abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3758890
Ja, regelmatig dus.. Als ik even naar de koffieautomaat loop, en deze aanraak dan krijg ik gelijk een schok.. En ook wel eens als ik iets anders aanraak...

Waar komt dit door? Het is irritant, want iedere keer schrik je weer even.. en bovendien ben ik niet zo'n geladentiepje..

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  maandag 8 april 2002 @ 12:10:53 #2
16840 proggy
No worries
pi_3758900
Ga op blote voeten lopen dat helpt!
pi_3758917
ik heb dat ALTIJD als ik een auto uit stap
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_3758929
elke keer als je loopt maak je een wrijving met je schoenen. die wrijving zorgt ervoor dat je statisch geladen wordt.. en als je dan een object aanraakt die minder statisch geladen is dan jou...
pi_3758947
ik heb dat de laatste tijd ook constant, misschien komt dat omdat ik sinds kort katten heb?

*aai aai aai* *zap*

maandag 8 april 2002 @ 12:15:06 #6
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_3758950
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:09 schreef BarBaar het volgende:
Ja, regelmatig dus.. Als ik even naar de koffieautomaat loop, en deze aanraak dan krijg ik gelijk een schok.. En ook wel eens als ik iets anders aanraak...

Waar komt dit door? Het is irritant, want iedere keer schrik je weer even.. en bovendien ben ik niet zo'n geladentiepje..

De spanning stijgt...
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_3758963

Dit is misschien een oplossing ?

quote:
Productinformatie

U kent wellicht het pijnlijke probleem bij het aanraken van onderdelen van uw auto, waarbij er bijv. na het uitstappen stroom door uw vingertoppen gaat. U kunt nu met deze antistatische sleutelhanger deze pijnlijke, elektrostatische ontladingen voorkomen. Houd gewoon voor het uitstappen de bliksemafleider tegen de aardleiding van uw auto (tegen de metalen plaats van de carrosserie, het slot, enz.), waardoor deze pijnloos wordt ontladen. Een kort oplichten van het antistatische onderdeel geeft aan dat deze de statische ontlading heeft geabsorbeerd.

maandag 8 april 2002 @ 12:16:29 #8
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3758968
Ik heb het heel veel met de auto, en idd ook met dingen als roltrappen, koffieapparaten ed...

Stomste; ook weleens met mijn vriendin. Dan geef ik haar een kusje en dan springt dus létterlijk de vonk over...

heel irri...

Action is the enemy of thoughts
  maandag 8 april 2002 @ 12:20:06 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_3759003
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef Reintje het volgende:
Ik heb het heel veel met de auto, en idd ook met dingen als roltrappen, koffieapparaten ed...

Stomste; ook weleens met mijn vriendin. Dan geef ik haar een kusje en dan springt dus létterlijk de vonk over...

heel irri...

Dat is even schrikken idd
Sta je daar... ....
  maandag 8 april 2002 @ 12:21:11 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3759019
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef Reintje het volgende:

heel irri...

dat vind ik nou wel weer cute
  maandag 8 april 2002 @ 12:21:15 #11
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_3759022
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:16 schreef DinX het volgende:

Dit is misschien een oplossing ?
[..]

Waar haal je die???

[Dit bericht is gewijzigd door Reintje op 08-04-2002 12:22]

Action is the enemy of thoughts
pi_3759031
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:21 schreef Reintje het volgende:

[..]

Waar haal je die???

Bij Conrad. Ben nu nog op zoek naar een winkel hier in België die ze heeft.
Heb er ook veel last van (vooral met de auto)
  maandag 8 april 2002 @ 12:22:41 #13
3003 Zomerpeer
...Geen gewone Peer!
pi_3759041
aahh, dat heb ik dus ook! In de winter alleen als ik schoenen met plastic zolen draag in de auto, in de zomer heb ik het ALTIJD. Echt ontzettend irritant.

Sta je op van de tuinstoel, raak je de hordeur aan : DZZTTT...AUUWWWW.

Laatst dacht ik slim te zijn door bij het uitstappen contact te houden met de autodeur. DDDZZZTTT...AAAAHHHH. Hielp dus niet.

Zou die sleutelhanger echt helpen?

Er is een vacature voor een vriendje vrij
pi_3759048
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:22 schreef Zomerpeer het volgende:
aahh, dat heb ik dus ook! In de winter alleen als ik schoenen met plastic zolen draag in de auto, in de zomer heb ik het ALTIJD. Echt ontzettend irritant.

Sta je op van de tuinstoel, raak je de hordeur aan : DZZTTT...AUUWWWW.

Laatst dacht ik slim te zijn door bij het uitstappen contact te houden met de autodeur. DDDZZZTTT...AAAAHHHH. Hielp dus niet.

Zou die sleutelhanger echt helpen?

Ik hoop het, ga me straks 1 halen. Zal iets weten te zeggen. Zit simpel in elkaar denk ik (condensatortje, weerstandje, lampje)
pi_3759050
dat heb ik op me stage ook heel erg.. daar kan ik echt vrijwel niets en niemand aanraken of ik krijg een schok, komt volgens mij door de vloerbedekking daar en door me nette schoenen
pi_3759065
Het komt door je kleren, laatst was een familie die het stroom bedrijf had aangeklaagd omdat het hele huis onder stroom zou staan.

