abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67721999
Hallo,

Omdat ik het zat ben om in de file te staan wil ik graag een trein kopen.
Ik loop alleen tegen een paar dingen aan.

-Hoe voorkom ik na aanschaf van mijn trein dat er zomaar passagiers instappen, omdat het mijn trein is?
-Kan ik zomaar een trein op het spoor zetten en dan gaan rijden naar mijn werk?
-Kan je een NTP (Nationale Trein Pas) aanvragen voor een trein, ivm sjoemelen met kilometerstanden?
-Kan ik met rijbewijs B rijden met een trein of ik heb voor de verschillende aanhangers in dit geval BE nodig?

Ik zat er ook aan te denken zelf een vertakking te maken op de lijn Amersfoort - Utrecht zodat ik zonder problemen in Papendorp kan arriveren, maar vraag mij serieus af of dit zomaar mag.

Ik heb momenteel 5000 euro tot mijn beschikking voor het aanschaffen van een trein. Waar moet ik zoal op letten? Bandenslijtage is minimaal volgens mij en waar gaat de voorkeur naar uit.. Diesel of Electrisch. Diesel is op zich wel handig voor als de stroom uitvalt. Mogelijk kan ik zowel een electrische en een diesel aan elkaar koppelen, zodat ik daarop ben voorbereid. Want Diesel is vrij prijzig en kan je niet illegaal aftappen van de NS.

Veel vragen, maar ik hoop dat iemand de moeite neemt om deze te beantwoorden, als het allemaal rond is mogen jullie wel een keertje mee cruisen.
  Lieve Belg zondag 5 april 2009 @ 10:58:28 #2
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_67722037
_!
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_67722044
je titel is fout.

moet zijn; trein koppen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_67722078

Goed idee
pi_67722128
Als je die schermpjes aan de buitenkant van de trein nou op Auschwitz zet heb je in ieder geval al een deel van je probleem verholpen.
Din jävla kuk!
pi_67722169
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:03 schreef ehqo het volgende:
Als je die schermpjes aan de buitenkant van de trein nou op Auschwitz zet heb je in ieder geval al een deel van je probleem verholpen.
Tenzij je langs Station Bijlmer ArenA komt
pi_67722229
Met je budget kom je op zoiets uit...

iig geen last van passagiers
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_67722241
-Hoe voorkom ik na aanschaf van mijn trein dat er zomaar passagiers instappen, omdat het mijn trein is?

Het is toch jouw trein? Dan druk jij toch ook op het knopje om de deuren te ontgrendelen? Of koop je er een conducteur bij?
Dus tenzij je een onbedwingbare drang hebt om op knopjes te drukken, zie k dat probleem met die zwartrijders niet zo.
  zondag 5 april 2009 @ 11:12:35 #9
87694 Robin__
letitredno
pi_67722326
Heb je al een conducteursfluit uitgezocht!

En wat denk je te gaan doen tegen het mishandelen van spoorwegvolk op stations? ben je goed bewapend?

tevens moet je alle noodremmen en deurknopjes onklaar maken (of voorzien van ijzeren punten, als ze het toch proberen) fix gewoon dat je een afstandbediening hebt, net als voor de auto, even knipperlichtjes aan enzo.

ook moet je van die beugels enzo aan de buitenkant er af schroeven ivm treinsurfers die gratis mee willen met jou trein
  zondag 5 april 2009 @ 11:12:41 #10
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_67722330
Zet op sommige coupes een volt op 10.000. Niemand die het waagt of durft in jouw trein te stappen, aangezien je om de dag de coupes verwisselt.
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_67722346
Tegenwoordig heb je ook knopjes die je kunt kopen, waarmee je aan kunt geven :" passagiers niet gewenst". Als je op deze knop drukt, ruim van tevoren dat je bij een perron komt, moet dat wel goed gaan lijkt me. Knopjes kun je bij een hoop electronica winkels kopen.
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_67722366
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:08 schreef Sjonnjoop het volgende:
Met je budget kom je op zoiets uit...
[ afbeelding ]
iig geen last van passagiers
Ja? Is 5000 te weinig voor een volwaardige trein Dat had ik niet verwacht. Aangezien het huren van een trein net geen ¤4.30 kost richting Utrecht. Van deze die je laat zien vind ik overigens de schoen die achterop ligt niet echt mooi Dus ik kijk toch nog ff verder.

Het Auswitch idee is er eentje om in mijn achterhoofd te houden. Ik kom niet langs de Bijlmer dus boze mensen zal ik dan wel niet tegen komen.

Verder het feit dat wanneer het mijn trein is ik natuurlijk de macht heb over de knoppen en daamee de deuren kan vergrendelen was mij ontschoten. Dus dat is iig 1 vraag die is opgelost.

Zo zie je maar weer, met jullie ervaringen op het gebied van aanschaffen van een trein, vind ik dit forum een prachtmedium. Zo helpen wij elkaar verder ! Bedankt daarvoor alvast.
  zondag 5 april 2009 @ 11:17:52 #13
87694 Robin__
letitredno
pi_67722422
las de deuren dicht en ga zelf dukes of hazzard style naar binnen door het raam!
pi_67722430
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:17 schreef Robin__ het volgende:
las de deuren dicht en ga zelf dukes of hazzard style naar binnen door het raam!
Dan zou ik ook een rolkooi erin moeten bouwen imho.
pi_67722454
Koop "Stealth-verf", dan ziet niemand je op het perron aankomen!
  zondag 5 april 2009 @ 11:20:18 #16
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67722474
Leuk topic. De sky is the limit.
TS is een held.
pi_67722477
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Tenzij je langs Station Bijlmer ArenA komt
"Salvation!"
Din jävla kuk!
pi_67722494
Dit is wel leuk om mensen op een dwaalspoor te zetten

zondag 5 april 2009 @ 11:22:00 #19
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67722506
goed idee
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_67722509
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:21 schreef LangeJan het volgende:
Dit is wel leuk om mensen op een dwaalspoor te zetten

[ afbeelding ]
Dat is een Thunderbirds-auto, je ziet de touwtjes nog zitten
pi_67722579
En trouwens dat model wat je boven ziet is een instap model he!
Deze kune jezelf uitbreiden naar wat je wil hebben.

Als je er een paar honderd euro bijteld heb je zijwanden. Nog een 50 euro heb je een dak. Als je hem automatisch wil laten lopen moet je de aandrijving laten aanpassen. Volgens mij kost dit ook niet meer als een goede 1000 euro. (beetje afhankelijk natuurlijk of je hem op brandstof of electrischiteit laat lopen). Met een budget van 5000 is het moeilijk, maar probeer het met 6/7000 en wat afdingen, en dan kom je volgens mij een aardig eind.
Ik heb trouwens ook nog gegoogled, voor die knopjes om passagiers te weigeren, en die komen op 15 euro perstuk. Beetje afhankelijk hoeveel deuren je neemt, moet je dat met 30/45 euro ook wel halen. (let wel op of je diesel of elektro neemt, hiervoor gelden andere knopjes)
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  zondag 5 april 2009 @ 11:28:19 #22
87694 Robin__
letitredno
pi_67722650
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:18 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Dan zou ik ook een rolkooi erin moeten bouwen imho.
die vlag van ze op het dak van al je wagons

dat zou er wel vet uit zien
pi_67722660
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_67723015
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:25 schreef diomedes het volgende:
En trouwens dat model wat je boven ziet is een instap model he!
Deze kune jezelf uitbreiden naar wat je wil hebben.

Als je er een paar honderd euro bijteld heb je zijwanden. Nog een 50 euro heb je een dak. Als je hem automatisch wil laten lopen moet je de aandrijving laten aanpassen. Volgens mij kost dit ook niet meer als een goede 1000 euro. (beetje afhankelijk natuurlijk of je hem op brandstof of electrischiteit laat lopen). Met een budget van 5000 is het moeilijk, maar probeer het met 6/7000 en wat afdingen, en dan kom je volgens mij een aardig eind.
Ik heb trouwens ook nog gegoogled, voor die knopjes om passagiers te weigeren, en die komen op 15 euro perstuk. Beetje afhankelijk hoeveel deuren je neemt, moet je dat met 30/45 euro ook wel halen. (let wel op of je diesel of elektro neemt, hiervoor gelden andere knopjes)
Bedankt voor je moeite om deze kwesties te verhelderen.

Maar, met die knopjes om passagiers te weigeren. Moet ik dan 1 knopje per passagier doen? Of is 1 knopje voor alle passagiers afdoende, mocht ik tegen 1000 gestrande passagiers aan lopen/rijden, dan is het wel een duur grapje.

Maar met dat plaatwerkidee kom ik ook een heel eind, praktisch bouw ik dan een eigen trein!
  zondag 5 april 2009 @ 11:51:28 #25
242997 Boor-rat
Very nice!
pi_67723186
toptopic
En TS, heb je al aan tegenliggers gedacht enzo....
TIP: als je treinpech hebt, ga dan op de vluchtrail staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')