abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:51:25 #91
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68465420

Al mijn geuren komen van eBay. Echt ideaal. Slechts 1x genept door een 4.0 oz Creed, maar onder luide dreigementen wél geld teruggekregen en daarna verkoper alsnog aangegeven bij eBay.
Confidence through competence
pi_68465757
Rat!

Je pakketje is onderweg:

• Aanvulling Creed Virgin Island Water
  • Diptyque L'Eau d'Hesperides
  • Lorenzo Villoresi Piper Nigrum
  • Vial X
  • "The sunshine bores the daylights outta me!"
    pi_68465758

Tot nu toe heb ik altijd van die discounters geprobeerd, werkt ook prima. Zelfde risico op oude voorraad en vervalsingen in feite, maar voelt toch iets officiëler. En natuurlijk giga decants voor nop van allerlei BN'ers. Serieus, hoef voorlopig niks meer aan te schaffen met al wat ik heb liggen.
    pi_68465792
    Ooh Piper Nigrum is lekker. Tijgerbalsem.
    pi_68465970
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 16:59 schreef veuve_amiot het volgende:Serieus, hoef voorlopig niks meer aan te schaffen met al wat ik heb liggen.
    Dat zeg ik ook na elke fles Ik ben al aan 't sparen voor een backup van m'n vintage fles Mitsouko parfum...
    "The sunshine bores the daylights outta me!"
      dinsdag 28 april 2009 @ 17:06:50 #96
    55709 Stereotomy
    pi_68466033
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:00 schreef veuve_amiot het volgende:
    Ooh Piper Nigrum is lekker. Tijgerbalsem.
    Ai. Dat keilde mijn moeder altijd op me vroeger toen ik ziek was, ben dus benieuwd.

Bedankt iig W1ZZ, dat je het hebt opgestuurd voordat je op vakantie gaat.
    pi_68466525
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook na elke fles Ik ben al aan 't sparen voor een backup van m'n vintage fles Mitsouko parfum...
    Ja, en sommige decants gaan natuurlijk ook harder dan andere. Dus dan zit je ineens tegen je laatste milliliter Angélique Encens aan te kijken, terwijl de prijzen van dat spul iiiiiiiieeeets buiten budget liggen...
    pi_68466967
    Volgens mij moet daarvan goed een bottle split te regelen zijn: is best populair in Amerika, veel duurder daar en lijkt binnenkort een enkeltje Parijs te nemen.
      dinsdag 28 april 2009 @ 18:19:50 #99
    55709 Stereotomy
    pi_68468633
    Is Angelique Encens een beetje te vergelijken met die wierrookdingen van Tauer?
    pi_68471990
    Godzijdank heb ik net een auction voor een parfumfles Shalimar verloren, want die had ik dus totaal niet nodig!

pi_68472181

Ik besloot vorige week ook even rustig aan te gaan doen qua uitgaven. Inmiddels een zeldzame oude Argentijnse jazzplaat (erg nuttige uitgave ) en een nog zeldzamere house 12" gekocht (nsfw!). Daarnaast vandaag nog een broek van Incotex Venezia en ik sta op het punt om een Serge Lutens flesje aan te schaffen. Oh en dan heb ik ook nog een ebay veiling voor een andere plaat verloren gisteren.

, en nog eens
    pi_68472293
    Hee koop jij ook incotex broeken? Fijne dingen zijn dat he?
    pi_68472476
    Zeker weten, ben zeer te spreken over de kwaliteit en de pasvorm! Heb een winkeltje gevonden waar ze voor ¤70 p/s te koop zijn.
    pi_68474962
    w1zz, ben je niet in de war met Encens et Lavande? Angélique Encens is van Creed.
    En nee, niet echt vergelijkbaar met Tauer. Helemaal niet, zelfs. Veeeeeel meer vanille & amber.

Muha@ incotex, trouwens. Wat een naam.. klinkt als incontinentiemateriaal.
    pi_68482351
    Nee hoor, ik ben zeker niet in de war. AE is een van vijf Creeds die waarschijnlijk over niet al te lange tijd alleen nog in Parijs te krijgen zijn. Bij Skins vertelden ze ook dat de Private Collection flacons veel moeilijker waren geworden om te krijgen.

Zie ook: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=226103
    pi_68482502
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 20:57 schreef veuve_amiot het volgende:
    Muha@ incotex, trouwens. Wat een naam.. klinkt als incontinentiemateriaal.

Okay, ik moest zelf ook wel even wennen aan die naam
      woensdag 29 april 2009 @ 02:00:02 #107
    55709 Stereotomy
    pi_68485282
    Ja maar op zich blijf je gewoon wel bezig. Vandaag heb ik 6 vials Creed Green Irish Tweed (ja W1ZZ ) van 2.5 ml binnengekregen voor 13 EUR. Maar daar doe ik dan ook een jaartje of 1-2 mee.

Volgende target: nieuwe 1$ samples van L'Artisan, óf een mooie fles Timbuktu.

En ik wil m'n Lalique Equus EdT en 125 ml Escada PH EdT kwijt. De Escada verkoop ik voor 15 EUR incl. shipping. Anyone?
    pi_68487630
    Ha, ben zelf ook al vanalles aan het verkopen, dus neuh.
    Verkocht tot nu toe:
    SJP Covet, D&G Light Blue, Lancaster Sunwater, Jil Sander Pure. Voor een totaal van zo'n 50 euro - niet verkeerd.
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 23:45 schreef W1ZZ het volgende:
    Nee hoor, ik ben zeker niet in de war. AE is een van vijf Creeds die waarschijnlijk over niet al te lange tijd alleen nog in Parijs te krijgen zijn. Bij Skins vertelden ze ook dat de Private Collection flacons veel moeilijker waren geworden om te krijgen.

Zie ook: http://community.basenotes.net/showthread.php?t=226103
    pi_68490301
    Uit die brief van Creed:
    quote:
    as well as the debut of the first in what will be a unique collection-within-the-collection
    Ik ben wel benieuwd hiernaar.
      woensdag 29 april 2009 @ 17:00:50 #110
    55709 Stereotomy
    pi_68503994
    Goodiepakket van W1ZZ binnen!

- Volgetankte Creed Virgin Island Water
    - Diptyque L'Eau d'Hespérides (soort Givenchy Blue Label maar iets spicier, fresh fougère / oriental)
    - Lorenzo Villoresi Piper Negrum (tijgerbalsem meets kruidenafdeling in Aziatische toko)
    - Vial X met een lichtbruine vloeistof erin
      woensdag 29 april 2009 @ 21:07:14 #111
    55709 Stereotomy
    pi_68511575
    Ik vermoed dat Vial X eigenlijk Dior Homme Cologne is, maar dan bijna zonder iris.

Een zoete frisse oriental met een poederige floral component, maar wat precies? Type Chic van Carolina Herrera. Unisex.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 29-04-2009 21:14:21 ]
      woensdag 29 april 2009 @ 21:12:58 #112
    55709 Stereotomy
    pi_68511786
    Oooh ik weet het!!! Heb de foto van W1ZZ uit het vorige topic er even bijgepakt. Het is L'Eau d'Hiver van Malle (Ellena)!

toch?
      woensdag 29 april 2009 @ 21:14:54 #113
    55709 Stereotomy
    pi_68511872
    Zat er ik met Dior Homme Cologne er niet eens zover naast.

De drydown: deze lijkt erg op En Passant, ook van Malle, maar dan zonder de lilac. Het is nu definitief vrouwelijk geworden, poederig, zoet, vrouwelijk, zacht. Lekkere geur, maar iets te vrouwelijk voor mij.

[ Bericht 65% gewijzigd door Stereotomy op 29-04-2009 22:03:48 ]
      donderdag 30 april 2009 @ 11:45:50 #114
    99295 perezoso
    blankjoekel
    pi_68524321
    Hoeveel moet je ongeveer spuiten ? meestal vinden ze mijn geurtjes heerlijk maar ik moet meer spuiten zeggen ze, ik spuit links, rechts en voor in de nek, 1x op een onderarm en dat smeer ik uit naar mijn andere onderarm en als laatste 1 spuit op het shirt wat ik aan heb, lijkt mij toch voldoende noh ?
      donderdag 30 april 2009 @ 13:05:56 #115
    55709 Stereotomy
    pi_68527198
    Hangt van je geurtje af. Wat jij doet is meestal wel goed bij de meeste geuren.

Wat helpt is onder je kleding spuiten, of op je kleding spuiten. Dan blijft het langer hangen. Mijn nek kan ik doorgaans beter vermijden wanneer ik moet fietsen, omdat ik nogal zweet en daardoor alles wordt weggespoeld.
      donderdag 30 april 2009 @ 17:10:06 #116
    99295 perezoso
    blankjoekel
    pi_68533656
    Ok, ik zal wat meer onder mijn kleding en op de kleding spuiten ipv de huid.

Mijn geurtjes: Wood D-Squared, Canali (1e versie), Time Krizia Uomo, Strictly Private Baldessarini.

Iemand nog aanraders gebasseerd op mijn huidige geurtjes ?

[ Bericht 42% gewijzigd door perezoso op 30-04-2009 17:46:19 ]
    pi_68540882
    Luiaard?!!?!
      donderdag 30 april 2009 @ 22:00:09 #118
    55709 Stereotomy
    pi_68541322
    Ja v_a, doe jij eens als vrouw zijnde een suggestie waarmee perezoso een ultiem babemagnet wordt?
    pi_68543837
    [insert grap waar ik eeeeeven niet op kan komen]

Neuh, perezose = spaans voor luiaard, daar sloeg het op. Vind t een aparte nick.
      donderdag 30 april 2009 @ 23:09:45 #120
    55709 Stereotomy
    pi_68543889
    Doe jij een talenstudie of heb je een natuurlijke knobbel?
    pi_68663367
    Is Armani Attitude Extreme al te koop? Ik heb hem nog nergens gezien.
    Extreme zou een Eau de Parfum zijn.
    quote:
    .... The woody oriental has been reworked to display masculinity in a more sensual, pronounced way. Its strong and elegant expression leaves an unforgettable, lasting imprint.
    Ben ik wel benieuwd naar al vond ik Attitude niet zo speciaal.
    Armani zou een Eau de Parfum moeten maken van Acqua di Giò.
    the pleasure - the privilege is mine
    pi_68665015
    Stereo: zo terug uit Italië moet ik je toch teleurstellen wat Vial X betreft, het was namelijk Guerlain Cologne du 68 wat erin zat
    quote:
    Op donderdag 30 april 2009 13:05 schreef Stereotomy het volgende:
    Mijn nek kan ik doorgaans beter vermijden wanneer ik moet fietsen
    Nek is sowieso beter om te vermijden: dat zit zo dicht bij je neus dat die er constant aan wordt blootgesteld met als resultaat dat je jezelf veel sneller niet meer ruikt. Sinds ik ben gestopt met in m'n nek sprayen is m'n longevity bij alles er enorm op vooruitgegaan.

In Italië (Turijn) trouwens geen geuren geshopt maar ben ook geen parfumeries tegengekomen die de moeite waard waren. Wel de hele Tom Ford Private Collection geprobeerd waarvan eigenlijk alleen Italian Cypress me als interessant is bijgebleven. Goeie chypre, wat peach lactone erbij en je hebt een betere Mitsouko dan de huidige nu is.
      maandag 4 mei 2009 @ 19:17:30 #123
    55709 Stereotomy
    pi_68665146
    Je bent er weer, hoe was het?

en ik was er zo zeker van dat het L'Eau d'Hiver was
    quote:
    Top: Lime, Cedrat, Tangerine, star anise
    Middle: Violet leaf, cardamom, coriander, orange blossom
    Base: Guerlinade
    Guerlinade base? No wai Cologne du 68 heeft een vrouwelijke, poederige base, echt geen Guerlinade.

Oh en Italian Cypress ftw! I like. Heb nog exact 1 spraytje over in mijn Sally atomizer (namelijk in het slangetje van de pomp zelf ) en zit nu af te wachten tot een goed moment dat ik hem kan gebruiken.
    pi_68666018
    Ja het was erg leuk! Leuke avonden uit, goed gegeten en nog wat geintjes geflikt bij andere lui uit het hostel

Gisteren naar de wedstrijd van Juve geweest dat was ook een belevenis, jammer alleen dat de wedstrijd zelf niet zo denderend was (gelijkspelen tegen Lecce, de nr. 19 )...

De Guerlinade basis is zeker aanwezig, Cd68 vertoont in de drydown best wel gelijkenissen met Shalimar, Après L'Ondée en Vol de Nuit, onder andere. Allemaal roos, iris, vanille en tonkaboon. Alleen wellicht zijn dat geuren die jij nooit hebt geprobeerd?
    pi_68669988
    Italian Cypress werkte voor mij juist totaal niet!

en tsja.. Juventus... als ik één ploeg in de Serie A puntverlies gun.. Wel tof om naar zo'n wedstrijd te gaan natuurlijk. Turijn lijkt me sowieso bijzonder mooi.
      dinsdag 5 mei 2009 @ 17:23:03 #126
    219246 Salt_Seafood
    Im A Salty Belfast
    pi_68698933
    Ik heb net Rive Gauche by Yves Saint Laurent 120ml gekocht voor 25 Euro inclusief verzendkosten vanuit Amerika, ik ben benieuwd!

Iemand van jullie die dit geurtje heeft (geprobeerd)?
    <a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
      dinsdag 5 mei 2009 @ 18:36:00 #127
    219246 Salt_Seafood
    Im A Salty Belfast
    pi_68701252
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 17:23 schreef Salt_Seafood het volgende:
    Ik heb net Rive Gauche by Yves Saint Laurent 120ml gekocht voor 25 Euro inclusief verzendkosten vanuit Amerika, ik ben benieuwd!

Iemand van jullie die dit geurtje heeft (geprobeerd)?
    Ik heb net even gekeken wat die ik Nederland kost en de goedkoopste, exclusief verzendkosten, die ik kon vinden is 50 Euro, gewoon 2 maal zo duur!

Lang leven FragranceX!
    <a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
    pi_68702828
    Ik heb m ook, topgeur. Complex, volwassen, mannelijk maar niet stoffig en heel veelzijdig: zowel geschikt voor een pak als voor een lekkere wollen trui bij een avond in een restaurantje.
    pi_68702892
    @LKS: Forza Juve! Forza Italian Cypress!
    pi_68705251
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik RG nu ook beter kan apprecieren
    the pleasure - the privilege is mine
      dinsdag 5 mei 2009 @ 22:44:24 #131
    219246 Salt_Seafood
    Im A Salty Belfast
    pi_68711216
    quote:
    Op dinsdag 5 mei 2009 19:20 schreef W1ZZ het volgende:
    Ik heb m ook, topgeur. Complex, volwassen, mannelijk maar niet stoffig en heel veelzijdig: zowel geschikt voor een pak als voor een lekkere wollen trui bij een avond in een restaurantje.
    Ook voor iemand van 22 met een overhemd?
      dinsdag 5 mei 2009 @ 22:45:35 #132
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_68713545
    Ligt eraan wat voor overhemden he Seafood. Zou 't niet opspuiten met een roze overhemd, beetje gekke combinatie...
    pi_68723502
    Heb Rose31 geprobeerd! Dit is inderdaad een roos waar ik mee kan leven. Doet me denken aan L'Ombre dans L'Eau, maar veel minder scherp. Heeft ook duidelijk een relatie met Rose Poivrée en zelfs Kingdom met die komijn. Yumyum.
    pi_68724996
    Geslaagde komijn/roos combinatie idd, al vind ik 'm op sommige dagen ineens iets te bitter ruiken.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')