marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 21:43 |
Op internet kwam ik dit tegen fucking geniaal ![]() ![]() het bestand is slechts 177 kB de "demo" duurt rond de 5 minuten. mn mond viel open van verbazing screenshot: ![]() doet me denken aan die demo's op de C64 ![]() die waren nog vele malen kleiner en waren al ggeniaal voor die tijd ![]() | |
Meddo | donderdag 2 april 2009 @ 21:44 |
super graphics. ![]() | |
PiRANiA | donderdag 2 april 2009 @ 21:45 |
![]() 2880x900 ![]() | |
marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 21:47 |
quote:wel voor iets van 177 Kb ![]() | |
yorP | donderdag 2 april 2009 @ 21:48 |
Ik heb het niet zo op willekeurige exes op een file upload site | |
ne0n | donderdag 2 april 2009 @ 21:52 |
quote: | |
UnderTheWingsOfLove | donderdag 2 april 2009 @ 21:52 |
Ken je dit al? www.theprodukkt.com | |
marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 21:53 |
quote:hoe draait ie op die resolutie? ![]() | |
Catch22- | donderdag 2 april 2009 @ 21:54 |
ik zal de grap verpesten dit zijn gewoon allemaal standaard decals etc uit directx met een paar layers erover die niet al te groot zijn | |
PiRANiA | donderdag 2 april 2009 @ 21:55 |
quote:nog niet geprobeerd ![]() | |
marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 21:57 |
quote:De techniek zal vast simpel zijn. daar verpest je niks mee ![]() het gaat er om dat spellen met gelijke graphics een paar 100 MB zijn, wat niet nodig blijkt te zijn.. dit doet me ook gelijk weer denken aan een gast die n complete film in een paar kb propte. hij overleefde het helaas niet. Jan Sloot dat gebeurt met iedereen die iets verzint waar grote bedrijven niet bij gebaat zijn.Zie Nicola Tesla ![]() | |
Heider00sje | donderdag 2 april 2009 @ 21:59 |
quote:Op 11 juli 1999 overleed Sloot, die hartpatiënt was, na een hartaanval. Het geheim van zijn 'uitvinding' nam hij mee in zijn graf. Het demonstratiekastje was onvindbaar, en ook de broncode van de uitvinding is nooit teruggevonden. De gehele inhoud van zijn werkkamer is weggegeven aan de aandeelhouders. ![]() | |
marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 22:01 |
ja dat maken ze er van ![]() maar da's meer wat voor TRU ![]() | |
Catch22- | donderdag 2 april 2009 @ 22:01 |
als je goed kijkt zie je dat alles vlak is en het niet echt interactief is. AI kost veel ruimte en ik weet bijna wel zeker dat de uitvinding van Sloot nep is, maar dat is een andere discussie een simpele tv-reperateur is niet in staat zoiets te bedenken. | |
mschol | donderdag 2 april 2009 @ 22:09 |
quote:zelfs spellen met die graphics hebben wel wat meer omhanden dan een simpele showcase , en zijn dus automatisch groter ![]() | |
marcel-o | donderdag 2 april 2009 @ 22:51 |
66kB en mooier dan die in de OP hier en hier is veel meer te vinden. sommigen laten je virusscanner flippen ![]() ![]() | |
Fleischmeister | vrijdag 3 april 2009 @ 02:31 |
En dan aan het eind van zo'n 64k demo nog een hele lap tekst als aftiteling eroverheen gooien omdat ze nog steeds ruimte over hadden, hoe stoer is dat ![]() | |
Cruise.Elroy | vrijdag 3 april 2009 @ 08:37 |
quote:AI kost bijna geen ruimte, het is pure code. Ook je render-engine en je gameplay-code neemt bijna geen ruimte in. In een spel gaat 99.99% van al je data in de assets zitten. Geluid/Textures/Models/Animaties. Als je die niet hebt (of genereert) hou je kwa grootte weinig over. ![]() ![]() | |
Bart | vrijdag 3 april 2009 @ 12:21 |
tvp | |
UnderTheWingsOfLove | vrijdag 3 april 2009 @ 19:35 |
de demo van de OP is wel vreemd... ik heb alles op high gezet en soms hapert die? | |
Cruise.Elroy | zondag 5 april 2009 @ 11:13 |
quote:Ik heb hem niet bekeken, maar dit soort demo's pushen je CPU en je GPU redelijk hard omdat hij real-time zijn assets moet generen ipv uitlezen uit bestanden. | |
Dzy | zondag 5 april 2009 @ 11:16 |
Het probleem is dus dat het niet echt 177 kb is, want je moet eigenlijk directX er gewoon bij optellen, daar zit al heel veel van die code gewoon ingepleurd die ze aanroepen. Echte games hebben hier nooit genoeg aan, vandaar dat ze daar veel meer in stoppen ![]() | |
shifto | zondag 5 april 2009 @ 14:56 |
Is gewoon vector based | |
Cruise.Elroy | zondag 5 april 2009 @ 15:17 |
quote:Ach de dx9dll is net twee MB, dus dat valt best mee, als je kijkt hoeveel er in deze demo van wordt gebruikt zal het niet meer zijn dan render calls en evt matrix-helpers. ![]() | |
cerror | zondag 5 april 2009 @ 15:18 |
![]() 4kb, hoppa. | |
marcel-o | zondag 5 april 2009 @ 15:24 |
argr ![]() kut-Norton ![]() ![]() ![]() | |
Zith | zondag 5 april 2009 @ 15:24 |
Er was ook zo'n schiet spel van 24kb die echt uber was met graphics enzo! | |
geelkuikentje | zondag 5 april 2009 @ 15:26 |
quote:Nu met virus ![]() | |
cerror | zondag 5 april 2009 @ 15:26 |
quote:Kkrieger. maar die was 96kb | |
cerror | zondag 5 april 2009 @ 15:27 |
quote:http://www.pouet.net/prod.php?which=51448 | |
marcel-o | zondag 5 april 2009 @ 15:29 |
virusscanners zien kleine exe's als potentieel virus ![]() | |
geelkuikentje | zondag 5 april 2009 @ 15:33 |
Dit zegt AVG:![]() | |
Ame_thyst | zondag 5 april 2009 @ 15:55 |
Het idee van Jan sloot: Sla alle frames van een film op in de tv. Gebruik een klein bestandje om de frames op te roepen en in een bepaalde volgorde af te spelen. Wat een genie ![]() | |
Mr.Noodle | zondag 5 april 2009 @ 15:58 |
http://www.virustotal.com(...)1bc511ea758d831812c7 | |
geelkuikentje | zondag 5 april 2009 @ 16:02 |
quote:Ben ik heel dom als ik denk dat er dan niks aan de hand is? ![]() | |
Mr.Noodle | zondag 5 april 2009 @ 16:13 |
Nou ja, het is een afweging die je moet maken.. Virustotal, haalt het bestand door meerdere virusscanners heen en er zitten altijd wel "False/positives" tussen, Overigens is Norton maar een zeikapplicatie, die kan over alles zeiken wat los en vast zit. Maar zoals het overzicht al aangaf er is een 52% kans dat het bestand een "kwaadwillend" iets is volgens de geteste virusscanners.. Ik ga het niet openen iig, ondanks dat het niet echt heel duidelijk naar voren komt of het wel of geen virus is. "Better safe than sorry", zeg maar.. | |
Sapstengel | zondag 5 april 2009 @ 16:15 |
Dat soort dingen als in de OP kun je gewoon berekenen toch? Een programma met een formule erin hoeft niet zo groot te zijn en die pas je gewoon elke keer toe zodat je een soort van animatie krijgt ofzoiets. | |
Cruise.Elroy | zondag 5 april 2009 @ 16:45 |
quote:Zoiets ja. ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Procedural_generation | |
Pudding_broodje | zondag 5 april 2009 @ 19:46 |
Bij mij crashed het progammatje, ligt het aan mijn videokaart (MX 440) ![]() | |
Cruise.Elroy | zondag 5 april 2009 @ 22:36 |
Bij mij ook, dat is het probleem van die demo's. Geen tijd/ruimte voor enige compatibility. ![]() Meestal zijn ze ook gemaakt met een bepaalde setup in gedachte zodat ze die config maximaal kunnen pushen. | |
marcel-o | zondag 5 april 2009 @ 22:53 |
hier werkt ook niet alles ... k zag ook wat PS2 demo's staan in .ELF formaat ![]() blijft tóch een meester apparaat ![]() | |
Aanvoerder | woensdag 8 april 2009 @ 12:44 |
Grappig. | |
erikkll | woensdag 8 april 2009 @ 12:49 |
Het werkt ook in linux onder wine, de meeste! ![]() | |
Grrrrrrrr | woensdag 8 april 2009 @ 13:39 |
quote:Was vrij mooi voor een spel van <100kb ja ![]() |