abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68011765
Opvallend dat bijna alle vrouwen in dit topic tegen trouwen zijn. Over het algemeen hoor ik alleen mannen klagen over het hele trouw-gebeuren. Misschien dat ik het ooit zelfs doe; dat trouwen. Lekker de hele dag vreten en ouwehoeren met al je vrienden en familie, lijkt me nog best leuk.

Maar volgens mij zijn de vrouwen die het hardste roepen dat ze nooit trouwen de eerste die overstag gaan, zodra hun vriendenkringetje ineens gaat trouwen en dan moeten er ook gelijk kinderen komen...
pi_70256645
bumpje.

QFT
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Sjarrel78 het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn al 8 jaar bij elkaar
En we zijn het eens dat wee nooit gaan trouwen, goddank.

wat een schijnvertoning 9 van de 10 keer zeg.
en wat een schijnveiligheid

sommigen noemen het dan "een bezegeling van de relatie"
ik vind het vaak eerder een een teken van onzekerheid van de relatie en dat men het trouwen ziet als extra zekerheid..
Als je dat nodig hebt tsja..

Het wordt ook nog wel eens als noodgreep gebruikt, gaat de relatie niet lekekr of wordt saai...gaan we maar trouwen...

==============================================================================
Wees gewoon bij elkaar, geniet met elkaar en als je elkaar leuk blijft vinden BLIJF dan bij elkaar, basta!
==============================================================================

Ik vind ook dat je teveel anderen mensen zegenschap geeft over je situatie als je trouwt.
Wanneer je dan uit elkaar gaat, ben je opeens afhankelijk van het oordeel van een rechter
Een relatie moet juist intiem zijn als je uit elkaar gat los je dat met z'n 2'en op, niet met een rechter de rest van de wereld
Ik zou uit principe nooit trouwen. Als er kinderen komen (ben ik ook nog niet wild enthousiast over) dan zou ik waarschijnlijk voor een geregistreerd partnerschap kiezen.
Trouwen is echt iets dat volgens een groot deel van de maatschappij "zo hoort"... daar krijg ik dus echt jeuk van. Alsof een relatie nog niet "echt" is als je niet getrouwd ben.
Ik heb geen groot feest en de goedkeuring van de overheid nodig om van iemand te houden en de rest van mijn leven bij haar te willen blijven.

Laatst ging mijn broer trouwen. En toen ze dat kwamen vertellen zat zijn vriendin echt van "zoooo! Ik ga gewoon trouwen! hihihi, ik ben zo blij! Ik ga trouwen!"
... Nou en? wat voegt dat toe? Ik ben er vrij zeker van dat het haar puur ging om het aan zich vastbinden van mijn broer. Ze vond het ook niet leuk toen ik zei dat er niets onomkeerbaars is aan een huwelijk.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_70257781
Het is niet alsof je ineens meer van iemand gaat houden als je met hem/haar trouwt (als het goed is ), en dat zou toch eigenlijk het belangrijkste moeten zijn =\

Het heeft alleen op financieel vlak een echte, toetsbare meerwaarde. De rest is puur ongefundeerde onderbuikgevoelens en de drang van bepaalde mensen om in de spotlight te staan, hoe treurig de vertoning ook is.
deal with it
pi_70257830
Trouwen lijkt me leuk Gewoon, elkaar officieel de liefde verklaren. En ja, dat is natuurlijk al duidelijk ook al ben je niet getrouwd en zo, maar lijkt me toch anders.

Stiekem tvp.
pi_70259313
Ik wil wel trouwen, maar ik hoef niet per sé zo'n gigantische bruiloft. Ik zou het liefste trouwen, ergens in een mooi, warm land op het strand met alleen mijn vriend en ik.
pi_70259388
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil wel trouwen, maar ik hoef niet per sé zo'n gigantische bruiloft. Ik zou het liefste trouwen, ergens in een mooi, warm land op het strand met alleen mijn vriend en ik.
En ik!
pi_70259414
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:34 schreef VonHinten het volgende:

[..]

En ik!
Ja, jij mag ook mee.
pi_70259818
Vrouwen hebben geen interesse voor een man of een vriendje, wel voor een relatie. Zo vast mogelijk als het maar kan.
Derhalve vind je in hun uitgaanstasje: make up spullen, touwen kettingen prikkeldraad plakband en nietmachines...

[ Bericht 1% gewijzigd door bendk op 22-06-2009 17:58:16 ]
nothing will change without a rebel
pi_70259921
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Waarom dan? Dan valt ook nog eens het "officieel elkaar de liefde verklaren in het bijzijn van vrienden en familie" weg.
Wat zal er dan na dat trouwen op het strand anders zijn dan ervoor?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_70260120
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:51 schreef UltraR het volgende:

[..]

Waarom dan? Dan valt ook nog eens het "officieel elkaar de liefde verklaren in het bijzijn van vrienden en familie" weg.
Wat zal er dan na dat trouwen op het strand anders zijn dan ervoor?
Vrij weinig. Maar voor mij is er dan die verbintenis voor het leven, die vind ik het belangrijkste.
pi_70260985
Ik geef het dan maar toe: ik ben een vrouw en wil graag trouwen.

En ja, gedeeltelijk ook om de mooie jurk, schoenen en om een dagje het stralende middelpunt te zijn. Voornamelijk zie ik het echter als een excuus om al onze vrienden en familie bij elkaar te krijgen. Dat is namelijk een heel internationaal gezelschap en sommigen zien we maar eens in de paar jaar, maar op ons huwelijk komen ze zeker. Het zijn allemaal niet de beste redenen, en daarom wachten we ook nog maar even.

Gelukkig wil mijn vriend ook graag trouwen. Ik kan me op zich wel voorstellen waarom je het niet zou doen, maar ik ben niet zo rationeel.
  maandag 22 juni 2009 @ 18:28:59 #137
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70261182
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:48 schreef bendk het volgende:
Vrouwen hebben geen interesse voor een man of een vriendje, wel voor een relatie. Zo vast mogelijk als het maar kan.
Derhalve vind je in hun uitgaanstasje: make up spullen, touwen kettingen prikkeldraad plakband en nietmachines...
waarom nietmachines?
pi_70261274
Voor een soort amateur onderzoekje heb ik het volgende gedaan:

tekst 1 :iets van ik ben een happy single en zoek een happy single

tekst 2: iets van hoog inkomen, villa, betrouwbaar, graag trouwen

Reakties:

tekst 1: 0

tekst 2: 184

dames: get a life !!!
  maandag 22 juni 2009 @ 18:36:37 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_70261488
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:31 schreef bendk het volgende:
Voor een soort amateur onderzoekje heb ik het volgende gedaan:

tekst 1 :iets van ik ben een happy single en zoek een happy single

tekst 2: iets van hoog inkomen, villa, betrouwbaar, graag trouwen

Reakties:

tekst 1: 0

tekst 2: 184

dames: get a life !!!
Ja, dat klinkt als een bijzonder betrouwbaar onderzoek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_70261825
Ik wil ook graag trouwen, als we gaan proberen kinderen te krijgen lijkt ons wel een mooi moment. Heb je meteen alles geregeld en het is toch een leukere ceremonie dan dat gedoe bij een notaris. Ik wil alleen niet in gemeenschap van goederen trouwen, ik heb zoiets van als je samen bent is het toch van je samen en als je uit elkaar gaat wil ik je geld niet en wil ik je al helemaal niet dat van mij geven. Ik twijfel over wie ik er bij wil hebben. Zelf wil ik het liefst zonder allemaal mensen er bij, alleen de getuigen. Mijn vriend wil een grotere bruiloft met alle vrienden en familie, dus dat moeten we nog beslissen (ik denk dus dat het wel een grotere bruiloft wordt). Ik wil wel een ring, jurk en taart. Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven allemaal, met uitzondering van de huwelijksreis.

Ik zie eigenlijk het meest uit naar het getrouwd zíjn om eerlijk te zijn. Ik wil graag zijn achternaam en het betekent dus voor ons dat we beginnen te proberen kinderen te krijgen, en dat wil ik het liefst van alles.
pi_70261874
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat klinkt als een bijzonder betrouwbaar onderzoek.
Ik verbied je niet om hetzelfde te doen maar dan op jouw manier. Ik wil eigenlijk best wel een -stevige- weddenschap met je aangaan over de uitslag ...
pi_70261985
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef bendk het volgende:

[..]

Ik verbied je niet om hetzelfde te doen maar dan op jouw manier. Ik wil eigenlijk best wel een -stevige- weddenschap met je aangaan over de uitslag ...
Who cares of mijn kerel een hoog inkomen heeft en misschien wel een villa voor me kan kopen. Als ik maar van hem houd, is het goed.
pi_70262022
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef Dipkip het volgende:

Ik zie eigenlijk het meest uit naar het getrouwd zíjn om eerlijk te zijn. Ik wil graag zijn achternaam en het betekent dus voor ons dat we beginnen te proberen kinderen te krijgen, en dat wil ik het liefst van alles.
Dat wil ik ook heel graag.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:00:48 #144
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_70262541
Het is toch wel een jonge meisjes droom die dan uitkomt als volwassen vrouw. Daarnaast kunnen de motieven verschillen, misschien ook een stukje bevestiging.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_70262877
quote:
Op maandag 22 juni 2009 17:57 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Vrij weinig. Maar voor mij is er dan die verbintenis voor het leven, die vind ik het belangrijkste.
Maar dat is ook al niet het geval. Er is helemaal niets onomkeerbaars aan een huwelijk.
En als je echt van elkaar houd en je blijft de rest van je leven bij elkaar, is dát toch je verbintenis voor het leven? Hoeft geen huwelijk aan te pas te komen.
quote:
Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef Dipkip het volgende:
Mijn vriend wil een grotere bruiloft met alle vrienden en familie, dus dat moeten we nog beslissen (ik denk dus dat het wel een grotere bruiloft wordt). Ik wil wel een ring, jurk en taart. Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven allemaal,

Dat kan je dan dus al vergeten.
Officiële kosten (ambtenaar), uit eten met een aantal mensen, zaal afhuren, drankjes voor heel veel mensen, jurk, ring, taart.
Kosten: vele duizenden euro's.
pi_70263084
Ik zie in het hele trouwen ook compleet geen enkele meerwaarde.

Ja, wellicht dat het makkelijker is voor de belastingdienst. Nou, dan doe ik zelf wel wat meer moeite met aangifte doen

Ik wil niet trouwen. Met niemand. Het enige wat het aan extra zekerheid met zich mee brengt is dat je diep in de buidel moet tasten mocht het mislopen en daar pas ik voor.

Vrouwen schijnen dat maar moeilijk te begrijpen, want als je zegt dat je NIET wilt trouwen dan hou je ineens niet meer van ze

JAWEL IK WIL ALLEEN NIET TROUWEN GODVERDOMMEEE!!! !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 22 juni 2009 @ 19:16:34 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_70263281
niet alle vrouwen zijn toch golddiggers, waar je last van krijgt als je gaat scheiden
pi_70263381
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef vosss het volgende:

Ja, wellicht dat het makkelijker is voor de belastingdienst. Nou, dan doe ik zelf wel wat meer moeite met aangifte doen

Ik wil niet trouwen. Met niemand. Het enige wat het aan extra zekerheid met zich mee brengt is dat je diep in de buidel moet tasten mocht het mislopen en daar pas ik voor.

Vrouwen schijnen dat maar moeilijk te begrijpen, want als je zegt dat je NIET wilt trouwen dan hou je ineens niet meer van ze

Tip: kijk uit voor dames met handtasjes !!!
pi_70263446
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef vosss het volgende:

Goed punt.
Er is echt sprake van een algehele indoctrinatie. "Houd je van elkaar, wil je met elkaar verder? Dan moet je trouwen."
Dat hoort zo.
Nou, dat zal me dus echt jeuken. Sterker nog: dat is dé reden dat ik een antipathie tegen trouwen heb.

Uiteindelijk is het iets dat werd / wordt gepromoot door de kerk. Nóg een reden om het niet te doen.
pi_70263493
quote:
Op maandag 22 juni 2009 19:16 schreef THEFXR het volgende:
niet alle vrouwen zijn toch golddiggers, waar je last van krijgt als je gaat scheiden
Neen er loopt er ook wel eens een man tussendoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')