Algemeen overzichtsvak. Ik ben geen held in tentamens (faalangst). Echt, bijna afgestudeerd zijn en dan je P nog niet hebbenquote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:40 schreef Steeven het volgende:
[..]
Was het een algemeen vak VMT of iets specifieker? Goed bezig met je essay en excursie.
Grappig, dat vak heb ik ook net gehaald.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Algemeen overzichtsvak. Ik ben geen held in tentamens (faalangst). Echt, bijna afgestudeerd zijn en dan je P nog niet hebben
Excursie heb ik inderdaad onwijs veel zin in. Docent is enorm enthousiast en je moest ook toegelaten worden. Voor de inschrijving moest je een motivatiebrief schrijven en je CV inleveren. Ik heb dus kennelijk wat zinnigs opgeschreven al heeft het vast geholpen dat ik de docent al kende.![]()
En mbt het essay: een docent zei vorig semester dat mijn uitdaging was om heel goed te worden. Als ik er ietsje meer tijd in stopte, zou ik een 9 halen voor een essay. Hij had dus kennelijk gelijk.![]()
Hou het erop dat ik een apart studieprogramma heb gevolgd...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:11 schreef Steeven het volgende:
[..]
Grappig, dat vak heb ik ook net gehaald.
Ah joh, dat maakt toch niks uit, als je ze maar haaltquote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:43 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Hou het erop dat ik een apart studieprogramma heb gevolgd...Eerst het grootste gedeelte van de postpropedeusevakken en toen alle vakken van de propedeuse.
Of dat kansloos is hangt toch echt compleet af van hoe je jezelf kunt verkopen. Met de vaardigheden die je opdoet kun je het vrij ver schoppen binnen een bedrijf. Het wordt een ander verhaal als je in het vak zelf verder wilt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
Ik krijg steeds meer de neiging om weer eens te stoppen met mijn master en een schakelprogramma archiefwetenschap te volgen, om vervolgens de master Culturele informatiewetenschap te doen zodat ik misschien in iets als de documentaire informatievoorziening aan de slag kan. Reguliere geschiedenis is echt te kansloos qua werk vinden eigenlijk.![]()
ja ik ben even in een cynische bui
Cijfers van m'n prospectieve MA zien er wel prima uit wat mij betreft. Paar kerncijfers:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:00 schreef ethiraseth het volgende:
Ik krijg steeds meer de neiging om weer eens te stoppen met mijn master en een schakelprogramma archiefwetenschap te volgen, om vervolgens de master Culturele informatiewetenschap te doen zodat ik misschien in iets als de documentaire informatievoorziening aan de slag kan. Reguliere geschiedenis is echt te kansloos qua werk vinden eigenlijk.![]()
ja ik ben even in een cynische bui
Klinkt tofquote:Op maandag 17 mei 2010 21:43 schreef ethiraseth het volgende:
Ben bezig aan een essay over de invloed van de telegraaf en de klok (invoering van Greenwich tijd door heel het land, openingstijden bepalen, werktijden opleggen etc) op sociale discipline in Victoriaans Engeland en het is best een deprimerende bedoening om te zien hoe doelbewust religieuzen en kapitalisten werkten aan het opdringen van een moraal. Het is uitkijken dat ik niet een diehard Marxistische beschrijving ga geven.
Leeft die nog?quote:
Toegegeven, ik ken het boek niet, dus ik weet ook niet of er wordt opgeschept over de omvang van de bevolking in China. Maar ik zie het voorbeeld dat je hierboven geeft, niet als een poging om Europa te kleineren. Je zou zoiets ook kunnen opmerken over het Oost-Romeinse Rijk en het zogenaamde post-Romeinse Europa, zonder daarmee de grotere waarde van Byzantium te betogen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:19 schreef Steeven het volgende:
Er wordt opgeschept over hoeveel mensen er wel niet in China woonden, in tegenstelling tot Europa. Net of meer mensen beter is?
Zoals ik al zei, misschien zie ik wel spoken, maar soms vind ik de aangehaalde voorbeelden raar, inclusief de woordkeuze. De auteur(s) doen een terechte poging om te laten zien dat er buiten Europa ook wel dingen gebeurden e.d. maar soms doen ze net teveel hun best.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:47 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Toegegeven, ik ken het boek niet, dus ik weet ook niet of er wordt opgeschept over de omvang van de bevolking in China. Maar ik zie het voorbeeld dat je hierboven geeft, niet als een poging om Europa te kleineren. Je zou zoiets ook kunnen opmerken over het Oost-Romeinse Rijk en het zogenaamde post-Romeinse Europa, zonder daarmee de grotere waarde van Byzantium te betogen.
http://rutgerschimmel.wordpress.com/quote:Op woensdag 19 mei 2010 15:11 schreef Steeven het volgende:
[..]
Leeft die nog?
Edit - Las net de eerste pagina, daar heeft men het over het vak. Ben niet de enige die - ondanks de gemotiveerde docent - er niet erg door geboeid raakt. Het is inderdaad zo vreselijk politiek correct.
De pretenties spatten er wel vanaf. Die obsessie met een gebrek aan moraal bij atheïsten is bijna ongezond te noemen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 10:36 schreef Dunckie het volgende:
[..]
http://rutgerschimmel.wordpress.com/
Dit doet hij nu o.a.
Dat inderdaad. Al dacht ik in bepaalde gevallen wel: dit is pretentieus gewauwel.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:22 schreef ethiraseth het volgende:
Ondanks zijn nogal pretentieuze posts vond ik Scaurus wel een toevoeging voor het forum, hij bracht zeker een uniek geluid. Wel jammer dat hij weer weg is.
Heyquote:Op vrijdag 21 mei 2010 07:56 schreef Civilization het volgende:
Hallo Steeven!
Ik studeer op dit moment ook geschiedenis in Utrecht het 1e jaar. En ik ben ook een oud HBO student met een P in rechten. Tot nu toe alles nog gehaald hoewel de cijfers nooit over de 7 gaan...maar goed je kunt niet alles hebben en stampen is nu nooit echt een sterk punt van me geweest. Misschien heb ik je dan wel eens gezien bij tentamens (behalve dat ik niet weet hoe je er uitziet)
Ik ben voltijd ben ik bangquote:Op vrijdag 21 mei 2010 09:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hey
Ben je voltijdstudent of deeltijd? Ik zit in het 2e jaar trouwens. Als je deeltijd doet volg je nu Eigentijdse geschiedenis, ben je voltijd dan heb ik geen idee
. Mocht je dat laatste zijn dan ram je het gemiddelde fijn omhoog. Ik weet niet of het je is opgevallen maar vrijwel alle docenten hebben geen hoge pet op van voltijdfiguren, zelden zoveel cynische opmerkingen gehoord als dit schooljaar. Maar dat is natuurlijk een generalisatie. Ik hoorde gisteren dat het hoogste cijfer bij Vroegmoderne Tijd toch gehaald is door een voltijdstudent
. Tevens vonden ze het slagingspercentage te hoog (eveneens het gemiddelde cijfer).
Nou ja, nog 4-5 weken doorbijten. Ik zit er eigenlijk wel doorheen dit schooljaar. Ben toe aan rust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |