Ook al een dag zitten F5'en?quote:
Echt te triest voor woorden. Fijn ook dat One Issue twee zetels heeft gekregen in de studentenraad. Er zal echt wat veranderen...quote:
Welke partij had dat NIET op het programma staan? Ik heb overigens niet op die lui gestemd, dat meneer Korver me de hele tijd mailtjes stuurde met het verzoek om op zijn partij te stemmen zinde me niet zo.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:44 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Echt te triest voor woorden. Fijn ook dat One Issue twee zetels heeft gekregen in de studentenraad. Er zal echt wat veranderen...
Haha, dat is inderdaad vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Welke partij had dat NIET op het programma staan? Ik heb overigens niet op die lui gestemd, dat meneer Korver me de hele tijd mailtjes stuurde met het verzoek om op zijn partij te stemmen zinde me niet zo.
Een docent had het plan om een partij op te richten met als doel: "Verslechter het inschrijfsysteem!".
Mijn reactie: "Is dat uberhaupt mogelijk?"
Wtf!? Dat had ik niet nodig in A'dam.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:41 schreef dekloonvanzuen het volgende:
begin in september in nijmegen. heb al een kamert gevonden. Ik heb wel twijfels gehad tussen politicologie en geschiedenis. maar het is toch geschiedenis geworden omdat je VWO wisA1 nodig hebt voor politicologie en dat hebk nooit gehadmaarja geschiedenis ook prima.
Ja jouw keuze is begrijpelijk. Maar hun eis totaal niet.. je hoeft niet eens te rekenen bij die studie, laat staan iets ingewikkelds waarbij A1 niet genoeg isquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:29 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Nee, maar in Nijmegen wel. Zie er ook helemaal geen logica achter, maarja heb nu al een kamer daar dus 't is niet anders.
Klootzak! Ik had 7,0 als eindcijfer, haha. Maar inderdaad, ik vreesde ook nog een hertentamen. Nu gelukkig officieel vakantie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:35 schreef Steeven het volgende:
Pffff tentamen gehaald, wat een opluchting. Ik had mezelf een totaal ongegronde angst aangepraat dat ik het niet had gehaald, ik was zo bang dat ik het niet zou halen ondanks alle tijd/energie/moeite die ik erin heb gestoken. Eindcijfer 7.1
Haha, gefeliciteerd kerelquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klootzak! Ik had 7,0 als eindcijfer, haha. Maar inderdaad, ik vreesde ook nog een hertentamen. Nu gelukkig officieel vakantie.
In de studie? Goed bezig.quote:
Het is dik pauper dat statistiek uit het programma gehaald is... Het hoort bij logisch nadenken op academisch niveau imo.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:11 schreef Lennox het volgende:
Ik heb wel statistiek gehad, en dat was bij geschiedenis. Bleef een groot struikelblok voor velen. Gebruik het in mn thesis nu ook, omdat het kwantitatief onderzoek is.
Ik heb mijn studie serieus uitgezocht op het feit dat er geen statistiek in het programma zitquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:45 schreef .txt het volgende:
[..]
Het is dik pauper dat statistiek uit het programma gehaald is... Het hoort bij logisch nadenken op academisch niveau imo.
Me too, hoewel ik er een haat-liefdeverhouding mee heb.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:41 schreef Ewelina het volgende:
Sorry, ik ben meer van het wazige culturele dan wel filosofische geneuzel.
Bij ons (UU 1e jaars) wordt het wel belangrijk gevonden dat je de chronologie goed op orde hebt en dat je enkele belangrijke jaartallen wel weet te noemen, maar er wordt geen nadruk op gelegd. Echter, om het gehele plaatje goed te kunnen begrijpen, moet je de informatie goed kunnen ordenen, dus je gaat je er sowieso mee bezig houden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:52 schreef Valid het volgende:
Zoals gezegd ga ik volgend jaar geschiedenis studeren in Groningen. Nu vraag ik me af in hoeverre de nadruk ligt op het aanleren van triviale feitjes (zoals jaartallen). Naar mijn idee voegen dit soort 'weetjes' niet zoveel toe en ik hoop dan ook dat het meer gaat om het leren zien van verbanden en oorzaak/gevolg redenaties (logisch en analytisch vermogen?). Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in de media, dus ik hoop de huidige gebeurtenissen te kunnen analyseren aan de hand van de (eigentijdse) geschiedenis.
Hoe denken jullie hierover, en waar ligt in jullie ervaring de nadruk tijdens de studie op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |