FOK!forum / Digital Corner / 177 kB en super graphics.
marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 21:43
Op internet kwam ik dit tegen

fucking geniaal
het bestand is slechts 177 kB

de "demo" duurt rond de 5 minuten.

mn mond viel open van verbazing

screenshot:


doet me denken aan die demo's op de C64
die waren nog vele malen kleiner en waren al ggeniaal voor die tijd
Meddodonderdag 2 april 2009 @ 21:44
super graphics.
PiRANiAdonderdag 2 april 2009 @ 21:45

2880x900
marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 21:47
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:44 schreef Meddo het volgende:
super graphics.
wel voor iets van 177 Kb
yorPdonderdag 2 april 2009 @ 21:48
Ik heb het niet zo op willekeurige exes op een file upload site
ne0ndonderdag 2 april 2009 @ 21:52
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:48 schreef yorP het volgende:
Ik heb het niet zo op willekeurige exes op een file upload site
UnderTheWingsOfLovedonderdag 2 april 2009 @ 21:52
Ken je dit al?

www.theprodukkt.com
marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 21:53
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:45 schreef PiRANiA het volgende:
[ afbeelding ]
2880x900
hoe draait ie op die resolutie?
Catch22-donderdag 2 april 2009 @ 21:54
ik zal de grap verpesten

dit zijn gewoon allemaal standaard decals etc uit directx met een paar layers erover die niet al te groot zijn
PiRANiAdonderdag 2 april 2009 @ 21:55
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:53 schreef marcel-o het volgende:

[..]

hoe draait ie op die resolutie?
nog niet geprobeerd
marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 21:57
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:54 schreef Catch22- het volgende:
ik zal de grap verpesten

dit zijn gewoon allemaal standaard decals etc uit directx met een paar layers erover die niet al te groot zijn
De techniek zal vast simpel zijn.
daar verpest je niks mee
het gaat er om dat spellen met gelijke graphics een paar 100 MB zijn, wat niet nodig blijkt te zijn..


dit doet me ook gelijk weer denken aan een gast die n complete film in een paar kb propte. hij overleefde het helaas niet.
Jan Sloot

dat gebeurt met iedereen die iets verzint waar grote bedrijven niet bij gebaat zijn.Zie Nicola Tesla
Heider00sjedonderdag 2 april 2009 @ 21:59
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:57 schreef marcel-o het volgende:

[..]

De techniek zal vast simpel zijn.
daar verpest je niks mee
het gaat er om dat spellen met gelijke graphics een paar 100 MB zijn, wat niet nodig blijkt te zijn..


dit doet me ook gelijk weer denken aan een gast die n complete film in een paar kb propte. hij overleefde het helaas niet.
Jan Sloot

dat gebeurt met iedereen die iets verzint waar grote bedrijven niet bij gebaat zijn.Zie Nicola Tesla
Op 11 juli 1999 overleed Sloot, die hartpatiënt was, na een hartaanval. Het geheim van zijn 'uitvinding' nam hij mee in zijn graf. Het demonstratiekastje was onvindbaar, en ook de broncode van de uitvinding is nooit teruggevonden. De gehele inhoud van zijn werkkamer is weggegeven aan de aandeelhouders.

marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 22:01
ja dat maken ze er van
maar da's meer wat voor TRU
Catch22-donderdag 2 april 2009 @ 22:01
als je goed kijkt zie je dat alles vlak is en het niet echt interactief is. AI kost veel ruimte

en ik weet bijna wel zeker dat de uitvinding van Sloot nep is, maar dat is een andere discussie

een simpele tv-reperateur is niet in staat zoiets te bedenken.
mscholdonderdag 2 april 2009 @ 22:09
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:57 schreef marcel-o het volgende:

[..]

De techniek zal vast simpel zijn.
daar verpest je niks mee
het gaat er om dat spellen met gelijke graphics een paar 100 MB zijn, wat niet nodig blijkt te zijn..
zelfs spellen met die graphics hebben wel wat meer omhanden dan een simpele showcase , en zijn dus automatisch groter
marcel-odonderdag 2 april 2009 @ 22:51
66kB en mooier dan die in de OP


hier en hier is veel meer te vinden.

sommigen laten je virusscanner flippen waarschijnlijk omdat het kleine bestandjes zijn
Fleischmeistervrijdag 3 april 2009 @ 02:31
En dan aan het eind van zo'n 64k demo nog een hele lap tekst als aftiteling eroverheen gooien omdat ze nog steeds ruimte over hadden, hoe stoer is dat
Cruise.Elroyvrijdag 3 april 2009 @ 08:37
quote:
Op donderdag 2 april 2009 22:01 schreef Catch22- het volgende:
als je goed kijkt zie je dat alles vlak is en het niet echt interactief is. AI kost veel ruimte

en ik weet bijna wel zeker dat de uitvinding van Sloot nep is, maar dat is een andere discussie

een simpele tv-reperateur is niet in staat zoiets te bedenken.
AI kost bijna geen ruimte, het is pure code. Ook je render-engine en je gameplay-code neemt bijna geen ruimte in.

In een spel gaat 99.99% van al je data in de assets zitten. Geluid/Textures/Models/Animaties.

Als je die niet hebt (of genereert) hou je kwa grootte weinig over. Kijk naar de executable van een willekeurige game, die dingen zijn erg klein. Nog steeds wel heel knap wat ze doen hoor.
Bartvrijdag 3 april 2009 @ 12:21
tvp
UnderTheWingsOfLovevrijdag 3 april 2009 @ 19:35
de demo van de OP is wel vreemd... ik heb alles op high gezet en soms hapert die?
Cruise.Elroyzondag 5 april 2009 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:35 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
de demo van de OP is wel vreemd... ik heb alles op high gezet en soms hapert die?
Ik heb hem niet bekeken, maar dit soort demo's pushen je CPU en je GPU redelijk hard omdat hij real-time zijn assets moet generen ipv uitlezen uit bestanden.
Dzyzondag 5 april 2009 @ 11:16
Het probleem is dus dat het niet echt 177 kb is, want je moet eigenlijk directX er gewoon bij optellen, daar zit al heel veel van die code gewoon ingepleurd die ze aanroepen. Echte games hebben hier nooit genoeg aan, vandaar dat ze daar veel meer in stoppen
shiftozondag 5 april 2009 @ 14:56
Is gewoon vector based
Cruise.Elroyzondag 5 april 2009 @ 15:17
quote:
Op zondag 5 april 2009 11:16 schreef Dzy het volgende:
Het probleem is dus dat het niet echt 177 kb is, want je moet eigenlijk directX er gewoon bij optellen, daar zit al heel veel van die code gewoon ingepleurd die ze aanroepen. Echte games hebben hier nooit genoeg aan, vandaar dat ze daar veel meer in stoppen
Ach de dx9dll is net twee MB, dus dat valt best mee, als je kijkt hoeveel er in deze demo van wordt gebruikt zal het niet meer zijn dan render calls en evt matrix-helpers.
cerrorzondag 5 april 2009 @ 15:18


4kb, hoppa.
marcel-ozondag 5 april 2009 @ 15:24
argr
kut-Norton
Zithzondag 5 april 2009 @ 15:24
Er was ook zo'n schiet spel van 24kb die echt uber was met graphics enzo!
geelkuikentjezondag 5 april 2009 @ 15:26
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:18 schreef cerror het volgende:
[ afbeelding ]

4kb, hoppa.
Nu met virus
cerrorzondag 5 april 2009 @ 15:26
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:24 schreef Zith het volgende:
Er was ook zo'n schiet spel van 24kb die echt uber was met graphics enzo!
Kkrieger. maar die was 96kb
cerrorzondag 5 april 2009 @ 15:27
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:26 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Nu met virus
http://www.pouet.net/prod.php?which=51448
marcel-ozondag 5 april 2009 @ 15:29
virusscanners zien kleine exe's als potentieel virus
geelkuikentjezondag 5 april 2009 @ 15:33
Dit zegt AVG:
Ame_thystzondag 5 april 2009 @ 15:55
Het idee van Jan sloot:

Sla alle frames van een film op in de tv.
Gebruik een klein bestandje om de frames op te roepen en in een bepaalde volgorde af te spelen.

Wat een genie
Mr.Noodlezondag 5 april 2009 @ 15:58
http://www.virustotal.com(...)1bc511ea758d831812c7
geelkuikentjezondag 5 april 2009 @ 16:02
quote:
Ben ik heel dom als ik denk dat er dan niks aan de hand is? Dit is toch een overzicht welk 'virus' er door welke virusscanner gevonden wordt in die ZIP file? Dus kortom kan de file gewoon openen?
Mr.Noodlezondag 5 april 2009 @ 16:13
Nou ja, het is een afweging die je moet maken.. Virustotal, haalt het bestand door meerdere virusscanners heen en er zitten altijd wel "False/positives" tussen, Overigens is Norton maar een zeikapplicatie, die kan over alles zeiken wat los en vast zit. Maar zoals het overzicht al aangaf er is een 52% kans dat het bestand een "kwaadwillend" iets is volgens de geteste virusscanners..

Ik ga het niet openen iig, ondanks dat het niet echt heel duidelijk naar voren komt of het wel of geen virus is. "Better safe than sorry", zeg maar..
Sapstengelzondag 5 april 2009 @ 16:15
Dat soort dingen als in de OP kun je gewoon berekenen toch? Een programma met een formule erin hoeft niet zo groot te zijn en die pas je gewoon elke keer toe zodat je een soort van animatie krijgt ofzoiets.
Cruise.Elroyzondag 5 april 2009 @ 16:45
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:15 schreef Sapstengel het volgende:
Dat soort dingen als in de OP kun je gewoon berekenen toch? Een programma met een formule erin hoeft niet zo groot te zijn en die pas je gewoon elke keer toe zodat je een soort van animatie krijgt ofzoiets.
Zoiets ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Procedural_generation
Pudding_broodjezondag 5 april 2009 @ 19:46
Bij mij crashed het progammatje, ligt het aan mijn videokaart (MX 440)
Cruise.Elroyzondag 5 april 2009 @ 22:36
Bij mij ook, dat is het probleem van die demo's. Geen tijd/ruimte voor enige compatibility.
Meestal zijn ze ook gemaakt met een bepaalde setup in gedachte zodat ze die config maximaal kunnen pushen.
marcel-ozondag 5 april 2009 @ 22:53
hier werkt ook niet alles ...

k zag ook wat PS2 demo's staan in .ELF formaat vandeweek eens kijken wat er uit getrokken kan worden.
blijft tóch een meester apparaat
Aanvoerderwoensdag 8 april 2009 @ 12:44
Grappig.
erikkllwoensdag 8 april 2009 @ 12:49
Het werkt ook in linux onder wine, de meeste!
Grrrrrrrrwoensdag 8 april 2009 @ 13:39
quote:
Op zondag 5 april 2009 15:24 schreef Zith het volgende:
Er was ook zo'n schiet spel van 24kb die echt uber was met graphics enzo!
Was vrij mooi voor een spel van <100kb ja