abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67612196

Welkom bij [DPC]Fokschaap!!!!!!!

Zet je computer in voor een goed doel!! Doe mee met FOKschaap en help mee met het zoeken van medicijnen. Het gaat allemaal heel simpel, met een software programma doe je berekeningen; het zogenaamde Distributed Computing. De software is zo gemaakt dat het je computer absoluut niet langzamer maakt, het gebruikt je idle CPU time en draait dus geruisloos op de achtergrond. Hierbij wordt precies bijgehouden hoeveel jij hebt bijgedragen aan het project. Zo kun je de competitie met anderen aangaan, met Fok! doen we dat in teamverband!

World Community Grid Stampede

April staat in het teken van de stampede bij World Community Grid. WCG is een project dat door IBM wordt gerund en waarbij met één software client aan diverse onderzoeken kan worden gerekend. Momenteel lopen:

- FightAIDS@Home
- Human Proteome Folding Project - Phase II
- Discovering Dengue Drugs - Together
- Help Conquer Cancer
- Nutritious Rice for the World
- The Clean Energy Project
- Help Fight Childhood Cancer

Er zit vast een project tussen waarvoor je je pc wilt inzetten!

FOKschaap is een subteam van de Dutch Power Cows, een van de grootste teams ter wereld en opgericht door Tweakers. Eens per jaar bundelen de koeien hun rekenkracht op één project en vormen zo een stampede. Wij schapen stampen vrolijk mee en gaan de stijd aan met de diverse teams die door tweakers gevormd zijn!

Hoe doe ik mee?

Ben je enthousiast geraakt om je pc in te zetten voor de wetenschap en met FOKschaap de strijd aan te gaan met de tweakers? Heel mooi, doorloop een paar stappen en je bent een FOKschaap!

1) Registreer je op de site van World Community Grid
Kies je naar als volgt:
[DPC]FOKschaap.NAAM (NAAM moet je veranderen in wat je maar wilt)
Door "[DPC]FOKschaap." voor je naam te plakken, zit je meteen bij FOKschaap. Bedenk een password en vul je e-mailadres in. Je ziet dat Dutch Power Cows als team is geselecteerd. Laat dit zo, want FOKschaap is een subteam binnen DPC.

2) Kies de projecten uit waaraan je je pc wilt laten meewerken
Houd rekening met de systeemeisen. Help Conquer Cancer en Nutritious Rice kun je op elke pc wel draaien, maar voor bijv. Clean Energy heb je een recente pc nodig (vooral vanwege geheugengebruik)!

3) Download en installeer de client
Simpelweg de stappen op de site volgen

4) Klaar!
Welkom bij FOKschaap! De client doet vanaf nu alles vanzelf, je hoeft er niet meer naar om te kijken. Kan natuurlijk wel, via de client kun je bijv. naar "My Grid" om je statistieken te bekijken. Ook op GoT worden stats gepost, zie de linkjes onderaan. Dit alles kan in dit topic besproken worden

Nog vragen?
Kijk eens naar de FOKschaap wiki. Of stel je vragen gerust in dit topic, wij helpen je er wel doorheen... en anders kom naar irc kijk op irc.tweakers.net in het #fokschaap kanaal. Dit kan ook via IRC applet.

Nuttige programma, info & links:
FOKschaap wiki
|| WCG site || GoT forum || Laatste WCG stats op GoT || DPC site || DPC WCG Wiki || FOKschaap site || BOINC DPC stats ||
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
  woensdag 1 april 2009 @ 16:04:28 #2
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67615682
Mooi dat er eindelijk eens een nieuw topic is na [DPC]FOKschaap graast rustig verder!

FOKschaap is vooralsnog een bescheiden teampje bij World Community Grid, dus als je dit leest: snel lid worden
pi_67617335
Mijn quad core pc heeft sinds vanochtend 7 uur al 6 results gemaakt
Typ mee! FOK!Whatpulse
  woensdag 1 april 2009 @ 20:06:11 #4
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67623863
en grazen maar....

Welke projecten hebben jullie aanstaan, alle?
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
  woensdag 1 april 2009 @ 21:43:10 #5
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67627382
Ik draai alleen Help Conquer Cancer en Nutritious Rice, omdat ik maar 512 MB geheugen heb en tevens niet zo'n grote swap file.
pi_67629697
Ik draai Help Fight Childhood Cancer en Nutritious Rice, door dat ik een single core pc heb mee draaien.
Typ mee! FOK!Whatpulse
  donderdag 2 april 2009 @ 19:49:19 #7
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67655269
Thnx voor info... ben nog aan het kijken welke jobs niet zo lang duren en of er verschil is qua punten.

Heb al resultaten in bij de volgende vier projecten: FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Help Fight Childhood Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2.
Het aantal jobs is respectievelijk 11, 1, 2 en 1. Die van FightAIDS@Home zijn het snelst klaar ongeveer 2 uur. Als ik naar de punten kijk dan gaat Help Fight Childhood Cancer aan kop met 98.20 punten per uur runtime maar deze jobs duren hier ook het langst (gem. 6,5 uur).

Gem punten per uur runtime: FAH 44.91, HCC 77.68, HFCC 98.20 en HPF2 60.82.
pi_67655467
Vertel d'r dan ook even bij dat het inzetten van de idle time van je CPU er voor zorgt dat het ding dus altijd op volle kracht draait. Niet zo leuk voor de levensduur van je pc (warmteontwikkeling), en ook niet zo leuk voor je electriciteitsrekenening.

Niet om het project af te zeiken, maar wel om aan te geven dat er wel degelijk kosten voor de gebruiker aan vast zitten.
  donderdag 2 april 2009 @ 20:48:41 #9
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67657095
In principe heb je gelijk. Bij World Community Grid is het wel zo dat de client standaard 60% van je processor gebruikt, van full load is dus geen sprake. Als gebruiker kun je dat percentage wijzigen in wat je zelf wilt.

De levensduur van de processor zou theoretisch verkort kunnen worden, maar of dat ding het nou 12 of 15 jaar uitmaakt, zal mij een zorg zijn.. zolang gebruik ik hem toch niet. Kan trouwens uit ervaring zeggen dat acht jaar full load geen probleem is..

Als je je pc er niet speciaal voor aan laat staan (en als je max. 60% aanhoudt), valt het met die extra elektriciteitskosten ook wel mee. Maar ze zijn er wel, dat klopt. Voor het goede doel (ik ben overtuigd van de wetenschappelijke waarde van dit soort projecten) en de lol van de competitie die je erbij krijgt, heb ik echter best die enkele tientjes (gokje, één pc die dicht tegen de 24/7 aan staat) per jaar over.
pi_67658677
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:49 schreef Eronymus het volgende:
Als ik naar de punten kijk dan gaat Help Fight Childhood Cancer aan kop met 98.20 punten per uur runtime maar deze jobs duren hier ook het langst (gem. 6,5 uur).

Gem punten per uur runtime: FAH 44.91, HCC 77.68, HFCC 98.20 en HPF2 60.82.
Ligt er natuurlijk aan wat voor CPU je hebt want bij mijn asus eee box duurt hfcc 20 uur en bij mijn quad core 2 a 4 uur
Typ mee! FOK!Whatpulse
pi_67662484
ha hier had ik me aangemeld
mn Q9450 is druk bezig geen idee of de team statistieken mij erbij ziet ik heet cablegunmaster op dat gedoe
Redacted
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:51:10 #12
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67671776
Welkom Cablegunmaster! Ik zie je er al tussen staan bij de ledenlijst van DPC, eerst zonder en daarna met [DPC]FOKschaap. ervoor Nog geen resultaat ingeleverd, maar dat komt vanzelf.

Hier onze stampedestats van gisteren. Playdoh zit hier nog niet tussen. Kan een interessant achterhoedegevecht worden tussen Eronymus en mij
Overigens heeft joosd geen [DPC]FOKschaap. voor zijn naam staan!
pi_67672017
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef Mist het volgende:
Welkom Cablegunmaster! Ik zie je er al tussen staan bij de ledenlijst van DPC, eerst zonder en daarna met [DPC]FOKschaap. ervoor Nog geen resultaat ingeleverd, maar dat komt vanzelf.

Hier onze stampedestats van gisteren. Playdoh zit hier nog niet tussen. Kan een interessant achterhoedegevecht worden tussen Eronymus en mij
krijg je punten per onderdeel van het project of per % Dat je afmaakt?
vind het namelijk wel langzaam gaan om 1 stukje te verwerken

geen idee welke ik gebruik of met de DPC of zonder
Redacted
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:22:15 #14
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67672818
Je krijgt punten voor elk ingeleverd stuk werk. In de client kun je zien hoe ver ie is. Via de advanced view kun je naar "My Grid". Als je daar naar Result Status gaat, kun je zien of er al iets is ingeleverd, verwerkt door de Grid, en hoeveel punten je ervoor hebt gekregen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:58:28 #15
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67690842
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef Mist het volgende:
maakt dat echt uit?
Bedoel bij DPC is bekend dat ik bij fokschaap meedraai.
alleen ik zag op 1 april dat ik me zelf had ingedeeld bij fok/fos4 ofzoiets ipv dpc vandaar 0 puntjes

ik heb alle projecten lopen. draai nu met een duocore 6700 @2,66GHz en een Xeon quadcoe @2GHz. Ben benieuwd of dat iets opleverd!
pi_67691018
als je maar helpt
Redacted
pi_67698673
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:58 schreef joosd het volgende:

[..]

maakt dat echt uit?
alleen ik zag op 1 april dat ik me zelf had ingedeeld bij fok/fos4 ofzoiets ipv dpc vandaar 0 puntjes

ik heb alle projecten lopen. draai nu met een duocore 6700 @2,66GHz en een Xeon quadcoe @2GHz. Ben benieuwd of dat iets opleverd!

Met die Xeon quadcore ga je wel een hoop resultaten maken ja
Typ mee! FOK!Whatpulse
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:20:36 #18
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_67704618
quote:
maakt dat echt uit?

Het maakt in zoverre wat uit dat de punten die je verdient, als je het er wel voor hebt staan, bij de normale FOKschaap punten opgeteld worden. WCG kent namelijk wel teams zoals DPC, maar geen subteams zoals [DPC]FOKschaap. Statsbakkers zoals deze gebruiken daarom het gedeelte voor de punt om de subteams uit elkaar te houden. We staan nu op plaats 94 bij DPC. Als subteam hebben we 6 schaapjes ipv de 11 die zich bij de stampede hebben aangemeld voor het tijdelijke FOK! stampede team.

[DPC]FOKschaap.Ongeduldige ook weer actief bij WCG?
Join World Community Grid today!
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
  zaterdag 4 april 2009 @ 15:55:33 #19
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67705329
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 09:53 schreef LightLuke het volgende:

[..]

Met die Xeon quadcore ga je wel een hoop resultaten maken ja
wacht maar tot morgen....
  zaterdag 4 april 2009 @ 23:11:37 #20
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67716243
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:55 schreef joosd het volgende:
[..]
wacht maar tot morgen....
wij wachten vol spanning.....
  zondag 5 april 2009 @ 16:03:53 #21
172183 LightLuke
Radio49 DJ
pi_67731498
Ik heb trouwens het idee dat mijn quad niet op volle kracht draait want de cpu belasting is steeds rond de 50%
Typ mee! FOK!Whatpulse
  zondag 5 april 2009 @ 22:52:17 #22
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_67743788
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:03 schreef LightLuke het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat mijn quad niet op volle kracht draait want de cpu belasting is steeds rond de 50%
Hoeveel taken doet hij nu tegelijk?
Als je volgens een werkprofiel van de WCG site draait dan kan het zijn dat er nog standaard max 2 processors staat ingesteld: " On multiprocessors, at most use: 2 processors". Dit kun je op de WCGsite instellen onder ´my grid´/ device manager / device profile bij de ´processor usage´. Je kunt ook eerst met een lokaal profiel testen: in de boinc manager ´geavanceerd´/ lokale voorkeuren: gebruik maximaal 100% van de processoren; vervolgens niet vergeten: `geavanceerd` / lokale voorkeur inlezen´ om dat profiel te starten.
Help projects like: Discovering Dengue Drugs - Together, FightAIDS@Home, Help Conquer Cancer, Human Proteome Folding - Phase 2, Nutritious Rice for the World, The Clean Energy Project
  maandag 6 april 2009 @ 00:35:10 #23
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67746908
nog 1,5 uur te gaan en dan worden de nieuwe stats berekend.
Waar blijft mama schaap (leen/Fjolle) nou....
pi_67758491
quote:
Op zondag 5 april 2009 22:52 schreef puss_in_boots het volgende:

[..]

Hoeveel taken doet hij nu tegelijk?
Als je volgens een werkprofiel van de WCG site draait dan kan het zijn dat er nog standaard max 2 processors staat ingesteld: " On multiprocessors, at most use: 2 processors". Dit kun je op de WCGsite instellen onder ´my grid´/ device manager / device profile bij de ´processor usage´. Je kunt ook eerst met een lokaal profiel testen: in de boinc manager ´geavanceerd´/ lokale voorkeuren: gebruik maximaal 100% van de processoren; vervolgens niet vergeten: `geavanceerd` / lokale voorkeur inlezen´ om dat profiel te starten.
Hij draait op dit moment 4 taken te gelijk maar de load is meestal rond de 50% af en toe schiet hij wel uit naar 100%.
Typ mee! FOK!Whatpulse
  maandag 6 april 2009 @ 16:40:08 #25
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67764063
Weet je zeker dat je zowel op de site in je profiel als lokaal in je client hebt ingesteld dat ie alle cores 100% mag gebruiken?

@joosd, het zijn gisteren 21590 punten geworden, lekkere score!
pi_67764600
hoeveel punten hebben jullie ongeveer per dag ?
Redacted
pi_67765301
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:40 schreef Mist het volgende:
Weet je zeker dat je zowel op de site in je profiel als lokaal in je client hebt ingesteld dat ie alle cores 100% mag gebruiken?
Ik ben nog even aan het expirimenteren met de settings
Mijn Asus EEE Box laat ik voortaan alleen maar Nutritious Rice for the World doen aangezien die steeds lekker snel klaar zijn.
Typ mee! FOK!Whatpulse
  maandag 6 april 2009 @ 17:20:05 #28
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67765398

jaja o.a. met behulp van een dual xeon quadcore.. ik moet zeggen die loopt erg goed.
ik heb een paar servertjes @work aan het werk gezet afgelopen zaterdag

voor de eerste helft van vandaag zijn er overigens 16,5d bij elkaar gegrabbeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door joosd op 06-04-2009 17:30:28 ]
pi_67765960
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:20 schreef joosd het volgende:
[ afbeelding ]

jaja o.a. met behulp van een dual xeon quadcore.. ik moet zeggen die loopt erg goed.
ik heb een paar servertjes @work aan het werk gezet afgelopen zaterdag

voor de eerste helft van vandaag zijn er overigens 16,5d bij elkaar gegrabbeld.
toe maar
Typ mee! FOK!Whatpulse
  maandag 6 april 2009 @ 19:43:32 #30
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67769957
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:55 schreef cablegunmaster het volgende:
moeilijk te zeggen bij mij staat het schaapje niet altijd even lang aan en het is ook afhankelijk van soort job want sommige duren wat langer waardoor het resultaat pas dag later af is.
  maandag 6 april 2009 @ 23:02:38 #31
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67778670
dit plaatje was eigenlijk de bedoeling

ik zal morgen eens een pic posten! van de 8 processen
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:05:27 #32
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67789380
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:55 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik kom niet verder dan een punt of 500 per dag, maarja mijn pc'tje is al bejaard. Ach alle beetje helpen, dat is juist het idee van dit soort projecten.

Ik zie dat jij inmiddels al 10 resultaten hebt ingeleverd, dus het werkt naar behoren. Ze zijn alleen wel op het account cablegunmaster binnengekomen, niet op [DPC]FOKschaap.Cablegunmaster. Dus vooralsnog tellen ze niet mee voor FOKschaap... Ik weet niet precies hoe je die installatie hebt aangepakt (het FOKschaap account is opmerkelijk genoeg iets later aangemaakt, gaat het om één pc eigenlijk?), wellicht kun je je naam nog aanpassen.
pi_67789460
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:05 schreef Mist het volgende:

[..]

Ik kom niet verder dan een punt of 500 per dag, maarja mijn pc'tje is al bejaard. Ach alle beetje helpen, dat is juist het idee van dit soort projecten.

Ik zie dat jij inmiddels al 10 resultaten hebt ingeleverd, dus het werkt naar behoren. Ze zijn alleen wel op het account cablegunmaster binnengekomen, niet op [DPC]FOKschaap.Cablegunmaster. Dus vooralsnog tellen ze niet mee voor FOKschaap... Ik weet niet precies hoe je die installatie hebt aangepakt (het FOKschaap account is opmerkelijk genoeg iets later aangemaakt, gaat het om één pc eigenlijk?), wellicht kun je je naam nog aanpassen.
dan noem ik de ene VERWIJDER ME en de ander in de goeie naam
het gaat om 1 pc

updated
Redacted
pi_67789566
Geregistreerd met GenUli
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_67789575
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:11 schreef GeneraalUli het volgende:
Geregistreerd met GenUli
wel met
[DPC]FOKschaap.GenUli?

je kan je username veranderen als je bent ingelogd in de site
Redacted
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:59:28 #36
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67790839
Welkom [DPC]FOKschaap.GenUli
Ik heb trouwens ook nog [DPC]FOKschaap.Dujour in de stats gespot, jij ook welkom!
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:20:15 #37
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67791455
Nog even over het verschil tussen het subteam [DPC]FOKschaap en het stampedeteam FOKschaap.

Een subteam is een groepje mensen dat gezamenlijk onder één naam binnen DPC werkt. Het voegt extra dimensies toe, zoals makkelijk stats van je subteamgenoten vergelijken, en samen kun je hoger in de stats komen. Subteams bestaan voor langere tijd. Bij WCG vorm je een subteam met de . in ons geval door [DPC]FOKschaap. voor je naam te zetten.

Een stampedeteam is een virtueel team dat alleen tijdens een stampede bestaat. De stampede vindt nu dus op WCG plaats. Het stampedeteam FOKschaap bestaat uit diverse vaste [DPC]FOKschapen plus DPC'ers die voor de gelegenheid met FOKschaap meedoen, zoals ik.

Het subteam [DPC]FOKschaap stond gisteren bijv. 48e, de losse leden zouden apart veel lager staan.
joosd stond in zijn eentje al hoger. Vind je het leuk om ook op langere termijn bij [DPC]FOKschaap te zitten, zet dat dan alsnog ff voor je naam

Het stampedeteam FOKschaap stond gisteren 8e van de 8.. Het stampedeteam is op dit moment wat groter, maar bijv. Cablegunmaster zit daar nog niet bij. Als je op GoT een account hebt, kun je je nog aanmelden, maar ik zou het ook kunnen doorgeven. Dit geldt ook voor andere [DPC]FOKschapen
pi_67795961
bij mij is ongeveer 4k aan punten niet mee geteld in de stats van gister ik had namelijk 5,2k punten gehaald
Typ mee! FOK!Whatpulse
pi_67796201
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:12 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

wel met
[DPC]FOKschaap.GenUli?

je kan je username veranderen als je bent ingelogd in de site
Ja, heb alles volgens de OP gedaan.
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:06:12 #40
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67797312
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:25 schreef LightLuke het volgende:
bij mij is ongeveer 4k aan punten niet mee geteld in de stats van gister ik had namelijk 5,2k punten gehaald
Ja op GoT was al aan het licht gekomen dat er een verschil zat tussen de gewone stats en de stampede stats. Het blijkt dat de laatste op een vroeger tijdstip worden opgehaald, waardoor de scores verschillen. Morgen zul je in de stampede stats extra veel punten hebben.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:20:29 #41
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67797855
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:06 schreef Mist het volgende:

[..]

Ja op GoT was al aan het licht gekomen dat er een verschil zat tussen de gewone stats en de stampede stats. Het blijkt dat de laatste op een vroeger tijdstip worden opgehaald, waardoor de scores verschillen. Morgen zul je in de stampede stats extra veel punten hebben.
yep het verschil zit hem in 24 uur savonds (nl tijd) en 24 uur savonds internet tijd. dat is effectief om 02:00 uur nederlandse tijd.
De berekeing van de stampede statistieken gebeurd 24 uur nederlandse tijd maar de statistiek bijwerking van WCG gebeurd om 2 uur snachts (en 14 uur) nederlandse tijd.

Komt er op neer dat alles na 2 uur smiddags niet gerekend wordt als vandaag maar voor morgen.
34d punten voor morgen

wie zijn er nog meer van de oude fokschaap?
Eronymous zekers maar verder
pi_67797878
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:06 schreef Mist het volgende:

[..]

Heerlijk dan want ik ga naar een record aantal results vandaag
Typ mee! FOK!Whatpulse
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:43:22 #43
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67813933
Ik ben zo vrij geweest de jongste schapen aan te melden voor het stampedeteam FOKschaap. Het leek me aannemelijk dat jullie ook in de stampede Fok! wel willen versterken Misschien lukt het nog van de laatste plaats te geraken..
pi_67815983
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:43 schreef Mist het volgende:
Ik ben zo vrij geweest de jongste schapen aan te melden voor het stampedeteam FOKschaap. Het leek me aannemelijk dat jullie ook in de stampede Fok! wel willen versterken Misschien lukt het nog van de laatste plaats te geraken..
dankje ook maar even mijn laptop ervoor aangemeld

6 cores die driftig bezig zijn
Redacted
  woensdag 8 april 2009 @ 13:30:06 #45
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67826742
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:21 schreef LightLuke het volgende:

[..]

Heerlijk dan want ik ga naar een record aantal results vandaag
10K punten per dag is nice!
pi_67837431
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:30 schreef joosd het volgende:

[..]

10K punten per dag is nice!
Per dag haal ik ongeveer 5k punten
Typ mee! FOK!Whatpulse
  donderdag 9 april 2009 @ 12:58:57 #47
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67860536

een nieuw niet zo mak schaap in het stampede team
StudaBaker

en hierdoor staan we niet meer als laatste team bij DPC
stampede stats
pi_67869845
Ik zat vanochtend alweer over de 10 results werkt wat beter als je de juiste projecten voor je pc kiest.
Typ mee! FOK!Whatpulse
  donderdag 9 april 2009 @ 22:53:12 #49
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_67880406
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:58 schreef joosd het volgende:

een nieuw niet zo mak schaap in het stampede team
StudaBaker

en hierdoor staan we niet meer als laatste team bij DPC
stampede stats
Whehe ook maar net, nu kijken of we wat vaker van de laatste plek kunnen blijven.
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:58:46 #50
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67893501
[DPC]FOKschaap heeft gisteren de mijlpaal van 1.000.000 punten op WCG gehaald
Alle negen (hier stukje scrollen) FOKschapen hadden gisteren punten, voor Dujour en GenUli waren dat de eerste! Wie wordt het tiende schaap bij WCG??
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:36:04 #51
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_67908576
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:58 schreef Mist het volgende:
[DPC]FOKschaap heeft gisteren de mijlpaal van 1.000.000 punten op WCG gehaald
Alle negen (hier stukje scrollen) FOKschapen hadden gisteren punten, voor Dujour en GenUli waren dat de eerste! Wie wordt het tiende schaap bij WCG??

dan hang deze maar aan het fokschaap
http://www.worldcommunity(...)?userName=InferisDCB
Is mijn overbuurman @work
hopelijk zet hij zijn quad@home nog aan maar die maakte nogal herrie en warmte op zijn slaapkamer
  zondag 12 april 2009 @ 16:53:26 #52
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_67952985
Dat is weer het verhaal van subteam vs stampedeteam maar voor het stampedeteam heb ik hem aangemeld.
Mooie posities in de stats trouwens gisteren, 27e en 28e
pi_67969176
Typ mee! FOK!Whatpulse
pi_67973605
Na de stampede kunnen jullie je natuurlijk nog aanmelden bij:

SETI@home - wie zoekt er mee naar E.T.?

Mooie OP trouwens!

ps. dit krijg je er natuurlijk van als je mensen probeert weg te lokken uit het Seti topic
pi_67999313
blegh even die uifluids van mn quadcore schudden... perongeluk daarvoor aangemeld. nou ja wat ander onderzoek kan ook geen kwaad . maar dat geld niet voor de punten ( al gezet op geen werk ontvangen ) ^^

tot:27 results beetje weinig, maar het vordert
Redacted
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 14 april 2009 @ 21:59:06 #56
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68021707
Nou als het goed is.... 2 PC's aangemeld en 1 laptop.

We'll see
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  donderdag 16 april 2009 @ 13:25:17 #57
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68070081
Welkom bij FOKschaap, DPC, WCG, etc.

FOKschaap loopt de laatste dagen aardig in op de Calfs, die moeten we kunnen pakken in de tweede helft van de maand.
pi_68088181
En weer een lid erbij...in ieder geval een opteron 9650 en zal nog eens zien welke servers op het werk het spontaan wat drukker gaan krijgen
pi_68088263

Redacted
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:02:50 #60
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_68152049
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:52 schreef Ogri het volgende:
En weer een lid erbij...in ieder geval een opteron 9650 en zal nog eens zien welke servers op het werk het spontaan wat drukker gaan krijgen
laat maar eens wat output zien!
  zondag 19 april 2009 @ 00:46:23 #61
13132 Core.
schizo eend
pi_68157334
Blessed are the pure in heart: for they shall see God
Blessed are the weird people (poets, misfits, writers, mystics, painters, troubadours) for they teach us to see the world through different eyes
  maandag 20 april 2009 @ 12:08:10 #62
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68198056
Jaja, gisteren zijn we de Calfs gepasseerd! Zie de stampede hitparade.

Met de dagelijkse scores kunnen we inmiddels prima mee met de Kluizenaars en Curehunters. In de totaalstand lijken zij echter in het begin van de stampede een te grote voorsprong te hebben gepakt..
pi_68202206
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:08 schreef Mist het volgende:
Jaja, gisteren zijn we de Calfs gepasseerd! Zie de stampede hitparade.

Met de dagelijkse scores kunnen we inmiddels prima mee met de Kluizenaars en Curehunters. In de totaalstand lijken zij echter in het begin van de stampede een te grote voorsprong te hebben gepakt..
we groeien vanzelf
Redacted
  woensdag 22 april 2009 @ 20:05:16 #64
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_68281538
en we staan niet meer laatste, bij de Stampede hebben de 6e plek overall...
  donderdag 23 april 2009 @ 17:01:16 #65
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_68309143
waar is M_P_G met zijn mooie output, het wordt zo wel spannend om op 6 te blijven in de stampede...
  donderdag 23 april 2009 @ 18:59:30 #66
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68312344
Hij had pas op GoT gepost dat zijn pc's tijdelijk geen WCG zouden draaien, de Calfs blijven idd erg dichtbij nu.

In de gewone hitparade gisteren ruim 44k voor [DPC]FOKschaap, hoogste score ooit denk ik!
  maandag 27 april 2009 @ 11:48:49 #67
121234 Fjolle
Bij twijfel, niet doen!
pi_68417961
Skiekumme topic find

en
Schaapjes aller landen verenigt u.
Veni, vidi, pavi (We came, we saw and we ate grass)
pi_68421121
ik zal vnaaf ook ff zorgen dat ik join met 2 pc's
TVP
One after one, by the star-dogged Moon, too quick for groan or sigh,
each turned his face with a ghastly pang, and cursed me with his eye.
  maandag 27 april 2009 @ 17:29:47 #69
52379 joosd
WWW.AXCLUB.NET
pi_68429538
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:48 schreef Fjolle het volgende:
Skiekumme topic find

en
ze leeft nog
pi_68430269
zo ff username veranderd in [DPC]FOKschaap.Roops, zij er nog meer projecten waar aan mee gedaan worden ? Ik heb nu 12 in m'n lijst staan (tsja kan niet zo kiezen...) en ik kan me ook wel ff voor de andere aanmelden
TVP
pi_68431800
Zo heb mezelf ook maar is aangemeld. Wou het al eerder doen maar telkens vergat is het weer Willen jullie me ergens in een team doen is prima...

[DPC]FOKschaap.Wisheh!
  woensdag 29 april 2009 @ 11:37:52 #72
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68492172
Leuk dat er weer twee FOKschapen bij zijn gekomen!

Het blijft in de stampede erg spannend tussen de Calfs en ons. Nog twee daagjes stampen! Ben benieuwd of FOKschaap daarna een top 30 speler kan worden.

@Roops wat is je situatie precies? Je draait meerdere (12) projecten met de BOINC client?
[DPC]FOKschaap bestaat iig ook bij Rosetta@Home. Alleen daar werkt het met een ~ ipv de . tussen subteam- en eigen naam.. Ik weet niet of je bij verschillende projecten een andere naam kunt hebben
En mocht je bij andere projecten nog teamloos zijn, wordt het altijd gewaardeerd als je BOINC-wijd lid wordt van DPC
pi_68494782
ik had al wat info gevonden op de wiki. Ik heb me voor Rosetta ook aangemeld en folding@home doet m'n videokaart. Ik doe verder nog mee met de volgende projecten:

climateprediction.net
QMC@HOME
Spinhenge@home
Rosetta@home
Einstein@Home
Leiden Classical
LHC@home
SETI@home
TANPAKU kan niet meer op de site hiervan komen
uFluids
SIMAP

En ja je kan verschillende namen hebben bij verschillende projecten

EDIT: Heb me bij alle overige projecten gewoon aangemeld voor DPC (goed idee ) Als er nog projecte voor FOKschaap tussenstaan hoor ik het wel

[ Bericht 25% gewijzigd door Roops op 29-04-2009 13:07:57 ]
TVP
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:11:11 #74
106559 puss_in_boots
[DPC]FOKschaap.KEESsie
pi_68599399
Dat was dan alweer de stampède van 2009!
Op 15 maart had ik er nog weinig vertrouwen in zie ik: ´Het is niet meer wat het geweest is, maar dan laten we in ieder geval zien dat we er nog zijn´. Dat laatste hebben we in ieder geval gedaan want we zijn zelfs de powerkalveren voorgebleven

Nog wat cijfertjes:
Onze FOKschaapkudde is bij WCG van 2 naar 13 gegroeid.
In de afgelopen 2 maanden zijn we in het DPC team gestegen van de 105e naar de 67e plek, 38 plaatsen winst! Niet zo verwonderlijk als je je bedenkt dat er in deze 2 maanden bijna 2 keer de hoeveelheid punten gescoord werden als wat Ongeduldige en ondergetekende tot 1 maart bij elkaar hadden gesprokkeld!

Iedereen bedankt! En voel je natuurlijk vrij om bij WCG te blijven!

Wat mij betreft kan dit stampède topic gesloten worden, ik heb hem al toegevoegd in het FOK!wiki archief, en gaan we hier weer verder.

[ Bericht 3% gewijzigd door puss_in_boots op 02-05-2009 20:32:26 (link naar wiki toegevoegd) ]
  zondag 3 mei 2009 @ 12:33:12 #75
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68614755
Ja het was een mooie stampede, gelukkig de Calfs voorgebleven en dus geen laatste geworden!

Ik ben erg benieuwd in hoeverre FOKschaap nu actief blijft op WCG. De laatste dagen staat het subteam meestal in de top 30 Wisheh! gaat erg goed, en Roops dat zijn flink wat projecten, sommige ken ik niet eens

Ik zou trouwens niet weten waarom je in een oud topic (gestart in 2007) met een gedateerde OP zou willen verder gaan? In dat topic is het laatste jaar nauwelijks gepost, terwijl er hier nu toch wel weer wat activiteit is en nieuwe leden. Dan kunnen we beter een mod vragen om het woord stampede uit deze titel te halen.
pi_68646555
Ik zal even voor de geinterseerden uitleg geven:

climateprediction.net --> Klimaatberekeningen voor betere voorspellingen van het klimaat tot 2080
QMC@HOME --> Ontwikkeling van Quantum Monte Carlo methode voor gebruik in Quantum chemie (moeilijke berekeningen)
Spinhenge@home --> berekeningen voor gecontroleerd nanomagetisme
Rosetta@home --> Alom bekend, eiwitvouwen bij uitstek
Einstein@Home --> Scannen van het heelal op zoek naar pulsars (sterren)
Leiden Classical --> ontwikkelen van een platform voor wetenschappers en studenten voor algemene klassieke dynamica (gejoined omdat het een nederlands project is )
LHC@home --> Berekeningen voor de large hadron collider
SETI@home --> Ook bekend, op zoek naar aliens
uFluids --> simulatie van twee-fase vloeistoffen bij lage zwaartekracht (ruimte dus) en kleine volumes, dit voor ontwikkeling van oa aandrijving van sattelieten
SIMAP --> vergelijken van eiwitten om hiervan een matrix te maken (SIMAP = similarity matrix of proteins)
Predictor@home --> Voorspellen van eiwitvouwing op basis van de aminozuurvolgorde

M'n videokaart doet dus Folding@Home, een vergelijkbaar project als rosetta@home

[ Bericht 3% gewijzigd door Roops op 05-05-2009 23:24:10 ]
TVP
pi_68833446
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:33 schreef Mist het volgende:
Ja het was een mooie stampede, gelukkig de Calfs voorgebleven en dus geen laatste geworden!

Ik ben erg benieuwd in hoeverre FOKschaap nu actief blijft op WCG. De laatste dagen staat het subteam meestal in de top 30 Wisheh! gaat erg goed, en Roops dat zijn flink wat projecten, sommige ken ik niet eens

Ik zou trouwens niet weten waarom je in een oud topic (gestart in 2007) met een gedateerde OP zou willen verder gaan? In dat topic is het laatste jaar nauwelijks gepost, terwijl er hier nu toch wel weer wat activiteit is en nieuwe leden. Dan kunnen we beter een mod vragen om het woord stampede uit deze titel te halen.
wat betekent stampede?

http://en.wikipedia.org/wiki/Stampede

nvm

Subteam: [DPC]FOKschaap
Punten erbij: Naam Punten totaal:
1. 7096 [DPC]FOKschaap.Wisheh! 80192
2. 5135 [DPC]FOKschaap.Valing 312463
3. 5036 [DPC]FOKschaap.Playdoh 247617
4. 3826 [DPC]FOKschaap.Nizno 72337
5. 3108 [DPC]FOKschaap.Cablegunmaster 59353
6. 2515 [DPC]FOKschaap.KEESsie 783044
7. 1397 [DPC]FOKschaap.LightLuke 194657
8. 1154 [DPC]FOKschaap.GenUli 15519

[ Bericht 8% gewijzigd door cablegunmaster op 09-05-2009 02:46:35 ]
Redacted
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 9 mei 2009 @ 09:55:53 #78
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68835807
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 02:35 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

wat betekent stampede?

http://en.wikipedia.org/wiki/Stampede

nvm

Subteam: [DPC]FOKschaap
Punten erbij: Naam Punten totaal:
1. 7096 [DPC]FOKschaap.Wisheh! 80192
2. 5135 [DPC]FOKschaap.Valing 312463
3. 5036 [DPC]FOKschaap.Playdoh 247617
4. 3826 [DPC]FOKschaap.Nizno 72337
5. 3108 [DPC]FOKschaap.Cablegunmaster 59353
6. 2515 [DPC]FOKschaap.KEESsie 783044
7. 1397 [DPC]FOKschaap.LightLuke 194657
8. 1154 [DPC]FOKschaap.GenUli 15519
momenteel even alleen de 2 pc's die het werk doen...
Laptop is kaduuk,.......

Hopelijk snel weer gefixed want dit is irritant als je laptop gewend bent je alles weer op de pc's moet doen
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 13:34:10 #79
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68937642
[DPC]FOKschaap heeft op WCG de mijlpaal van 2.000.000 punten gehaald
Gisteren had joosd al de 1.000.000 gehaald, ook gefeliciteerd! En in korte tijd, je doet het nu weer wat rustiger aan na de stampede?

Ik zie dat het hier nog niet gemeld is, maar sinds een week draait binnen het grid het Influenza Antiviral Drug Search. Misschien interessant om je projectenkeuze voor bij te werken.
  woensdag 13 mei 2009 @ 15:11:20 #80
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_68980424
Ik had het nauwelijks gepost of er werd alweer een project aangekondigd, dit keer een vervolgonderzoek:
Help Cure Muscular Dystrophy - Phase 2.

Ook gisteren stond FOKschaap in de top 30, gaat lekker
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:03:41 #81
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_68995817
Ik ga me ook even registreren
  zaterdag 16 mei 2009 @ 12:53:55 #82
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_69084296
Klasse, gisteren je eerste resultaten ingeleverd dus alles werkt goed:

rank points results name total points
1. 9592 16 [DPC]FOKschaap.Wisheh! 153533
2. 9372 16 [DPC]FOKschaap.Playdoh 327947
3. 3030 5 [DPC]FOKschaap.Nizno 94763
4. 2417 4 [DPC]FOKschaap.Richie_Rich 2417
5. 2029 3 [DPC]FOKschaap.GenUli 22408
6. 1965 3 [DPC]FOKschaap.KEESsie 797184
7. 1391 3 [DPC]FOKschaap.Valing 351779
8. 1256 2 [DPC]FOKschaap.LightLuke 205362
  maandag 18 mei 2009 @ 13:54:25 #83
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_69149781
Ik moet straks even rebooten, kan dat zonder problemen? Of moet ik het eerst op een speciale manier stopzetten?
pi_69182445
nee je kan gewoon rebooten, start vanzelf wel weer op
TVP
  zaterdag 23 mei 2009 @ 12:55:30 #85
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_69322259
Ik zag dat er de laatste dagen twee mensen zijn bijgekomen:

[DPC]FOKschaap.Mosredna heeft inmiddels al twee resultaten ingeleverd
FOKschaap.lozertjuh: je dient nog [DPC] voor je naam te plakken om helemaal binnen het subteam te vallen
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 24 mei 2009 @ 15:49:39 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_69352794
Nizno blijft hard doorrekenen.
mn nieuwe laptop pakt zelfs 2 sessies per keer binnen. Dus hij rekent dubbel.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:59:47 #87
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_69978237
Gefeliciteerd FOKschaap met de mijlpaal van 3 miljoen punten!
Jammer dat het hier weer stilgevallen lijkt..
pi_69979089
Ja me pc kreeg wat kuren na elke dag 24/7 full load. Is een geklocked systeem dus heb de software ff stop gezet. Mischien later weer starten als ik me pc weer op standaard zet.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:29:19 #89
14720 Mist
#1 FOK! F1-voorspeller
pi_69986352
Je kunt de client ook zo instellen dat ie geen 100% load pakt. Bijv. max 60% (de standaardinstelling) of max 30%, of één core wel en de andere niet gebruiken, etc..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')