quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:01 schreef Maraca het volgende:Bij Saxion is het echt punten per tentamen

Hoeveel punten je nodig hebt om door te gaan naar de 2e weet ik niet, maar je moet (althans bij accountancy) wel alle 60 punten uit het eerste jaar (dus je P) in het 2e jaar hebben gehaald anders kan je in het derde jaar niet op stage..
Ik zit ook op het saxion en krijg mijn punten na elk semester uitgekeerd. 1 semester bestaat uit 2 kwartielen. Wat ik een beetje vaag vind is het volgende, ik heb het frans tentamen van het 1e kwartiel wel gehaald, maar het 2e kwartiel niet. Ik heb geen enkel punt gekregen.... Zo hebben we ook een project, daar heb je allemaal verschillende onderdelen bij; interviewen, presenteren, vergaderen etc. en als je ook maar 1 onderdeel niet gehaald hebt, krijg je ook meteen geen enkel studiepunt voor het project, terwijl je er 6 kan halen, dat hakt er dus wel in... (gelukkig heb ik het wel allemaal gehaald

)
Ik weet trouwens niet of dit wel allemaal klopt, maar zo gaat het wel op het persoonlijke studiepunten overzicht...
Stel ik haal dit jaar 56 punten omdat ik Frans semester 1 niet gehaald heb, doordat ik één onvoldoende had, moet ik dan volgend schooljaar dit herkansen, of is het zo wanneer ik die resterende 4 punten haal via welk vak dan ook, ik mijn P binnen heb?
Het is trouwens voor mij niet zo'n ramp dat ik mijn P dit jaar niet haal, ik heb VWO gedaan en kan alsnog naar de uni, wat ik miss wil gaan doen als ik stop met deze studie. Iik ben er nu wel achter gekomen dat talen mij eigenlijk niet zo liggen en ik er veel voor moet doen, wat ik niet doe

We houden het ook maar op gebrek aan motivatie