Een priester, een pastor en een rabijn waren op vakantie in parijs.
Zegt de katholieke pastor 'eh jonks, zult wie die toren beklimmen', de priester en de rabijn kijken mekaar aan, kijken naar de pastor en halen de schouders op 'allee, w'rom nie'.
Dus gedrien klimmen ze naar boven, en uitgeput, hijgend alsof ze een jongens koor hebben afgewerkt komen ze boven aan de eiffel toren.
Ze kijken over heel de stad, zien de champs, de arc, een engel, het louvre...
EEN ENGEL!!!!!!
Geschokt kijken ze naar het flapperende manneke, de rabijn vraagt aarzelend 'ben je een engel?'
'Ja' zei de Engel, en hij keerde zich tot de drie, 'ik moet jullie iets belangrijks vertellen'.
De drie keken mekaar aan en de priester zei 'Vertel uw boodschap ow Engel Gods'.
"Noooouuu" Begon de engel, "Jullie zullen alledrie doodgaan, tenzei jullie van de toren springen".
Geschokt keken de priester, pastor en rabijn elkaar aan.
En de Pastor riep "Maar als we springen, gaan we dood!!!"
'Nee' Zei de Engel, als jullie springen vang ik jullie beneden op.
En hij fladderde naar beneden.
De Priester schoot een kort gebedje (die prompt naar beneden viel).
En riep "HET IS GODS WIL" en sprong van de toren, de pastor en rabijn keken vol schrik over de rand om te zien hoe de engel de priester netjes opving en op de grond zette.
De pastor sloeg een kruis, schudde de rabijns hand en zij zachtjes 'als hij het kan, kan ik het beter'.
En sprong over de rand.
De rabijn keek hoe zijn vriend naar beneden viel en netjes opgevangen werd door het Engeltje.
De rabijn deed zijn ogen dicht en liet zich vallen over de rand 'als hun het kunnen kan ik het ook'.
Al vallende bedacht de rabijn dat het gezicht van het Engeltje hem bekent voorkwam, en al suizend door de lucht zag hij hem met uitgestrekte armen wachtend op hem.
Op het moment dat de Rabijn het Engeltje in de armen wou sluiten trok het engeltje zich terug..
*SPLAT*
Zo plat als een jodenkoek.
De rabijn opende zijn ogen en zag de hemel poort voor zich.
'Dat kan niet' fluisterde hij 'de Engel zij dat hij me op zou vangen'.
Petrus staarde hem aan met veel verwondering 'Jij moet hier nog niet zijn' zei hij, vol verwondering.
En de Rabijn deed zijn verhaal... priester.. pheeeuw.. vang... pastor... pheeeuw... ik...pheeeuw splat.
'Dat klopt niet' zei Petrus, 'zou je de Engel herkennen als je hem zag?'.
De rabijn knikte 'ja ik zou hem herkennen'.
En zonder omstoten riep petrus alle Engeltjes naar zich toe.
En toen ze allemaal verzameld waren, riep hij de rabijn.
'Welke is het?'
De rabij liet zijn ogen dwalen over de rijen Engeltjes, tot hij een gezicht herkende..
"Hij... Hij is het".
Petrus keek het engeltje ernstig aan.
"Adolfje, Adoflje toch"
[ Bericht 0% gewijzigd door BasOne op 05-04-2009 05:43:04 ]
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante