Ja dat is nog het achterlijkequote:Op donderdag 2 april 2009 20:25 schreef Solaar het volgende:
Ja, ik ken het gevoel. Ik ben ook altijd de lul bij het inklaren terwijl iedereen die ik ken de schoenen zonder problemen aan huis krijgen. En het ergste is nog wel dat ze er een maand over doen bij TNT. Terechte klacht dus!
Okquote:Op donderdag 2 april 2009 20:32 schreef finsdefis het volgende:
Efficiënte personificatie in je topictitel!
Dat snap ik wel, het frustrerende is gewoon dat niet ALLE pakketten gecontroleerd worden, maar wel al MIJN pakketten.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:53 schreef Peewee het volgende:
TNT krijgt dit opgelegd door de (leuker kenne we 't nie make nie) belastingdienst,..
Alleen gift trappen ze echt niet meer in.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:08 schreef Slickk het volgende:
Laat degene die het verstuurt het als 'gift' versturen, dan kunnen ze er geen BTW over heffen.
Als het pakketje kwijt raakt of je krijgt een leeg pakketje thuis gestuurd (pakketje is open gescheurd of weet ik veel) ben je wel de lul, want normaal zetten ze de waarde erop (en normaal heffen ze dan BTW over die waarde) en dat kun je dan niet terug eisen.
Als je onder de 150 euro blijft hoef je alleen 19% BTW extra te betalen, daarboven volgens mij nog meer...
Tot zover een lesje importeren.
Helaas, dat van die gift was ik al bang voor.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:10 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Alleen gift trappen ze echt niet meer in.
OVer dat tweede heb je gelijk, je betaalt alleen de BTW over de gehele factuur + 15 euro inklaringskosten ofzo.
UPS = United Parcel Servicequote:Op donderdag 2 april 2009 21:13 schreef Slickk het volgende:
[..]
Helaas, dat van die gift was ik al bang voor.Het blijft inderdaad een kwestie van geluk hebben...
Tot nu toe heb ik het nog maar 1x gehad (UPS, die controleert volgens mij altijd?) maar dat was niet voor mezelf, geen verlies gehad dus.
Bij de UPS was het 19% BTW + 10 euro extra (wtf is die 10 euro voor? Het pakketje was onder de 150 euro
)
Ach, als je veel importeert moet je er altijd rekening mee houden, dan kan het altijd nog meevallen.Alleen jammer dat de dollar weet wat sterker is geworden, eerst was alles spotgoedkoop.
Edit: Huh, jij hebt je pakket dus nog niet? De UPS kwam toen aan mijn deur met het pakket, maar ik moest wel gelijk betalen en allemaal handtekeningen zetten... Kwam uit Amerika, het was er wel binnen 4 werkdagen.
Dan krijg je je pakket niet, aap.quote:Op maandag 6 april 2009 21:25 schreef Verbatim. het volgende:
gewoon niet betalen.
Heb 2 jaar geleden ook z'n brief van tnt gekregen dat ik 80euro ofzo moest overmaken. Gewoon niet doen vele briefjes van tnt later zijn ze opgehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |