Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:11 schreef Summerscreen het volgende:
Ik ben een beginneling met Excel en wil graag zo'n scrollmenuutje maken. Dus dat je niet een hele lijst krijgt met 100 cellen naar beneden, maar stuk of 10-20 cellen, waarin je kan scrollen.
Kan iemand me op weg helpen?
Ik heb een lange lijst met gegevens:quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.
Wat wil je precies? Want misschien is er een andere mogelijkheid...
Vermoedelijk wil je de "autofilter". Dan krijg je automatisch de pull-down menu's bovenaan. Te vinden in menu "data" --> "Filter" --> "Autofilter"quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:08 schreef Summerscreen het volgende:
[..]
Ik heb een lange lijst met gegevens:
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
etc..
*Totaal* *Totaal* *Totaal* *Totaal*
Aangezien dat een beetje veel wordt (+50) dacht ik een scrollmenu is wel handig (zoals deze quickreplybox, dan blijft alles overzichtelijk)
Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:53 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Niet echt een Excel vraagje, eerder een algemene Office vraag. Ik wil graag alle letters E selecteren en deze in een ander kleurtje zetten. Zoeken en vervangen blijkt niet te werken voor zulke opdrachten.
Office 2007 doet dat ookquote:Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.
(maar werkt wel allemaal)
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 | 1 Jaap 1 2 Mies 2,4 3 Jan 3 4 Kees 5,6,7 |
1 |
Sweet!quote:Op zondag 3 mei 2009 17:01 schreef DaFan het volgende:
Als C1:C5 de factuurnummers bevatten en A8 bevat het te zoeken factuurnummer:
=IF(SUM(IF(ISERROR(SEARCH(A8,C2:C5)),,1))=1,"Is betaald","Is niet betaald")
Mooie formules hier trouwens:
http://www.emailoffice.com/excel/arrays-bobumlas.html
1 |
1 |
wilde net zeggen idd dat ie niet helemaal werktequote:Op zondag 3 mei 2009 17:16 schreef DaFan het volgende:
Maar wacht.
De factuurnummers daar zijn niét betaald begrijp ik? Want dat heb je er niet bij staan.
Anyhow:
[ code verwijderd ]
Geen array.
Je kan m zelf wel aanpassen neem ik aan.
ahquote:Op zondag 3 mei 2009 17:27 schreef DaFan het volgende:
Kan geen credit voor deze formule nemen:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?p=1597483#post1597483
5e post. Verklaring staat even later.
1 |
Die code voldoet idd wel, alleen vind ie dus niks als ze wel betaald hebben, en dat was een extra eis die ik niet op had geschrevenquote:Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef DaFan het volgende:
Dan haal je de IF(ISERROR( weg, dna krijg je de naam zelfen dus de code die ervoorstaat ook.
Als je $B$2:$B$5 vervangt met A1:A5 bv, krijg je de nummers die erbij horen.
Bedoel je het zo?
[ code verwijderd ]
Zou dat dan ook werken met het bestand wat je geopend hebt? Ik wil namelijk in een document neerzetten wanneer het gemaakt is..quote:Op zondag 3 mei 2009 17:55 schreef DaFan het volgende:
Kan niet in formules afaik, in VBA zit DateCreated als method voor een file.
Zie:
http://www.vbforums.com/showpost.php?s=efbed585fc5e101035ff86f07d02eec8&p=2547696&postcount=2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |