat ik geen "zin" heb in Jubjam, het zal ongetwijfeld een leuke kamp zijn,
heb de world jaboree in ( 1997? ) in dronten mee gemaakt, en was echt een super iets om mee te maken,
ik vind de manier WAAROP het is gekomen gewoon belachelijk en dat maakt mij er "geen zin in"

ik ga gewoon liever met mijn kids op kamp, zonder dat er 2 bestuur dictators rond lopen..
pi_84379905
Veel plezier allemaal op de JubJam! Gaat vast wel tof worden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')