Er was eens een keer een feestje en op locatie zag ik iets leuks. Ik zei: "oh, mag ik ook wat!", en kreeg het. In ruil daarvoor kreeg diegene het de week later een gelijkwaardige versie terug, en dat vond persoon wel goed.
Dag later (donderdag) kreeg ik opeens een SMS'je. "Ja, ik heb liever toch dat je er voor betaalt, want heb liever alleen m'n eigen dingen". Uhh, oke? Nou ja, was niet wat we hadden afgesproken, maar oke, ik ben de slechtste niet. Dus ik zeg dat ik het wel overmaak. 15 Euro betalen i.p.v. ruilen wat ik al had liggen. Is toch wel extra, maar heb het er wel voor over om mensen te vriend te houden.
Donderdag stalkerig sms'je wanneer ik het over ga maken. Als ik tijd heb.
Vrijdag of ik het al overgemaakt heb. Nee, heb daar even geen tijd voor.
Zaterdag deed ik mijn administratie, zooi overgemaakt. "Het staat nog niet op m'n rekening!" Ja joh, heb het al overgemaakt.
"En?? al overgemaakt??" JAJA! Misschien staat het wel na het weekend erop!
"IK wil VANDAAG m'n GELD!" ....

"Allang overgemaakt, zoals gezegd, bel je bank"
"Heb ik gedaan, storneer het maar en geef me het contant. Want je hebt het niet overgemaakt"
"Storneren kan alleen bij automatische betlingen. Net m'n bank gebeld, duurt een werkdag. Stuur niet zo veel sms'jes meer en zeg niet dat ik lieg."
"Ja bij mij kan storneren altijd. en liegen maak jij ervan. als je het donderdag over hebt gemaakt dan zijn het al twee werkdagen, vind het ook niet leuk om iemand achterna te lopen met sms'jes"

Serieus, wat vind ik dit irritant. Eerst komen we iets overeen. Dan krijg je spijt en ga je het wijzigen. Vind ik prima, ben de slechtste niet. Dan ga je opeens zeuren dat het je niet snel genoeg gaat of dat iemand alles laat vallen om je zaakjes te regelen