Interview van de maand April :
Naam team: Grumpelix
Coach: Grumpey
Intro:
Voor de mensen die mij niet kennen: ik ben Grumpey, 26, en ik speel in de IIIe divisie. Ik heb ook nog vet veel ht-geld, alleen op dit moment niet de beschikking over een vet goed team, want anders was het natuurlijk jackpot. Maar helaas dus. Ik speel niet meer fanatiek, maar omdat een twee goede vrienden in de eredivisie bivakkeren voel ik me genoodzaakt om ook in te blijven loggen om mee te kunnen praten. Je moet wat.
Vragen:
1. -Vertel eens wat over je irl leven...
Ik heb zowaar een echt leven, met een chronisch gebrek aan nutteloos ingevulde tijd. De afgelopen jaren (waarin ik mijn grootste ht-tijd heb doorgebracht) heb ik twee verschillende universitaire opleidingen succesvol afgerond, en daarbij als afsluiting een half jaar in Cambridge in Engeland gezeten (zullen sommigen zich wel herinneren). Op dit moment werk ik als promovendus (zo heet dat) aan de universiteit, waar ik een proefschrift schrijf over de hersenen (voor geintresseerden, pm’en staat voor iedereen open) en les geef aan de studenten waar ik nog geen jaar geleden zelf ook nog mee aan de bar hing (overigens hang ik nog steeds wel aan de bar, alleen nu na college ipv tijdens)
Voor de rest woon ik aan de gracht in Amsterdam en loop ik fanatiek hard, en geniet ik erg van vrienden/vriendin/reizen/lezen/geschiedenis en architectuur. Je moet wat he.
2. -Hoe ben je op hattrick terecht gekomen?
Via vriend. Wat grappig trouwens, ik heb deze vragen ook in een grijs verleden eens ingevuld, wat ongeveer een drietal jaar op de legendarische website van JD heeft gestaan. De vragen zijn niet echt anders blijkbaar. Overigens was ik destijds de grote aanjager van het geld-verdienen hier op fok, samen met qyn zelfs nog eens een leuke database aangelegd met kloons. Toch leuk dat je dan een niche hebt ontdekt die op kleine groep na door niemand gezien werd. Concurrenten die het wel door hadden zijn later overigens kampioen geworden in respectievelijk Allsvenskan en Premier League. Qyn en ik hadden kwamen net te laat om echt rijk te worden, een half jaar later had iemand de info doorgegeven aan de admins die vervolgens de klonen afschafte. Totale verdiensten in een half seizoen destijds: een miljoentje of 20.
3. -Hoeveel vrienden heb je al enthousiast aan het hattricken gezet?
Door de jaren heen gok ik een man of 10. Overigens niemand die het nog speelt. Misschien 1, stiekem ofzo.
4. -Hoe kom je aan je teamnaam?
Hoe denk je zelf? Daarbij moet gezegd dat ik echt een gloedhekel heb aan rip-offs met allerlei varianten op engelse termen uit de categorie: united, sporting, fc, etc.
5. -Op welke hattrick prestatie ben je het meest trots?
Ach, het is vergane glorie, maar een keertje 3e worden bij verkiezingen voor bondscoach met ongeveer 300 stemmen is natuurlijk altijd een eer, destijds als VIe klasser. Natuurlijk zijn rijkste team van Nederland of hoogste htstats van Nederland ook leuke stats om eens gehaald te hebben, maar goed, dat is ook elke week weer anders.
6. -Welke grote blunder staat daar tegenover?
Dat ik nooit de eredivisie gehaald heb, het was achteraf eigenlijk niet eens zo lastig. Het verlies tegen FC Butkuts United om plek in II is een keerpunt. Het was een onnodig verlies, maar dat geeft verder niet, ik was toen al de interesse in spel verloren om fanatiek te blijven en ben zodoende eigenlijk gered van een sociale verplichting om fanatiek te blijven.
7. -Als je opnieuw mocht beginnen, wat had je dan anders gedaan?
Uhh? Nou, ik zou eerder zijn gestart met bijstats trainen ergens rond 6 seizoenen geleden. Maar goed, ik zou het verder niet anders hebben gedaan. Kom nou, ik vind dat de top 50 van Nederland halen ook best een leuke verdienste is. Ik ben wel helemaal vanuit de VIII gekomen natuurlijk.
8. -Wat voor soort manager ben jij? Bijv. gericht op trainen, snel succes, daytraden voor zover nog mogelijk enz.
Ik doe nu de doodbloed-tactiek. Ik zeg tegen mezelf: ik ga proberen de komende PD te winnen, maar stiekem bij mezelf weet ik al dat ik die week eigenlijk helemaal geen zin ga hebben om 11 spelers te kopen en die PD te winnen. In het verleden was ik trouwens alle drie, er is geen beste taktiek. Het verst komt je trouwens door smalle selectie, oude spelers, en altijd promoveren, ook al ben je zwakker in je eigen ogen.
9. -Wat train je en waarom?
Ik train verdedigen, omdat dat de minste aandacht vraagt....en historie natuurlijk.
10. -Welke Fok! Hattricker krijgt jouw respect en waarom?
Alle figuren die afgelopen jaren ook op meets zijn geweest. Een hele rits, en ga ze niet opnoemen, maar ik heb nu al zin in de HT-RIP-Meet die er aan zit te komen! Er zitten een paar hele fijne gasten bij die ideaal zijn om leuk mee op te trekken.
11. -Hoe veel uur zit je gemiddeld prive achter je pc (en dus Hattrick) per week?
Niet meer. En in het verleden was ik ook nooit extreem fanatiek, tijdens mijn bestuursjaar van de studentenverening alleen: wat wil je, je bent dan hele dag op vereniging beetje onzin dingen aan het regelen met groep vrienden. Hattrick is er dan een van.
12. -In hoeverre speelt Hattrick een rol in jouw leven?
Ach, als ik nu iemand bij studio sport ‘briljante pass’ hoor zeggen denk ik de rest van mijn leven dat hij wel briljant passen zal hebben. Veel verder reikt de invloed niet (meer).
13. -Verzin een eigen vraag die je van de volgende geïnterviewde FOK!Hattricker wilt weten en beantwoord die van de vorige geïnterviewde.
De vraag van de vorige keer was:
Wat en waarom zou jij in Hattrick graag veranderd zien worden om het spel aantrekkelijker te maken?
Er zijn veel te veel veranderingen doorgevoerd, die het spel er alleen maar slechter op hebben gemaakt. Als je eenmaal een spel speelt, dat seizoenen lang doorgaat, dan moet je als organisatie ook de ballen hebben om het spel seizoenen lang door te laten gaan op dezelfde manier. Veranderingen zorgen met name ervoor dat lange termijn strategieën helemaal geen voordeel hebben in het spel.
Nu mijn vraag. Ik zou graag beantwoord willen zien:
Wat zou jij doen met 40 ht-miljoen? Wat voor spelers zou je kopen, en wat zou je tactiek zijn vandaag de dag?
14. -Wie wil jij dat er volgende maand geïnterviewd wordt?
Iemand van de jonge garde die ik niet ken, ik doe een gok: RealBizkit666 ofzo, ik zie die naam zo vaak, die moet wel tijd hebben om hier een interview uit te typen.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef
charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_