Wat vond je fascinerend?quote:Op woensdag 1 april 2009 21:44 schreef Breathtaking het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naarik heb pas het Hemelse Gerecht gelezen en ik vond het wel een fascinerend boek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doet zij dit ook? Heb namelijk pas 1 boek van d'r gelezen, dan is herhaling nog niet zo erg. Heb ook 5 boeken van Nicci French (niet Nederlands) achter elkaar gelezen, komt ook op hetzelfde neer.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:44 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dont. Sowieso: Nederlandse schrijfers en schrijfsters. Weinig nieuws onder de zon. Herhalen hetzelfde truucje duizend maal en vaak nog slecht ook
Welke van Mo Hayder lees je? Totaal offtopic, maar die boeken zijn goed! Behalve Tokyo, vond ik wat minder.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:45 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon veilig aan beginnenAl is het denk ik wel wat anders dan een boek van Mo Hayder (waar ik er nu één van aan het lezen ben, gisteren met boek en al in zonnetje in mijn gezicht verbrand)
Samenvatting
Een goede zonnebrandcrème is wel aan te raden.
Dus zonnebrandcreme. Check, factor 50 van vorig jaar, moet nu genoeg zijn. Zo snel verbrand ik niet en ik heb maar een uurtje, daarna is mijn dagbesteding weer wakker.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
O jee, dan hoop ik maar dat dit boek beter is. Het heet 'is er hoop'. Als ik het durf te lezen.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:51 schreef Wickedangel het volgende:
Het Hemelse Gerecht is een van Dorresteins beste boeken, extreem absurd. Feminisme heb ik er niet uit kunnen halen
Hoe heet het boek dat je nu gaat lezen, TS?
Maar is dat geneuzel erg? Ik lees ook graag andere boeken, die een inhoud hebben waarbij je na moet denken. Dat is leuk, maar zoiets is Nicci French, maar ook de shopaholic reeks is dan fijn als tegenhanger. Een boek om elke 5 minuten neer te kunnen leggen, het doet er niet toe als je een paar bladzijdes overslaat, lezen in de trein, wachten op de bus. Dat doe ik weer niet met de biografie van Mao.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:52 schreef GoeRoe86 het volgende:
Nicci French is dan ook niet het boegbeeld van vindingrijke schrijfers. Het bedoel niet eens zozeer dat ze zichzelf herhalen eerder nog dat hun werk in het literaire geweld in de rest van de wereld, gewoon geneuzel in de marge is
quote:Op woensdag 1 april 2009 21:50 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat vond je fascinerend?Ik vond het fascinerend dat ze een man weg lieten rotten op hun zolder zonder er verdere aandacht aan te besteden bijvoorbeeld. Ik vond de verhouding tussen de zussen fascinerend, hoe ze allebei dachten dat ze zelf de touwtjes in handen hadden etcSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
En geen idee eigenlijkop het laatst varen ze weg..
Een biografie is niet echt een literair hoogstandje, vaak. Maar als je Dorrestein leuk vindt, moet je het natuurlijk gewoon lezen. Ik heb blijkbaar andere eisen dan jijquote:Op woensdag 1 april 2009 21:58 schreef YPPY het volgende:
[..]
O jee, dan hoop ik maar dat dit boek beter is. Het heet 'is er hoop'. Als ik het durf te lezen.
[..]
Maar is dat geneuzel erg? Ik lees ook graag andere boeken, die een inhoud hebben waarbij je na moet denken. Dat is leuk, maar zoiets is Nicci French, maar ook de shopaholic reeks is dan fijn als tegenhanger. Een boek om elke 5 minuten neer te kunnen leggen, het doet er niet toe als je een paar bladzijdes overslaat, lezen in de trein, wachten op de bus. Dat doe ik weer niet met de biografie van Mao.
O ja, dat was het, hij ging daar rotten. En dat vond ik als 16 jarige feministisch omdat ze zich zoveel beter en meer voelden.quote:Op woensdag 1 april 2009 21:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik vond het fascinerend dat ze een man weg lieten rotten op hun zolder zonder er verdere aandacht aan te besteden bijvoorbeeld. Ik vond de verhouding tussen de zussen fascinerend, hoe ze allebei dachten dat ze zelf de touwtjes in handen hadden etc!