Onderzoek wees aan dat de mensen inderdaad schokken kregen.
uiteindelijk bleek dat het goedkope kleren waren en dat kleren van andere kwaliteit de oplossing boden.

pi_3759069
Die sleutelhanger vind ik wel stoer! Ik zie het al helemaal voor me als je de auto uitstapt... je houdt dat dingen tegen de deur, en een helse flits komt eruit... Valt vooral 's nachts lekker op..
  maandag 8 april 2002 @ 12:25:25 #18
3003 Zomerpeer
...Geen gewone Peer!
pi_3759073
Hoe kan een mens statisch geladen worden?
Als iemand bijvoorbeeld met rubberen zolen over een nylon vloerbedekking loopt, gaat er met elke stap een beetje elektriciteit van die vloer op hem over. Die elektriciteit is van nature aanwezig. Als de lucht dan ook nog erg droog is, kan die elektrische lading niet weg en hoopt zich op. Een mens heeft van de geladen toestand niet veel last. Maar als hij dan bijvoorbeeld een ijzeren deurknop aanraakt, vloeit die lading ineens als een stroomstoot weg. Hij voelt dat als een flinke "tik".

gevonden op http://www.rug.nl/cis/versefeiten/13.htm

Nu nog een goeie remedie

Er is een vacature voor een vriendje vrij
pi_3759087
komt bij mij regelmatig voor. dan heb ik een periode dat ik geen deurkruk aan kan raken of ik krijg een behoorlijke tik. in het begin vielen de schokjes nog wel mee, maar nu zijn het behoorlijke tikken. en inderdaad vooral als ik uit de auto stap, maar ook als ik dus een deurkruk beet pak, de kraan aanzet, etc. zeer irritant
pi_3759101
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:24 schreef DaPoztMaster het volgende:
Het komt door je kleren, laatst was een familie die het stroom bedrijf had aangeklaagd omdat het hele huis onder stroom zou staan.

Onderzoek wees aan dat de mensen inderdaad schokken kregen.
uiteindelijk bleek dat het goedkope kleren waren en dat kleren van andere kwaliteit de oplossing boden.

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Is niet alleen bij goedkope kleding (geloof me maar )

Bij de auto kan het aan de auto liggen die statisch geladen is, en aan jou?
Als je zeker weet dat het de auto is die geladen is kan zo een geleidend strookje onder de auto (wat van de carrosserie naar de grond gaat) helpen.
Ligt het aan jou, sja, dan kan je maar weinig doen.
Die sleutelhanger kan misschien helpen.

Buiten de auto ligt het meestal aan jou. Of het zou een niet geaard apparaat moeten zijn (wasmachine, pc,... kan wel wat lading hebben)

maandag 8 april 2002 @ 12:28:15 #21
25737 spookie
Banaantje?
pi_3759104
ik word ook helemaal gek van die stroomschokken vooral aan die auto van me vriend krijg ik dat vaak doet echt wel zeer ik word er echt naar van en erg geiriteerd bah
oops ohh my ...
pi_3759114
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:28 schreef spookie het volgende:
ik word ook helemaal gek van die stroomschokken vooral aan die auto van me vriend krijg ik dat vaak doet echt wel zeer ik word er echt naar van en erg geiriteerd bah
Na een tijd krijg je dan zelfs schrik om je auto nog aan te raken. Doe ik wel meer, zo 20 keer heel snel de deur raken. Zodat ik hem maar heel snel en licht zou raken. Jammer genoeg voel je het even hard.
pi_3759124
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:25 schreef Zomerpeer het volgende:
Hoe kan een mens statisch geladen worden?
Als iemand bijvoorbeeld met rubberen zolen over een nylon vloerbedekking loopt, gaat er met elke stap een beetje elektriciteit van die vloer op hem over. Die elektriciteit is van nature aanwezig. Als de lucht dan ook nog erg droog is, kan die elektrische lading niet weg en hoopt zich op. Een mens heeft van de geladen toestand niet veel last. Maar als hij dan bijvoorbeeld een ijzeren deurknop aanraakt, vloeit die lading ineens als een stroomstoot weg. Hij voelt dat als een flinke "tik".

gevonden op http://www.rug.nl/cis/versefeiten/13.htm

Nu nog een goeie remedie

Dat kan inderdaad erg goed ja.. ik heb het alleen op me werk, en volgens mij is er een aardig droge lucht hier... sja, en de vloerbedekking....

De oorzaak vinden is toch de eerste stap richting een oplossing.... dan zijn we op de goeie weg!

maandag 8 april 2002 @ 12:32:02 #24
25737 spookie
Banaantje?
pi_3759154
quote:
Op maandag 08 april 2002 12:29 schreef DinX het volgende:

[..]

Na een tijd krijg je dan zelfs schrik om je auto nog aan te raken. Doe ik wel meer, zo 20 keer heel snel de deur raken. Zodat ik hem maar heel snel en licht zou raken. Jammer genoeg voel je het even hard.

ja of ik doe me hand in me mouw van me jas en dan pas die deur open, maar wij hebben ook zo'n ijzeren vuilnisbak ik krijg daar ook schokken van en als ik me vriend een kus geef weer een schok als ik aan me haar zit en raak de deur klink aan ook weer een schok en op een gegeven moment ben je aan het einde van de dag goed pissed van al die stroomschokken
oops ohh my ...
pi_3759155
ik heb dit ook. En het is nu lekker droog weer, dus is het de laatste paar dagen nog erger geworden. Normaal heb ik het alleen maar met deurkrukken, koelkasten, verwarming en mijn vriendje. Maar dit weekend zelfs met mijn pak melk en de muur. Ik heb geen idee hoe dat kan, maar het is in ieder geval heel erg vervelend en af en toe echt pijnlijk. Misschien dat ik dat ding van de Conrad maar ga aanschaffen. of iemand moet een betere remedie weten te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')