quote:
Op woensdag 1 april 2009 13:24 schreef QBZZ het volgende:In de week dat soulzanger Marvin Gaye door zijn vader werd vermoord en motorcoureur Jack Middelburg overleed aan de gevolgen van een val tijdens een race, verongelukte sportverslaggever Theo Koomen, 54 jaar oud. Deze week is dat 25 jaar geleden.
Hij had voor Langs de Lijn commentaar gegeven bij FC Twente-MVV, destijds de topwedstrijd in de Eerste divisie, en verongelukte op de terugweg, op korte afstand van zijn huis. Ik was aanwezig bij de betreffende voetbalwedstrijd en herinner me dat we in de auto naar huis naar een interview van Koomen met MVV-trainer Clemens Westerhof luisterden. Als Twente-fan had ik de pé in vanwege de 2-1 nederlaag en de nogal laffe verdedigende speelstijl van MVV. Ik irriteerde me aan de nogal kritiekloze wijze van interviewen van Koomen, een beetje grappen en grollen met Westerhof terwijl deze eigenlijk die avond het aanstaande kampioenschap van Twente had 'gestolen'.
En de volgende ochtend werd ik wakker met het nieuws dat hij verongelukt was. Wat nauwelijks te bevatten was, zoals het nu nauwelijks te bevatten is dat het al weer 25 jaar geleden is.
Vriend van me heeft deze eergisteren op YouTube gezet. Theo Koomen samen met een jonge Evert ten Napel.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !