Het is een Mikuni type BDS34.quote:Op zondag 5 april 2009 17:38 schreef TradingStock het volgende:
Wat voor carburateur is het precies? Weber DCOE45?
Er loopt een slang naar carb 1, daar vandaan een slangetje naar carb 2 and so on. Geloof ik. Uit de vlotterkamer van de betreffende carb kwam wel benzine bij het aftappen, dus benzinegebrek had ik uitgesloten. De carbs ernaast hebben ook benzine.quote:Op zondag 5 april 2009 20:53 schreef 68Chevelle het volgende:
En loopt het met een enkele benzineslang naar de carbs of zijn het 4 losse slangen?
Er zit als het goed is een aansluiting voor de benzineslang aan de carburateur.quote:Op zondag 5 april 2009 20:54 schreef loveli het volgende:
Stomme vraag, maar waar zit de vlotternaald precies en hoe werkt 'ie? Ik haal het wel open, maar weet niet helemaal wat ik aan het doen ben of moet doen. Technisch inzicht en enthousiasme is aanwezig, kennis nog niet.
Dan kan het nog een probleem zijn met de gasnaald.quote:Op zondag 5 april 2009 20:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Er loopt een slang naar carb 1, daar vandaan een slangetje naar carb 2 and so on. Geloof ik. Uit de vlotterkamer van de betreffende carb kwam wel benzine bij het aftappen, dus benzinegebrek had ik uitgesloten. De carbs ernaast hebben ook benzine.
Dan zou de bougie nat moeten zijn toch? En meer benzinestank uit de uitlaat?quote:Op zondag 5 april 2009 21:00 schreef 68Chevelle het volgende:
In dat geval gok ik toch op een versleten membraan (open blijft staan) op het inlaatspruitstuk, in dat geval krijgt de cilinder namelijk wel zijn benzine, maar op een totaal verkeerde timing.
Als ik met m'n hand de luchtinlaat blokkeer, is bij cilinder 1, 3 en 4 m'n hand nat van de benzinenevel, bij cilinder 2 wordt wel lucht aangezogen, maar geen drupje benzine.quote:Op zondag 5 april 2009 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan zou de bougie nat moeten zijn toch? En meer benzinestank uit de uitlaat?
Die zit aan de andere kant van de carb, gok ik, waar ook het membraan zit? Is dat de venturie?quote:Op zondag 5 april 2009 21:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan kan het nog een probleem zijn met de gasnaald.
Die sluit de hoofdsproeier af, geloof ik en bepaalt hoeveel brandstof er doorheen mag.
Dank je voor dat linkje! Ik begrijp er opeens veel meer van. En nee, ik weet helemaal niet zeker of het membraan in orde is. Mijn theorie was dat 'ie dan geen vacuum zou kunnen trekken bij het afsluiten van de luchttoevoer, maar door figuur 4 van die link lijkt een lek membraan een heel plausibele verklaring.quote:Op zondag 5 april 2009 22:00 schreef Herr.Flick het volgende:
Weet je zeker dat je membraam in orde is, en niet gescheurd???
De werking kun je hier bekijken:
http://members.chello.nl/c.vankessel1/carburateur.html
Constant Vacuum carburateur
Zelf denk ik gewoon dat je membraam gescheurd is, hierdoor gaat je schuif/vlotternaald niet /nauwelijks open.quote:Op zondag 5 april 2009 22:17 schreef loveli het volgende:
[..]
Dank je voor dat linkje! Ik begrijp er opeens veel meer van. En nee, ik weet helemaal niet zeker of het membraan in orde is. Mijn theorie was dat 'ie dan geen vacuum zou kunnen trekken bij het afsluiten van de luchttoevoer, maar door figuur 4 van die link lijkt een lek membraan een heel plausibele verklaring.
Tank er af, en dat boven de 4 schroefjes los van het bovenste dekseltje, dan kun je er zo bij..quote:Op zondag 5 april 2009 22:27 schreef loveli het volgende:
Morgen ga ik kijken of ik er een beetje bij kan zonder m'n knokkels te slopen. Ik weet in ieder geval weer een beetje beter wat ik aan het doen ben.
Koop dan ook een echte motor!quote:Op maandag 6 april 2009 11:29 schreef loveli het volgende:
Optimist. Mijn motor heeft horizontale carbs. Tank eraf en dan kan ik bij de vlotterkamers, voor de membraankant moet ik m'n luchtfilterunit er ook nog afhalen en bidden dat ik erbij kan.
Nou..... wat zit je hier nog te posten?, ga aan het werk joh!!quote:Op maandag 6 april 2009 11:29 schreef loveli het volgende:
Optimist. Mijn motor heeft horizontale carbs. Tank eraf en dan kan ik bij de vlotterkamers, voor de membraankant moet ik m'n luchtfilterunit er ook nog afhalen en bidden dat ik erbij kan.
Jammer genoeg kan dat pas aan het eind van de dagquote:Op maandag 6 april 2009 11:34 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nou..... wat zit je hier nog te posten?, ga aan het werk joh!!![]()
Kun je in ieder geval wel alvast je haar blussenquote:Op maandag 6 april 2009 11:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Jammer genoeg kan dat pas aan het eind van de dag![]()
Dan trek de portemonnee maar vast open!quote:Op maandag 6 april 2009 22:00 schreef loveli het volgende:
Carbs zijn eraf, het bewuste membraan is flink lek, een ander membraan een klein beetje. Morgen 4 nieuwe membranen, afdichtrubbers en een paar boutjes bestellen. Wordt vervolgd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |