abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67656046
Godverdomme. De afgelopen 4 x met sneakers bestellen uit de VS wil de TNT al een factuur zien Dat is het risico van het vak, dat snap ik... Alleen het rottige is dat bij vrienden van me alles gewoon in 1x doorgestuurd wordt.

Nu kan ik weer BTW en inklaringskosten betalen En die BTW wordt ook nog eens over de verzendkosten berekend, hufters.
pi_67656056
Ik ook.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_67656423
Ben blij dat het niet via UPS verstuurd wordt, die hufters rekenen standaard 10 euro extra aan opslag en administratiekosten.
Maar verder terechte klacht..
-
pi_67656433
Ja, ik ken het gevoel. Ik ben ook altijd de lul bij het inklaren terwijl iedereen die ik ken de schoenen zonder problemen aan huis krijgen. En het ergste is nog wel dat ze er een maand over doen bij TNT . Terechte klacht dus!
pi_67656588
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:25 schreef Solaar het volgende:
Ja, ik ken het gevoel. Ik ben ook altijd de lul bij het inklaren terwijl iedereen die ik ken de schoenen zonder problemen aan huis krijgen. En het ergste is nog wel dat ze er een maand over doen bij TNT . Terechte klacht dus!
Ja dat is nog het achterlijke Mijn schoenen zijn volgens USPS tracking al sinds 23maart 'into foreign customs' maar kreeg vandaag de brief pas Das dus al 10 dagen later. Heb hem net op de bus gegooid, nu duurt t dus nog een week

Kutzooi, kutorganisatie.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:32:55 #6
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67656657
Efficiënte personificatie in je topictitel!
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_67656848
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:32 schreef finsdefis het volgende:
Efficiënte personificatie in je topictitel!
Ok
  donderdag 2 april 2009 @ 20:53:53 #8
10233 Peewee
Introducing 'me'
pi_67657217
TNT krijgt dit opgelegd door de (leuker kenne we 't nie make nie) belastingdienst,..
Bumperklever - nietsnut - af en toe gelukkig
Du Riechst So Gut
  donderdag 2 april 2009 @ 21:08:20 #9
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_67657585
Laat degene die het verstuurt het als 'gift' versturen, dan kunnen ze er geen BTW over heffen.

Als het pakketje kwijt raakt of je krijgt een leeg pakketje thuis gestuurd (pakketje is open gescheurd of weet ik veel) ben je wel de lul, want normaal zetten ze de waarde erop (en normaal heffen ze dan BTW over die waarde ) en dat kun je dan niet terug eisen.

Als je onder de 150 euro blijft hoef je alleen 19% BTW extra te betalen, daarboven volgens mij nog meer...

Tot zover een lesje importeren.
pi_67657624
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:53 schreef Peewee het volgende:
TNT krijgt dit opgelegd door de (leuker kenne we 't nie make nie) belastingdienst,..
Dat snap ik wel, het frustrerende is gewoon dat niet ALLE pakketten gecontroleerd worden, maar wel al MIJN pakketten.
Die van vrienden gaan gewoon in 1x door, zonder inklaring en shit
pi_67657650
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:08 schreef Slickk het volgende:
Laat degene die het verstuurt het als 'gift' versturen, dan kunnen ze er geen BTW over heffen.

Als het pakketje kwijt raakt of je krijgt een leeg pakketje thuis gestuurd (pakketje is open gescheurd of weet ik veel) ben je wel de lul, want normaal zetten ze de waarde erop (en normaal heffen ze dan BTW over die waarde ) en dat kun je dan niet terug eisen.

Als je onder de 150 euro blijft hoef je alleen 19% BTW extra te betalen, daarboven volgens mij nog meer...

Tot zover een lesje importeren.
Alleen gift trappen ze echt niet meer in.

OVer dat tweede heb je gelijk, je betaalt alleen de BTW over de gehele factuur + 15 euro inklaringskosten ofzo.

Maar volgens mij maken ze je pakket tegenwoordig, als ze je een 'factuur vereist' brief sturen al open. De afgelopen paar keer had ik douane plakband op mijn pakket zitten namelijk.
  donderdag 2 april 2009 @ 21:13:20 #12
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_67657720
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:10 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Alleen gift trappen ze echt niet meer in.

OVer dat tweede heb je gelijk, je betaalt alleen de BTW over de gehele factuur + 15 euro inklaringskosten ofzo.
Helaas, dat van die gift was ik al bang voor. Het blijft inderdaad een kwestie van geluk hebben... Tot nu toe heb ik het nog maar 1x gehad (UPS, die controleert volgens mij altijd?) maar dat was niet voor mezelf, geen verlies gehad dus. Bij de UPS was het 19% BTW + 10 euro extra (wtf is die 10 euro voor? Het pakketje was onder de 150 euro )

Ach, als je veel importeert moet je er altijd rekening mee houden, dan kan het altijd nog meevallen. Alleen jammer dat de dollar weet wat sterker is geworden, eerst was alles spotgoedkoop.

Edit: Huh, jij hebt je pakket dus nog niet? De UPS kwam toen aan mijn deur met het pakket, maar ik moest wel gelijk betalen en allemaal handtekeningen zetten... Kwam uit Amerika, het was er wel binnen 4 werkdagen.
pi_67658052
quote:
Op donderdag 2 april 2009 21:13 schreef Slickk het volgende:

[..]

Helaas, dat van die gift was ik al bang voor. Het blijft inderdaad een kwestie van geluk hebben... Tot nu toe heb ik het nog maar 1x gehad (UPS, die controleert volgens mij altijd?) maar dat was niet voor mezelf, geen verlies gehad dus. Bij de UPS was het 19% BTW + 10 euro extra (wtf is die 10 euro voor? Het pakketje was onder de 150 euro )

Ach, als je veel importeert moet je er altijd rekening mee houden, dan kan het altijd nog meevallen. Alleen jammer dat de dollar weet wat sterker is geworden, eerst was alles spotgoedkoop.

Edit: Huh, jij hebt je pakket dus nog niet? De UPS kwam toen aan mijn deur met het pakket, maar ik moest wel gelijk betalen en allemaal handtekeningen zetten... Kwam uit Amerika, het was er wel binnen 4 werkdagen.
UPS = United Parcel Service
USPS = United States Postal Service.

Mijn pakket komt dus met de tweede, en die wordt in nederland dus ingeklaard en bezorgd door TNT post.
pi_67768589
Geef me mijn pakket
pi_67774241
gewoon niet betalen.

Heb 2 jaar geleden ook z'n brief van tnt gekregen dat ik 80euro ofzo moest overmaken. Gewoon niet doen vele briefjes van tnt later zijn ze opgehouden.
NEEN
pi_67776934
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:25 schreef Verbatim. het volgende:
gewoon niet betalen.

Heb 2 jaar geleden ook z'n brief van tnt gekregen dat ik 80euro ofzo moest overmaken. Gewoon niet doen vele briefjes van tnt later zijn ze opgehouden.
Dan krijg je je pakket niet, aap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')