Ik was aan het zoeken naar een goeie brommer, voor natuurlijk (puur-hollands) weinig geld!
Ik kwam het merk "ORION" tegen.
Dit merk is vooral bekend vanwege hun (redelijke) zogenaamde "dirtbikes",voor weinig geld.
PRIJS INCL.BTW en KENTEKEN ENZO
¤1799,00,-
Nu het volgende,
Neem een Derbi Senda, en de Orion RX50
Nu zetten we ze even tegenover elkaar..
Orion RX50Type: 50cc, 4-takt, één cilinder (staande cilinder), luchtgekoeld
Cilinderinhoud: 39 mm x 41,5mm (50cc)
Start: kick-start + electrische start
Carburateur: 19mm, dubbele vlotter
4-takt CDI motorontsteking
Vermogen: 2,2 kW of 3,2 pk bij 7.500 toeren per minuut (+/-375 tpm)
Bougie: NGK kwalitietsbougie
Verbruik: gemiddeld 40-45 Km met 1 liter Euro95.
Versnellingen: 4 (1-N-2-3-4-)
Koppeling: Handmatig
Aandrijving: 13-tands voortandwiel, 58-tands achtertandwiel
Ketting: KMC kwaliteitsketting, type: 428
Frame: fraai vormgegeven antraciet gecoat frame van gehard staal. Identiek frame dat eveneens voor de 250cc cross-uitvoering wordt gebruikt, in feite overgedimensioneerd voor de 50cc uitvoering, en daardoor onverwoestbaar. Vering voor: Superkwaliteit 910mm upside down hydraulische vork met maar liefst 265mm veerweg.
Vering achter: Schokbreker op gas (instelbaar)
Remmen: Dubbelpiston remklauwen. Met RVS staal omhulling beschermde remleidingen.
Schijven: Nieuw ontworpen dikke 270mm vlinderschijfremmen.
Asbestvrije remblokken.
Afmetingen: 3,0 x 17" wiel achter, 2,5 x 17" wiel voor, aluminium velgen, met achter 130/70x17'' en voor 110/70x17'' straatbanden.
Nieuw ontworpen, ultrasterke naven.
Afmetingen (lengtexbreedtexhoogte): 2140 x 820 x 1235 mm
Wielbasis: 1420 mm
Zithoogte: 93 cm
Max. toelaatbaar gewicht 268 Kg.
Eigen gewicht: 113 Kg
Tank: 6,5 liter
Actieradius: +/- 260 Km
Overig:
Maximum snelheid: Begrensd op 45 Km per uur
Verlichting: H4 koplamp. LED achterlicht, remlicht en knipperlichten.
Digitaal combi-instrument: Zeer compleet uitgevoerd. Snelheidweergave in Kmh en Mph, Km-teller, dagteller, klok, versnellingsindicator, brandstofindicator, accuspanningindicator, toerenteller, clignateur en mist-licht indicator. Blauw verlicht.
Uitlaat: Asbestvrij, KTM-replica RVS staal, 81 dB(A) bij 4250 rpm
Uitwisselbare blokken: 125cc en 250cc beschikbaar (voor ombouw naar off-road gebruik).
En dan nu de Derbi Senda sm drd racing
![]()
Soort: Bromfiets
Type motor: 1-cylinder 2-takt, vloeistofgekoeld
Transmissie: Voetgeschakeld
Kleur: Zwart-blauw
Modeljaar: 2008 (nieuw)
Prijs: ¤ 3.149,-
Veel meer informatie kan ik zo snel even niet vinden,
Maar check het even dan.
Wat is jou reactie hierop?