abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70992025
dat er gemanipulieerd wordt is duidelijk. enkele maanden geleden heb ik wel eens die wekelijkse Program Trading cijfers van GS hier gepost die waren soms gewoon verdriedubbeld. Afmaken maken die bank!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 15 juli 2009 @ 09:21:48 #52
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70992152
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 09:14 schreef edwinh het volgende:
dat er gemanipulieerd wordt is duidelijk. enkele maanden geleden heb ik wel eens die wekelijkse Program Trading cijfers van GS hier gepost die waren soms gewoon verdriedubbeld. Afmaken maken die bank!
Waarom denk je dat ik juist dit topic kick. Juist nu in conjunctie met het andere topic. En met wat update cijfers.
De big players zitten een beetje op hun retour in deze markt.... behalve eentje.
De voorgeschiedenis van Wachovia is wel eentje om mee te nemen in de vergelijking... maar het dempt ook niet uit.
pi_70996108
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:55 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
It looks wierd, everyone is playing small-ball except GS.
Nou ja, de andere banken in de grafiek zouden in theorie altijd lager moeten uitkomen dan GS. JPM, BoA, Citigroup en HSBC hebben allemaal commerciële takken en een veel meer gediversifieerde inkomsten stroom. GS heeft trading, asset management en investment banking (grofweg). Al die andere banken hebben nog hun consumer business, etc...

Beetje een verkeerde vergelijking eigenlijk. Ze zouden bij de andere banken de commerciële business eruit moeten halen en dan de vergelijking moeten maken, dan zullen er een aantal hard omhoog schieten. De investment banking kant doet nu immers weinig revenues en ook asset management gaat niet goed, dus trading is al snel een hoog percentage van de revenues buiten consumer banking.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:25:53 #54
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70998609
Grafieken slaan inderdaad de plank mis, zo zonder vergelijkbare banken.
Overal verstand van.
  zaterdag 24 september 2011 @ 22:03:15 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_102342715
Gewoon omdat het leuk is om bijna 3 jr oude topics te kicken.

-------------------------------------------------------------------------------------
Five Banks Account For 96% Of The $250 Trillion In Outstanding US Derivative Exposure; Is Morgan Stanley Sitting On An FX Derivative Time Bomb?

The latest quarterly report from the Office Of the Currency Comptroller is out and as usual it presents in a crisp, clear and very much glaring format the fact that the top 4 banks in the US now account for a massively disproportionate amount of the derivative risk in the financial system. Specifically, of the $250 trillion in gross notional amount of derivative contracts outstanding (consisting of Interest Rate, FX, Equity Contracts, Commodity and CDS) among the Top 25 commercial banks (a number that swells to $333 trillion when looking at the Top 25 Bank Holding Companies), a mere 5 banks (and really 4) account for 95.9% of all derivative exposure (HSBC replaced Wells as the Top 5th bank, which at $3.9 trillion in derivative exposure is a distant place from #4 Goldman with $47.7 trillion). The top 4 banks: JPM with $78.1 trillion in exposure, Citi with $56 trillion, Bank of America with $53 trillion and Goldman with $48 trillion, account for 94.4% of total exposure. As historically has been the case, the bulk of consolidated exposure is in Interest Rate swaps ($204.6 trillion), followed by FX ($26.5TR), CDS ($15.2 trillion), and Equity and Commodity with $1.6 and $1.4 trillion, respectively. And that’s your definition of Too Big To Fail right there: the biggest banks are not only getting bigger, but their risk exposure is now at a new all time high and up $5.3 trillion from Q1 as they have to risk ever more in the derivatives market to generate that incremental penny of return.
-----------------------------------Ik zit nog ff cijfers te vergelijken met Q42008
Grofweg is de derivaten handel ten opzichte van 2008 Q3 met 30+ % gegroeid.
  maandag 26 september 2011 @ 20:19:38 #56
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_102411544
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2009 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

er staat terloops een heel aardige verwijzing naar de overname van Wachovia in.

Ik zal het proberen uit te leggen. Les 1 in hoe laat ik verliezen weglopen zonder ze in m'n verlies en winstrekening te laten lopen.

Wells Fargo heeft in 2008 Wachovia bank overgenomen. Op dat moment waardeert Wells Fargo alle activa en passiva van Wachovia op marktwaarde (incl. uitstaande hypotheken). Het verschil met de betaalde koopsom is goodwill (of badwill). Als nu in Q1 2009 blijkt dat de hypotheek die Wachovia aan een klant heeft verstrekt onvolwaardig is, en afgeboekt moet worden, wordt de voorziening voor oninbare hypotheken verhoogd. De tegenrekening is echter NIET de verlies- en winstrekening (zoals het geval zou zijn geweest als Wachovia zelfstandig zou rapporteren), maar de tegenrekening is 'goodwill' of 'badwill'. Purchase accounting heet dat. Verliezen op activa van acquisities worden via goodwill/badwill verwerkt, op de balans dus en niet op de P&L. En onder US GAAP doe je dat eeuwigdurend (onder IFRS is er een termin van 1 jaar). Ergo, verliezen van uitstaande kredieten verstrekt door Wachovia kosten Wells Fargo wel geld, maar zie je niet terug in de P&L.

En Wachovia is geen kleine acquisitie, maar een bankmoloch.

Happy accounting everybody :)
(en vergeet de verlies- en winstrekening maar)

PS: als ik tijd heb zal ik eens proberen om te laten zien hoe dit in de rapportages van Wells Fargo over Q1 2009 terugkomt, en dat houden tegen de persberichten :)
Die hele transit naar Anglosaksisch boekhouden in de 90s hadden we nooit moeten doorgaan..
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 26 september 2011 @ 20:40:52 #57
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102412685
Ik word een beetje gestoord van die roulette economie van die banken :(
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_102415209
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Die hele transit naar Anglosaksisch boekhouden in de 90s hadden we nooit moeten doorgaan..
Wat is daar precies mis mee?

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Ik word een beetje gestoord van die roulette economie van die banken :(
Waar ik vooral gestoord van wordt is dat de schade op derden wordt afgewenteld en dat overheden dit faciliteren. Niks mis met roulette mits je de schade zelf draagt, maar helaas moesten overheden banken weer zo nodig te hulp schieten toen de bancaire sector op z'n gat lag in 2008.
pi_102416117
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:19 schreef Bolkesteijn het volgende:

Waar ik vooral gestoord van wordt is dat de schade op derden wordt afgewenteld en dat overheden dit faciliteren. Niks mis met roulette mits je de schade zelf draagt, maar helaas moesten overheden banken weer zo nodig te hulp schieten toen de bancaire sector op z'n gat lag in 2008.
De schade wordt altijd op derden afgewenteld, hoe kan dat ook anders? Immers als jezelf niets hebt (wat het geval is bij de banken) valt er ook niks te vergoeden, van een kale kip kan je niet plukken. De fout die de overheden gemaakt hebben is dat ze dezelfde banksters hebben laten zitten i.p.v. ze op het schavot te zetten. Nee... je kan veel beter pro actief schade zien te voorkomen, dit vanuit de filosofie dat voorkomen beter is dan genezen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')