Waar komt dit door? Het is irritant, want iedere keer schrik je weer even.. en bovendien ben ik niet zo'n geladentiepje..
*aai aai aai* *zap*
quote:De spanning stijgt...
Op maandag 08 april 2002 12:09 schreef BarBaar het volgende:
Ja, regelmatig dus.. Als ik even naar de koffieautomaat loop, en deze aanraak dan krijg ik gelijk een schok.. En ook wel eens als ik iets anders aanraak...Waar komt dit door? Het is irritant, want iedere keer schrik je weer even.. en bovendien ben ik niet zo'n geladentiepje..
Dit is misschien een oplossing ?
quote:
ProductinformatieU kent wellicht het pijnlijke probleem bij het aanraken van onderdelen van uw auto, waarbij er bijv. na het uitstappen stroom door uw vingertoppen gaat. U kunt nu met deze antistatische sleutelhanger deze pijnlijke, elektrostatische ontladingen voorkomen. Houd gewoon voor het uitstappen de bliksemafleider tegen de aardleiding van uw auto (tegen de metalen plaats van de carrosserie, het slot, enz.), waardoor deze pijnloos wordt ontladen. Een kort oplichten van het antistatische onderdeel geeft aan dat deze de statische ontlading heeft geabsorbeerd.
Stomste; ook weleens met mijn vriendin. Dan geef ik haar een kusje en dan springt dus létterlijk de vonk over...
heel irri...
quote:Dat is even schrikken idd
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef Reintje het volgende:
Ik heb het heel veel met de auto, en idd ook met dingen als roltrappen, koffieapparaten ed...Stomste; ook weleens met mijn vriendin. Dan geef ik haar een kusje en dan springt dus létterlijk de vonk over...
heel irri...
quote:dat vind ik nou wel weer cute
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef Reintje het volgende:
Ik heb het heel veel met de auto, en idd ook met dingen als roltrappen, koffieapparaten ed...Stomste; ook weleens met mijn vriendin. Dan geef ik haar een kusje en dan springt dus létterlijk de vonk over...
heel irri...
quote:Waar haal je die???
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef DinX het volgende:Dit is misschien een oplossing ?
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 08-04-2002 12:22]
quote:Bij Conrad. Ben nu nog op zoek naar een winkel hier in België die ze heeft.
Op maandag 08 april 2002 12:21 schreef Reintje het volgende:[..]
Waar haal je die???
Sta je op van de tuinstoel, raak je de hordeur aan : DZZTTT...AUUWWWW.
Laatst dacht ik slim te zijn door bij het uitstappen contact te houden met de autodeur. DDDZZZTTT...AAAAHHHH. Hielp dus niet.
Zou die sleutelhanger echt helpen?
quote:Ik hoop het, ga me straks 1 halen. Zal iets weten te zeggen. Zit simpel in elkaar denk ik (condensatortje, weerstandje, lampje)
Op maandag 08 april 2002 12:22 schreef Zomerpeer het volgende:
aahh, dat heb ik dus ook! In de winter alleen als ik schoenen met plastic zolen draag in de auto, in de zomer heb ik het ALTIJD. Echt ontzettend irritant.Sta je op van de tuinstoel, raak je de hordeur aan : DZZTTT...AUUWWWW.
Laatst dacht ik slim te zijn door bij het uitstappen contact te houden met de autodeur. DDDZZZTTT...AAAAHHHH. Hielp dus niet.
Zou die sleutelhanger echt helpen?
Onderzoek wees aan dat de mensen inderdaad schokken kregen.
uiteindelijk bleek dat het goedkope kleren waren en dat kleren van andere kwaliteit de oplossing boden.
gevonden op http://www.rug.nl/cis/versefeiten/13.htm
Nu nog een goeie remedie
quote:Dit kan meerdere oorzaken hebben. Is niet alleen bij goedkope kleding (geloof me maar
Op maandag 08 april 2002 12:24 schreef DaPoztMaster het volgende:
Het komt door je kleren, laatst was een familie die het stroom bedrijf had aangeklaagd omdat het hele huis onder stroom zou staan.Onderzoek wees aan dat de mensen inderdaad schokken kregen.
uiteindelijk bleek dat het goedkope kleren waren en dat kleren van andere kwaliteit de oplossing boden.
Bij de auto kan het aan de auto liggen die statisch geladen is, en aan jou?
Als je zeker weet dat het de auto is die geladen is kan zo een geleidend strookje onder de auto (wat van de carrosserie naar de grond gaat) helpen.
Ligt het aan jou, sja, dan kan je maar weinig doen.
Die sleutelhanger kan misschien helpen.
Buiten de auto ligt het meestal aan jou. Of het zou een niet geaard apparaat moeten zijn (wasmachine, pc,... kan wel wat lading hebben)
quote:Na een tijd krijg je dan zelfs schrik om je auto nog aan te raken. Doe ik wel meer, zo 20 keer heel snel de deur raken. Zodat ik hem maar heel snel en licht zou raken. Jammer genoeg voel je het even hard.
Op maandag 08 april 2002 12:28 schreef spookie het volgende:
ik word ook helemaal gek van die stroomschokken vooral aan die auto van me vriend krijg ik dat vaak doet echt wel zeer ik word er echt naar van en erg geiriteerd bah
quote:Dat kan inderdaad erg goed ja.. ik heb het alleen op me werk, en volgens mij is er een aardig droge lucht hier... sja, en de vloerbedekking....
Op maandag 08 april 2002 12:25 schreef Zomerpeer het volgende:
Hoe kan een mens statisch geladen worden?
Als iemand bijvoorbeeld met rubberen zolen over een nylon vloerbedekking loopt, gaat er met elke stap een beetje elektriciteit van die vloer op hem over. Die elektriciteit is van nature aanwezig. Als de lucht dan ook nog erg droog is, kan die elektrische lading niet weg en hoopt zich op. Een mens heeft van de geladen toestand niet veel last. Maar als hij dan bijvoorbeeld een ijzeren deurknop aanraakt, vloeit die lading ineens als een stroomstoot weg. Hij voelt dat als een flinke "tik".gevonden op http://www.rug.nl/cis/versefeiten/13.htm
Nu nog een goeie remedie
De oorzaak vinden is toch de eerste stap richting een oplossing.... dan zijn we op de goeie weg!
quote:ja of ik doe me hand in me mouw van me jas en dan pas die deur open, maar wij hebben ook zo'n ijzeren vuilnisbak ik krijg daar ook schokken van en als ik me vriend een kus geef weer een schok als ik aan me haar zit en raak de deur klink aan ook weer een schok en op een gegeven moment ben je aan het einde van de dag goed pissed van al die stroomschokken
Op maandag 08 april 2002 12:29 schreef DinX het volgende:[..]
Na een tijd krijg je dan zelfs schrik om je auto nog aan te raken. Doe ik wel meer, zo 20 keer heel snel de deur raken. Zodat ik hem maar heel snel en licht zou raken. Jammer genoeg voel je het even hard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |