Rente enzo dat de banken erop verdienenquote:Op zondag 5 april 2009 04:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vraag mij al tijden af waarom dit niet gewoon geautomatiseerd gebeurd. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Waarom is er een werkdag voor nodig?
quote:Op zondag 5 april 2009 03:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Als ik op vrijdag-middag een bedrag overmaak van mijn ABN-amro naar een ING bankrekening. Staat het bedrag dan zaterdag op de rekening van de ontvanger of maandag pas?
quote:Hoe lang duurt het overmaken van geld?
Internet Bankieren is 7x24 uur 'open'. Opdrachten worden direct verwerkt.
Bij een overboeking naar een andere rekening bij ABN AMRO ziet de begunstigde, mits deze beschikt over Internet Bankieren, direct dat de overboeking is gedaan. Boekt u over op een werkdag voor 12.00 uur naar een begunstigde bij een andere bank, dan garandeert ABN AMRO dat deze betaling dezelfde werkdag bij de andere bank is. U ziet binnen Internet Bankieren direct of deze opdracht is verwerkt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klant (de begunstigde) tonen, hangt af van de andere bank. Reken op ongeveer 2 à 3 werkdagen. Opdrachten die u op werkdagen na 12.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de andere bank.
quote:ING
Wanneer worden betaalopdrachten uitgevoerd die in het weekend of op een feestdag vallen?
Op (inter)nationale feestdagen en in het weekend vinden er geen boekingen plaats bij de banken. Daarom wordt een opdracht in het weekend of op een feestdag de volgende werkdag geboekt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |