FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Trein kopen.
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 10:56
Hallo,

Omdat ik het zat ben om in de file te staan wil ik graag een trein kopen.
Ik loop alleen tegen een paar dingen aan.

-Hoe voorkom ik na aanschaf van mijn trein dat er zomaar passagiers instappen, omdat het mijn trein is?
-Kan ik zomaar een trein op het spoor zetten en dan gaan rijden naar mijn werk?
-Kan je een NTP (Nationale Trein Pas) aanvragen voor een trein, ivm sjoemelen met kilometerstanden?
-Kan ik met rijbewijs B rijden met een trein of ik heb voor de verschillende aanhangers in dit geval BE nodig?

Ik zat er ook aan te denken zelf een vertakking te maken op de lijn Amersfoort - Utrecht zodat ik zonder problemen in Papendorp kan arriveren, maar vraag mij serieus af of dit zomaar mag.

Ik heb momenteel 5000 euro tot mijn beschikking voor het aanschaffen van een trein. Waar moet ik zoal op letten? Bandenslijtage is minimaal volgens mij en waar gaat de voorkeur naar uit.. Diesel of Electrisch. Diesel is op zich wel handig voor als de stroom uitvalt. Mogelijk kan ik zowel een electrische en een diesel aan elkaar koppelen, zodat ik daarop ben voorbereid. Want Diesel is vrij prijzig en kan je niet illegaal aftappen van de NS.

Veel vragen, maar ik hoop dat iemand de moeite neemt om deze te beantwoorden, als het allemaal rond is mogen jullie wel een keertje mee cruisen.
Jumpzondag 5 april 2009 @ 10:58
_!
Athmozzzondag 5 april 2009 @ 10:58
je titel is fout.

moet zijn; trein koppen.
#ANONIEMzondag 5 april 2009 @ 11:00

Goed idee
ehqozondag 5 april 2009 @ 11:03
Als je die schermpjes aan de buitenkant van de trein nou op Auschwitz zet heb je in ieder geval al een deel van je probleem verholpen.
sjimzzondag 5 april 2009 @ 11:04
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:03 schreef ehqo het volgende:
Als je die schermpjes aan de buitenkant van de trein nou op Auschwitz zet heb je in ieder geval al een deel van je probleem verholpen.
Tenzij je langs Station Bijlmer ArenA komt
Sjonnjoopzondag 5 april 2009 @ 11:08
Met je budget kom je op zoiets uit...

iig geen last van passagiers
#ANONIEMzondag 5 april 2009 @ 11:08
-Hoe voorkom ik na aanschaf van mijn trein dat er zomaar passagiers instappen, omdat het mijn trein is?

Het is toch jouw trein? Dan druk jij toch ook op het knopje om de deuren te ontgrendelen? Of koop je er een conducteur bij?
Dus tenzij je een onbedwingbare drang hebt om op knopjes te drukken, zie k dat probleem met die zwartrijders niet zo.
Robin__zondag 5 april 2009 @ 11:12
Heb je al een conducteursfluit uitgezocht!

En wat denk je te gaan doen tegen het mishandelen van spoorwegvolk op stations? ben je goed bewapend?

tevens moet je alle noodremmen en deurknopjes onklaar maken (of voorzien van ijzeren punten, als ze het toch proberen) fix gewoon dat je een afstandbediening hebt, net als voor de auto, even knipperlichtjes aan enzo.

ook moet je van die beugels enzo aan de buitenkant er af schroeven ivm treinsurfers die gratis mee willen met jou trein
Sigmund666zondag 5 april 2009 @ 11:12
Zet op sommige coupes een volt op 10.000. Niemand die het waagt of durft in jouw trein te stappen, aangezien je om de dag de coupes verwisselt.
diomedeszondag 5 april 2009 @ 11:13
Tegenwoordig heb je ook knopjes die je kunt kopen, waarmee je aan kunt geven :" passagiers niet gewenst". Als je op deze knop drukt, ruim van tevoren dat je bij een perron komt, moet dat wel goed gaan lijkt me. Knopjes kun je bij een hoop electronica winkels kopen.
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 11:15
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
Met je budget kom je op zoiets uit...
[ afbeelding ]
iig geen last van passagiers
Ja? Is 5000 te weinig voor een volwaardige trein Dat had ik niet verwacht. Aangezien het huren van een trein net geen ¤4.30 kost richting Utrecht. Van deze die je laat zien vind ik overigens de schoen die achterop ligt niet echt mooi Dus ik kijk toch nog ff verder.

Het Auswitch idee is er eentje om in mijn achterhoofd te houden. Ik kom niet langs de Bijlmer dus boze mensen zal ik dan wel niet tegen komen.

Verder het feit dat wanneer het mijn trein is ik natuurlijk de macht heb over de knoppen en daamee de deuren kan vergrendelen was mij ontschoten. Dus dat is iig 1 vraag die is opgelost.

Zo zie je maar weer, met jullie ervaringen op het gebied van aanschaffen van een trein, vind ik dit forum een prachtmedium. Zo helpen wij elkaar verder ! Bedankt daarvoor alvast.
Robin__zondag 5 april 2009 @ 11:17
las de deuren dicht en ga zelf dukes of hazzard style naar binnen door het raam!
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 11:18
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:17 schreef Robin__ het volgende:
las de deuren dicht en ga zelf dukes of hazzard style naar binnen door het raam!
Dan zou ik ook een rolkooi erin moeten bouwen imho.
sjimzzondag 5 april 2009 @ 11:19
Koop "Stealth-verf", dan ziet niemand je op het perron aankomen!
Lundegaardzondag 5 april 2009 @ 11:20
Leuk topic. De sky is the limit.
TS is een held.
ehqozondag 5 april 2009 @ 11:20
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tenzij je langs Station Bijlmer ArenA komt
"Salvation!"
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 11:21
Dit is wel leuk om mensen op een dwaalspoor te zetten

Dos37zondag 5 april 2009 @ 11:22
goed idee
sjimzzondag 5 april 2009 @ 11:22
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:21 schreef LangeJan het volgende:
Dit is wel leuk om mensen op een dwaalspoor te zetten

[ afbeelding ]
Dat is een Thunderbirds-auto, je ziet de touwtjes nog zitten
diomedeszondag 5 april 2009 @ 11:25
En trouwens dat model wat je boven ziet is een instap model he!
Deze kune jezelf uitbreiden naar wat je wil hebben.

Als je er een paar honderd euro bijteld heb je zijwanden. Nog een 50 euro heb je een dak. Als je hem automatisch wil laten lopen moet je de aandrijving laten aanpassen. Volgens mij kost dit ook niet meer als een goede 1000 euro. (beetje afhankelijk natuurlijk of je hem op brandstof of electrischiteit laat lopen). Met een budget van 5000 is het moeilijk, maar probeer het met 6/7000 en wat afdingen, en dan kom je volgens mij een aardig eind.
Ik heb trouwens ook nog gegoogled, voor die knopjes om passagiers te weigeren, en die komen op 15 euro perstuk. Beetje afhankelijk hoeveel deuren je neemt, moet je dat met 30/45 euro ook wel halen. (let wel op of je diesel of elektro neemt, hiervoor gelden andere knopjes)
Robin__zondag 5 april 2009 @ 11:28
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:18 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dan zou ik ook een rolkooi erin moeten bouwen imho.
die vlag van ze op het dak van al je wagons

dat zou er wel vet uit zien
GieJayzondag 5 april 2009 @ 11:28
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 11:44
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:25 schreef diomedes het volgende:
En trouwens dat model wat je boven ziet is een instap model he!
Deze kune jezelf uitbreiden naar wat je wil hebben.

Als je er een paar honderd euro bijteld heb je zijwanden. Nog een 50 euro heb je een dak. Als je hem automatisch wil laten lopen moet je de aandrijving laten aanpassen. Volgens mij kost dit ook niet meer als een goede 1000 euro. (beetje afhankelijk natuurlijk of je hem op brandstof of electrischiteit laat lopen). Met een budget van 5000 is het moeilijk, maar probeer het met 6/7000 en wat afdingen, en dan kom je volgens mij een aardig eind.
Ik heb trouwens ook nog gegoogled, voor die knopjes om passagiers te weigeren, en die komen op 15 euro perstuk. Beetje afhankelijk hoeveel deuren je neemt, moet je dat met 30/45 euro ook wel halen. (let wel op of je diesel of elektro neemt, hiervoor gelden andere knopjes)
Bedankt voor je moeite om deze kwesties te verhelderen.

Maar, met die knopjes om passagiers te weigeren. Moet ik dan 1 knopje per passagier doen? Of is 1 knopje voor alle passagiers afdoende, mocht ik tegen 1000 gestrande passagiers aan lopen/rijden, dan is het wel een duur grapje.

Maar met dat plaatwerkidee kom ik ook een heel eind, praktisch bouw ik dan een eigen trein!
Boor-ratzondag 5 april 2009 @ 11:51
toptopic
En TS, heb je al aan tegenliggers gedacht enzo....
TIP: als je treinpech hebt, ga dan op de vluchtrail staan
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 11:53
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:51 schreef Boor-rat het volgende:
toptopic
En TS, heb je al aan tegenliggers gedacht enzo....
TIP: als je treinpech hebt, ga dan op de vluchtrail staan
Hahahah!

Nee, had ik nog niet aan gedacht, vluchtrails.. Een heel goed idee! Ook nu komt het wel eens voor dat een defecte trein andere treinen ophoudt. Als die dan gewoon op de vluchtrail gaat staan, is er niks aan de hand
Quyxz_zondag 5 april 2009 @ 12:03
Uit welk van de volgende groepen wil je er eentje kopen?

Automated People Movers
Automated Monorails
Light Rail Vehicles
Metros
Commuter and Regional Trains
Intercity Trains
High-Speed Trains
of
Locomotives
Boor-ratzondag 5 april 2009 @ 12:15
maar TS, kan je niet beter gaan vliegen?
LangeJanzondag 5 april 2009 @ 12:23
Ik heb zojuist op Marktplaats een trein gezien. In de omschrijving stond "Intercity Trein 1 : 18 voor ¤29.95"

Nou vind ik het verbruik 1 op 18 wel redelijk en de prijs is ook niet om krom voor te liggen. Dus ik ga daar zo even kijken, ik laat wel weten of het wat wordt.
Lundegaardzondag 5 april 2009 @ 12:27
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:23 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb zojuist op Marktplaats een trein gezien. In de omschrijving stond "Intercity Trein 1 : 18 voor ¤29.95"

Nou vind ik het verbruik 1 op 18 wel redelijk en de prijs is ook niet om krom voor te liggen. Dus ik ga daar zo even kijken, ik laat wel weten of het wat wordt.
Boor-ratzondag 5 april 2009 @ 12:38
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:23 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb zojuist op Marktplaats een trein gezien. In de omschrijving stond "Intercity Trein 1 : 18 voor ¤29.95"

Nou vind ik het verbruik 1 op 18 wel redelijk en de prijs is ook niet om krom voor te liggen. Dus ik ga daar zo even kijken, ik laat wel weten of het wat wordt.
hmm daar is vast wat mis mee, vraag wel of ie werkend te zien is!
nijnjazondag 5 april 2009 @ 12:51
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:23 schreef LangeJan het volgende:
Ik heb zojuist op Marktplaats een trein gezien. In de omschrijving stond "Intercity Trein 1 : 18 voor ¤29.95"

Nou vind ik het verbruik 1 op 18 wel redelijk en de prijs is ook niet om krom voor te liggen. Dus ik ga daar zo even kijken, ik laat wel weten of het wat wordt.
_!
longinuszondag 5 april 2009 @ 12:57
Hou wel in de gaten of je een volledig reservewiel hebt of een thuiskomertje, of een doe het zelf reparatiesetje, die laatste 2 kunnen nog wel eens voor vertraging zorgen.
Robin__zondag 5 april 2009 @ 13:14
pas zo'n zelfbouw stoomtrein gezien.. dat red je nauwelijk binnen je budget echt bizar duur dat spul
#ANONIEMzondag 5 april 2009 @ 13:18
Misschien is het handig om aan een oldtimer te denken:



Scheelt een bak spoorbelasting en je kunt een oldtimerverzekering nemen!
Je bent ook af van het probleem van zwartrijders want er is alleen plaats voor jou, je stoker (ff vriend dronkenvoeren en een baan aanbieden) en je vrouwke die aan je fluit mag zitten

Ik zou het zeker overwegen!
Pas btw wel op voor milieuactivisten die voor je trein springen ivm je co2 uitstoot.
Alexxxxxzondag 5 april 2009 @ 13:23
Dit niks?


Of koop een Unimog! Kan ook op de weg, erg handig, want ik neem niet aan dat de parkeerplek van je plaatselijke supermarkt een spoorverbinding heeft?
Robin__zondag 5 april 2009 @ 13:43
unimogs gaan het helemaal worden in 2009! de redding van de duitse automobiel industrie
Salvad0Rzondag 5 april 2009 @ 14:19
Vroegah kon dat wel.

Nu zal het wel te druk zijn op het spoor voor privé treinen .
ikbeneenkiwizondag 5 april 2009 @ 14:20
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:56 schreef LangeJan het volgende:
waar gaat de voorkeur naar uit.. Diesel of Electrisch. Diesel is op zich wel handig voor als de stroom uitvalt. Mogelijk kan ik zowel een electrische en een diesel aan elkaar koppelen, zodat ik daarop ben voorbereid. Want Diesel is vrij prijzig en kan je niet illegaal aftappen van de NS.

Hybride!
B.E.Dzondag 5 april 2009 @ 14:47
Je kunt voor die 5000 euro beter een rugzak met straalmotor aanschaffen.
Alexxxxxzondag 5 april 2009 @ 15:31
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:19 schreef Salvad0R het volgende:
Vroegah kon dat wel.

Nu zal het wel te druk zijn op het spoor voor privé treinen .
Hoezo? Beatrix heeft ook een eigen trein, waarom mag TS dan niet!
TheFreshPrincezondag 5 april 2009 @ 15:43
Lijkt me een heel project om op de rails te krijgen. Voor je het weet mis je de trein en kan je naar je geld fluiten.
Hyperdudezondag 5 april 2009 @ 16:27
Ik zou eerst rails kopen.
Anders heb je niks aan zo'n ding.
Pielemuisjemaandag 6 april 2009 @ 12:40
Alstublieft, binnen uw budget: http://www.marktplaats.nl(...)to%26thumb_click%3D1
LangeJanmaandag 6 april 2009 @ 13:18
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:40 schreef Pielemuisje het volgende:
Alstublieft, binnen uw budget: http://www.marktplaats.nl(...)to%26thumb_click%3D1
Hej gaaf! Alleen de naam Unimog, ik hoop dat ik wel mag.
Barbaafmaandag 6 april 2009 @ 13:19
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:40 schreef Pielemuisje het volgende:
Alstublieft, binnen uw budget: http://www.marktplaats.nl(...)to%26thumb_click%3D1
't Zou inderdaad gaaf zijn als je die als particulier op het spoor kon rijden, even aanmelden bij verkeersleiding en tuffen maar
stamppotmaandag 6 april 2009 @ 13:19
Ik las trein koppen einz
fathankmaandag 6 april 2009 @ 13:38
Zo'n Unimog is wel een kek apparaat .
Dr_Flashmaandag 6 april 2009 @ 14:29
Doe mij deze maar trouwens.



Hoezo, agressie tegen spoormedewerkers?
T42maandag 6 april 2009 @ 22:56
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe mij deze maar trouwens.

[ afbeelding ]

Hoezo, agressie tegen spoormedewerkers?
return to castle wolfenstein ET
Quyxz_maandag 6 april 2009 @ 23:00
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Doe mij deze maar trouwens.

[ afbeelding ]

Hoezo, agressie tegen spoormedewerkers?
Beter stop je het geld om dat ding te maken in het uitvinden van een raket.