En geen idee eigenlijkop het laatst varen ze weg..
Ik bedoelde meer dat sommige boeken lekker makkelijk lezen en dat je bij andere boeken mee na moet denken en dat beide leuk zijn op een ander moment.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Een biografie is niet echt een literair hoogstandje, vaak. Maar als je Dorrestein leuk vindt, moet je het natuurlijk gewoon lezen. Ik heb blijkbaar andere eisen dan jij
Welke boeken heb jij gelezen? Dan kan ik die overslaan blijkbaar. Dat feministisch zag ik een paar jaar terug ook niet meer, maar ik was toen 16 he, dan ziet de wereld er heel anders uit. Kende ik fok! nog niet.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:02 schreef Min-e het volgende:
Don't, maar het feministische element ontgaat me werkelijk totaal. Het is gewoon de zoveelste zeikerd, met wat onbetekenende betuttelende adviesjes, het mens heeft overduidelijk teveel vrije tijd om handen.
Dat vond ik wel meevallen. Leuk om te lezen hoor, maar ik heb ze wel weggegeven. Herlezen zou ik niet snel doen, het idee van de sterkte, stoere vrouw die uiteindelijk de boef ontmaskert ging me vervelen. Een ander zou ik aanraden ze niet meteen achter elkaar te lezen, dan is het beter te doen denk ik.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:06 schreef Min-e het volgende:
Oh en Nicci French is gewoon lekker, zeker de eerste 6 ofzo. Dit is totaal niet vergelijkbaar, zij kunnen dat ene trucje tenminste wel goed
Die verkoopcijfers, fantasieën zullen het blijvenquote:Op woensdag 1 april 2009 22:32 schreef YPPY het volgende:
Wil Dorrestein dat wel Min-e? Zo chocolade schrijven? Weet ik niet hoor.
Koken en literatuur, heb je meer nodig in het leven?quote:Op woensdag 1 april 2009 22:06 schreef YPPY het volgende:
En Isa: er staat ook een recept in. Zullen we dat maken? Anna helpt wel.
Er zijn er ook maar heel weinig die dat halen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:47 schreef Min-e het volgende:
[..]
Die verkoopcijfers, fantasieën zullen het blijven
Goed plan. Kan J. de keuken schoonmaken als hij thuis komt.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Koken en literatuur, heb je meer nodig in het leven?(jaja, ik weet dat er ook andere leuke dingen zijn)
Kom graag koken. Of beter: laten wij Anna koken terwijl we in de tuin Mo of Renate bespreken
Ik lees hier nu 'De Behandeling'
Als ik eerlijk ben, vind ik haar ook een onaangenaam mens, erg betweterig. Wel heb ik vrijwel haar gehele oeuvre gelezen, al ligt er nog eentje op de leesstapel. De laatste drie, vier vond ik niet echt de moeite waard. Wist trouwens niet dat er een nieuw boek aankwam!quote:Op donderdag 2 april 2009 00:07 schreef Ringo het volgende:
Ik vind Renate Dorrestein best een vervelend, manafzeikerig mens. In een niet zo ver verleden wilde ze ook nog graag zeuren over haar chronische vermoeidheidsziekte, waar ze overigens plotseling van genezen was.
Ergens halverwege jaren negentig heb ik meegespeeld in een theaterbewerking van een roman van haar, Buitenstaanders. Aan die productie heb ikongelofelijk goede herinneringen
, die verder niets met haar manier van schrijven van doen hebben. Toch ben ik daardoor Renate Dorrestein, wanneer iemand mij expliciet om een mening over haar vraagt, redelijk mild gaan beoordelen. Al heb ik, behalve die ene roman, nooit iets van haar gelezen en is mijn weerzin tegen haar wezen altijd min of meer sluimerend aanwezig geweest.
Zoals beloofd:quote:Op woensdag 1 april 2009 23:02 schreef YPPY het volgende:
Mogelijkheden voor HET GEHEIM:
- Igor is eigenlijk heel slim
- Igor heeft zijn overhemd niet bij Zeeman gekocht, maar bij een echte kledingwinkel
- Oma is eigelijk de moeder van Igor.
Wordt aangevuld.
het was eigenlijk helemaal niet herkenbaar Yppy, vooral door de zoals iemand hier ook al zei miraculeuze verdwijning van ME bij haar. kreeg halverwege meer het gevoel dat het een boek was om homeopathie te promoten en vooral te laten zien dat de alternatieve geneeswijze niet alleen dodelijk is (dus meer een tegenhanger voor sylvia millekam zeg maar). maar het is wel een boek wat ik nooit weg zou doen en ook wel zou aanraden aan mensen die zelf ME/CVS hebben, vooral omdat er zo weinig boeken over zijn, tenminste boeken die niet alleen maar de medische kant laten zien.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:56 schreef YPPY het volgende:
Wat leuk CF! Dan moet je dit boek ook lezen. Ik moest aan jou denken toen het ging over oma die allemaal lekkere taarten e.d. maakt.![]()
Misschien toch nog iets anders proberen Ringo, wordt je vast nog milder en over een paar boeken zelfs een fan.
Heb je d'r ook ontmoet Wickedangel? Omdat je het over haar als persoon hebt.
Was het herkenbaar gothic-blackie? Tijdje terug heb ik een boek gelezen van iemand die hetzelfde had als ik. De herkenning was fijn, maar ik werd soms boos als het bij mij anders was. Logisch natuurlijk, maar dat vond ik wel eens lastig.
Binnen een dag is snel PM! Was je alleen? Ik heb nu de eerste hoofdstukken uit en ben 8 jaar verder.
Ik moet gelijk denken aan een van onze vaste klanten met een oerdegelijk rokje, die iedere week een lading cream sherry inslaat.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:18 schreef Nadine26 het volgende:
Wie zijn dat dan? Dat is een interessante vraag, en daar durf ik wel een voorspelling over te doen: volgens mij zijn dat inderdaad wat tuttige vrouwen die haar brave humor wel waarderen, en die gewoon van een 'goed verhaal' houden.
Beter tien Coetzees in de fruitmand, dan één Dorrestein in de hand.quote:Het zijn volgens mij niet de would-be intellectuelen die alleen romans kopen om hun would-be vriendinnen van de plaatselijke leesclub te imponeren, zodat ze ook kunnen meepraten over die 'aangrijpende laatste Coetzee' die ze natuurlijk helemaal niet lezen, ze leggen het boek alleen naast de fruitmand in de keuken om een beetje goede sier te maken, en verder houden ze de literaire recensies goed bij, zodat ze in geval van nood toch een intelligente opmerking kunnen maken over het boek.
Ja, het is inderdaad vrij schokkend. Vooral omdat het speelt in een tijd waarin men nog niet wist dat de moeder simpelweg een postnatale depressie had, die met medicijnen verholpen had kunnen worden. Het boek liet mij iig met een behoorlijk onbestemd gevoel achter.quote:Op zondag 5 april 2009 22:38 schreef YPPY het volgende:
Heb je d'r ontmoet Tong?
Dat boek zal ik dan maar niet gaan lezen PPP, is te confronterend.
welk boek is dat?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:44 schreef SCH het volgende:
Ik ben fan. Haar nieuwe boek verschijnt deze maand, ik kan niet wachten.
is er hoop?quote:
aaah ok, dat is dus die wat ik nu aan t lezen benquote:Op donderdag 9 april 2009 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
is er hoop?
[ afbeelding ]
Behalve haar fictie zijn trouwens ook aan te raden ´Het geheim van de schrijver´ over schrijven en haar boek over de ziekte ME: Want dit is mijn lichaam.
Het is nog niet verschenen, hioe kom je er aan?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
aaah ok, dat is dus die wat ik nu aan t lezen ben
Buzzer heeft m naar een aantal lezers gestuurdquote:Op donderdag 9 april 2009 16:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is nog niet verschenen, hioe kom je er aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |