Bij mij is het gewoon: Zo mooi/goed mogelijke kleding voor zo min mogelijk geld. Kan wat betreft het labeltje alle kanten op, op voorwaarde dat het er níet overduidelijk op staat. Het voor wandelende reclamezuil spelen laat ik maar aan pubers over. Verder zal exclusiviteit me aan m'n reet roesten. En als hét kledingstuk dat ik zoek toevalligerwijs opeens bij Zeeman/Wibra blijkt te liggen: prima. Scheelt me een hoop geld. Niet dat het snel zal gebeuren, maar toch.
(Wel kijk ik in dergelijke winkels extra naar de afwerking en naar het materiaalgebruik. Ik zie het namelijk als een sport om in zo'n winkel, en ook in H&M/Zara/Vero Moda, nét dat ene eruit te vissen wat gewoon meerdere seizoenen mee zou kunnen gaan. Grotendeels op intuïtie. Ik had succes met een paar Vero Moda-hoodies en een paar Wibra-longsleeves, allen inmiddels een jaar of drie oud en pas nu rijp voor de kledingcontainer.)
Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat saaie basics relatief vaak van Mexx/Esprit komen. Is niet spotgoedkoop maar nog altijd betaalbaar, en gezien de (doorgaans) lange levensduur ben je uiteindelijk alsnog goedkoop uit. Ik heb de laatste tien jaar (ongeveer) ook alleen maar winterjassen van Esprit gehad. Steevast dat ene tijdloze zwarte, getailleerde modelletje tot op de knie, met een nepbontrandje aan de muts, wat met slechts een paar subtiele veranderingetjes elke winter weer in de collectie zit. Die is lekker warm. En ook nogal gewoontjes, maar daardoor combineert 'ie juist goed.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2010 06:14:28 ]