abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 09:21:38 #76
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68193575
Ik had m'n eerste lektieten gisteren, in Artis
Nou ja had het 's nachts weleens gehad, maar nu voor het eerst overdag, in het openbaar, en dat je dan wel 4 setjes extra kleren mee hebt voor je kind vanwege het gespuug, maar niks voor jezelf
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68194311
Haha Tex
Was het erg opvallend?

Hier een bijtertje Gelukkig nog geen tanden, maar wel schildpaddenkaakjes. Auw
Ik heb al geprobeerd streng toespreken, of gewoon op dat moment stoppen. Maar hij blijft af en toe bijten. Vooral aan het begin van de voeding of als hij met de tweede borst moet beginnen De lol gaat er wel een beetje af zo, want ik heb helemaal ruwe plekken die je dan ook voelt als hij wel goed drinkt
pi_68195578
Bah Freecell..en dan heeft hij nog geeneens tanden..
Moet zeggen dat ik dat dus vorige week had en ze het nu niet echt meer doet gelukkig, hopelijk bij jou straks ook zo

Oeps Tex

Zo werd ik gisterennacht wakker van een nat tshirt, was ook even geleden
pi_68475626
de borstvoeding bij Mila loopt super, heerlijk om weer een kindje te mogen voeden. Heb het toch wel gemist en dan was het maar 4 maand dat ertussen zat, tussen het stoppen van Sophie en de geboorte van Mila.

we zitten met 1 probleem... spruw... Ik merk bij mezelf nog steeds niks, maar we hebben er al 2 weken daktarin opzitten, en nu een week nystatine (schrijf je dat zo?) en ondanks dat en aale andere (hygienische maatregelen) heb ik het idee dat het er nog steeds licht aanwezig is. Met Sophie nooit last van gehad. Hebben hier mensen ervaring met gentiaan violet? en moet dat op recept? de huisarts keek me raar aan toen ik het noemde....
  dinsdag 28 april 2009 @ 21:34:07 #80
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_68476671
Gentiaan violet hoeft niet op recept. Hier kun je het kopen.
pi_68495979
oke, dankjewel voor de link. Zijn er hier mensen die het gebruikt hebben?
  woensdag 29 april 2009 @ 14:10:32 #82
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68497725
Maneki iig en misschien owlet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_68506849
Ja, ik heb het gebruikt. Nou hadden wij geen nare, niet weg te krijgen spruw dus na een paar dagen gebruik waren we weer helemaal klachtenvrij. Daarna zijn we voor de zekerheid nog even doorgegaan en het is niet meer terug gekomen.

Het is makkelijk spul en hoewel het nare vlekken geeft wassen die ook weer goed weg.
  woensdag 29 april 2009 @ 19:19:28 #84
108648 cattie
lieve moeder
pi_68508076
Succes Gwennert, spruw is ellendig...

Fee drinkt super en komt goed aan. Als ik werk geef ik 3 flesjes van 120 ml mee. Maar op 2x na, krijgt ze dat niet op. Ze slaat ook wel eens een fles over. Zal ik over gaan op 2x 150 ml? Ze drinkt bij mij zeker elke 3 uur, maar blijkbaar heeft ze dat bij flesjes niet nodig...
pi_68508304
Hier is een dame die geeft zelf vaak aan geen borst meer te hoeven.

Ze drinkt heel goed haar eerste voeding van de dag. maar verder boeit het haar niet zo.
Ze is bijna 1 jaar nu en ik heb altijd gedacht het wel 2 jaar te kunnen geven.
Ik wil zelf absoluut niet stoppen, en ze vind het wel heerlijk als ze erge dorst heeft. of nog een beetje moe is.

Overdag helemaal afbouwen, en alleen 's ochtends en 's avonds?
of toch ook tussendoor wat slokjes.. ik weet niet wat ik moet kiezen
  woensdag 29 april 2009 @ 19:33:48 #86
108648 cattie
lieve moeder
pi_68508445
Ik zou voor 's ochtend en 's avonds gaan. Dat beviel mij bij Ive goed. En dan weet je overdag waar je aan toe bent.
pi_68508467
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
pi_68508548
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Niet over nadenken en gewoon geven wanneer jullie dat willen of het jullie goed uitkomt zo ik zeggen.
Dat zou ik ook doen
pi_68509827
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Zo doe ik het ook; het kan hier erg wisselen met drinken aan de borst; ik probeer vooralsnog het minimum op 3x per dag te houden gezien Amber nog geen 10 maanden is; maar ze is momenteel zo druk met de wereld om zich heen dat de borst minder belangerijk wordt.
En net als ik bang wordt dat het te weinig wordt om de boel gaande te houden dan gaat ze weer meer drinken.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 29 april 2009 @ 22:02:34 #90
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68513439
Wat zij zeggen, gaat hier al 3,5 2,5 jaar goed

[ Bericht 11% gewijzigd door Jelief op 29-04-2009 22:08:33 ]
pi_68528466
oke, ik ga de gentiaan violet maar eens bestellen. En dan zorgen dat we deze week verder niet teveel hebben

hier gaf ik ook zonder erbij na te denken. Maar inderdaad wat Llewella zegt, de borst wordt tijdelijk minder belangrijk bij de nieuwsgierige aagjes.
pi_68621825
Ik heb een zoontje van 1 jaar en 3 maanden.
Hij krijgt ook nog steeds borstvoeding. Zowieso 's avonds en als troost bij verdriet of schrik, maar ook wel eens overdag als hij erom vraagt. ("die" roept hij dan terwijl hij met zijn handje onder mijn shirt begint te graaien)

Het voelt zoooooooooooo geweldig... nog steeds... een klein dopneusje, kleine spekvingertjes heeeeel dicht tegen je aan. En vaak valt hij in slaap.

Alleen jammer van de bemoeials die blijkbaar vinden dat ze een mening moeten hebben over iets compleet onschuldigs waar ze geen donder mee te maken hebben.
"nog steed? "grinnik" en ander gezeur.
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_68663918
M., wat lees je?

pi_68664005
**Binnenvalt met een vraag over borstvoeding icm anticonceptie..**
Lianne is nu 10 weken en ik geef borstvoeding. Nu gaat dat opzich prima en ik ben tot op heden niet ongesteld geweest.
De enige pil die samen gaat met borstvoeding is de Cerazette. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Bijvoorbeeld een teruglopende productie?
Waar ik geen zin in heb is een onttrekkingsbloeding aangezien ik nog niet ongesteld ben geweest.. Maarja, nu alweer zwanger is ook weer wat veel van het goede.
  maandag 4 mei 2009 @ 19:00:45 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68664592
Zweefvliegje, tinuviel is niet zo lang geleden begonnen met cerazette.
mss moet je haar ff PM'en
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 4 mei 2009 @ 19:07:39 #96
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68664783
Ik heb Cerazette gebruikt, ben er niet heel stipt nauwkeurig mee geweest maar heb iig geen tussentijdse bloedingen gehad ( of erger )
Ik heb niets gemerkt van een teruglopende productie of een kind wat de borst niet meer bliefde omdat de smaak anders was oid.
Gewoon doen zou ik zeggen

Goed geïnstrueerd die man van jou owlet
Saartje
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:52:19 #97
62233 Jelief
ikke lief!
pi_68728351
Tinuviel.
De beste manier om Jair aan te laten komen is meer voeden. Biobim geeft nauwelijks extra caloriën, het blijft alleen langer in zijn maag zitten. Daardoor komt hij minder snel voor nog een voeding en dat lijkt mij nou net iets dat je niet wilt hebben als hij meer aan moet komen.
is hij echt veel te licht of gewoon lichter dan de meeste kindjes? en hoeveel komt hij wél aan?
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:01:55 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68728620
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 13:52 schreef Jelief het volgende:
Tinuviel.
De beste manier om Jair aan te laten komen is meer voeden. Biobim geeft nauwelijks extra caloriën, het blijft alleen langer in zijn maag zitten. Daardoor komt hij minder snel voor nog een voeding en dat lijkt mij nou net iets dat je niet wilt hebben als hij meer aan moet komen.
is hij echt veel te licht of gewoon lichter dan de meeste kindjes? en hoeveel komt hij wél aan?
Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)
(tis dr eerste werkdag, dus kdenk niet dat ze vandaag zal reageren, vandaar )
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68733796
* iamredleader zal dit topic vanavond aan Tinuviel doorgeven
pi_68734248
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 14:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Hij zit tussen de -2 en -2,5 lijn, dus echt wel licht. (Met 3 mnd 4,3 kg, dus 1,3kg zwaarder dan bij geboorte.)
(tis dr eerste werkdag, dus kdenk niet dat ze vandaag zal reageren, vandaar )
Maar licht zegt niet zo veel als hij verder goed groeit volgens zijn eigen lijn. Als hij dat niet doet dan is het misschien handiger om hem meer borstvoeding te geven, rijstebloem doet qua caloriën weinig tot niets, een paar slokjes borstvoeding geven al veel meer caloriën dan eetlepels rijstebloem zouden doen. En voeding die langer in zijn maag zit maakt dat hij wellicht minder snel voor een volgende voeding komt.

Nou ja, dat wat Jelief zegt dus

Was het CB wel tevreden over zijn groei?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')