abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67826417
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, als je te dure A-merken gaat vergelijken met een Apple dan kom je inderdaad op die uitkomst.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_67826646
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan bij PC's inderdaad baggerkwaliteit kopen. Maarja, dan moet je ook geen Medion bij de Aldi halen.
Met een goed Foxconn of Asus moederbord (Foxconn maakt teven moederborden en andere producten voor Apple) en fatsoenlijk geheugen draait een PC net zo goed en lang als een Apple.

Alleen dan voor minder geld.
Dat dus, Apple scoort idd beter als je 'gewoon' een standaard PC'tje koopt. simpelweg omdat Apple wat exclusievere en betere producten levert als je het gaat vergelijken met een standaard huis-, tuin en keuken desktopje van HP, Dell, Medion, noem maar op.

Maar voor het geld wat je voor een Apple betaalt kan je een vergelijkbaar en zo niet betere desktop zelf samenstellen...

Je kan niet een desktop van 500 euri vergelijken met een Apple van 1100. Terwijl als je mij 1100 euro geeft dan komt er een erg leuke desktop uit, die qua specs beter en sneller is dan de Apple van 1100. Het ziet er misschien niet zo gelikt uit als een Apple, al kan je tegenwoordig ook leuke behuizingen kopen voor een Windows PC...

En persoonlijk gaat 't bij mij gewoon functionaliteit, en vind ik een nette zwarte kast prima...
pi_67831504
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan bij PC's inderdaad baggerkwaliteit kopen. Maarja, dan moet je ook geen Medion bij de Aldi halen.
Met een goed Foxconn of Asus moederbord (Foxconn maakt teven moederborden en andere producten voor Apple) en fatsoenlijk geheugen draait een PC net zo goed en lang als een Apple.

Alleen dan voor minder geld.
hoe goed de hardware ook is van je PC, je zit vast aan windows en vergeleken met os x is dat gewoon een ramp...

bijv een maat van me had een echt een retedure supercomputer besteld, allemaal a-merk onderdelen, etc.. dus ik kom langs om te bekijken en voila, de eerste dag 3 systeemcrashes. toen probeerde hij wat games te installeren (legaal gekocht), geen van de 5 heeft gewerkt.. nu heeft ie t geluk dat ik wel wat verstand ervan heb en t waarschijnlijk wel kan fixen, maar als zoiets je overkomt als je totaal niks weet van computers kan je natuurlijk wel door de grond zakken..

dit soort perikelen heb je gewoon niet bij een mac, systeemcrashes uit t niets of dingen die niet geinstalleerd kunnen worden.. alles werkt gewoon en dat is wat mij betreft zeker een meerprijs waard

[ Bericht 33% gewijzigd door Nooduitgang op 08-04-2009 15:46:52 ]
pi_67835442
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:41 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

hoe goed de hardware ook is van je PC, je zit vast aan windows en vergeleken met os x is dat gewoon een ramp...

bijv een maat van me had een echt een retedure supercomputer besteld, allemaal a-merk onderdelen, etc.. dus ik kom langs om te bekijken en voila, de eerste dag 3 systeemcrashes. toen probeerde hij wat games te installeren (legaal gekocht), geen van de 5 heeft gewerkt.. nu heeft ie t geluk dat ik wel wat verstand ervan heb en t waarschijnlijk wel kan fixen, maar als zoiets je overkomt als je totaal niks weet van computers kan je natuurlijk wel door de grond zakken..

dit soort perikelen heb je gewoon niet bij een mac, systeemcrashes uit t niets of dingen die niet geinstalleerd kunnen worden.. alles werkt gewoon en dat is wat mij betreft zeker een meerprijs waard
Das dan echte pech.
Of hij heeft een verkeerde samenstelling van bepaalde hardware, die een conflict met elkaar hebben.
Als je er verstand van hebt, en dus een nette pc kan samenstellen, heb je geen problemen daarmee.
Heb ligt dus niet aan windows, want anders had iedereen er wel last van.

Heb met vista en xp nog nooit een crash of iets dergelijks gehad.
Af en toe wel een freeze van 5 seconden, omdat ik te veel tegelijk deed, maar dat heb je op een mac ook wel.

En als je totaal niets weet van computers, ga je natuurlijk ook niet zelf een pc samenstellen he!!

Meeste mensen die een computer in elkaar gaan zetten, bestellen maar iets en zetten het in elkaar en hopen dat het goed werkt. Sommige bepaalde moederborden, en videokaarten kunnen niet samen. Of het geheugen werkt niet goed op een bepaald moederbord. ( daar voor is de QVA ).

Als je een pc koopt in de winkel, zijn alle componenten goed samengesteld. Wat het zelfde is bij een mac.

Dont blame windows, blame your friend!
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_67836667
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:31 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Das dan echte pech.
Of hij heeft een verkeerde samenstelling van bepaalde hardware, die een conflict met elkaar hebben.
Als je er verstand van hebt, en dus een nette pc kan samenstellen, heb je geen problemen daarmee.
Heb ligt dus niet aan windows, want anders had iedereen er wel last van.

Heb met vista en xp nog nooit een crash of iets dergelijks gehad.
Af en toe wel een freeze van 5 seconden, omdat ik te veel tegelijk deed, maar dat heb je op een mac ook wel.

En als je totaal niets weet van computers, ga je natuurlijk ook niet zelf een pc samenstellen he!!

Meeste mensen die een computer in elkaar gaan zetten, bestellen maar iets en zetten het in elkaar en hopen dat het goed werkt. Sommige bepaalde moederborden, en videokaarten kunnen niet samen. Of het geheugen werkt niet goed op een bepaald moederbord. ( daar voor is de QVA ).

Als je een pc koopt in de winkel, zijn alle componenten goed samengesteld. Wat het zelfde is bij een mac.

Dont blame windows, blame your friend!
het was gewoon een vaste samenstelling van de winkel. overigens heb ik dezelfde soort ongein bij twee sony vaio's gezien. als jij tevreden bent met vista is natuurlijk heel mooi, maar ik beschouw mn huidige mac als een van mn beste aankopen ooit..
pi_67837714
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:14 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

het was gewoon een vaste samenstelling van de winkel. overigens heb ik dezelfde soort ongein bij twee sony vaio's gezien. als jij tevreden bent met vista is natuurlijk heel mooi, maar ik beschouw mn huidige mac als een van mn beste aankopen ooit..
Is ook, en iedereen moet zelf ook zijn eigen keuze maken.
Maar vind het wel erg overdreven, wat je allemaal zegt.
Een vastloper o.i.d. duidt meestal op slechte/defecte hardware.
Of een slecht geschreven programma wat geinstalleerd is.

Ik ben opgegroeid met windows, en kun dus ook vele trucs e.d.
Zou het in eerste instantie niet willen om over te stappen op een mac.
Denk dat het komt omdat ik vertrouwt ben met windows.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 19:03:58 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67838118
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:52 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Is ook, en iedereen moet zelf ook zijn eigen keuze maken.
Maar vind het wel erg overdreven, wat je allemaal zegt.
Een vastloper o.i.d. duidt meestal op slechte/defecte hardware.
Of een slecht geschreven programma wat geinstalleerd is.
volgens mij duidt het daar juist zelden op.
quote:
Zou het in eerste instantie niet willen om over te stappen op een mac.
Denk dat het komt omdat ik vertrouwt ben met windows.
Ik durf te beweren dat 98% van de mac gebruikers opgegroeid is met windows.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:18:13 #58
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67838647
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

volgens mij duidt het daar juist zelden op.
[..]

Ik durf te beweren dat 98% van de mac gebruikers opgegroeid is met windows.
Eindelijk je bent er.
Nu Leolinedance nog.

Maar goed nu ik je toch spreek ;
Ik heb spijt, heel veel spijt dat ik je advies niet heb opgevolgd en,
Een PC heb gekocht i.p.v. een Mac want die PC is naar focking,
2 Maanden ofzo al gecrasht en nu moet ik HP bellen om om recovery CD's te vragen waarvoor ik,
waarschijnlijk nog geld (¤27 ofzo) moet gaan betalen ook.
Oké het ligt waarschijnlijk aan mij zelf omdat ik niet om kan gaan met pc's etc. etc. ....
Maar het is toch te gek voor woorden dat je met computers om moeten kunnen gaan om,
hem te kunnen gebruiken omdat hij anders crasht ofzo,
Dat is één van de grootste redenen dat ik spijt heb dat ik geen Mac heb gekocht.
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
En bij jouw topics heb ik altijd zoiets van: dit had ik wel kunnen zeggen :P
[/quote]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 april 2009 @ 19:23:41 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67838809
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:18 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Eindelijk je bent er.

Nieuwe Laptop Kopen ; Mac of PC? [Potentieel Rel Topic]
pi_67838928
Als je aangeeft dat je ergens wel een beetje spijt hebt van je pc keus als desktop dan kan de keus deze keer toch niet zo moeilijk zijn?

Neem een Mac dan heb je vergelijkingsmateriaal en het voldoet prima aan de eisen die je stelt. Bovendien kun je altijd nog switchen naar je desktop voor bepaalde zaken. Best of both worlds.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:30:27 #61
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67838994
quote:
Ooh wacht die had ik niet gezien/gelezen.
Waarom ben ik zo dom?!
Btw wat verdient een ICT-er op HBO-niveau als ie net klaar is met zijn opleiding ongeveer en,
wat is het salaris van een ICT-er op HBO niveau als ie al een jaartje of 10 ervaring heeft?
En nog veel belangrijker ;
Welk profiel heb je nodig en welke vakken heb je nodig om ICT-er (op HBO niveau) te worden?
Ik ben namelijk nogal slecht in exacte vakken....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote]Op woensdag 30 september 2009 21:04 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ja toch.
[/quote]
  woensdag 8 april 2009 @ 19:31:51 #62
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67839027
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:28 schreef Mr.G het volgende:
Als je aangeeft dat je ergens wel een beetje spijt hebt van je pc keus als desktop dan kan de keus deze keer toch niet zo moeilijk zijn?

Neem een Mac dan heb je vergelijkingsmateriaal en het voldoet prima aan de eisen die je stelt. Bovendien kun je altijd nog switchen naar je desktop voor bepaalde zaken. Best of both worlds.
Jewel ; iedereen zegt dat Windows 7 niet zuigt.
Ja toch.
[/quote]
pi_67839032
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:30 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Waarom ben ik zo dom?!
Btw wat verdient een ICT-er op HBO-niveau als ie net klaar is met zijn opleiding ongeveer en,
wat is het salaris van een ICT-er op HBO niveau als ie al een jaartje of 10 ervaringe heeft?
Welk profiel heb je nodig en welke vakken heb je nodig om ICT-er (op HBO niveau) te worden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GODSAMME GEBRUIK VERDOMME EENS GOOGLE!

Allemachtig... Ben je nou echt zo dom dat je werkelijk waar niets kan vinden?
  woensdag 8 april 2009 @ 19:34:01 #64
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67839090
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:32 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

GODSAMME GEBRUIK VERDOMME EENS GOOGLE!

Allemachtig... Ben je nou echt zo dom dat je werkelijk waar niets kan vinden?
Ja maar dat kost moeite tijd en dat heb ik niet.
Ja toch.
[/quote]
pi_67839300
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:52 schreef Antony1989 het volgende:

bij een mac heb je geen trucs nodig
pi_67839897
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Ja maar dat kost moeite tijd en dat heb ik niet.
Val ons dan ook niet lastig.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:04:02 #67
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67840079
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:58 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Val ons dan ook niet lastig.
Je moet me niet helpen, het mág brada.
Sommige mensen vinden het namelijk leuk om andere te helpen brada.
Ja toch.
[/quote]
pi_67840784
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:04 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Je moet me niet helpen, het mág brada.
Sommige mensen vinden het namelijk leuk om andere te helpen brada.
Als ze eerst zelf wat moeite hebben gedaan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 april 2009 @ 20:26:47 #69
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67840903
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:30 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Waarom ben ik zo dom?!
wat is het salaris van een ICT-er op HBO niveau als ie al een jaartje of 10 ervaring heeft?
SPOILER
God help us all........
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_67842190
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:41 schreef Nooduitgang het volgende:

[..]

bij een mac heb je geen trucs nodig
...want daar kan je niets.
pi_67842265
Je hebt voor een HBO Informatica opleiding E&M, N&G of N&T nodig (in Utrecht iig). Dus daar zit je nogal snel.
Het is wel veel handiger om Wiskunde B te hebben denk ik. Op universitair niveau moet je Wiskunde B hebben en NT voor directe toelating dus ik denk dat dat profiel ook bij een HBO opleiding zal helpen.
pi_67842471
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:55 schreef TinySocks het volgende:

[..]

Meer dan met je moeder
pi_67843013
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:55 schreef TinySocks het volgende:

[..]

sterk "argument"
  woensdag 8 april 2009 @ 21:31:48 #74
237591 Lil.Q94
Ondertitel.
pi_67843647
quote:
Op woensdag 8 april 2009 20:57 schreef MilaNL het volgende:
Je hebt voor een HBO Informatica opleiding E&M, N&G of N&T nodig (in Utrecht iig). Dus daar zit je nogal snel.
Het is wel veel handiger om Wiskunde B te hebben denk ik. Op universitair niveau moet je Wiskunde B hebben en NT voor directe toelating dus ik denk dat dat profiel ook bij een HBO opleiding zal helpen.
Oh nee....
Ik ben heel slecht in exacte vakken dus de kans tot toelating is niet heel erg groot vrees ik....
En voor grafisch ontwerper,
Welk profiel en welke vakken heb je daar voor nodig?
Ja toch.
[/quote]
pi_67843669
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:31 schreef Lil.Q94 het volgende:

[..]

Oh nee....
Ik ben heel slecht in exacte vakken dus de kans tot toelating is niet heel erg groot vrees ik....
En voor grafisch ontwerper,
Welk profiel en welke vakken heb je daar voor nodig?
GOOGLE zelf eens wat kleine grafdebiel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')