Ook al een dag zitten F5'en?quote:
Echt te triest voor woorden. Fijn ook dat One Issue twee zetels heeft gekregen in de studentenraad. Er zal echt wat veranderen...quote:
Welke partij had dat NIET op het programma staan? Ik heb overigens niet op die lui gestemd, dat meneer Korver me de hele tijd mailtjes stuurde met het verzoek om op zijn partij te stemmen zinde me niet zo.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:44 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Echt te triest voor woorden. Fijn ook dat One Issue twee zetels heeft gekregen in de studentenraad. Er zal echt wat veranderen...
Haha, dat is inderdaad vrijwel onmogelijk.quote:Op maandag 15 juni 2009 19:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Welke partij had dat NIET op het programma staan? Ik heb overigens niet op die lui gestemd, dat meneer Korver me de hele tijd mailtjes stuurde met het verzoek om op zijn partij te stemmen zinde me niet zo.
Een docent had het plan om een partij op te richten met als doel: "Verslechter het inschrijfsysteem!".
Mijn reactie: "Is dat uberhaupt mogelijk?"
Wtf!? Dat had ik niet nodig in A'dam.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:41 schreef dekloonvanzuen het volgende:
begin in september in nijmegen. heb al een kamert gevonden. Ik heb wel twijfels gehad tussen politicologie en geschiedenis. maar het is toch geschiedenis geworden omdat je VWO wisA1 nodig hebt voor politicologie en dat hebk nooit gehadmaarja geschiedenis ook prima.
Ja jouw keuze is begrijpelijk. Maar hun eis totaal niet.. je hoeft niet eens te rekenen bij die studie, laat staan iets ingewikkelds waarbij A1 niet genoeg isquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:29 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Nee, maar in Nijmegen wel. Zie er ook helemaal geen logica achter, maarja heb nu al een kamer daar dus 't is niet anders.
Klootzak! Ik had 7,0 als eindcijfer, haha. Maar inderdaad, ik vreesde ook nog een hertentamen. Nu gelukkig officieel vakantie.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:35 schreef Steeven het volgende:
Pffff tentamen gehaald, wat een opluchting. Ik had mezelf een totaal ongegronde angst aangepraat dat ik het niet had gehaald, ik was zo bang dat ik het niet zou halen ondanks alle tijd/energie/moeite die ik erin heb gestoken. Eindcijfer 7.1
Haha, gefeliciteerd kerelquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:09 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Klootzak! Ik had 7,0 als eindcijfer, haha. Maar inderdaad, ik vreesde ook nog een hertentamen. Nu gelukkig officieel vakantie.
In de studie? Goed bezig.quote:
Het is dik pauper dat statistiek uit het programma gehaald is... Het hoort bij logisch nadenken op academisch niveau imo.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:11 schreef Lennox het volgende:
Ik heb wel statistiek gehad, en dat was bij geschiedenis. Bleef een groot struikelblok voor velen. Gebruik het in mn thesis nu ook, omdat het kwantitatief onderzoek is.
Ik heb mijn studie serieus uitgezocht op het feit dat er geen statistiek in het programma zitquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:45 schreef .txt het volgende:
[..]
Het is dik pauper dat statistiek uit het programma gehaald is... Het hoort bij logisch nadenken op academisch niveau imo.
Me too, hoewel ik er een haat-liefdeverhouding mee heb.quote:Op donderdag 2 juli 2009 16:41 schreef Ewelina het volgende:
Sorry, ik ben meer van het wazige culturele dan wel filosofische geneuzel.
Bij ons (UU 1e jaars) wordt het wel belangrijk gevonden dat je de chronologie goed op orde hebt en dat je enkele belangrijke jaartallen wel weet te noemen, maar er wordt geen nadruk op gelegd. Echter, om het gehele plaatje goed te kunnen begrijpen, moet je de informatie goed kunnen ordenen, dus je gaat je er sowieso mee bezig houden.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:52 schreef Valid het volgende:
Zoals gezegd ga ik volgend jaar geschiedenis studeren in Groningen. Nu vraag ik me af in hoeverre de nadruk ligt op het aanleren van triviale feitjes (zoals jaartallen). Naar mijn idee voegen dit soort 'weetjes' niet zoveel toe en ik hoop dan ook dat het meer gaat om het leren zien van verbanden en oorzaak/gevolg redenaties (logisch en analytisch vermogen?). Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in de media, dus ik hoop de huidige gebeurtenissen te kunnen analyseren aan de hand van de (eigentijdse) geschiedenis.
Hoe denken jullie hierover, en waar ligt in jullie ervaring de nadruk tijdens de studie op?
Zoals Steeven zegt: Chronologie is belangrijk als kapstok om losse gebeurtenissen beter te kunnen plaatsen in hun context. Maar voor de rest is Geschiedenis aan de universiteit een wereld van met geschiedenis op de middelbare school.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:52 schreef Valid het volgende:
Zoals gezegd ga ik volgend jaar geschiedenis studeren in Groningen. Nu vraag ik me af in hoeverre de nadruk ligt op het aanleren van triviale feitjes (zoals jaartallen). Naar mijn idee voegen dit soort 'weetjes' niet zoveel toe en ik hoop dan ook dat het meer gaat om het leren zien van verbanden en oorzaak/gevolg redenaties (logisch en analytisch vermogen?). Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in de media, dus ik hoop de huidige gebeurtenissen te kunnen analyseren aan de hand van de (eigentijdse) geschiedenis.
Hoe denken jullie hierover, en waar ligt in jullie ervaring de nadruk tijdens de studie op?
Hehe. Heel veel 'moderne' geschiedenis + minor Media.quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
alleen als je van suffe statistiek houdt ja.
Gefeliciteerd, wat ga je nu doen als ik vragen mag?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:18 schreef Lennox het volgende:
Vorige week overigens afgestudeerdNu papierwerk invullen / rond krijgen
, en dan rest alleen de bul uitreiking nog.
Oude Geschiedenis te Groningen bevalt mij deze eerste week prima! Is de in Utrecht gebruikte methode toevallig ook "Een Kennismaking met Oude Wereld" van de Blois et. al.?quote:Op vrijdag 4 september 2009 20:09 schreef Steeven het volgende:
Donderdag heb ik m'n eerste les Oudheid, die ik inhaal omdat ik pas in februari ben begonnen. Heb er zin in, sowieso een favoriet tijdperk. Zo te zien drie eerstejaarsdeeltijdklassen op de UU, ben benieuwd hoeveel er over blijven.
Ja, hier! In welke werkgroep zit jij? Hoe bevalt het tot nu toe? Ik vind het erg interssant. College's zijn goed, docenten volgens mij ook (al heb ik WC fundamenten van iemand die zegt dat het niet zijn specialisatie is). Ik zit in werkgroep 1.quote:Op vrijdag 4 september 2009 15:47 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
Meer propedeuse-studenten van de RuG aanwezig?
Baas, ik ook. Ik ben die blonde knul met de macbook, jij?quote:Op zondag 6 september 2009 14:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, hier! In welke werkgroep zit jij? Hoe bevalt het tot nu toe? Ik vind het erg interssant. College's zijn goed, docenten volgens mij ook (al heb ik WC fundamenten van iemand die zegt dat het niet zijn specialisatie is). Ik zit in werkgroep 1.
Voor zover ik weet gebruiken we Noble. Die gebruikten we ook bij Moderne Tijd en Eigentijdse Geschiedenis.quote:Op vrijdag 4 september 2009 23:30 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
[..]
Oude Geschiedenis te Groningen bevalt mij deze eerste week prima! Is de in Utrecht gebruikte methode toevallig ook "Een Kennismaking met Oude Wereld" van de Blois et. al.?
Edit:
Pfff... moet een essay schrijven over het Centraal Afrikaanse Keizerrijk. Valt echt geen reet over te vinden.![]()
Wat bewaarheid is: een 7.5 voor mijn scriptie.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:14 schreef TitusPullo het volgende:
Ik kreeg vandaag te horen dat ik nog eens een behoorlijk oudheidkundige zal worden.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat bewaarheid is: een 7.5 voor mijn scriptie.
quote:Op maandag 28 september 2009 18:17 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat bewaarheid is: een 7.5 voor mijn scriptie.
De vernietiging van Corinthe en Carthago.quote:
Uitgekauwd.quote:Op maandag 28 september 2009 19:53 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
De vernietiging van Corinthe en Carthago.
Nee, vernietigd.quote:
In mijn responsieklas zijn er al 4 mensen gestopt (van de wat, stuk of 25-30?), en we gaan nu week 4 in.quote:
Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?quote:
Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?quote:Op dinsdag 29 september 2009 16:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik heb een vak laten vallen, telt dat ook?
Vergis je niet, na jaar 1 zijn de meeste mensen weg. Sommige pik je er zo tussenuit. Eigenlijk best wel triest.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:21 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
[..]
Haha, uiteraard. Welk vak bleek te taai?
Bij mij in de werkgroep zijn geloof ik ook een stuk of 4 van de ongeveer 30 afgevallen. Ongeveer gelijke cijfers dus, denk dat het over een half jaartje wel weer wat verder is opgelopen.
Rest mij nog Titus te feliciteren.
Hoezo, vanuit een eurocentristisch beeld geschrevenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:18 schreef Mr.Blonde89 het volgende:
3 lijnen: sterfte, geboorte en bevolkingsomvang. Eerst daalt de sterfte en blijft de geboorte gelijk, waardoor de bevolkingsomvang omhoog gaat. Even later daalt de geboortegraad ook, waardoor de bevolkingsgroei weer minder wordt.
Die dus.
Zoals ik zei is daar geen welvaartsstijging, dus geen afname in de geboorte. Was te lui om dat laatste uit te typen, maar dat was dus wel waar jij op doelde.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:24 schreef Lennox het volgende:
Neemt het geboortecijfer daar ook zo significant af als in Europa/Noord Amerika?
En terecht.quote:Beste student,
Het valt docenten steeds vaker op dat het niveau van het Nederlands in werkstukken van studenten nogal matig kan zijn. Er worden niet alleen veel typ-, maar ook spellings- en grammaticafouten gemaakt. Er is dan ook besloten om hier voortaan kritischer op te letten en deze fouten in de beoordeling van een werkstuk mee te laten wegen. De bedoeling is nadrukkelijk niet om het je moeilijker te maken, maar correct kunnen schrijven is niet alleen in je studie maar ook in een latere loopbaan essentieel. Dit maakt weliswaar geen deel uit van het reguliere onderwijs van Geschiedenis, maar we verwachten wel dat je over de nodig kennis in deze beschikt. Mocht je van jezelf weten dat dat niet of onvoldoende het geval is, kijk dan als eerste in J. Renkema, Schrijfwijzer, Den Haag 2005, prijs ca. ¿ 30. Bij je tutor en ook studieadviseur kan je terecht voor meer hulp als je dat nodig hebt.
Deze nieuwe regels zullen voor het eerst gehandeerd worden in Onderzoeksseminar I in blok 2. De weging van fouten zal de volgende zijn:
5 taalfouten = aftrek 1 punt; 10 taalfouten = aftrek 2 punten; 15 taalfouten: onvoldoende (herkansing). Als taalfout gelden dus zowel typ- maar ook spellings- en grammaticafouten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |