abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67806641
Nieuwe beving in rampgebied Italië

http://www.telegraaf.nl/b(...)gebied_Italie__.html

L'AQUILA - Het rampgebied in het centrum van Italië is dinsdagavond getroffen door een zware beving. Dat meldden de Italiaanse autoriteiten.

De beving had een kracht van ongeveer 5,6 op de schaal van Richter. Of het om een nieuwe aardbeving gaat of een naschok van de beving van maandagochtend is niet duidelijk.

Door de laatste trillingen zijn opnieuw gebouwen in de stad L'Aquila verwoest. L'Aquila en omgeving zijn toch al zwaar getroffen door de beving van maandagochtend. Volgens de meest recente cijfers zijn daardoor 228 mensen omgekomen.
pi_67806676
More buildings have collapsed after a 5.6 magnitude aftershock struck central Italy, according to the ANSA news agency.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:40:50 #53
11102 knep
Mountainfreak
pi_67808997
pi_67810308
Life is Music
pi_67810356
ANSA report a woman has been pulled alive from the rubble in Italy, some 42 hours after a strong earthquake killed hundreds.
pi_67811145
Buitengewoon triest. Jammer dat er niets met de voorspellingen zijn gedaan. Ik hoop dat het in de toekomst mogelijk zal worden nog nauwkeuriger aardbevingen te voorspellen, zodat er tijdig geevacueerd kan worden. Ik hoop dat er niet meer doden zullen bijkomen en wens de nabestaanden veel sterkte toe.
pi_67811186
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
ANSA report a woman has been pulled alive from the rubble in Italy, some 42 hours after a strong earthquake killed hundreds.
Dat is prachtig nieuws. Ik hoop dat zij geen dierbaren heeft verloren.
pi_67814108
A light aftershock shook central Italy about 4 minutes ago, preliminary readings indicate a 4.2 magnitude.
pi_67815963
Nu totaal 235 doden,,
Bij die laatste naschock zijn ook weer 2 doden gevallen.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 12:05:34 #62
8781 crew  Frutsel
pi_67858909
quote:
Dodental loopt verder op

Het dodental als gevolg van de aardbeving in Midden-Italië is opgelopen naar zeker 278. Ten minste 179 gewonden zijn er ernstig aan toe, zei de politie donderdag. Donderdagochtend vroeg haalden reddingswerkers nog twee lichamen onder het puin van een ingestort studentenhuis vandaan in de stad L'Aquila.

De aardbeving van maandag met een kracht van 5,8 op de schaal van Richter maakte circa 28.000 mensen dakloos. Nog twintig tot dertig mensen worden vermist in de Midden-Italiaanse regio Abruzzen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:46:04 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_67891303
Vandaag dag van nationale rouw in Italië, de begrafenis van de 275 en de dienst eromheen zijn nu live op raiuno.
pi_67905067
Berlusconi stelt zijn villa's beschikbaar voor slachtoffers
quote:
De Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft 'enkele' villa's opengesteld voor Italianen die dakloos zijn geworden door de verwoestende aardbeving maandag.

'Veel mensen hebben hun deuren geopend voor de slachtoffers en ik zal ook doen wat ik kan door enkele van mijn woonhuizen aan te bieden,' aldus Berlusconi na de staatsbegrafenis voor de slachtoffers.

Woensdag adviseerde de excentrieke premier zijn volk het verblijf in de tijdelijke tentenkampen te zien als een weekendje op de camping. Hij meende situatie voor de 17.000 dakloze Italianen op die manier wat dragelijker te maken.

Slachtoffers
In de tentenkampen zijn de omstandigheden niet al te goed. Er is een tekort aan water, douches en elektriciteit. Ook zijn de nachten nog erg koud.

In totaal zijn 28.000 Italianen dakloos geworden, veel wonen nu in hotels of zijn tijdelijk ingetrokken bij familie.

Villa's
De rijke premier bezit zeker vier luxe villa's in verschillende delen van het land. Hij heeft strandhuizen in Sardinië, Portofino en aan het Lago Maggiore.

Hoeveel mensen onderdak krijgen van de premier is niet bekend.

Door Maartje Willems

http://www.elsevier.nl/we(...)oor-slachtoffers.htm

Berlusconi , manifesteert zich steeds meer als de grote leider van Italie. En met dit gebaar onderstreept hij dat maar weer eens.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:14:48 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_67905732
Ik moet zeggen dat ie zich in het geval van deze ramp wel heel netjes opstelt en gedraagt.
pi_67905832
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 19:55 schreef DikVoormekaar het volgende:
Berlusconi stelt zijn villa's beschikbaar voor slachtoffers
[..]
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:18:57 #67
104871 remlof
Europees federalist
pi_67905882
Het was trouwens wel opvallend dat alle linkse politici die bij de massale plechtigheid aanwezig waren vandaag totaal niet in beeld werden gebracht
pi_67906030
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:18 schreef remlof het volgende:
Het was trouwens wel opvallend dat alle linkse politici die bij de massale plechtigheid aanwezig waren vandaag totaal niet in beeld werden gebracht
Terecht, want die hebben tijdens hun bewind de grenzen voor kansloze gelukzoekers opengezet .
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 10 april 2009 @ 20:29:28 #69
104871 remlof
Europees federalist
pi_67906226
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 20:23 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Terecht, want die hebben tijdens hun bewind de grenzen voor kansloze gelukzoekers opengezet .
En wat heeft dat met deze aardbeving te maken?

Het grote aantal slachtoffers is terug te leiden tot het gebruik van gewapend beton gemaakt met zand van de stranden, vol met zout dat het ijzer heeft aangetast.
  maandag 13 april 2009 @ 23:45:25 #70
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 16:46:15 #71
8781 crew  Frutsel
pi_68043967
quote:
Schade aardbeving Italië 12 miljard euro
Het herstel van de schade die de aardbeving vorige week in de regio Abruzzen aanrichtte, kost 12 miljard euro. Dat heeft de Italiaanse minister van Binnenlandse Zaken, Roberto Maroni, vandaag gezegd. "12 miljard is het bedrag dat we bij elkaar moeten zien te krijgen", zei Maroni. Dat is aanzienlijk hoger dan de 2 tot 3 miljard die aanvankelijk was geraamd.

De regering komt 23 en 24 april bijeen in de Middeleeuwse stad L’Aquila, het episch centrum van de beving, om te vergaderen en de bevolking te helpen bij de financiering van de heropbouw van de stad.

De Italiaanse autoriteiten doen er alles aan om historische monumenten weer in goede staat te brengen en degenen die hun huis verloren zijn, voor het begin van de winter een nieuw onderdak te verschaffen. Door de aardbeving kwamen bijna driehonderd mensen om het leven. Tienduizenden verloren hun huis. Tevens was er veel schade aan historische gebouwen.
pi_73092159
quote:
L'Aquila weer opgeschrikt door aardbeving

L'Aquila is vanavond opgeschrikt door een aardbeving met een kracht van 4,1 op de schaal van Richter. De bevolking was extra op haar hoede na de dodelijke en traumatiserende aardschokken van begin april.

Geen schade
De aardbeving vond om 18.14 uur plaats in de bergachtige, Italiaanse regio van Gran Sasso op slechts 9,7 kilometer diepte. Heel wat bewoners vluchtten hun huis uit, maar keerden tien minuten later terug. Van schade of slachtoffers is er geen sprake.

Mis onderbroken
De schokken werden gevoeld in winkelcentra en kerken, voornamelijk in die van Valle Pretara. De priester onderbrak daar zijn mis zodat de aanwezige kerkgangers de sacristie konden verlaten. Op 6 april maakte een aardbeving met een kracht van 5,8 299 doden. Zeventigduizend mensen verloren hun huis.
pi_102175797
quote:
Wetenschappers berecht om aardbeving L'Aquila

L'AQUILA - Een groep van zes Italiaanse wetenschappers staat vanaf dinsdag terecht in verband met de aardbeving in april 2009 in de stad L'Aquila, waarbij 309 mensen om het leven kwamen. Het Openbaar Ministerie stelt dat de geofysici laakbaar hebben gehandeld door kort voor de aardschok met een kracht van 6,3 op de schaal van Richter een geruststellende verklaring uit te geven over het risico van zo'n ramp.

Slachtoffers en nabestaanden hebben al aangekondigd dat ze 50 miljoen euro aan schadevergoedingen gaan eisen als de verdachten schuldig worden bevonden, meldden Italiaanse media dinsdag.

De wetenschappelijke gemeenschap is in rep en roer door de rechtszaken. Duizenden wetenschappers ondertekenden een brief aan de Italiaanse president, waarin de verdachten worden verdedigd.

Experts benadrukken dat het onmogelijk is om een zware aardbeving precies te voorspellen. Dat geldt ook in gebieden waar zich vaak aardbevingen voordoen, zoals het geval is de regio waar L'Aquila ligt.
pi_102178861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Belachelijk zo'n rechtszaak, maja ook domme uitspraak van de wetenschappers, aardbevingen zijn niet te voorspellen.
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:29:01 #75
177810 Evenveel
en niet minder
pi_102179275
Ik schrok door titel }:|
Doei.
pi_102179324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:29 schreef Evenveel het volgende:
Ik ook totdat ik zag dat het al een tijdje geleden is :P
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:32:46 #77
11102 knep
Mountainfreak
pi_102179402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Wat is dit voor waanzin?
pi_102179464
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:29 schreef Evenveel het volgende:
Twijfelde ook of ik hem zou kicken, maar ja, het gaat wel weer over deze beving, dus toch maar gedaan.

quote:
15s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:32 schreef knep het volgende:

[..]

Wat is dit voor waanzin?
Kredietstatus van Italie is verlaagd, krijg je als je aardbevingen verkeerd voorspeld :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')